Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus EXIGE 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
    Was te snel, zie hierboven dat het rond de 70.000 euro zal draaien.

    Veel teveel geld om dit nieuw te kopen dus ....

    Comment


    • #42
      En ook best een paar jaren wachten zodat de 'kinderziektes' uit deze wagen zijn.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #43
        Vraagje voor de Lotus specialisten. Is het door Lotus aangegeven gewicht anno 2012 inclusief (eu) of exclusief (din) 75kg chauffeur?? Kan dit nergens vinden en "kerb weight" wordt in beide betekenissen gebruikt en brengt geen uitsluitsel...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • #44
          Exige S Roadster live @ Salon van Genève:





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45






            Bron + meer foto's: [es.autoblog.com]
            Lotus stand: [www.omniauto.it]
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              Godmiljaar. Ik wil er één
              2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

              Comment


              • #47
                Is dit met de nieuwe 6-cilinder in?

                Comment


                • #48
                  ja idd

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                    ja idd
                    350 Pk zeker he ?

                    Dan zoek ik mij zo eentje binnen een jaar of 2 in occasie

                    Comment


                    • #50
                      binnen 2jaar,... nen occasie hopelijk zijn ze al uitgeleverd dan....

                      Comment


                      • #51
                        Pfffff dat is geen hardcore machientje meer :/
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

                        Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                          Pfffff dat is geen hardcore machientje meer :/
                          Das een hardcore machientje met leder. Rrrrrrrr, me like
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #53

                            Comment


                            • #55
                              Ziet er knap uit! Hopelijk voor Lotus een schot in de roos.


                              ---
                              I am here: http://tapatalk.com/map.php?4ibg3g
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • #56
                                Oorspronkelijk geplaatst door autowereld.be
                                WEGTEST: Lotus Exige S (2012)

                                By Steven
                                – 21 mei 2012Posted in: Auto's, Home, Tests

                                ‘It even has heated seats!’ En wij die dachten dat een Exige altijd hardcore hoorde te zijn.
                                Ja, een spartaanse versie van de Elise hé. Of vergissen we ons?
                                Laat het er ons op houden dat die stelling nog voor de helft opgaat. De voorste helft om exact te zijn. De dubbele wishbones en het onbekrachtigde stuur erft de Exige S nog van de Elise, maar eens voorbij de deuren stopt elke vergelijking met voorgenoemde Lotus.
                                De achtersteven van de Elise is namelijk een maat te klein om Toyota’s drukgevoede 3,5 liter-V6 te accommoderen. En dus dienden de Britten voor de achterbouw hun heil te zoeken bij de Evora.
                                Het resultaat is dat de Exige S, in vergelijking met zijn voorganger, een stuk langer en breder geworden is. Deels omdat de overhangen groeiden, maar evenzeer omdat, door die Elise-Evora-mix, de wielbasis met 7 centimeter diende te worden uitgerokken.

                                Druist dat dan niet volledig in tegen het less is more-basisprincipe?
                                Ja en nee. Het spreekt voor zich dat het nieuwe concept zo zijn gevolgen heeft. Vooral dan naar gewicht toe, wat eigenlijk gelijk staat met vloeken in de Lotus-kerk. Met name de zescilinder gooit daarbij de nodige kilo’s in de schaal. Nu goed, als op het einde van de rit de rekening wordt gemaakt, valt het allemaal wel mee (een totaalgewicht van 1.176 kilo is nog steeds bijzonder netjes), alleen is de Exige niet meer het pluimpje dat hij voorheen was.
                                Al heeft dat uitdijen dus ook zijn voordelen. Om te beginnen voor de bestuurder en zijn passagier. De langere wielbasis en bredere contouren laten namelijk meer plaats voor ledematen en aanverwanten, waardoor je, eens je in de Exige geklauterd bent (enige lenigheid is nog steeds vereist) je je er behoorlijk kan nestelen. We zouden zelfs bijna comfortabel in de mond durven nemen. Een vergevingsgezinde lijn die doorgetrokken werd bij de afstelling van de veerpoten. Zelfs onze testbolide met zijn optionele Race Pack (dat je naast Pirelli semi-slicks een nog iets stijvere ophanging oplevert) liet onze ruggengraat ongemoeid. Of zoals Bredero het al poneerde: ‘Het kan verkeren.’
                                Daar komt nog bij dat deze Exige S naar prestaties toe niet moet onderdoen voor zijn voorganger. Integendeel zelfs. Hij mag dan al wat zwaarder zijn, de V6 met compressor compenseert die extra kilo’s met sprekend gemak. De 350 paarden en 400 Nm (of 90 pk en en 150 Nm meer dan de Exige Cup 260, tot op heden de strafste der Exiges) stuwen je bij de minste streling van het gaspedaal vooruit, met een donderende uitlaatgrom als ophitsende zweep. De 0 tot 100 km/u zit er na 4 tellen op, toppen doet het ding bij 274 km/u. Zonder dat er daarom enige toegift werd gedaan aan het loepzuivere stuurgedrag. Dankzij het standaard meegeleverde Dynamic Performance Management-systeem (Lotus’ versie van een elektronische ESP-regelaar) gooi je de Exige S nog steeds met chirurgische precisie de bocht om.

                                Dus eigenlijk is hij op alle vlakken beter. Zouden dan alle bestaande Exige-rijders hun huidige niet gaan wisselen voor de nieuwe?
                                Dat zouden ze bij Lotus maar wat graag zien! Allereerst omdat de Britten dat geld maar al te goed kunnen gebruiken, maar bovenal omdat deze Exige een pak meer moet kosten dan de vorige. 67.880 euro om precies te zijn. Daarmee zit de Lotus in het vaarwater van de Evora eerder dan in dat van de Elise. En krijgt hij dezelfde veeg uit de pan. Want net als bij de Evora vinden we dat we voor dat geld toch een betere afwerking zouden mogen voorgeschoteld krijgen. Het oog wil, in de file op weg naar het dichtstbijzijnde circuit, namelijk ook wat.

                                Motor: V6 (benzine met compressor), 3456 cc, 258/350 kW/pk (7000 opm), 400 Nm (4500 opm) Transmissie: RWD, 6M Prestaties: 274 km/u, 0-100 km/u in 4,0 sec. Normverbruik: 10,1 l/100 km (236 g/km CO2) Prijs: 67.880 euro
                                Eerste test in AutoWereld 312 // juli 2012

                                Comment


                                • #57
                                  2e helft ook op straat

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • #58
                                    De auto komt volgende week her en der in België terecht voor wat (volgeboekte) testritten. Volgende donderdag kan ik hem een half uurtje aan de tand voelen waarna de beslissing zal vallen over kopen of niet kopen. Zelf zou ik de wagen als daily (hou van hardcore) gebruiken en een sporadische trackday of ringuitstap. Komotec heeft ook bevestigd dat het met een kitje komt om de wagen op 392pk te zetten. Deze kit bestaat al een jaar voor de Evora en werkt probleemloos.
                                    Ben benieuwd naar het verschil met de vorige Exige en of de wagen kan overtuigen.

                                    Comment


                                    • #59
                                      We hopen op een mooi testverslag

                                      Comment


                                      • #60
                                        En mooie foto's.
                                        Die compressorkit mag wsl officieel niet in Be toegepast worden?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X