Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 3 Activehybrid: 340 pk en 6,4 l/100 km

Naast een hele rits vertrouwde motoriseringen komt er van de nieuwe BMW 3-serie ook een hybride. Deze 3 ActiveHybrid zal, zolang er geen M3 is, met zijn 340 pk sterke hybride-zescilinder het leveringsprogramma van de 3-serie aanvoeren.

In de tweede week van februari staat de gloednieuwe BMW 3-serie bij de dealer met de bekende motoraanduidingen 328i, 335i, 320d en 320d EfficientDynamics. Twee maanden later volgen de 316d, de 318d en de 320i. Voorlopig moeten we het daar even mee doen, maar in de herfst volgt dan al weer de BMW 3 ActiveHybrid, een full-hybride waarmee dus ook volledig elektrisch gereden kan worden.

Krachtig doch zuinig
    De 3 ActiveHybrid beschikt over dezelfde aandrijflijn als de hybrideversie van de BMW 5-serie. De meermaals bekroonde 3.0 liter zescilinder-in-lijn turbomotor, zelfstandig goed voor 306 pk, is daarin gekoppeld aan een elektromotor met een vermogen van 54 pk. Gezamenlijk is er 340 pk voorhanden en het koppel bedraagt maar liefst 450 Nm. Desondanks zou de 3 ActiveHybrid slechts 6,4 l/100 km tot zich nemen, mits regelmatig volledig elektrisch gereden wordt. Dit kan over een afstand van maximaal vier kilometer en bij een maximale snelheid van 60 km/h.

Regenereren
    Tevens fungeert de elektromotor als generator. De energie die daarbij vrijkomt wordt geregenereerd om de batterij te voeden. Dit accupakket ligt verborgen onder het bagagecompartiment zonder concessies te doen aan de laadruimte, aldus BMW. Zo is er standaard 390 liter aan stouwvolume beschikbaar, maar dat is toch fors minder dan de reguliere modellen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Bron: [www.autowereld.com]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        De meermaals bekroonde 3.0 liter zescilinder-in-lijn turbomotor, zelfstandig goed voor 306 pk, is daarin gekoppeld aan een elektromotor met een vermogen van 54 pk. Gezamenlijk is er 340 pk voorhanden en het koppel bedraagt maar liefst 450 Nm.
        306+ 54 is 340 pk? of zie ik hier iets over het hoofd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
          306+ 54 is 340 pk? of zie ik hier iets over het hoofd?
          Piekmomenten zullen niet overeen komen.

Comment

• Ziet er goed uit zo op het eerste zicht. De motorkap lijkt op sommige foto's wat bol te staan, en de voorlichten zijn best wel apart, maar de algemene indruk is goed!
            Interieur vind ik die aflopende lijn van het dashboard aan de passagierszijde (meer cheape plastic ipv volledige inleg) toch een bedenkelijk designelement. klapt dat navi-scherm trouwens in of hoe werkt het?

Moet er natuurlijk eerst eens inzitten vooraleer ik een definitief oordeel kan vellen.
            Persoonlijk blijf ik de E90 FL nog steeds een geweldig knappe machine vinden, verre van gedateerd, zou die dan ook verkiezen boven een F30 om eerlijk te zijn.
            Alleen die versnellingspook van de automaat he..
            Last edited by Titleist; 18/10/2011, 12:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
              Waarom koop je dan niet van de eerste keer een 320d ipv een 316d met chiptuning? Sorry, maar chiptuning vind ik willen en niet kunnen...
              En de meerderheid van de 316d's hebben dan nog amper opties... Gewoon een BMW kopen, om een BMW te hebben? Een toegeknepen 2.0 met 115pk Van een hoge toren gevallen... Liever een full optie Kia dan een BMW zonder iets van opties...
              Ook al zijn er mensen die anders over denken en willen dat iedereen naar hun kijkt omdat er een BMW logo op hun wagen plakt. Mij maakt het niks uit dat iemand met een Dacia rijdt hoor, als hij maar de snelheid rijdt die aangeduid staat! Iets waar veel 316d/i rijders problemen met hebben omdat ze steeds 10/20km/u te traag rijden Daar heb ik dan weer een hekel aan. En misschien vind jij een 316d 'veel' power hebben en goed meekunnen met het verkeer. Goed voor jou Ik denk er anders over.
              En idd, BMW begint zoals Audi te doen, plakken, kopiëren, krimpen en uitrekken. Jammer, ik was een groot liefhebber van BMW. Gelukkig doet Mercedes dit nog niet
              Precies veel rijervaring...
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                Precies veel rijervaring...
                Ik zeg wat ik denk/zie
                En ik heb al met een 318d pre-facelift gereden en die was nu niet bepaald snel... Dus ik schat dat de nieuwe 316d met facelift zoiets rijdt? Maar misschien komt dat omdat ik hem niet forceerde Ik heb het gevoel dat mijn mama haar 118d veel rapper op toeren komt dan een 3. Nogtans op papier niet zo'n groot verschil? Ow jah, en ik heb gereden hier bij ons in de boerenkouters. Mijn eerste keer dat ik echt reed was toen ik 11 was met een oude ford fiesta En nee, als ik 18 wordt ga ik geen nieuwe BMW of Mercedes krijgen van de mama of papa. Eerder een oude Mercedes van 12 jaar oud wat daarom zeker geen slechte wagen is.

Comment

Ik zeg wat ik denk/zie
                  En ik heb al met een 318d pre-facelift gereden en die was nu niet bepaald snel... Dus ik schat dat de nieuwe 316d met facelift zoiets rijdt? Maar misschien komt dat omdat ik hem niet forceerde Ik heb het gevoel dat mijn mama haar 118d veel rapper op toeren komt dan een 3. Nogtans op papier niet zo'n groot verschil? Ow jah, en ik heb gereden hier bij ons in de boerenkouters. Mijn eerste keer dat ik echt reed was toen ik 11 was met een oude ford fiesta En nee, als ik 18 wordt ga ik geen nieuwe BMW of Mercedes krijgen van de mama of papa. Eerder een oude Mercedes van 12 jaar oud wat daarom zeker geen slechte wagen is.
                  Daar hechten we nu eens veel belang aan !

Comment

• Iemand al afbeeldingen tegengekomen van het interieur zonder de i-drive ?

(of met iphone houder?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Daar hechten we nu eens veel belang aan !
                      Dit is toch een autoforum?

Comment

• Komt de nieuwe station uitvoering ook direct beschikbaar?

Comment

De meesten hebben hier + 500.000km rijervaring...
                          Je denkt al veel te weten... wat op zich niet slecht is. Maar je zal nog veel leren...
                          Dan is het toch normaal dat je zo een reacties krijgt...Je mening is op dit moment gewoon een spiegelbeeld van je omgeving.
                          Last edited by ; 17/10/2011, 22:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            De meesten hebben hier + 500.000km rijervaring...
                            Je denkt al veel te weten... wat op zich niet slecht is. Maar je zal nog veel leren...
                            Dan is het toch normaal dat je zo een reacties krijgt...Je mening is op dit moment gewoon een spiegelbeeld van je omgeving.
                            Ik heb nooit gezegt dat ik al veel weet gewoon 'mijn' ervaring gedeeld waarvoor een forum geschikt is. Wie niet tegen slechte kritiek kan over zijn auto, moet ook gewoon niet op een forum zitten. Wat kan mij het schelen dat iedereen een Mercedes E-klasse voor bompa's vindt? Als ik hem mooi vind, koop ik hem gewoon. Een ander heeft hem niet te moeien met wat ik mooi, lelijk, snel of traag vind.

Comment

• 'n 316d gaat imo vlot genoeg zijn.
                              'k Heb de nieuwe 116d al kunnen testrijden via 't werk, en die gaat mijn inziens toch meer dan vlot genoeg vooruit hoor. En een 3'er weegt mss maar 100-125kg meer dan een 1'er. Ik vond 'm alvast wat rapper aanvoelen dan mijn Audi'tje, en daar heb ik ook nog niet echt klagen van gehad, op 't vlak van prestaties dan toch. 160 wordt er vrij vlot mee gehaald... alles daarboven is toch rijbewijs-kwijt-snelheid en dan zou ik dik in de shit komen te zitten voor mijn werk. 'n 120d had ik toen ook gereden: het verschil is gigantisch, maar voor mij persoonlijk totaal onnodig. Toen ik het stuur overhandigde aan een collega, zat die met de 20d zó aan 200.
                              't Design van de 3'er is niet drastisch gewijzigd, maar de vorige heb ik nooit lelijk gevonden, dus geen probleem. Als 'ie ook 't comfort kan bieden van een 116d op 16" ballonbanden en de touch-and-feel van een wagen tussen de 1'er en 5'er in, dan heb ik een nieuwe favoriet in die klasse. Samen met de W204 FL natuurlijk.
                              Last edited by sibi; 17/10/2011, 22:35.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ik hou je niet tegen om vanalles te vertellen hoor, verre van.

Ik filter gewoon wat ik belangrijk vind en wat niet.

Comment

Wat kan mij het schelen dat iedereen een Mercedes E-klasse voor bompa's vindt? Als ik hem mooi vind, koop ik hem gewoon.
                                  Zitten er al zoveel centjes in je spaarvarkentje?
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Mannen, stop eens met MercedesW211 te bashen, straks raakt zijn huistaak van Wero niet af en krijgt hij straf van de juf.

(wat sommigen hier misschien stiekem wel graag zouden hebben.....die straf van de juf hé )

Comment

• Ik heb 8 jaar met een E46 318d touring (115 pk) gereden, vergelijkbaar met een de huidige E9x 316d. Ik heb altijd meer dan vlot met het verkeer kunnen meerijden. Volgeladen met 4 personen de alpencols op, allemaal vlot. Alle 2 liter diesels van pakweg de laatste 15 jaar (allemaal wat begonnen met de opkomst van de VAG 1.9 TDI's destijds) zijn voldoende snel om vlot mee te kunnen in het verkeer. Zelfs de 1.6 diesels van tegenwoordig (HDI 110 pk toestanden enzomeer) zijn vlot te noemen. Het is gewoon zo dat elke keer die grenzen van wat nu nog wel vlot of snel te noemen is verder komen te liggen. Toen de E46 met z'n 320d met 136 paarden op de markt kwam destijds werd er van een bom gesproken. Nu heeft een E9x 318d op papier 136 pk (reëel 143) en rij je met een slak rond volgens velen. Toch rijden er nu dubbel zoveel auto's op onze wegen rond tegenover 20 jaar terug en sta je bijgevolg ook dubbel zoveel keren stil, loopt het land over van de flitspalen, snelheidsbeperkingen, drempels, werken, putten in het wegdek, enz... . En voor alle duidelijkheid, ik kan het weten, ik rij al 20 jaar met de auto. En toch moeten we alsmaar meer vermogen hebben om er nog 'bij te horen', ik begrijp het allemaal niet meer hoor.

Enfin, om terug te komen op de F30.
                                      Een rode F30 touring met sportpakketje zie ik nog wel zitten in de toekomst. Hopelijk met een 314d ofzo dan.

Comment

• Toch nog eventjes aansluiten bij de vorige spreker.

De allereerste auto's reden gemiddeld pakweg 40 km/h. De auto's van tegenwoordig rijden gemiddeld... pakweg 40 km/h. Erg veel PK's heb je niet nodig om 40 km/h te rijden hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Toen de E46 met z'n 320d met 136 paarden op de markt kwam destijds werd er van een bom gesproken. Nu heeft een E9x 318d op papier 136 pk (reëel 143) en rij je met een slak rond volgens velen. (...) En voor alle duidelijkheid, ik kan het weten, ik rij al 20 jaar met de auto. En toch moeten we alsmaar meer vermogen hebben om er nog 'bij te horen', ik begrijp het allemaal niet meer hoor.
                                          Volledig akkoord Jakkel.
                                          En nog even ter vergelijking: mijn eerste auto 23 jaar geleden was een 1.8 benzine met 90pk en dat reed ook al heel vlot.

Comment

Working...
                                          X