Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW F30 3-reeks berline

Ik ben ook heel benieuwd naar je ervaring. Zelf rijd ik met een 530d xDrive met sportautomaat, adaptieve ophanging en comfortzetels. Ik overweeg soms ook om een 3 te kopen, een 335d xDrive. Wat me weerhoudt is dat ik het comfort van de 5 zal missen. Bijvoorbeeld: Hoe goed de sportstoelen van de 3 ook zijn, ze zitten minder goed dan de comfortstoelen. Keuzes...

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Weet iemand of het mogelijk is het muziek-volume te tonen in een F30? Ik vind dat echt een gemis en lijkt toch een banaal iets.

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk in een E90 en in de F30 heb ik het ook niet gevonden? Is dit enkel voorbehouden aan de 7 serie???
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• In mijn e90 kan je het enkel afzetten op stil of niet. Wat ik het grootste gemis vind bik mij is dat je niet kan zien op hoeveel procent het volume staat, echt te belachelijk voor woorden dat ze dit niet in de idrive prof hebben voorzien. Wagen is van 2007 is dus niet de nieuwere idrive versie op de e90 vanaf 2008.
        heb mij er al zot aan geërgerd

Comment

• Over wat zijn jullie bezig? Als ik aan m'n volume kom (stuur of knop zelf) dan zie ik een balk verschijnen op m'n scherm...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Over wat zijn jullie bezig? Als ik aan m'n volume kom (stuur of knop zelf) dan zie ik een balk verschijnen op m'n scherm...
            Ik dus niet... Er verschijnt nergens iets, noch in de head up display, noch op het navi prof scherm.. Ofwel is het een heel klein balkje?
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Ik dus niet... Er verschijnt nergens iets, noch in de head up display, noch op het navi prof scherm.. Ofwel is het een heel klein balkje?
              Bij mij komt die balk in het midden van het scherm en is zeer duidelijk (Nav Prof).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                Bij mij komt die balk in het midden van het scherm en is zeer duidelijk (Nav Prof).
                Lol

Die volumebalk heb ik ook niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                  Lol

Die volumebalk heb ik ook niet
                  Heb je die optie niet aangevinkt? Was maar 250 EUR, dat vond ik de moeite.

Comment

• Wagen ondertussen afgehaald.

Balk komt int groot direct zichtbaar, heb de gewone navi, maar is toch vrij compleet zo te zien en flitst door de menus Is sinds vorig jaar geupdate. Blijkbaar.

Eerste dat je mist is idd dat comfort, precies dat je in een sardienenkist rijdt nu ☺
                    Geluid van buiten vooral. De F10 is ongelooflijk stil binnenin tov deze.
                    Sport zetels zijn goed, auto rijdt zeer leuk, maar alles is zo klein en kortbij nu. Een 5 is breed
                    Het zal wel wennen na een tijdje zeker, muziekinstallatie is duidelijk minder krachtig maar ok voor me. mis de 5 wel al een beetje

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

Comment

• Nee serieus. Ik kan het nu niet testen maar ik denk aan dit:
                      Je hebt in de iDrive ergens een setting om uw volume snelheidsafhankelijk te maken. Zet dat eens af en kijk of je dan die balk niet hebt.

Comment

• Ophalen!

Comment

• Parked!

Comment

• Mooie 3. Zeer knap zo in 't zilver met dat M-Sportpakket. Ik zie dat je van 'Bèringe' bent. Ik ben van Paal. Ik woon nu in Opoeteren, maar mijn moeder en zus wonen nog steeds in Paal.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Mooie 3. Zeer knap zo in 't zilver met dat M-Sportpakket. Ik zie dat je van 'Bèringe' bent. Ik ben van Paal. Ik woon nu in Opoeteren, maar mijn moeder en zus wonen nog steeds in Paal.
                              peter van mijn dochter woont ook in Paal... Hij organiseert alle fiets en BMX evenementen op zolder, zoals EK onlangs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                peter van mijn dochter woont ook in Paal... Hij organiseert alle fiets en BMX evenementen op zolder, zoals EK onlangs.
                                Grappige conversatie...de peter woont in ne paal (alleen zo'n paal van een windmolen kan groot genoeg zijn) en organiseert evenementen op zijne zolder (ah ja, zo'n windmolenpaal heeft nen heel grote zolder)...

Comment

• Mijn BMW is duidelijk beter dan die van jullie

:p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                    Nee serieus. Ik kan het nu niet testen maar ik denk aan dit:
                                    Je hebt in de iDrive ergens een setting om uw volume snelheidsafhankelijk te maken. Zet dat eens af en kijk of je dan die balk niet hebt.
                                    Wat ook lastig is(bij E90)dat je bij het starten het volume niet vast kan zetten, als ik s'morgens nog wat slaperig ben is dit soms wel verschieten! ;-)

Comment

• BMW F30 3-reeks berline

In mijn F30 heb ik dat volumebalkje niet:p
                                      Snelheidsafhankelijk volume staat af zover ik weet, heb de business navigatie.

'K zou wel eens moeten testen als hij op navi staat, op't gewone radioscherm toont hij het in elk geval niet.

Btw, ik was gewoon van met mijn vorige wagen om de maand de bandenspanning te checken, als ik dat met deze doe moet ik na het eventuele bijpompen een reset doen van die indicator? (Bandenspanning bevestigen is dat zeker)
                                      Last edited by SilentSpring; 11/05/2014, 01:39.
                                      2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                                        Btw, ik was gewoon van met mijn vorige wagen om de maand de bandenspanning te checken, als ik dat met deze doe moet ik na het eventuele bijpompen een reset doen van die indicator? (Bandenspanning bevestigen is dat zeker)
                                        Ja. Je doet dit het best altijd bij bijpompen of veranderen van banden/wielen om het systeem niet in de war te sturen.

Als je alle 4 de banden evenveel bijpompt moet je het in principe niet doen maar 'k zou het toch doen.

Het systeem meet de rotatiesnelheid van uw wielen. Het houdt uiteraard rekening met de snelheid van uw wagen omdat het de snelheid van de wielen onderling vergelijkt. Als plots de rotatiesnelheid van een wiel of meerdere wielen verandert, zal je een melding van lekkende band(en) krijgen. Als de 4 banden gelijktijdig en evensnel leeg lopen dan zal je geen melding krijgen.
                                        Last edited by bmwtt; 11/05/2014, 12:29.

Comment

• Oké, bedankt. Best altijd doen, dat duurt toch niet lang.
                                          Ik dacht dat het systeem effectief de druk mat.

Wat betreft het volumebalkje: gisteren zowel radio, navi en media getest en ik krijg nergens zo'n balkje.
                                          In de instellingen vond ik ook nergens iets dat daarop zou kunnen slaan.
                                          2018 BMW X1 18d

Comment

Working...
                                          X