Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En om heel eerlijk te zijn was ik een beetje ontgoochelt. Mooie wagen, zonder meer. Maar zo in het space grau met te kleine velgen is de 'heb' factor toch niet al te groot.
Als je voor een BMW gaat of een duur automerk kies je gewoon voor redelijk wat opties. Een Merc, BMW, Audi zonder wat exterieur opties is maar triestig . Als je gaat voor zo'n wagen mag je toch rekenen op een meerprijs van 5à 10000 euro aan opties.
Als je voor een BMW gaat of een duur automerk kies je gewoon voor redelijk wat opties. Een Merc, BMW, Audi zonder wat exterieur opties is maar triestig . Als je gaat voor zo'n wagen mag je toch rekenen op een meerprijs van 5à 10000 euro aan opties.
En voor zo'n 5.000 euro opties heb je dan nog maar wat de meeste andere merken gewoon standaard inbouwen in een middenklasser (die dan ook nog eens minder kost met al die dingen erin dan een BMW zonder die dingen).
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Ik vind de nieuwe 3-reeks erg geslaagd! Als volgende wagen komt de 320d EfficientDynamics Edition zeker in aanmerking!
Helaas zag ik dat deze enkel met 16" velgen te verkrijgen is... Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om deze achteraf te vervangen door 17" exemplaren?
Tuurlijk is dat mogelijk!? Achteraf gooi je daar onder wat je wil!
Denk zelfs dat dat bij aankoop ook moet lukken om daar iets anders onder te krijgen, misschien niet in de online configurator.
Let daar toch maar mee op ... 320 EDE is zo gehomologeerd en komt door die velgmaat aan z'n CO2-uitstoot. Op de keuring zal het alleszins niet lukken!
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
En voor zo'n 5.000 euro opties heb je dan nog maar wat de meeste andere merken gewoon standaard inbouwen in een middenklasser (die dan ook nog eens minder kost met al die dingen erin dan een BMW zonder die dingen).
Dat ga ik niet ontkennen. Als je een wagen koopt van de Duitse 3 weet je dat je veel euro's zal moeten neertellen. Mij ga je ook nooit horen zeggen dat Duitse wagens betrouwbaarder zijn dan wagens van andere fabrikanten. Van 1994 tot op heden zal ik met BMW hebben gereden en die wordt weldra vervangen door een ander werk. Qua problemen is het op een moment zodanig erg geworden dat ik een aangetekende brief naar BMW heb moeten sturen om de onbekwaamheid van mijn garage aan te kaarten.
Mijn over de misvattingen die veel de ronde doen:
Is een Duitse wagen betrouwbaarder dan een Japanse, Franse, Italiaanse wagen?
100 % NEEN + het onderhoud is duurder
Zijn de prestaties beter van een Duitse wagen?
Enkel als je een dikke portemonnee heb, is de keuze qua motorisatie zeer aantrekkelijk en het aanbod is zeer ruim.
Enkel het interieur en het ergonomische aspect vind ik bij Duitse wagens veel beter. Maar onlangs een testritje gemaakt met een S60 en ben toch ook onder de indruk van het sobere, kwalitatieve en praktische interieur .
Dus moraal van het verhaal: voor een wagen van de grote Duitse 3 betaal je veel geld. Je koopt het wat voor de prestige, maar ze zijn zeker niet betrouwbaarder ze zien er misschien wat mooier uit.
Als je voor een BMW gaat of een duur automerk kies je gewoon voor redelijk wat opties. Een Merc, BMW, Audi zonder wat exterieur opties is maar triestig . Als je gaat voor zo'n wagen mag je toch rekenen op een meerprijs van 5à 10000 euro aan opties.
Wa's da nu voor zever?
Opties ja, maar exterieur want anders triestig?? Dat vind ik toch wat zever ze.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Wa's da nu voor zever?
Opties ja, maar exterieur want anders triestig?? Dat vind ik toch wat zever ze.
Een BMW zonder M sportpakket of een Mercedes zonder AMG pakket trekt op niks. Let's face it qua design onderscheiden BMW, Audi of Mercedes zich toch niet van de anderen he.
Het exterieur van de nieuwe 3-serie vind ik geslaagd. Het interieur veel minder. Zelf rij ik al 12 jaar met BMW. Eerst met een 3-serie E46 320 D en nu een E90 320 D en ik vind dat de bouwkwaliteit van de BMW interieurs er serieus op achteruit gaat. De legendarische betrouwbaarheid is tegenwoordig ook ver te zoeken bij het merk. Wat wij met onze wagen hebben meegemaakt is eigenlijk te gek voor woorden. Twee collega's van mij hebben een nieuwe 5-serie gekocht en toch ook al te kampen gehad met problemen. Denk dat BMW een beetje lijdt aan het syndroom van veel winst maken maar hun wagens moeten wel inboeten aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Geen probleem mee dat bedrijven willen winst maken, maar als je relatief veel geld wil neertellen voor zo'n wagen verwacht je wel kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid.
Een BMW zonder M sportpakket of een Mercedes zonder AMG pakket trekt op niks. Let's face it qua design onderscheiden BMW, Audi of Mercedes zich toch niet van de anderen he.
Ik denk dat het vooral de kopers van zulke voertuigen zijn die zulke opties "must haves" vinden en dat het minder aan het design zelf ligt.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Een BMW zonder M sportpakket of een Mercedes zonder AMG pakket trekt op niks. Let's face it qua design onderscheiden BMW, Audi of Mercedes zich toch niet van de anderen he.
Ik vind een kale BMW of Mercedes ook niet super ogen. Maar een M sportpakket of AMG toestanden zijn niet verplicht om ze er goed te laten uitzien vind ik. Een 17" met 225 en een iets lagere sportophanging en je hebt al een gans andere auto.
Dat hangt er vanaf maar ik vind het altijd triestig als je een Duitser ziet rijden met een minimale uitrustig. Waarom kies je dan voor een Duitse wagen? Voor een instap model betaal je al vlug tussen de 30 000 en 35 000 euro. Voor dat geld heb je een volledig uitgeruste Ford Mondeo, Superb, Mazda 6, Insignia en noem maar op. Rijden met een Duitser met een basisuitrusting daar bedank ik voor hoor .. .
Dat hangt er vanaf maar ik vind het altijd triestig als je een Duitser ziet rijden met een minimale uitrustig. Waarom kies je dan voor een Duitse wagen? Voor een instap model betaal je al vlug tussen de 30 000 en 35 000 euro. Voor dat geld heb je een volledig uitgeruste Ford Mondeo, Superb, Mazda 6, Insignia en noem maar op. Rijden met een Duitser met een basisuitrusting daar bedank ik voor hoor .. .
Da's iedereen zijn voorkeur hé. Niks mis met een kale BMW vind ik, rijdt even goed (of soms zelfs beter) dan eentje met grote velgen, lagere ophanging,... .
Een regulier klein of groot onderhoud verschilt van merk tot merk maar ... de onderhoudskosten voor Duitse wagens liggen volgens mij toch wat hoger maar het onderhoud van Zweedse en bepaalde Japanse modellen is ook niet goedkoop. Al hangt dat af van garage tot garage. Als je geen bal kent van auto's wees er dan maar zeker van dat garagisten onnodige kosten aanrekenen! Of je nu met een Dacia rijdt of met een BMW ALLE onderdelen moeten voldoen aan wettelijke kwaliteitsnormen. Enkel met mijn huidige 3-serie heb ik al zeer hoge onderhoudskosten moeten betalen. Maar als je geluk hebt met je wagen en je wagen met enkel binnen voor een klein of groot onderhoud zonder verdere technische problemen valt dit al bij al nog mee.
Dat hangt er vanaf maar ik vind het altijd triestig als je een Duitser ziet rijden met een minimale uitrustig. Waarom kies je dan voor een Duitse wagen? Voor een instap model betaal je al vlug tussen de 30 000 en 35 000 euro. Voor dat geld heb je een volledig uitgeruste Ford Mondeo, Superb, Mazda 6, Insignia en noem maar op. Rijden met een Duitser met een basisuitrusting daar bedank ik voor hoor .. .
Allez jong, snob.
Waarom is een goed uitegruste Duitser dan wel goed? Daar kan je toch ook andere auto's voor krijgen?
Niks mis met een basis Audi, Beemer of Merc voor mijn part.
Integendeel zelfs.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Een regulier klein of groot onderhoud verschilt van merk tot merk maar ... de onderhoudskosten voor Duitse wagens liggen volgens mij toch wat hoger maar het onderhoud van Zweedse en bepaalde Japanse modellen is ook niet goedkoop. Al hangt dat af van garage tot garage. Als je geen bal kent van auto's wees er dan maar zeker van dat garagisten onnodige kosten aanrekenen! Of je nu met een Dacia rijdt of met een BMW ALLE onderdelen moeten voldoen aan wettelijke kwaliteitsnormen. Enkel met mijn huidige 3-serie heb ik al zeer hoge onderhoudskosten moeten betalen. Maar als je geluk hebt met je wagen en je wagen met enkel binnen voor een klein of groot onderhoud zonder verdere technische problemen valt dit al bij al nog mee.
Er is een verschil tussen onderhoud en herstellingen. Ik weet niet of BMW duur is in herstellingen, in onderhoud vind ik ze alleszins heel goed meevallen
Comment