Komotec is nu officieel dealer van Lotus en ook hun officieuze tuner. Er wordt NAUW samengewerkt. Ik kan fout zijn maar reken maar dat zulke wagen ook officieel op de markt zal komen ergens in 2014/2015 (Exige Cup versie of dergelijke).
Officieel mag dat natuurlijk niet.
Testverslag: op een half uurke en zonder eens vol te mogen gaan gaan we niet veel weten hé. Is meer een look and feel, ik verwacht er dus niet te veel van en al zeker niet om een deftig verslag te maken.
Na alle mogelijke tests, het seloc forum, mensen die al getest hebben te lezen heb je wel min of meer een beeld van de wagen hé.
- binnenin: geen veranderingen blijft echt wel ZEER rudimentair. Een stuur, paar pedalen en ne pook, aangevuld met een knopke voor een soort airco en een knopke voor de traction controle. Ben je winderig moet je opletten of je verstikt van uw eigen uitlaatgassen om maar te zeggen dat de cockpit toch wel zeer klein is en blijft.
- eindelijk meer power, vergelijkbaar, qua gevoel, met een GT3 maar net ook niet (met 400 pk gaat dat natuurlijk anders zijn
).
- auto is niet zo stabiel en controleerbaar, kan niet dezelfde tractie bieden als een GT3 of M3GTS (zo blijkt uit de Evo test) maw hij blijft tricky als je hem op de limiet rijdt, iets dat je per definitie op circuit doet. Gevaarlijk karreke dus
- de lijn van de wagen is niet zo mooi als het vorig model
- prijs/kwaliteit is het echter als autoliefhebber een ferme deal ! Het gevoel van een echte race wagen (en dat gevoel is een stuk intenser dan bij de GT3) aan een fractie van de prijs.
- very hardcore
Denk dat ik volgende donderdag niet heel veel meer zal weten als bovenstaande samenvatting.
Nu bestellen: levering maart/april 2013
Als pure trackcar zou ik dit niet kopen, voor hetzelfde geld heb je een deftige tweedehands Porsche (GT3) maar als funcar en je wil niet de "man" zijn met je Porsche of er mee gaan pronken, dan geeft dit imo veel meer fun. En .....je kan er overal mee komen zonder dat men je scheef gaat bekijken (wat met een Porsche wel meer het geval is). Het element fun, directheid, hardcore gecombineerd met het feit dat je er overal mee kan komen ligt voor mij in balans tegen een tweedehands Porsche turbo bv......die in dezelfde prijsklasse speelt.
Officieel mag dat natuurlijk niet.
Testverslag: op een half uurke en zonder eens vol te mogen gaan gaan we niet veel weten hé. Is meer een look and feel, ik verwacht er dus niet te veel van en al zeker niet om een deftig verslag te maken.
Na alle mogelijke tests, het seloc forum, mensen die al getest hebben te lezen heb je wel min of meer een beeld van de wagen hé.
- binnenin: geen veranderingen blijft echt wel ZEER rudimentair. Een stuur, paar pedalen en ne pook, aangevuld met een knopke voor een soort airco en een knopke voor de traction controle. Ben je winderig moet je opletten of je verstikt van uw eigen uitlaatgassen om maar te zeggen dat de cockpit toch wel zeer klein is en blijft.
- eindelijk meer power, vergelijkbaar, qua gevoel, met een GT3 maar net ook niet (met 400 pk gaat dat natuurlijk anders zijn
![Icon wink](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_wink.gif)
- auto is niet zo stabiel en controleerbaar, kan niet dezelfde tractie bieden als een GT3 of M3GTS (zo blijkt uit de Evo test) maw hij blijft tricky als je hem op de limiet rijdt, iets dat je per definitie op circuit doet. Gevaarlijk karreke dus
- de lijn van de wagen is niet zo mooi als het vorig model
- prijs/kwaliteit is het echter als autoliefhebber een ferme deal ! Het gevoel van een echte race wagen (en dat gevoel is een stuk intenser dan bij de GT3) aan een fractie van de prijs.
- very hardcore
Denk dat ik volgende donderdag niet heel veel meer zal weten als bovenstaande samenvatting.
Nu bestellen: levering maart/april 2013
Als pure trackcar zou ik dit niet kopen, voor hetzelfde geld heb je een deftige tweedehands Porsche (GT3) maar als funcar en je wil niet de "man" zijn met je Porsche of er mee gaan pronken, dan geeft dit imo veel meer fun. En .....je kan er overal mee komen zonder dat men je scheef gaat bekijken (wat met een Porsche wel meer het geval is). Het element fun, directheid, hardcore gecombineerd met het feit dat je er overal mee kan komen ligt voor mij in balans tegen een tweedehands Porsche turbo bv......die in dezelfde prijsklasse speelt.
Comment