Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even een 316D en een 318D geconfigureerd (Luxury Line).
Om ongeveer hetzelfde budget aan te houden, zou de 318D iets minder opties hebben, namelijk de volgende:
- Automatisch dimmende en inklapbare buitenspiegels
- Cruise control
- Alarmsysteem
Opties die op beide versies komen: automatisch dimmende binnenspiegel, neerklapbare achterzetels, PDC achteraan, sensatec, regen- en lichtsensor, xenonlichten, lichtpakket, instrumentencombi high.
Dus een 316D met of een 318D zonder deze opties, rekening houdende met het feit dat er normaliter een vitaminekuurtje zal volgen?
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Ik zou voor de 316d gaan met net iets extra opties, het 'performance' verschil tussen 316d en 318d is niet zo groot volgens mij, en zoals je zei mss ooit een vitaminekuur...
Moest het nu 318d vs 320d zijn dan zou ik net andersom gaan en voor prestaties kiezen, maar daar is het verschil ook veel groter volgens mij...
Ik stel vast dat ik in de dagelijkse praktijk zeer weinig gebruik maak van de CC... vraag me alleen af hoe het stuur eruit ziet zonder.
Aha! Zit de cc nu ook in de 3 op het stuur? Bij mij zit die nog op een aparte hendel achte het stuur (onder de pinkers).
Mij heeft de cc al heel wat flitsboetes bespaard maar als je die zelf amper gebruikt, weg ermee dan!
In dat geval zou IK zeker voor de 318 kiezen, die automatische spiegels en dat alarm bieden in mijn ogen weinig meerwaarde, dat laatste toch zeker als het een bedrijfswagen betreft.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Aha! Zit de cc nu ook in de 3 op het stuur? Bij mij zit die nog op een aparte hendel achte het stuur (onder de pinkers).
Mij heeft de cc al heel wat flitsboetes bespaard maar als je die zelf amper gebruikt, weg ermee dan!
In dat geval zou IK zeker voor de 318 kiezen, die automatische spiegels en dat alarm bieden in mijn ogen weinig meerwaarde, dat laatste toch zeker als het een bedrijfswagen betreft.
Bij mij ook op een aparte hendel (E90), maar in de nieuwe inderdaad op het stuur.
Het is geen bedrijfswagen, volledig privé.
Die automatische spiegels vind ik wel handig, het is iets wat ik nu eigenlijk mis.
Het alarm, tja... wie kijkt er nog om als er een auto-alarm afgaat, inbreken gaat het weinig tegengaan denk ik (en ik zou dan ook verlost zijn van die stomme clownsneus).
Die automatische spiegels vind ik wel handig, het is iets wat ik nu eigenlijk mis.
Het alarm, tja... wie kijkt er nog om als er een auto-alarm afgaat, inbreken gaat het weinig tegengaan denk ik (en ik zou dan ook verlost zijn van die stomme clownsneus).
Volledig mee eens!
- Elektrisch inklapbare spiegels zijn superhandig. Deze klappen sowieso ook verder dicht dan de manuele spiegels.
- Alarm is volgens mij ook weggesmeten geld. Als ze je auto willen stelen gaat een alarm ze zeker niet afschrikken. Ingebouwde GPS tracker lijkt mij een betere investering in dat geval.
Wat de keuze 316D vs. 318D betreft, zou ik zeker niet kiezen voor de 316D. Een gechipte 316D is niet zomaar gelijk aan een 318D! Kwa performantie misschien wel, maar vergeet niet dat het remsysteem verschillend kan zijn. Zo had een E90 318D een lichter remsysteem dan een E90 320D. Is toch wel iets om rekening mee te houden. Prijsverschil tussen 316D en 318D is 1650 euro zie ik, daarvoor kun je hem wel laten chippen, maar de eventuele herverkoop waarde van een 318D ligt ook hoger dan die van de 316D.
Ik rij nu met een E90 318D (143 pk - 300 Nm) en vind dat maar net voldoende. Vooral in lage toeren stelt die motor teleur. Daarom overweeg ik voor mijn volgende bedrijfswagen zeker een 320 ED.
Een gechipte 316D is niet zomaar gelijk aan een 318D! Kwa performantie misschien wel, maar vergeet niet dat het remsysteem verschillend kan zijn. Zo had een E90 318D een lichter remsysteem dan een E90 320D.
318D ten opzichte van 320D akkoord, maar voor zover ik weet is de 316D volledig identiek aan de 318D en enkel software-matig begrensd.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
voor zover ik weet is de 316D volledig identiek aan de 318D en enkel software-matig begrensd.
Toen wij verleden jaar testritten maakten met de (E90) 316D en 318D vond ik dat de 316D onrustiger liep. De verkoper beweerde toen dat de 318d balansassen had die de 316d niet had. Ik kan hier zo direct niets meer van terugvinden op het net, en weet ook niet hoe het bij de F30 zit, maar mss toch een puntje om op te letten, als je beiden nog zou testrijden?
Toen wij verleden jaar testritten maakten met de (E90) 316D en 318D vond ik dat de 316D onrustiger liep. De verkoper beweerde toen dat de 318d balansassen had die de 316d niet had. Ik kan hier zo direct niets meer van terugvinden op het net, en weet ook niet hoe het bij de F30 zit, maar mss toch een puntje om op te letten, als je beiden nog zou testrijden?
Zou eenvoudig moeten te controleren zijn op RealOEM, maar waar moet ik zoeken voor die balansassen?
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Toen wij verleden jaar testritten maakten met de (E90) 316D en 318D vond ik dat de 316D onrustiger liep. De verkoper beweerde toen dat de 318d balansassen had die de 316d niet had. Ik kan hier zo direct niets meer van terugvinden op het net, en weet ook niet hoe het bij de F30 zit, maar mss toch een puntje om op te letten, als je beiden nog zou testrijden?
Waarom? Denk je dat hij me probeerde blaasjes wijs te maken?
Kan trouwens ook zijn dat ik mijn balans-as wijsheid hier op het forum vandaan heb gehaald, ik twijfel er nu een beetje aan.
Zou eenvoudig moeten te controleren zijn op RealOEM, maar waar moet ik zoeken voor die balansassen?
Heb hier ook net op gekeken, kan geen verschil vinden. Zowel 316d, 318d en 3120d gebruiken volgens realoem identieke Compensating shafts (verondstel dat dit de balansassen zijn).
Waarom? Denk je dat hij me probeerde blaasjes wijs te maken?
Kan trouwens ook zijn dat ik mijn balans-as wijsheid hier op het forum vandaan heb gehaald, ik twijfel er nu een beetje aan.
Voor zover ik weet is de 316d een gedetunede versie van de 318d.
Waarom? Denk je dat hij me probeerde blaasjes wijs te maken?
Kan trouwens ook zijn dat ik mijn balans-as wijsheid hier op het forum vandaan heb gehaald, ik twijfel er nu een beetje aan.
Even die post van gTa gelezen... Kan zo wel zijn voor de 1-reeks en de E90, maar ik zie op RealOEM volledig dezelfde onderdelennummers voor de 316D en 318D (ook voor de remmen).
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment