Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom altijd de discussie binnen het budget ? Het gedeelte zelf betaald, kan men voor 50% van de belastingen via voordeel alle aard aftrekken, dus automaat en adaptive cc, zijn zeker de moeite waard, maar een bmw met 2 kids, dat is de kids straffen ! Probeer een full option smax en dat is evenveel fun als een basic bmw en heeft reuze p.aats : 'per fifth gear , the most fun mpv ever'!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
      Waarom altijd de discussie binnen het budget ? Het gedeelte zelf betaald, kan men voor 50% van de belastingen via voordeel alle aard aftrekken, dus automaat en adaptive cc, zijn zeker de moeite waard, maar een bmw met 2 kids, dat is de kids straffen ! Probeer een full option smax en dat is evenveel fun als een basic bmw en heeft reuze p.aats : 'per fifth gear , the most fun mpv ever'!
      Ik had een S -max voor mijn huidige BMW.... Met 2 kids.
      niemand die de S-max al gemist heeft ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
        Waarom altijd de discussie binnen het budget ? Het gedeelte zelf betaald, kan men voor 50% van de belastingen via voordeel alle aard aftrekken, dus automaat en adaptive cc, zijn zeker de moeite waard, maar een bmw met 2 kids, dat is de kids straffen ! Probeer een full option smax en dat is evenveel fun als een basic bmw en heeft reuze p.aats : 'per fifth gear , the most fun mpv ever'!
        Werkt niet altijd zo, boven budget is op veel bedrijven gewoon een eenmalige betaling waar je dan nog eens 21% BTW op betaald ook.

Waarom het de kids straffen is begrijp ik niet zo goed? Voorlopig ook nog maar één jong zoontje en binnen 4j weer een nieuwe keuze.

S-max ligt trouwens ook maar nipt in budget, laat staan een full option. Heeft ook veel te hoge CO2 uitstoot, 139g/km voor amper 116pk vergeleken de F30 114g/km voor 136pk! Zou mij op 4j toch ook heel wat kosten aan VVA. Das dan ook nog buiten beschouwing gelaten dat naar mijn mening de meeste BMWs gewoon veel leuker rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
          Welk kleur van leder? Indien zwart zeker niet vergeten om zwarte dakhemel aan te duiden (ongeveer €200), dat maakt het interieur af! Voor de rest mooie config!
          Goh ik heb nu zwarte dakhemel en weet niet of ik het nog zou nemen, het is toch heel donker.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            je kan alles retrofitten zolang je er maar genoeg voor betaald
            ACC kunnen/willen ze blijkbaar niet retrofitten...
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Goh ik heb nu zwarte dakhemel en weet niet of ik het nog zou nemen, het is toch heel donker.
              Op m'n vorige had ik ook een zwarte dakhemel en op m'n huidige terug een beige en eerlijk gezegd ben ik daar heel blij om ( ik had bijna terug een zwarte gekozen ) , enige nadeel aan een bleke dakhemel, zeker in het geval van een break dat je toch wat moet opletten voor vlekken in de kofferruimte, een zwarte is toch wel makkelijker proper te houden dan. Vlekken op zo'n bleke hemel zijn niet zo makkelijk proper te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Op m'n vorige had ik ook een zwarte dakhemel en op m'n huidige terug een beige en eerlijk gezegd ben ik daar heel blij om ( ik had bijna terug een zwarte gekozen ) , enige nadeel aan een bleke dakhemel, zeker in het geval van een break dat je toch wat moet opletten voor vlekken in de kofferruimte, een zwarte is toch wel makkelijker proper te houden dan. Vlekken op zo'n bleke hemel zijn niet zo makkelijk proper te maken.
                Hèhè, ik vind m'n zwarte dakhemel net heel aangenaam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Hèhè, ik vind m'n zwarte dakhemel net heel aangenaam.
                  Een zwarte dakhemel + open dakje is ideaal!

Comment

• Ik switch terug van 5 naar 3:
                    Gisteren besteld, levering eind april

320d Sport automaat
                    M sport pakket
                    Estoril blue II
                    18inch M velgen
                    Feinschrift alu en piano zwarte lijst

Comfort packet plus

Business line
                    Navigatie business
                    Bluetooth

Xenon

Kleur is eens iets anders

Comment

• Nice config! 320d sportauto rijdt zeer goed! Zeer vlot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                        Een zwarte dakhemel + open dakje is ideaal!
                        Morgen eens kijken welke kleur mijn dakhemel heeft , ik kijk eigenlijk nooit omhoog in mijn auto dus lijkt me totaal onbelangrijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B1199S Bekijk Berichten
                          Ik switch terug van 5 naar 3:
                          Gisteren besteld, levering eind april

320d Sport automaat
                          M sport pakket
                          Estoril blue II
                          18inch M velgen
                          Feinschrift alu en piano zwarte lijst

Comfort packet plus

Business line
                          Navigatie business
                          Bluetooth

Xenon

Kleur is eens iets anders
                          Mooie keuze hoor, beetje kleur is altijd leuk. Dus voor de alcantara stoelen gegaan die bij m-pack zitten? Vind die echt knap en past bij ebII :-) ik zou ook hiervoor kiezen, zou enkel voor leder gaan als het full individual mag zijn. Anders vind ik het op een 3 of 4 reeks beetje 'half werk'...
                          BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
                            Mooie keuze hoor, beetje kleur is altijd leuk. Dus voor de alcantara stoelen gegaan die bij m-pack zitten? Vind die echt knap en past bij ebII :-) ik zou ook hiervoor kiezen, zou enkel voor leder gaan als het full individual mag zijn. Anders vind ik het op een 3 of 4 reeks beetje 'half werk'...
                            Idd, alcantara. Heb het nu ook, altijd al mpack/alcant combi gehad nu op f10 en vroeger e90.. Vind het super in winter en zomer .. Verwarmde zetels optie niet nodig!

Comment

• Na lang twijfelen tussen welke opties wel of niet te nemen uiteindelijk voor onderstaande configuratie gegaan:

BMW 320I Berline

Kleur en binnenbekleding:
                              - Estoril Blau
                              - Stof/Alcantara Hexagon Anthrazit

Standaard uitrusting:
                              - Multifunctioneelstuur
                              - Antidiefstalbouten
                              - Fluwelen tapijten
                              - Mistlampen vooraan
                              - ...

M sportpakket:
                              - Alu velgen styling 400M 18"
                              - Sportzetels vooraan
                              - Decoratieve lijsten Auminium Langsschliff
                              - Sierlijst in Schwarz Hochglazend
                              - M sportophanging
                              - M sportstuur
                              - M aerodynamicapakket
                              - Shadow Line
                              - Hemelbekleding Anthrazit

Andere opties:
                              - Servotronic
                              - Runflat banden
                              - Sportautomatische versnellingsbak
                              - Zonder monogram
                              - Zonder monogram op de flanken
                              - Neerklapbare achterzetels
                              - Hogedrukreiniging koplampen
                              - Park Distance Control achteraan (PDC)
                              - Regen- en lichtsensor
                              - Xenonlichten
                              - Desectivatie passagiersairbag
                              - Instrumentencombi High

leveringsdatum: eind maart

Samenstelling van de wagen was een echt studiewerk. Al die verschillende soorten opties maken het er niet gemakkelijker op. Grootste twijfelpunt voor mij was bijvoorbeeld welke stuurinrichting. Uiteindelijk dan gekozen voor servotronic, beetje gulden middenweg hé. Nu nog een maadje geduld oefenen en dan genieten

Comment

Idd, alcantara. Heb het nu ook, altijd al mpack/alcant combi gehad nu op f10 en vroeger e90.. Vind het super in winter en zomer .. Verwarmde zetels optie niet nodig!
                                Vanwaar terug de overstap naar een 3 eigenlijk?

Comment

• Twijfel nog om iets te wijzigen, hexagon met de blauwe alu lijst .. Komt mooi uit met buitenkleur, heb nu feinschrift alu en zwarte lijst. Wel gisteren de m performance lijsten in carbon met alcantara gezien, dat is wel erg mooi! Enkel als na te plaatsen pakketje te krijgen wel, 1000eur maar oogt echt super

Comment

• Ik heb ook gekozen voor de zwarte lijst met alu inleg. Vond deze een klassevollere uitstraling hebben en was bang dat die blauwe lijst mischien ging tegensteken na een tijdje. Bovendien is die blauwe sierlijst niet volledige hetzelfde als de estoril buitenkleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smoothbeemer Bekijk Berichten
                                      Na lang twijfelen tussen welke opties wel of niet te nemen uiteindelijk voor onderstaande configuratie gegaan:

BMW 320I Berline

Kleur en binnenbekleding:
                                      - Estoril Blau
                                      - Stof/Alcantara Hexagon Anthrazit

Standaard uitrusting:
                                      - Multifunctioneelstuur
                                      - Antidiefstalbouten
                                      - Fluwelen tapijten
                                      - Mistlampen vooraan
                                      - ...

M sportpakket:
                                      - Alu velgen styling 400M 18"
                                      - Sportzetels vooraan
                                      - Decoratieve lijsten Auminium Langsschliff
                                      - Sierlijst in Schwarz Hochglazend
                                      - M sportophanging
                                      - M sportstuur
                                      - M aerodynamicapakket
                                      - Shadow Line
                                      - Hemelbekleding Anthrazit

Andere opties:
                                      - Servotronic
                                      - Runflat banden
                                      - Sportautomatische versnellingsbak
                                      - Zonder monogram
                                      - Zonder monogram op de flanken
                                      - Neerklapbare achterzetels
                                      - Hogedrukreiniging koplampen
                                      - Park Distance Control achteraan (PDC)
                                      - Regen- en lichtsensor
                                      - Xenonlichten
                                      - Desectivatie passagiersairbag
                                      - Instrumentencombi High

leveringsdatum: eind maart

Samenstelling van de wagen was een echt studiewerk. Al die verschillende soorten opties maken het er niet gemakkelijker op. Grootste twijfelpunt voor mij was bijvoorbeeld welke stuurinrichting. Uiteindelijk dan gekozen voor servotronic, beetje gulden middenweg hé. Nu nog een maadje geduld oefenen en dan genieten
                                      ben wel eens benieuwd naar uw ervaringen met de 20i, zou voor mij ook de meest logische keuze zijn moest ik een nieuwe wagen kiezen... Al testrit mee gedaan? Voelt de wagen in de lage toeren snel genoeg? Heb wel met een 328i gereden maar kan je niet vergelijken denk ik?

ps: ik zou in uw config de adaptieve m aanvinken, verschil is merkbaar en zeker zo leuk voor de langere ritten...
                                      BMW E91 318d Touring

Comment

Twijfel nog om iets te wijzigen, hexagon met de blauwe alu lijst .. Komt mooi uit met buitenkleur, heb nu feinschrift alu en zwarte lijst. Wel gisteren de m performance lijsten in carbon met alcantara gezien, dat is wel erg mooi! Enkel als na te plaatsen pakketje te krijgen wel, 1000eur maar oogt echt super
                                        die M performance lijsten zijn echt wel dik samen met alcantara interieur! Enkel spijtig van dat 'M performance' opschrift, hadden ze beter weggelaten...
                                        BMW E91 318d Touring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
                                          ben wel eens benieuwd naar uw ervaringen met de 20i, zou voor mij ook de meest logische keuze zijn moest ik een nieuwe wagen kiezen... Al testrit mee gedaan? Voelt de wagen in de lage toeren snel genoeg? Heb wel met een 328i gereden maar kan je niet vergelijken denk ik?

ps: ik zou in uw config de adaptieve m aanvinken, verschil is merkbaar en zeker zo leuk voor de langere ritten...
                                          Zeker en vast M adaptieve ophanging nemen!! Je zal de comfort stand zeker kunnen appreciëren op onze Belgische wegen! Moest ik constant de hardheid zoals in sport modus hebben, ik werd gek. Nu ja ik rij op 19inch en dan is een normale M ophanging al best hard...

Comment

Working...
                                          X