Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    BMW is niet duur in onderhoud. Het eerste onderhoud van m'n E91 na 27.000 km kostte 251,57 euro.
    Bij mij was dat meer dan 320 €, na ongeveer 27.000 km (bijna twee jaar oud toen). Ik had toch minder verwacht. En van de mensen die ik ken die naar een BMW-dealer gaan voor een onderhoud, heb ik het meest betaald. Snap ik niet goed. Er zijn bv. geen remblokken vervangen. Remolie wel.

    Ter vergelijking: met mijn Renault zat ik voor een klein onderhoud aan iets meer dan 100 €. In een garage met correct ingevuld onderhoudsboekje uiteraard.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door NicholasM Bekijk Berichten
      ik vind het altijd triestig als je een Duitser ziet rijden met een minimale uitrustig. Waarom kies je dan voor een Duitse wagen? Voor een instap model betaal je al vlug tussen de 30 000 en 35 000 euro. Voor dat geld heb je een volledig uitgeruste Ford Mondeo, (...) Insignia en noem maar op. Rijden met een Duitser met een basisuitrusting daar bedank ik voor hoor .. .
      Dit moet je me toch even uitleggen. Wat zijn een Ford Mondeo en een Opel Insignia dan?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Bij mij was dat meer dan 320 €, na ongeveer 27.000 km (bijna twee jaar oud toen). Ik had toch minder verwacht. En van de mensen die ik ken die naar een BMW-dealer gaan voor een onderhoud, heb ik het meest betaald. Snap ik niet goed. Er zijn bv. geen remblokken vervangen. Remolie wel.

        Ter vergelijking: met mijn Renault zat ik voor een klein onderhoud aan iets meer dan 100 €. In een garage met correct ingevuld onderhoudsboekje uiteraard.
        Bij de E46 waren die prijzen ook altijd zo rond de 200 euro, groot onderhoud (inspectie 2, of hoe noemt dat?) kostte altijd zo rond de 400 euro ongeveer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Dit moet je me toch even uitleggen. Wat zijn een Ford Mondeo en een Opel Insignia dan?
          Ik bedoel een wagen van de Duitse 3. Voor het instapmodel heb je een Insignia of Mondeo die volledig full option is..

          Comment


          • Dat wist ik ook wel vond 't gewoon grappig dat het plots leek alsof Ford en Opel niet meer Duits waren.

            Je vraag gaat verder dan Duitsland: waarom een instapmodel kopen van een premiummerk ipv een goed uitgeruste concurrent van een niet premiummerk. Daar zijn erg veel redenen toe, de één al beter begrijpbaar dan de ander.

            Ik zie mij bijvoorbeeld eerder een basic '3 of C-klasse kopen omdat ik het sublieme rijgedrag van een neutrale achterwielaandrijver niet terugvind in een full option Insignia of Mondeo. En dat staat bij mij erg hoog bij m'n eisen voor een auto.

            Dat "imago" een erg vaak meespelende reden is, daar moeten we ook niet over discussiëren denk ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Bij de E46 waren die prijzen ook altijd zo rond de 200 euro, groot onderhoud (inspectie 2, of hoe noemt dat?) kostte altijd zo rond de 400 euro ongeveer.
              Dat valt idd goed mee. Ik heb zo'n gevoel dat het bij mijn dealer (Daeninck) eerder richting 600 € en meer zal gaan.
              Ben trouwens vergeten melden dat de Renault elk jaar op onderhoud moest.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Dat valt idd goed mee. Ik heb zo'n gevoel dat het bij mijn dealer (Daeninck) eerder richting 600 € en meer zal gaan.
                Ben trouwens vergeten melden dat de Renault elk jaar op onderhoud moest.
                aja, je betaalt 50% meer omdat 't in St Martens Latem ligt he

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                  Ik zie mij bijvoorbeeld eerder een basic '3 of C-klasse kopen omdat ik het sublieme rijgedrag van een neutrale achterwielaandrijver niet terugvind in een full option Insignia of Mondeo. En dat staat bij mij erg hoog bij m'n eisen voor een auto.
                  Awel, die achterwielaandrijving heeft mij terug doen kiezen voor een BMW. Want het was bijna een A4 geworden... tot de testrit.

                  Comment


                  • Rijplezier bij BMW is toch veel minder geworden hoor. Heb een BMW 525i gehad uit 1988, E46 en nu E90 .. 't is zeker niet meer zoals hun oude modellen .

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                      aja, je betaalt 50% meer omdat 't in St Martens Latem ligt he
                      Daeninck heeft ook nog een garage in Oudenaarde.
                      Mijn wagen moest trouwens in Oudenaarde geleverd worden ook, destijds, maar daar de garage daar iets te laat open gegaan is, was het nog Latem.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Bij de E46 waren die prijzen ook altijd zo rond de 200 euro, groot onderhoud (inspectie 2, of hoe noemt dat?) kostte altijd zo rond de 400 euro ongeveer.
                        En jij vindt dat niet veel?
                        Ik heb voor mijn laatste groot onderhoud ook ongeveer 400 euro betaald... maar dan wel met 4 nieuwe remblokken en nieuwe ruitenwissers inbegrepen.
                        Natuurlijk niet bij mijn onbekwame BMW-stealer.
                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                        Comment


                        • Ik kan BMW nu toch ook bezwaarlijk duur noemen in onderhoud. Heb nu 106.000 KM's met m'n E91 318d, onderhoudskost tot nu toe alles bij elkaar € 750 à € 800 (voor 3 onderhoudsbeurten). En dit alles bij een officiële BMW-dealer.

                          Als ik dan zie dat mijn schoonvader met zijn Avensis voor zijn onderhoud op 90.000 KM's alleen al € 800 betaalde (groot onderhoud met o.a. vervanging distributieriem) !
                          Freude am Fahren

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                            Ik kan BMW nu toch ook bezwaarlijk duur noemen in onderhoud. Heb nu 106.000 KM's met m'n E91 318d, onderhoudskost tot nu toe alles bij elkaar € 750 à € 800 (voor 3 onderhoudsbeurten). En dit alles bij een officiële BMW-dealer.
                            Hoe doe je dat dan? Voor enkel een oliewissel (olie, filter en werkuren) vragen ze al bijna 200 euro. Dus nog nooit remblokjes, ruitenwissers, luchtfilter, ... vervangen?
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                              En jij vindt dat niet veel?
                              Ik heb voor mijn laatste groot onderhoud ook ongeveer 400 euro betaald... maar dan wel met 4 nieuwe remblokken en nieuwe ruitenwissers inbegrepen.
                              Natuurlijk niet bij mijn onbekwame BMW-stealer.
                              Het gaat wel over de onderhoudskosten bij een officiële dealer hé.

                              En als 't u allemaal zo tegensteekt bij BMW. Ga dan shoppen bij een ander merk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                En jij vindt dat niet veel?
                                Ik heb voor mijn laatste groot onderhoud ook ongeveer 400 euro betaald... maar dan wel met 4 nieuwe remblokken en nieuwe ruitenwissers inbegrepen.
                                Natuurlijk niet bij mijn onbekwame BMW-stealer.

                                Dan moet is bij VW/AUDI aankloppen voor een onderhoud. Je zou nog kunnen versteld staan hoor!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Het gaat wel over de onderhoudskosten bij een officiële dealer hé.
                                  Daarom dat ik ook de vergelijking maak... om aan te tonen dat het wel duur is bij de officiële dealer.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                    Hoe doe je dat dan? Voor enkel een oliewissel (olie, filter en werkuren) vragen ze al bijna 200 euro. Dus nog nooit remblokjes, ruitenwissers, luchtfilter, ... vervangen?
                                    Appels met appels vergelijken he.

                                    Allereerst, de bedragen die ik hier lees zijn niet duurder dan die van Renault. Eerder andersom.

                                    Als tweede, de ene oliewissel is de andere niet. Zodra dat vermaledijde DPF om de hoek komt kijken zit je aan factor 2 als het gaat om olieprijzen ..

                                    Comment


                                    • Naar mijn ervaring is Renault duidelijk goedkoper dan BMW, al is het een paar jaar geleden. Bij BMW betaalde ik dubbel zoveel voor een klein onderhoud. De onderhoudsintervallen voor mijn BMW zijn wel langer. Dat maakt natuurlijk ook uit.

                                      Sent from my HTC Radar.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        Let daar toch maar mee op ... 320 EDE is zo gehomologeerd en komt door die velgmaat aan z'n CO2-uitstoot. Op de keuring zal het alleszins niet lukken!
                                        Ik neem aan dat het achteraf monteren van 17" velgen mij dan ook problemen zou kunnen bezorgen in geval van een accident? Aansprakelijkheid en zo...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                          Ik heb een vogelke horen fluiten dat die auto verhuisd is naar Kortrijk als demowagen
                                          Heeft dat vogelke niets laten vallen dat die eens in Oudenaarde moet geraken ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X