Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
    Hallo vrienden,

Knappe wagen

mvg
    Dag schat !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
      De BMW 3-serie was voor mij gewoon het icoon van een wagen die praktisch iedereen op zijn bek gaf. Met de komst van de 316d heeft hij dat icoon verloren... Ik vind het heel erg jammer dat je met een 316d zelfs de lichtste Honda Civic niet kan bijhouden... En ja, een E220 CDI automaat is sneller dan een 316d. Ooit zul je het wel zien aan de lichten. Ik weet ook wel dat niet iedereen behoefte heeft aan 200pk, maar velen doen precies of een 316d is een racewagen. Een 316d is vlot genoeg om mee te kunnen met het gewone verkeer ja, maar dat is het dan. En nee de meeste bompa's hebben geen 200 CDI, maar een 220CDI Fijn dat je je een BMW M3 kan permiteren (y)
      Ga je pamper verversen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Ik heb nu 45.000 km gedaan met mijn 316d, ik nodig iedereen eens uit om er mee te rijden
        Ik zou u daar wel nog eens kunnen op nahouden. Ik vind mijn X1 18d vrij sloom. Als een 316d niet slomer aanvoelt, zou ik voor de volgende ook voor een 316d kunnen kiezen. Hoger gemotoriseerd krijg ik toch niet van mijn baas. Kan ik tenminste er nog wat extra opties inkleven.

PS: 32.500km op mijnen beemer. Op 5 november gaat ie 6 maandjes oud zijn. En ik die dacht dat ik 'maar' 60.000km op een jaar deed. Precies nog een beetje meer.

Off-topic: dat een 15-jarige commentaar geeft als een vijftienjarige dan vind ik dat normaal. Dat tal van 30-plussers op reageren als een vijftienjarige vind ik niet normaal. Dat een vijftienjarige een 316d sloom vindt, is zijn goed recht. Dat zijn redenering van niet veel levenservaring getuigt, is gewoon normaal. Tijdens het opgroeien zal hij het wel leren. Iemand zijn leeftijd gebruiken om hem terecht te wijzen vind ik trouwens helemaal niet correct. Je kan ook gewoon zeggen dat voor veel mensen een 316d wel voldoende power bezit om zich in het hedendaagse verkeer voort te bewegen en het daar bij laten (en dat een E200 CDI zeker niet vlotter zal zijn dan een 316D )

Comment

HEEEEY, hoe ist ????

groetjes

cslgoesfun
          Goed, dat zie je toch, meneer doktoor?

Zit nu aan 130.000km met mijn basismodelleke 318i.

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
          Hallo vrienden,

Knappe wagen

mvg
          Yo yo, Yoda.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
            Off-topic: dat een 15-jarige commentaar geeft als een vijftienjarige dan vind ik dat normaal. Dat tal van 30-plussers op reageren als een vijftienjarige vind ik niet normaal. Dat een vijftienjarige een 316d sloom vindt, is zijn goed recht. Dat zijn redenering van niet veel levenservaring getuigt, is gewoon normaal. Tijdens het opgroeien zal hij het wel leren. Iemand zijn leeftijd gebruiken om hem terecht te wijzen vind ik trouwens helemaal niet correct. Je kan ook gewoon zeggen dat voor veel mensen een 316d wel voldoende power bezit om zich in het hedendaagse verkeer voort te bewegen en het daar bij laten (en dat een E200 CDI zeker niet vlotter zal zijn dan een 316D )
            Ik reageer zoals ik wil.

En of hij dat zal leren tijdens het opgroeien, dat weet ik zo nog niet.

Als ik 15 was, zei ik zo'n dingen niet.

En als mijn dochter iets zegt waar ze totaal niks van afweet, zal ik daar toch een gepaste opmerking over geven.
            Last edited by ; 19/10/2011, 10:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
              Goed, dat zie je toch, meneer doktoor?

Zit nu aan 130.000km met mijn basismodelleke 318i.
              Al goed gebold !

Groetjes aan je madam

Comment

Al goed gebold !

Groetjes aan je madam
                Thx, probeer jij haar eens een RR Evoque aan te praten... mij lukt het niet.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Thx, probeer jij haar eens een RR Evoque aan te praten... mij lukt het niet.

Neem haar eens mee en laat er haar eens in zitten of mee rijden,
                  direct in orde !

Comment

• off topic: ik zag hier een paar post gaande over een 316d en een E200/220cdi. Het enige wat ik hierover kan zeggen sprekende uit eigen ervaring. Met een 318d moet je niet beginnen tegen een E220cdi en zeker niet in de hernemingen .

On topic: die nieuwe 3 ziet er ontzettend goed uit, veel mooier dan de nieuwe 1 serie. Wel jammer van het uitlaatpijpje.

Comment

• Dit forum is het ballenbad van den ikea aant worden.

Van 0 naar 100 in 6 of 9 seconden. Couldn't care less.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
                        De BMW 3-serie was voor mij gewoon het icoon van een wagen die praktisch iedereen op zijn bek gaf. Met de komst van de 316d heeft hij dat icoon verloren...
                        En met de 318 en 320d niet dan, of wat is volgens u de minimale vereiste op het vlak van vermogen en/of koppel om nog van een 'sportief icoon' te kunnen spreken? Noem jij een 320d een sportief icoon misschien??
                        Trouwens, ik heb met mijn frans GTI'ke destijds (20j terug) menig BMW-rijder op z'n kloten gegeven aan uw stoplichtjes hoor (en niet alleen de vierpittertjes).

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
                        Ik vind het heel erg jammer dat je met een 316d zelfs de lichtste Honda Civic niet kan bijhouden...
                        Een stoplichtsprintje bedoel je? Ja oké, so what?

En ja, een E220 CDI automaat is sneller dan een 316d. Ooit zul je het wel
                        zien aan de lichten.
                        Gij met uw lichten seg...
                        Nog eens, daar ging het niet over. Er zijn trouwens nog andere dingen dan stoplichtsprintjes die kunnen bijdragen tot rijplezier hoor. Als je ooit zelf met de auto gaat rijden zal je dat (hopelijk) wel inzien.

Ik weet ook wel dat niet iedereen behoefte heeft aan 200pk, maar velen doen precies of een 316d is een racewagen.
                        ik heb dat hier nog niemand horen beweren. Jij wel?

Een 316d is vlot genoeg om mee te kunnen met het gewone verkeer ja, maar dat is het dan.
                        Voilà, wat is het probleem dan? Als bepaalde BMW-rijders daar tevereden mee zijn, toch niks mis mee? Of is het een ongeschreven wet ofzo dat elke BMW bij machte moet zijn om andere wagens af te drogen aan uw 'stoplichten', of wat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                          Vergeef me dat ik dit verhaal nog langer maak maar dit zou ik nog graag meedelen:

Van 2005 tot 2007 heb ik gereden met een E90 320d 163pk. Door dalende leasbudgetten was de opvolger een B180CDI.
                          Daartussen nog enkele franse wagens als vervangwagen. In de zomer van 2010 moest ik kiezen tussen 316d fl en een passat break. Ik had me voorgenomen om nooit voor zo'n 316d te gaan. Ik vond dit ook ergens willen maar niet kunnen, ergens een fierheid die zegt dat het een beetje not done was. Temeer omdat de passat een zeer praktische en degelijke wagen is, ergens de rationele tegenpool van zo'n 316d. Maar door al dat rijplezier dat ik had gehad met de 320d en het gevoel met zo'n Driver Orientated wagen te rijden had de diesel in mijn bloed me, na een halfuur voor de keuze te staan, al laten tekenen voor de 316d.

Een sportieve wagen moet veel meer bieden dan een stoplicht sprintje, en als ik een 320d een sportieve wagen mag noemen dan is de 316d dat zeker ook. De rechtuit acceleratie zal me geen smile geven maar er zijn andere dingen aan de wagen die me dat wel geven. En zolang dat mogelijk is met een 3serie van BMW zal deze altijd, mits budget , in overweging worden genomen bij een aankoop.

Een goede raad: Stop met dat gezever over motorisatie X is te licht voor wagen Y.
                          Een E180CDI zou toch ook een dijk van een wagen blijven?
                          Ongelooflijk eens met u!

Comment

• En zo zijn we in een topic van een Bmw modeljaar 2012 al een paar blz bezig over het oude model en mercedes'en .

Iemand al meer dan een vluchtige test van de 328i tegen gekomen?
                            Last edited by cooper s; 19/10/2011, 17:56.

Comment

• foutje
                              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ongelooflijk eens met u!
                                +1

Comment

• Man man man ... Wat een onzin hier. Gelukkig komt het uit een mond van een kind Hij weet niet beter ...
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                    Een eerste (beperkt) overzicht van de UK prijzen

http://bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspec...-bmwuk,00.html

Hmmm hoe knap ik hem ook vind. Als ik de prijzen vergelijk op bmw.co.uk zou ik afgaand op de prijzen toch wel voor de 5 reeks gaan denk ik.

520d M Sport Saloon : 33.330
                                    520d Saloon : 30.030

318d SE : 26.980
                                    320d SE : 28.080

318d Sport : 27.980
                                    320d Sport : 29.080

Comment

• Dit is echt het beste topic ooit .

Als ik ooit een 316d zie, zal ik es een stoplichtsprintje trekken, tzal kampen. In de bocht erna zal hij mij wel los rijden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                                        Hmmm hoe knap ik hem ook vind. Als ik de prijzen vergelijk op bmw.co.uk zou ik afgaand op de prijzen toch wel voor de 5 reeks gaan denk ik.

520d M Sport Saloon : 33.330
                                        520d Saloon : 30.030

318d SE : 26.980
                                        320d SE : 28.080

318d Sport : 27.980
                                        320d Sport : 29.080
                                        Misschien een domme vraag, maar hoe zit het de herverkoopwaarde van een in de uk aangekochte wagen. Is deze niet moeilijker te verkopen? Ik weet wel dat het dezelfde wagen is, maar mensen denken toch soms raar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                          Misschien een domme vraag, maar hoe zit het de herverkoopwaarde van een in de uk aangekochte wagen. Is deze niet moeilijker te verkopen? Ik weet wel dat het dezelfde wagen is, maar mensen denken toch soms raar.
                                          Ik zie geen reden waarom die lager zou zijn. Van buitenaf zie je dit niet en het onderhoudsboekje is ook ingevuld door een belgische dealer. Enkel de aankoopfactuur is van BMW UK.

Comment

Working...
                                          X