Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 3-reeks berline
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe echte beemer heeft er nu 1 links en 1 rechts, ga mee met je tijd
Beemer = BMW motorfiets
Bimmer = BMW auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDe echte beemer heeft er nu 1 links en 1 rechts, ga mee met je tijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenEn waar moet dit überhaupt op slaan?
Hier zie je het antwoord.
Kort van geheugen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Waar ik op aanstuurde, was echter de rol van die uitlaatjes, en het criterium dat ervan gemaakt wordt.
Dat maakt een BMW toch niet meer of minder tot een échte bimmer.
Wat mij betreft, heeft het alleszins voor 0% een rol gespeeld bij het uitkiezen.
Soit, als je naar andere merken kijkt, kan je de esthetische trend nu wel begrijpen (neem nu Audi bv.).
Als je alleen 6-cylinders "échte bimmers" vindt, dan kan ik je stelling volgen, want die zullen (voor zover ik weet) voortaan een symmetrische achterkant hebben. Niettemin vind ik dat uitlaatgedoe toch betrekkelijk overroepen voor wie verder kijkt dan een uitlaatstukje hier/daar, meer/minder. Laat me ook vermelden dat ik de evolutie van de dubbele pijpjes op een 328 bv. in de optiek van BMW zeer gepast en geslaagd vind. Ze hadden in het verleden alle 6-cylinders ook een links-rechts-uitlaat kunnen geven. Ik heb nooit gesnapt waarom die 335i er zo anders moest uitzien. 't Blijft toch een 6-cylinder.
Had ik een 330i, dan voelde ik me alleszins niet minder gebimmerd hoor, en met zo'n 328i al evenmin, denk ik
On topic: de F30 is een heel geslaagde wagen; wordt een groot succes. Ik kijk al enorm uit naar de coupé!
En of je dan voor een 2.0D of een 2.0i of 3.0i kiest, het blijven stuk voor stuk prachtwagens, met merites die voor iedereen een andere waarde hebben.
Comment
-
Die nieuwe 3 is weer prachtig, maar ik zit met vraagje.
Wat moeten we kopen in te toekomst, naft of diesel? Ik rij nu met gechipte 325d E91 en als ik naar dat filmpje kijk van abhd waar ze de 328i testen rijd die kar ook vlot e. Ik had in gedachten om nieuwe 330d F31 of 530d te kopen maar met die twinturbo technologie halen ze toch al mooie waarden uit die 4 cylinder naft. Het enige wat met terughoudend maakt over naft is als je sportief rijd, dat je dat ook direkt ziet aan de pomp dit in tegenstelling met diesel waar de verschillen minder uitgesproken zijn, dat ondervindt ik zelf met de mijne. Je moet al echt zot doen om boven de 9 liter te geraken met mijn 325d.
Als je dan natuurlijk de 3L diesel gaat chippen wordt het helemaal plezant natuurlijk en die 2L naft chippen, dat zou ik niet direkt durven.
We zien wel, eerst wachten op de F31 en de 3L diesel erin, we zullen dan een testrijden met 330d en 328i, deze wagens zijn toch gewaagd aan elkaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenDie nieuwe 3 is weer prachtig, maar ik zit met vraagje.
Wat moeten we kopen in te toekomst, naft of diesel? Ik rij nu met gechipte 325d E91 en als ik naar dat filmpje kijk van abhd waar ze de 328i testen rijd die kar ook vlot e. Ik had in gedachten om nieuwe 330d F31 of 530d te kopen maar met die twinturbo technologie halen ze toch al mooie waarden uit die 4 cylinder naft. Het enige wat met terughoudend maakt over naft is als je sportief rijd, dat je dat ook direkt ziet aan de pomp dit in tegenstelling met diesel waar de verschillen minder uitgesproken zijn, dat ondervindt ik zelf met de mijne. Je moet al echt zot doen om boven de 9 liter te geraken met mijn 325d.
Als je dan natuurlijk de 3L diesel gaat chippen wordt het helemaal plezant natuurlijk en die 2L naft chippen, dat zou ik niet direkt durven.
We zien wel, eerst wachten op de F31 en de 3L diesel erin, we zullen dan een testrijden met 330d en 328i, deze wagens zijn toch gewaagd aan elkaar...
Gezien de tegenwoordige tijden is het (privé dan) misschien interessanter om gewoon je favoriete model te kopen (dat het meeste rijplezier oplevert) en daar zo lang mogelijk mee te blijven rijden als je niet noodzakelijk om de vier jaar een andere wagen wil. Zo begin ik er stilaan over te denken, in tegenstelling tot een aantal jaren geleden. De wetgeving verandert zo snel en wat de prijs aan de pomp betreft, moet je al koffiedik gaan kijken om een idee te hebben van de respectieve stijgende tendens van diesel en benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door diabolic Bekijk Berichtenik heb deze voormiddag een het filmpje bekeken op autoblog.nl van de nieuwe 328i. Verbazingwekkend wat ze uit zo'n 2l viercilinder halen tegenwoordig. De nieuwe 3 is echt uber, geen enkel merk zal daar iets tegenover kunnen stellen denk ik.
Comment
-
Ik vind het toch wel grappig en tegelijk schrijnend om hier steeds dezelfde discussies te lezen. Gaat het niet over een enkele of een dubbele uitlaat op al dan niet minder performante (diesel)modellen, dan zit men te zagen over de typeaanduiding die niet meer klopt met de cilinderinhoud. Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die zich daar aan storen en ik vraag me af of de discussie niet wat dieper kan gaan?
Wat ik véél interessanter vind, is het overschakelen van diesel op benzine met die brandstofprijzen van tegenwoordig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenIk vind het toch wel grappig en tegelijk schrijnend om hier steeds dezelfde discussies te lezen. Gaat het niet over een enkele of een dubbele uitlaat op al dan niet minder performante (diesel)modellen, dan zit men te zagen over de typeaanduiding die niet meer klopt met de cilinderinhoud. Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die zich daar aan storen en ik vraag me af of de discussie niet wat dieper kan gaan?
Wat ik véél interessanter vind, is het overschakelen van diesel op benzine met die brandstofprijzen van tegenwoordig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenWat ik véél interessanter vind, is het overschakelen van diesel op benzine met die brandstofprijzen van tegenwoordig.
Wat ga je nemen als criteria pk of koppel.
Om diepgang te krijgen, welke modellen stel jij tov. elkaar ?
Rekening houdend met verbruik, koppel, pk en aankoopprijs; stel ik:
De 320d 184 is kwa koppel vergelijkbaar met een 328i, kwa vermogen ga je al een 330d tov de 328i moeten plaatsen...
Mijn mening: De 330d zal meer kosten dan een 328i in aankoop, en zal veel meer koppel bieden waardoor de hernemingen beter zijn. En de 0-100 zou bijna gelijk moeten zijn. De brandstofkosten liggen minstens 12% in het voordeel van de 330d. (Reken zelf maar uit met uw jaarlijkse km's, en het verschil in aankoopprijs)
De 325d zal voor velen de tussenoplossing zijn, denk ik... (Op welke plaatsen op de openbare weg, kan je een benzine nog in de toeren jagen, zonder je rijbewijs te...)
Het extra koppel, maakt het gebrek aan pk's goed. Tenzij je een stoplichtsprinter bent.
De benzine, is nog altijd voor mensen die weinig km's doen per jaar of genieten van de sound. En diesel blijft voor diegene die gaan rekenen bij de aankoop en rationeel een keuze maken.(bij meer dan 10k-15k km / jaar)
Mensen die gewoon een leuke auto willen, zonder wakker te liggen van de prijzen kopen gewoon een 316d. Meer koppel dan de gemiddelde (lichte) benzine, en het lage verbruik van een diesel.
En ze rijden van punt a naar punt b.
We zitten gewoon in een luxepositie... (Waar ligt de grens tussen te weinig, genoeg en teveel vermogen/koppel ?)
Voor mij is de 320d ed het beste compromis (Een combinatie van een laag verbruik/rijgenot en lage aankoopprijs tov. de alternatieve motoren bij de f30.
Al dan niet met automaat.
Wat denk jij ? Welke motoren stel jij tov. elkaar en motiveer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDit zou off topic zijn, tenzij we het hier specifiek voor de 3 serie f30 bekijken...
Wat ga je nemen als criteria pk of koppel.
Om diepgang te krijgen, welke modellen stel jij tov. elkaar ?
Rekening houdend met verbruik, koppel, pk en aankoopprijs; stel ik:
De 320d 184 is kwa koppel vergelijkbaar met een 328i, kwa vermogen ga je al een 330d tov de 328i moeten plaatsen...
Mijn mening: De 330d zal meer kosten dan een 328i in aankoop, en zal veel meer koppel bieden waardoor de hernemingen beter zijn. En de 0-100 zou bijna gelijk moeten zijn. De brandstofkosten liggen minstens 12% in het voordeel van de 330d. (Reken zelf maar uit met uw jaarlijkse km's, en het verschil in aankoopprijs)
De 325d zal voor velen de tussenoplossing zijn, denk ik... (Op welke plaatsen op de openbare weg, kan je een benzine nog in de toeren jagen, zonder je rijbewijs te...)
Het extra koppel, maakt het gebrek aan pk's goed. Tenzij je een stoplichtsprinter bent.
De benzine, is nog altijd voor mensen die weinig km's doen per jaar of genieten van de sound. En diesel blijft voor diegene die gaan rekenen bij de aankoop en rationeel een keuze maken.(bij meer dan 10k-15k km / jaar)
Mensen die gewoon een leuke auto willen, zonder wakker te liggen van de prijzen kopen gewoon een 316d. Meer koppel dan de gemiddelde (lichte) benzine, en het lage verbruik van een diesel.
En ze rijden van punt a naar punt b.
We zitten gewoon in een luxepositie... (Waar ligt de grens tussen te weinig, genoeg en teveel vermogen/koppel ?)
Voor mij is de 320d ed het beste compromis (Een combinatie van een laag verbruik/rijgenot en lage aankoopprijs tov. de alternatieve motoren bij de f30.
Al dan niet met automaat.
Wat denk jij ? Welke motoren stel jij tov. elkaar en motiveer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenIk stel de 330d tegenover de 328i, dit wordt mijn keuze bij mijn volgende BMW. Ik heb nu 28d km in 2 jaar met mijn 325d. De wagen komt dan ook maar 1 keer buiten in de week tenzij we in verlof zijn natuurlijk. Ik heb gewoon schrik van de 328i zijn verbruik, als je daar beetje vlot mee rijdt, wat zou dat dan verbruiken, 11-12 L of is dit overschat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDit zou off topic zijn, tenzij we het hier specifiek voor de 3 serie f30 bekijken...
Wat ga je nemen als criteria pk of koppel.
Om diepgang te krijgen, welke modellen stel jij tov. elkaar ?
Rekening houdend met verbruik, koppel, pk en aankoopprijs; stel ik:
De 320d 184 is kwa koppel vergelijkbaar met een 328i, kwa vermogen ga je al een 330d tov de 328i moeten plaatsen...
Mijn mening: De 330d zal meer kosten dan een 328i in aankoop, en zal veel meer koppel bieden waardoor de hernemingen beter zijn. En de 0-100 zou bijna gelijk moeten zijn. De brandstofkosten liggen minstens 12% in het voordeel van de 330d. (Reken zelf maar uit met uw jaarlijkse km's, en het verschil in aankoopprijs)
De 325d zal voor velen de tussenoplossing zijn, denk ik... (Op welke plaatsen op de openbare weg, kan je een benzine nog in de toeren jagen, zonder je rijbewijs te...)
Het extra koppel, maakt het gebrek aan pk's goed. Tenzij je een stoplichtsprinter bent.
De benzine, is nog altijd voor mensen die weinig km's doen per jaar of genieten van de sound. En diesel blijft voor diegene die gaan rekenen bij de aankoop en rationeel een keuze maken.(bij meer dan 10k-15k km / jaar)
Mensen die gewoon een leuke auto willen, zonder wakker te liggen van de prijzen kopen gewoon een 316d. Meer koppel dan de gemiddelde (lichte) benzine, en het lage verbruik van een diesel.
En ze rijden van punt a naar punt b.
We zitten gewoon in een luxepositie... (Waar ligt de grens tussen te weinig, genoeg en teveel vermogen/koppel ?)
Voor mij is de 320d ed het beste compromis (Een combinatie van een laag verbruik/rijgenot en lage aankoopprijs tov. de alternatieve motoren bij de f30.
Al dan niet met automaat.
Wat denk jij ? Welke motoren stel jij tov. elkaar en motiveer.
Is zuiniger dan zijn atmosferische voorganger, maar minder dan de diesel.
Ga je snel rijden, dan is het geweten dat die downsizing zijn effect compleet mist en het verbruik heel hoog is. (hoger dan een atmo 3 liter bv)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenDe komende 320i is vergelijkbaar meet een 320d, ook turbo, dus trekt ook uit de keldertoerentallen.
Is zuiniger dan zijn atmosferische voorganger, maar minder dan de diesel.
Ga je snel rijden, dan is het geweten dat die downsizing zijn effect compleet mist en het verbruik heel hoog is. (hoger dan een atmo 3 liter bv)
Max. koppel / toerental in Nm / t/min
270 / 1.250-4.500tov.
320d
Max. koppel / toerental in Nm / t/min
380 / 1.750-2.750
= 40 % verschil (Van 90-120km/h geeft dit een groot verschil)
Hopelijk is de benzineversie ook 40% goedkoper.
Moraal van het verhaal, benzine of diesel beslissen de meesten met de geldbeugel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenLange afstanden (autosnelweg) of eerder korte ritjes? Met turbo hoef je niet constant plankgas te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenDe komende 320i is vergelijkbaar meet een 320d, ook turbo, dus trekt ook uit de keldertoerentallen.
Is zuiniger dan zijn atmosferische voorganger, maar minder dan de diesel.
Ga je snel rijden, dan is het geweten dat die downsizing zijn effect compleet mist en het verbruik heel hoog is. (hoger dan een atmo 3 liter bv)
Comment
Comment