Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nagel op de kop: het flex-steer (zucht). Als er iets is wat ze zouden moeten herzien, dan is het dat wel. Bij mij staat dat altijd in sportmodus, maar hoe dan ook voelt het te kunstmatig en te licht aan. Wat meer gevoel van contact met de weg te hebben was beter geweest. Vooral in het begin toen ik de auto had viel het me erg op. Ondertussen zijn we vele maanden en km. verder en ben ik er aan gewend geraakt. Het valt niet meer zo op en is voor mij ook geen breekpunt meer. By the way ook erg geestig op de i30: de statische bochtverlichting en de automatische ontwaseming van de voorruit. De comfortstand dient overigens om te parkeren: kan je met de pink je stuur ronddraaien, zo licht is dat.
    Last edited by ; 25/12/2012, 23:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk Berichten
      Ik rijd zelf met de i30 5-deurs sedert 8 maanden en heb er inmiddels meer dan 10000 km opzitten. Kan niet anders zeggen dan dat ik er tot op heden zeer tevreden over ben. Wat een verschil met mijn voormalig Frans koekblik. De sprong voorwaarts die het merk met dit model zet en de algehele kwaliteitsindruk is enorm. Hopelijk is het voor U snel medio maart!
      Ik stapte ook van een Fransman (Peugeot) naar het neefje ven de I30 :de Cee'd. Wat een verschil in positieve zin voor die laatste! Ongelooflijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk Berichten
        Ik stapte ook van een Fransman (Peugeot) naar het neefje ven de I30 :de Cee'd. Wat een verschil in positieve zin voor die laatste! Ongelooflijk!
        Beschikt die ook over het "flex-steer"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
          Beschikt die ook over het "flex-steer"?
          Jawel, bodemplaat, motorblokken en alle technische componenten zijn dezelfde als van de i30.

Comment

• Jawel, flexsteer ook. Bij mij staat die altijd in "Sport" en geen noemenswaardige ongemakken

Comment

• Weet er iemand wat de standaard banden zijn van de i30 als ze uit de fabriek komen?
              Volgens mij Hankooks, maar weet iemand ook het juiste model?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
                Weet er iemand wat de standaard banden zijn van de i30 als ze uit de fabriek komen?
                Volgens mij Hankooks, maar weet iemand ook het juiste model?
                Hangt af van onder andere het uitrustingsniveau en motortype dat je hebt besteld:
                Bij het instapniveau 'Style' zijn dat banden 195/60 R15.
                Bij mij is dat uitrustingsniveau 'Lounge' optiepack 'Business Edition' met 1.6 CRDI motor en met start-en stopsysteem: Continental Contipremiumcontact 2E met lage rolweerstand op alu-velgmaat 205/55R16 af fabriek liggen er onder. Ik had bij bestelling wel specifiek gevraagd aan mijn dealer om geen Hankooks te hebben en volgens hem zou het in mijn geval al standaard af fabriek Continental zijn gezien de specificaties van de auto, wat achteraf ook volledig bleek te kloppen. Het volwaardige reservewiel dat ik in optie heb meebesteld is wel een Hankook op een stalen velg, maar dat is tenslotte een reservewiel dus ik maal er niet om.
                Toen ik mijn auto ging ophalen kwam er terzelfdertijd nog iemand zijn i30 ophalen, zelfde uitrustingsniveau maar met GDI-motor en zonder start-en-stop: Hankookbanden. Onze wagens stonden naast elkaar en hadden toevallig dezelfde kleur en uitrusting, toch herkende ik de mijne meteen aan de banden.

Cupra_4, mochten er toch Hankooks opzitten: oprijden en daarna andere leggen. Maar met hetgeen ik las over uw nieuwe auto zullen dat normaal gezien ook de Continentals zijn en geen zorgen dus. Prima banden, niets op aan te merken.

Comment

• Oke, THX!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Bron + meer foto's: [www.auto.cz]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik blijf het een prachtige auto vinden

Eerlijk gezegd kriebelt het bij mij soms wel om m'n i20 te vervangen door deze
                        Eigenlijk had ik hier thuis moeten voorstellen dat m'n broer m'n i20 nam als eerste auto en dat ik me wat nieuws ging aanschaffen...

Na bijna 4j ben ik wel nog altijd super tevreden van m'n huidige kar, maar iets recenter, groter, luxueuzer en ietwat pittiger is altijd leuk natuurlijk^^
                        Last edited by SilentSpring; 15/02/2013, 22:05.
                        2018 BMW X1 18d

Comment

• kvind de Kia's nog altijd mooier...
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Nog een paar dagen en dan staat deze hier op de oprit:

1.jpg2.jpg
                            Last edited by ; 16/02/2013, 12:10.

Comment

• Knap, het enige waar ik niet wild van ben is de trend om de koplampen te ver naar achteren door te trekken. Is jammer genoeg iets wat veel autoconstructeurs doen.

Comment

• Congrats, mooi hoor!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Comment

• Mijn i30 is inmiddels meer dan een jaar oud en is net de 20000 km gepasseerd. Tot op heden nul mankementen en zeer tevreden. Dit merk geeft echt 'value for money'. Wat een verschil met de Peugeots die ik eerder reed.

Comment

• Vandaag vastgesteld dat het stuurwiel van mijn i30 slijtage vertoont na amper 22000 km. Ik weet niet of dat stuur overtrokken is met echt leder of kunstleder. Wat ik wel weet, is dat na een rit loslatende zwarte deeltjes op mijn handen zitten. Op de plaats waar de handen op het stuurwiel staan laat het buitenste laagje los, een flinterdunne zwarte film. Zijn er nog mensen die dit euvel herkennen? Wat was de reactie van Hyundai? Zo meteen stuur ik een mailtje naar de dealer. Mijn auto is afgeleverd op 20 april 2012, dit zou toch niet mogen. Ben overigens benieuwd wat de 5-jaar garantie waard is.

Comment

• Op die van ons staat nu bijna 20000 km en tot nu toe nog niks te merken van slijtage aan het stuur, ik hoop dat dit ook zo blijft!
                                        Dit zou idd niet mogen bij een bijna nieuwe auto, zelfs niet na 200k km in mijn ogen.
                                        Heb je ondertussen al nieuws van bij de dealer?

Comment

• Hyundai heeft de laatste jaren inderdaad grote stappen voorwaarts gedaan. Mooie auto die i30. Maar het interieur vind ik nog te druk naar mijn smaak. Te oosters nog, denk ik.
                                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                          X