Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Allé, ze zijn daar nog gieriger geworden dan vroeger... En steeds minder deftige service.
    En dat allemaal voor een nieuwe lichting marginale verkopers en een bende jonge snotters in het atelier die niets anders kunnen dan prutsen.
    akkoord, N-D-D,....
    Na een slopende zoektocht - door Di Rupo - van Audi over Mercedes naar BMW geland bij de 320d EDE. Ik ben geen autofreak, maar ik was wel voorbereid, en overal kon ik de verkopers opvegen. Geen inhoud. Geen interesse. Bij de bakker koop je een brood voor € 2 waar de verkoopster meestal weet wat ze je voorsnijdt én lacht. Wanneer het om € 35.000 en meer gaat, dan krijg je te maken met humeurige nitwits - als ze al uit hun glazen stulp komen! Of het nu Van Boom of Verstraeten is, maakt niks uit. Tijdverlies.
    (Voor alle eerlijkheid & volledigheid: op niveau behandeld bij Declerck - Audi Gent - en Pauwels - BMW Wielsbeke. Bij Mercedes was het janken over de gehele lijn.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten
      akkoord, N-D-D,....
      Na een slopende zoektocht - door Di Rupo - van Audi over Mercedes naar BMW geland bij de 320d EDE. Ik ben geen autofreak, maar ik was wel voorbereid, en overal kon ik de verkopers opvegen. Geen inhoud. Geen interesse. Bij de bakker koop je een brood voor € 2 waar de verkoopster meestal weet wat ze je voorsnijdt én lacht. Wanneer het om € 35.000 en meer gaat, dan krijg je te maken met humeurige nitwits - als ze al uit hun glazen stulp komen! Of het nu Van Boom of Verstraeten is, maakt niks uit. Tijdverlies.
      (Voor alle eerlijkheid & volledigheid: op niveau behandeld bij Declerck - Audi Gent - en Pauwels - BMW Wielsbeke. Bij Mercedes was het janken over de gehele lijn.)
      Is idd schandalig.. Ik ben als bestaande (goede mag ik wel zeggen) klant goed ontvangen geweest en doe morgen een proefrit met een 8-trapautomaat 320 EDE. 6% korting op alles is hun eerste voorstel. Wel een schandalig lage overname voor mijn 318D touring full option facelift van september 2009 (12500 € BTW incl, WTF!!!)

Heb geen zin om veel te gaan shoppen, zou leuk zijn als iemand hier een serieuze korting krijgt om dit te delen. Als vaste klant kan ik dan mss wel meer korting afdwingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Centrauto 7% op geheel en er kon nog af
        Amai, ze zijn goed bezig daar. De fleetkorting is maar 6% op de totaalprijs en om 8% te krijgen moet je al 3 wagens op een periode van 12 maanden afnemen. En dat op een gloednieuw model dat goed verkoopt Zulke gasten maken de markt kapot. Je kan evengoed alles weggeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
          Amai, ze zijn goed bezig daar. De fleetkorting is maar 6% op de totaalprijs en om 8% te krijgen moet je al 3 wagens op een periode van 12 maanden afnemen. En dat op een gloednieuw model dat goed verkoopt Zulke gasten maken de markt kapot. Je kan evengoed alles weggeven.
          Wat is dat nu weer voor zever...
          Ze verkopen kale wagens voor veel geld, voor de grootste onnozelheid moet je bijbetalen en dan doen alsof meer dan 6% geven het einde van de wereld is... Tssss...
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door _SiM_ Bekijk Berichten
            Is idd schandalig.. Ik ben als bestaande (goede mag ik wel zeggen) klant goed ontvangen geweest en doe morgen een proefrit met een 8-trapautomaat 320 EDE. 6% korting op alles is hun eerste voorstel. Wel een schandalig lage overname voor mijn 318D touring full option facelift van september 2009 (12500 € BTW incl, WTF!!!)

Heb geen zin om veel te gaan shoppen, zou leuk zijn als iemand hier een serieuze korting krijgt om dit te delen. Als vaste klant kan ik dan mss wel meer korting afdwingen.

Als die mij met een afgestreken gezicht 12500€ geeft voor zo'n wagen draaide ik mij al meteen om en kocht ik elders een auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Als die mij met een afgestreken gezicht 12500€ geeft voor zo'n wagen draaide ik mij al meteen om en kocht ik elders een auto.
              Mij geven ze 7.500-8.000 voor een 318i van april 2006 met 135.000km
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Bij mij was dat meer dan 320 €, na ongeveer 27.000 km (bijna twee jaar oud toen). Ik had toch minder verwacht. En van de mensen die ik ken die naar een BMW-dealer gaan voor een onderhoud, heb ik het meest betaald. Snap ik niet goed. Er zijn bv. geen remblokken vervangen. Remolie wel.
                (Mijn reactie niet meer van toepassing)
                Last edited by ; 06/03/2012, 22:50. Reden: Niet meer van toepassing, zie eerdere rechtzetting

Comment

Je moet dan al wel eerst je wagen te pakken krijgen!
                  Nog voor je hem in handen hebt, factuur van € 470 : "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig".
                  Normale gang van zaken?

Nog nooit gehoord... dat zijn Amerikaanse praktijken.
                  En dat was je vooraf niet gezegd? Dan zou ik gewoon weigeren dat te betalen.

Comment

Nog voor je hem in handen hebt, factuur van € 470 : "afleveringsvoorbereiding nieuw voertuig".
                    Normale gang van zaken?

Daarmee is onmiddellijk een percent korting verdampt.
                    Als je dat wil betalen ben je goed gek.
                    Zo'n factuur zou ik direct weigeren met aangetekende zending.
                    Zeker als dit niet opgenomen was in de offerte van je wagen.

Comment

• Ge kunt toch niet verwachten dat ge telkens er een nieuw model is ge kunt wisselen en dan nog een goeie prijs krijgt voor uw oud model, net als u wil iedereen de nieuwe.

Comment

Normale gang van zaken?

Daarmee is onmiddellijk een percent korting verdampt.
                        in Nederland is dit heel normaal, dus blijkbaar beginnen ze er hier nu ook mee, dat belooft. Bij welke garage is dat??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          Ge kunt toch niet verwachten dat ge telkens er een nieuw model is ge kunt wisselen en dan nog een goeie prijs krijgt voor uw oud model, net als u wil iedereen de nieuwe.
                          Akkoord, maar een verlies van om en bij de 30000 € op 2,5 jaar vind ik er wel serieus over ze..

Ben vandaag gaan rondrijden met een 320 EDE sportautomaat, zalige machine uiteraard..

Is er een significant verschil tussen sportautomaat en gewone 8-trapautomaat ? Zou er veel verschil zitten in beleving tussen een 320D en een 318D automaat?

Comment

Akkoord, maar een verlies van om en bij de 30000 € op 2,5 jaar vind ik er wel serieus over ze..

Ben vandaag gaan rondrijden met een 320 EDE sportautomaat, zalige machine uiteraard..

Is er een significant verschil tussen sportautomaat en gewone 8-trapautomaat ? Zou er veel verschil zitten in beleving tussen een 320D en een 318D automaat?
                            Uiteraard is er een verschil , maar zal je ook merken in het verbruik
                            8 traps automaat is eigenlijk zo al iets waar vele concurrenten zich de tanden op stuk bijten

Idem dito voor het verschil tussen 320d en 318d , met dit verschil dat je een verschil in prijs hebt ( scheelt toch al gauw een 2500 euros) en je later nog altijd ( indien je dat wenst ) een vitaminekuurtje kan nemen voor je 318d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grm Bekijk Berichten
                              Uiteraard is er een verschil , maar zal je ook merken in het verbruik
                              8 traps automaat is eigenlijk zo al iets waar vele concurrenten zich de tanden op stuk bijten

Idem dito voor het verschil tussen 320d en 318d , met dit verschil dat je een verschil in prijs hebt ( scheelt toch al gauw een 2500 euros) en je later nog altijd ( indien je dat wenst ) een vitaminekuurtje kan nemen voor je 318d
                              Wat bedoel je met verschil in verbruik? Uit wat ik opmaak uit de brochures is het verschil dat er geen specifieke pook is, dat er geen flippers aan het stuur zitten (heb ik vandaag gewoonweg niet gebruikt, nutteloos imo) en dat er geen "quickshift" is.

Ik kan echter nergens terugvinden wat quickshift is en ben bang dat mijn vandaag opgedane ervaring (superpositief) misschien een pak minder zou zijn met een lichtere motor en zonder "quickshift"

Comment

Wat bedoel je met verschil in verbruik? Uit wat ik opmaak uit de brochures is het verschil dat er geen specifieke pook is, dat er geen flippers aan het stuur zitten (heb ik vandaag gewoonweg niet gebruikt, nutteloos imo) en dat er geen "quickshift" is.

Ik kan echter nergens terugvinden wat quickshift is en ben bang dat mijn vandaag opgedane ervaring (superpositief) misschien een pak minder zou zijn met een lichtere motor en zonder "quickshift"
                                Over die quickshift moet ik u ook het antwoord schuldig blijven , maar hier zitten zeker kenners die u zeker verder op weg zullen helpen .
                                Veel ervaring met automatische schakelen heb ik niet echt ( ik prefereer manueel schakelen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grm Bekijk Berichten
                                  Over die quickshift moet ik u ook het antwoord schuldig blijven , maar hier zitten zeker kenners die u zeker verder op weg zullen helpen .
                                  Veel ervaring met automatische schakelen heb ik niet echt ( ik prefereer manueel schakelen )
                                  A quick shift kit will really shorten your gearchange times. Quick shifters will make the car more enjoyable to drive.

Ik vind dit op het internet. Mischien is het andere pookje bij sportautomaat hetgeen ze bedoelen met quickshift maar heeft dit geen invloed op de effectieve schakelsnelheid?

Comment

• ik ben eens benieuwd wanneer de 330d uitkomt, en of dat nog een 3.0 zal zijn, ik hoop er wel een beetje op
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Zal wel een 3L 330D zijn naar analogie met de 530D.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Weet iemand of die led strip aan de binnenkant ter hoogte van de voordeur tot het lichtpakket behoort of dat die in het Luxury/Sport/... pack zit?

De verkoper kan het niet met zekerheid zeggen :s En uit de catalogus wordt ik ook niet veel wijzer.

En nog deze, bij de optie Instrumentencombinatie met uitgebreide functies, verschijnen navigatieaanwijzingen, wat kan ik me daarbij voorstellen? Iemand een link naar een foto?

Comment

• VERSLAG eerste 100 km 320d EDE

Eerste indruk, vergelijkend met de Audi A6 136 pk van vorige week (appels/peren - I know):
                                          - GROOT: als je erg naar achter zit - zoals ik - geeft de cockpit van de F30 een zeer ruimtelijk gevoel, in centimeter compacter dan de A6 maar niet storend, mooi!
                                          - KLEIN: in mijn zithouding - naar achter - word je natuurlijk geconfronteerd met het oude zeer van dit soort wagens - idem mijn vroegere A4's: achter mijn chauffeurszetel nog anderhalve vuist plaats, krap (maar dat wist ik vooraf),
                                          - TRAAG: in de ECO PRO-modus is het rijgedrag gelijkaardig aan dat van de A6, een vreemde herkenning: gezapig, rustig, wel iets te aarzelend bij het oversteken van een drukke weg (of je moet doortrappen, maar da's dan niet meer ECO)
                                          - SNEL: in SPORT-modus zakken de ogen iets verder in de oogkassen, modus is mijn soms iets te nerveus voor een ritje naar de Colruyt , wel een onbestaand gevoel bij de A6, COMFORT-modus is perfecte mix voor dagelijkse vlotte rit in bv. de stad

Comment

Working...
                                          X