Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Citigo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Dit is natuurlijk geen autootje om wild van te worden, maar vind het best leuk. Dat two-tone dashboard maakt het zelfs... mooi. En dat plaatstaal stoort me helemaal niet, men zou het zelfs trendy kunnen noemen
    Je koopt de auto waarvoor hij dient, natuurlijk: transport.
    En dus niet om achter een raam met rode lampen te zetten.

    Of om de eigenschap dat deze auto heel smal is.

    Uiterlijk is al bij al niet belangrijk. Wil je louter uiterlijk, dan ga je eerder voor de Mini (die zelfs 4 cm breder is), of de Fiat 500. Maar die kosten respectievelijk 10 000 en 5 000 euro meer...
    Gewoon om het uiterlijk wat op te frissen?

    Comment


    • #62
      Het sport verhaal is leuk, maar om er nu één te kopen met één van die twee standaard motoren schiet natuurlijk niet op.
      Hier zou die nieuwe 3 cilinder TSI motor van 110 pk in moeten om het echt interessant te maken.

      Comment


      • #63
        Weet iemand trouwens of men bij de Citigo ook de gele versie kan omkleuren in 'sport'?

        Volgens de brochure pagina 26 kan het enkel op de witte, rode en zwarte...

        Maar op pagina 28 staat er:

        "Sporty styling - £180 If you want to give your Citigo a sporty look then try this range of decorative foils available from your local retailer "


        Ik veronderstel dat je die decoratieve zwarte folie dus ook op de andere kleuren, zoals geel, kan laten zetten?
        Die komt dan onder de lak te zitten? Nadien,... bij de retailer? Of heb ik dat verkeerd op...

        http://www.winchesterskoda.co.uk/upl...20Brochure.pdf

        Comment


        • #64
          Skoda heeft zijn kleinste model van een kleine reeks updates voorzien. De opgefriste Citigo beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Autosalon van Genève.

          In juli vorig jaar gaf Skoda zijn Citigo een paar minimale aanpassingen. Voor de Autosalon van Genève wordt de kleine Tsjech iets uitvoeriger aangepakt, al blijven de wijzigingen op zijn zachtst gezegd binnen de perken.

          De gefacelifte Citigo is op optisch vlak te herkennen aan zijn nieuwe grille én de gewijzigde motorkap, een exemplaar dat nu dezelfde naar het Skoda-logo in de grille toelopende lijnen heeft. Ook de voorbumper is aangepast. Hierin monteert Skoda nu hoekige in plaats van ronde mistlampen. De vernieuwde bumpers zorgen ervoor dat de Citigo in de lengte 3,4 centimeter groeit. De mistlampen doen optioneel dienst als bochtverlichting.

          Naast de buitenzijde is ook het interieur van de Citigo opgefrist. Hogere uitrustingsniveaus hebben een in twee kleuren uitgevoerd dashboard. Het instrumentenpaneel is herzien en datzelfde geldt voor de indeling van de middenconsole.

          Op de internationale motorenlijst zet Skoda de bekende 75 pk sterke 1.0 MPI en een 60 pk sterke variant, allebei driecilinders. Liefhebbers van aardgas kunnen opnieuw opteren voor een 68 pk sterke 1.0 G-TEC.











          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65






            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Jammer dat de Citigo en Mii de 90pk turbo niet krijgen.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Jammer dat de Citigo en Mii de 90pk turbo niet krijgen.
                    Dat Kan nog veranderen als de up! GTI er is met 115 pk.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • #70
                      Rij-impressie: SKODA CITIGO

                      MINI MAKE OVER

                      Amper een jaar na de eerste update geeft Skoda de Citigo nu al zijn tweede facelift. Alle zeilen worden bijgezet om het boodschappenwagentje met enig succes door de laatste fase van zijn levenscyclus te loodsen.

                      In 2012 maakten we kennis met de eeneiige drieling Volkswagen Up, Seat Mii en Skoda Citigo. Inmiddels zijn we vijf jaar verder en heeft de Citigo zijn tweede update achter de rug. De eerste vond nog geen jaar geleden plaats en bestond uit gewijzigde koplampen, een regen- en lichtsensor en de integratie van je smartphone in het dashboard, inclusief de Move&Fun-app.; Nu vinden de Tsjechen de tijd rijp voor alweer een set nieuwe koplampen met daarnaast een nieuwe grille en bumper. Onder in die bumper prijken mistlampen waarvan er bij snelheden tot 40 km/h één gaat schijnen wanneer je de hoek omgaat, bochtverlichting dus.

                      NIET OVERGEMOTORISEERD

                      In het interieur kan een geoefend oog zien dat de wijzerplaten in het instrumentarium zijn voorzien van getallen in een ander lettertype. Verder is de Citigo voortaan verkrijgbaar met een stuurwiel dat voorzien is van leren bekleding en op de linkerspaak knopjes voor de telefoon en de radio. Voor het overige is het dashboard nog net zo rechttoe, rechtaan overzichtelijk met de knoppen voor klimaatregeling en multimedia fijn bovenin geplaatst. De smartphone-integratie in combinatie met de Move&Fun-app; is los bij te bestellen voor € 120. Het staat netjes, maar voor een paar euro haal je een universele telefoonhouder en navigeer je met een gratis app op je telefoon. Je hebt dan niet de voertuiggegevens, maar in de praktijk kunnen we prima zonder die informatie.

                      Aan de afmetingen van het interieur is niets veranderd. Voorin zit je ook prima wanneer je wat langer bent; er is ruimte genoeg in alle richtingen. Achterin houdt het ruimteaanbod echter niet over. Op de achterbank van een Hyundai i10 zitten we beter. Daarentegen zitten achterpassagiers in de Citigo wel ruimer dan in een OpelKarl. Dat laatste geldt ook voor de bagage. De kofferbak heeft een inhoud van 250 liter en dat is keurig voor een boodschappenauto.

                      Technisch is de Citigo gebleven zoals hij was. Zodoende is er weer de keuze uit een 68 pk aardgasmotor en een 60 pk benzinekrachtbron. Skoda bouwt de Citigo ook met een 75 pk sterke motor, maar die wordt bij ons niet geleverd. Wij hebben de auto gereden met de benzinemotor van 60 pk. Hiermee is de auto bepaald niet overgemotoriseerd. Veelvuldig moet er worden teruggeschakeld wanneer we willen versnellen. Wellicht komt dit mede door de vrij lange overbrengingen van de handgeschakelde vijfbak (er is ook een geautomatiseerde variant). Ieder nadeel blijkt echter ook zijn voordeel te hebben, want dankzij die lange overbrengingen maakt de motor op kruissnelheid relatief weinig toeren – ongeveer 2.850 tpm bij 130 km/h – en dat komt de rust in de auto ten goede.

                      Voor een aantal markten levert Skoda optioneel een 'rough-road'-pakket. Speciaal voor wegen met een moeilijk wegdek staat de auto dan 15 mm hoger op zijn poten. In Nederland wordt de kleine Tsjech alleen met het standaard onderstel geleverd. Daarmee is het in de Citigo prima uit te houden, al is het niet zo comfortabel als dat van bijvoorbeeld de Opel Karl.

                      SLIMMIGHEIDJES

                      Bij de grotere modellen onderscheidt Skoda zich ten opzichte van vergelijkbare auto's met meer ruimte. In de Citigo is dat niet het geval. Hij is vanbinnen precies even groot als de Up en de Mii. Toch geeft Skoda de auto wat merkidentiteit mee in de vorm van enkele praktische slimmigheidjes, zoals een paraplu onder de bijrijdersstoel, een afvalzakhouder in het portiervak, opbergnetjes aan de zijkanten(!) van de voorstoelen en een haakje in de handgreep van het dashboardkastje, handig voor bijvoorbeeld tassen bami.

                      OORDEEL

                      • +Overzichtelijk dashboard
                      • +Kleine slimmigheidjes
                      • -Weinig vermogen
                      • -Navigatie alleen via telefoon













                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Lekker kleurtje dat groen.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • #72
                          Maar dat interieur ! ! ! Een combinatie van groen en beige met een zwart dashboard.

                          Comment


                          • #73
                            LATER DIT JAAR

                            ELEKTRISCHE SKODA CITIGO DUIKT OP

                            Terwijl Skoda’s pr-molen rondom de onthulling van de vernieuwde Superb volop draait, duikt op social media beeld op van ander groot Tsjechisch nieuws.

                            Het Twitter-account ‘Skoda News’ deelt namelijk foto’s van de nieuwe Skoda Citigo. Opvallend daarbij is dat de compacte Skoda voor de eerste keer met een geheel elektrische aandrijflijn op de markt verschijnt. Op de foto’s is te zien hoe de kleine EV heet: Citigo IV. Op uiterlijk gebied houdt Skoda vast aan het oude concept. We vinden veranderingen aan de achterkant op de achterklep, waar het Skoda-logo plaatsmaakt voor een uitgeschreven typeaanduiding. De achterlichten lijken ook in een donkere tint te worden uitgevoerd.

                            Aan de voorkant wordt de grille in de lakkleur meegespoten. Op de foto’s lijkt het alsof de grille wordt dichtgemaakt met een glazen afdekstuk. Verder wordt de onderbumper iets aangepast en heeft Skoda aan de koplampen gewerkt. Het grootste nieuws vinden we echter onderhuids, maar daarover heeft Skoda nog geen officiële cijfers gedeeld. De officiële onthulling verwachten we later dit jaar. Naast de vernieuwde Superb (die ook als plug-in verschijnt) komt Skoda dit jaar ook met een geheel nieuwe Octavia.







                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              RIJBEREIK VAN 265 KILOMETER

                              SKODA PRESENTEERT CITIGO E IV

                              Skoda presenteert vandaag de Citigo iV én de Superb iV, nieuwkomers die als startschot dienen van een nieuw sublabel van het merk. Onder de noemer iV lanceert Skoda naar eigen zeggen een submerk waar het "innovatieve, intelligente en inspirerende e-mobility" onder schaart. In dit artikel alle aandacht voor de Citigo e iV, een volledig elektrische variant van Skoda's kleinste.

                              De elektrische Up die je bij Volkswagen kunt kopen, heeft een WLTP-bereik van 133 kilometer. Die e-Up moet zijn meerdere erkennen in deze Citigo e iV, een volledig elektrische versie van de Citigo, die volgens dezelfde meetmethode bijna twee keer zo ver komt op een lading.

                              De Citigo e iV heeft dan ook geen 18,7 kWh groot accupakket, maar een exemplaar met een inhoud van 36,8 kWh dat in de bodem is verwerkt. Daarmee heeft de kleine Tsjech een WLTP-bereik van 265 kilometer. Een 83 pk sterke elektromotor drijft de voorwielen aan en brengt de Citigo e iV in 12,5 tellen op een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op een bescheiden 130 km/h. Wie van 60 naar 100 km/h wil versnellen, heeft 7,6 tellen geduld nodig. De bagageruimte is net als in de reguliere Citigo 250 liter groot. Met een 40kW-lader is de Citigo e iV in een uur weer tot 80 procent vol te laden. Met een 7,2kW-lader heb je ruim vier uur nodig.

                              De Citigo e iV, die later dit jaar in productie gaat, is te herkennen aan zijn aangepaste grille, die in carrosseriekleur is uitgevoerd. De bumpers wijken af van die van de al bekende versies. Zijspiegelkappen met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn standaard. Vanbinnen monteert Skoda een vernieuwd interieur. De Citigo e iV komt alleen beschikbaar als vijfdeursversie en beschikt standaard over elektrisch bedienbare ruiten voor, volautomatische airco en Radio Swing II. Ook is het voor je smartphone bedoelde dockingstation standaard aanwezig.

                              Begin januari volgend jaar staat de Citigo e iV bij de dealers. De prijzen volgen in een later stadium. We verwachten dat de e-Up straks dezelfde aandrijflijn krijgt.






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #77
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      edit.
                                      Last edited by Jocar; 16/12/2020, 09:12.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        edit.
                                        Last edited by Jocar; 16/12/2020, 09:10.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Skoda Citigo e iV 2020 (ADDERTJE ONDER HET GRAS) | ANWB autotest

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X