Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Citigo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind dit ook best een knappe verschijning.
    Het enige wat mij stoort is het blote plaatmateriaal in de voordeuren. Hij mag dan nog zo goed afgewerkt zijn, dit komt wel héél goedkoop over.
    freude am fahren

Comment

Dit is natuurlijk geen autootje om wild van te worden, maar vind het best leuk. Dat two-tone dashboard maakt het zelfs... mooi. En dat plaatstaal stoort me helemaal niet, men zou het zelfs trendy kunnen noemen
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Skoda Citigo ook als 5-deurs

Een week nadat Volkswagen de eerste foto's van de 5-deurs uitvoering van de Up verspreidde, komt zustermerk Skoda met het nieuws dat zij haar vrijwel identieke Citigo ook met achterportieren gaat leveren. De verschillen tussen de beide 5-deurs modellen zijn nog kleiner dan tussen de achterportierloze uitvoeringen.
        .
        Waar de Volkswagen Up als 3-deurs naast het front en achterzijde door een afwijkend achterste zijraam van de Skoda Citigo en Seat Mii verschilt, daar verdwijnt dit laatste optische onderscheidt bij de uitvoering met achterportieren. Het trio is nu en profil nagenoeg identiek. Nagenoeg, want de autofreak met een timmermansoog spot subiet de iets afwijkende bumpers.
        .
        De deuren van de Volkswagen en Skoda (de Seat variant) laat nog even op zich wachten) zijn uitwisselbaar. Het portier krijgt net als bij de Up het geval is een uitklapraam. Simpelweg omdat voor een draairaam in de deur kostenverhogend werkt. Daarnaast zitten het slot en de handgreep in de weg, terwijl ook rekening met de uitsparing van de wielkast moet worden gehouden.
        .
        Skoda heeft nog altijd geen prijzen van de Citigo bekend gemaakt. Zeker is wel dat de meerprijs van een set achterportieren zeker niet hoger zal uitvallen dan bij de Up (315 euro). Eind mei, begin juni start de verkoop. De Tsjechische stadsrakker komt met een 60 of 75 pk sterke 1,0 liter 3 cilinder benzinemotor. In een later stadium volgt een 110 pk sterke turbovariant.

Bron: www.autointernationaal.nl
        freude am fahren

Comment

Live @ Salon van Genève:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Bron: [www.auto.cz]
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Deze vind ik wel wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Live @ Salon van Genève:

Ik begin deze overwegen als tweede autootje. Wit, maar dan zwarte velgjes er ondersteken. ik begin het strakke design meer en meer appreciëren.
                Zoiets als in bijlage dus.

citigo.jpg
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by Hayes; 17/09/2012, 21:17.

Comment

Ik zag er vandaag één voor het eerst rijden in het zwart, met 3-deuren met een lekker niessie er in.
                  Last edited by ; 17/09/2012, 22:42.

Comment

Ik wacht op de diesel versie en de prijs daarvan ...
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                      Ik wacht op de diesel versie en de prijs daarvan ...
                      waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        waarom?
                        gewoon benieuwd naar de prijs en hoe dat rijdt ... Misschien binnen een paar jaar zo ene kopen als zuinige km wreter
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

De buitenkant vind ik nog knap (de up vind ik knapper). Maar dat interieur, dat komt precies uit een auto van 20 jaar geleden met al dat staal. Dit moet zowat het meest triestige interieur op de markt zijn. Ik kan me echt geen hedendaags interieur bedenken dat er mottiger uitziet. De nieuwe Dacia's zien er zelfs beter uit vanbinnen.
                          Last edited by ; 18/09/2012, 15:51.

Comment

En ondanks dat interieur zijn ze nog steeds reten duur.

Comment

Ik heb met het seat model gereden, rijdt best wel tof. Offerte kwam op dik 11k voor een sportversie met panodak, leuke velgjes en al de rest..

Sent from my iPhone using Tapatalk
                              BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                En ondanks dat interieur zijn ze nog steeds reten duur.
                                Basisversie, 3 deurs, met radio en 4 extra luidsprekers kom ik op 9100 Tel daar nog after-market velgjes bij à 400 en dan kom ik op 9500 min recyclageprmie en een kortingetje?
                                Voor max. 8500 moet die dus op de oprit kunnen staan. (Als ik een oprit zou hebben natuurlijk )

Voor mij is die echt als tweede autootje, 90% woon-werk verkeer bedoeld. Dan mag dat d elichtste benzine motor zijn.

En dat er veel staal in zit, stoort mij helemaal niet. Vind dat lekker no-nonsens.

De VW Up is idd iets mooier, maar ook duurder.

Let me think about it...

Comment

Als je een kaal koekblik koop kost het niet zo veel, maar als wat dingen aan clickt is het gewoon een 10.000+ auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Als je een kaal koekblik koop kost het niet zo veel, maar als wat dingen aan clickt is het gewoon een 10.000+ auto.
                                    Klopt. Maar dat klopt bijna voor elke auto < 15-20.000 euro.

Comment

Kek ding: Skoda Citigo Sport

Skoda weet de Citigo om te toveren tot een sportieve rakker. Waar de meeste kleintjes niet bepaald bekend staan om hun krachtige voorkomen doen een paar accessoires de Citigo veel goed.

De accessoires zijn gedeeltelijk ook al los via de Skoda-dealer te bestellen, maar worden later dit jaar onder de noemer ‘Sport’ in een uitvoering samengevoegd. Onderhuids verandert er niets, maar aan sportieve looks heeft de Citigo Sport weinig gebrek.

Zwart lichtmetaal
                                      De Citigo Sport staat op zwart gelakte 15 inch lichtmetalen wielen en is voorzien van een stylingkit bestaande uit een voorspoiler, diffusor en achterspoiler. Dat geeft de auto zonder meer extra pit. Met bijpassende striping en Sport-logootjes op de voorschermen rond je de looks aan de buitenzijde helemaal af. Van binnen zijn de sportstoelen voorzien van rode accenten, wordt er een rode bies om de vloermatten gestikt en geeft de ‘Sport’ benaming op het dashboard nog eens extra aan met een sportiever uitgedoste Citigo op pad te zijn.

Later dit jaar
                                      De Citigo Sport zal binnenkort in diverse landen leverbaar worden. Later dit jaar (een concrete periode is nog niet bekend) zullen ook de Nederlandse Skoda-dealers het pakket aan gaan bieden. De prijzen ervan zijn eveneens nog niet bekend.

Comment

Comment

Bron: [www.autowereld.com]

Comment

Working...
                                          X