Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een 318tds is, als je wil en als het mag, een rasechte bmw tov een hedendaagse 316d

een koppelarm motorke gekoppeld aan een leuke handbak dat graag in de toeren zat

(neuten is niet alleen weggelegd voor de wat jongere forummers )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
      Deze combinatie van bekleding en inleglijsten is echt subliem. Het exterieurdesign kan me ook bekoren zowel neus als kont enkel het profiel doet me enigszins twijfelen.

Wat heel die 316d discussie betreft kan je je toch stilaan afvragen of BMW zijn afkomst niet verloochtent. In een BMW hoort een potente motor net zoals bij een Lotus de nadruk op het lage gewicht hoort te liggen. Echter zolang ze motoren blijven maken die mij bekoren kan het me bitter weinig schelen.
      Ik vind het teveel beige. Zo'n beige dashboard en stuur heb ik nooit graag gezien. Ik zie veel liever een combinatie van beige en zwart zoals het Oyster interieur in mijn 5. Sommige merken werken zelfs met een iets donkerder beige/bruin voor stuur en bovenzijde dash. Dat vind ik dus spuuglelijk..

BMW heeft altijd lichte motoren gehad. Mijn ouders kochten in 1983 hun eerste BMW. Dat was een 518 met 90pk. Toen was er ook een 315 als ik me goed kan herinneren.
      Er zullen altijd mensen zijn die een BMW mooi vinden, maar geen interesse hebben in power. Zelfs de lichtste motorisatie van BMW is meer dan voldoende om vlot mee te kunnen in het verkeer. Uiteindelijk blijven alle andere positieve eigenschappen van een BMW sowieso behouden.

Het is zoals je zegt, zolang ze maar potente motoren blijven bouwen ben ik tevreden.
      Last edited by BMWMB; 20/10/2011, 10:43.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik meen te weten dat er nog een 90 PK diesel in een BMW lag,
        da's op zich nog niet zo lang geleden

Comment

• 86pk zelfs in de 5

de meeste eigenaars zijn daar lyrisch over

Comment

• én alle wagens worden sowieso zwaarder (mijn 300CE is een pluimpje ivm de huidge E)
            de vraag is: hoe zwaar is BMW tov andere merken

Comment

• Een 318 td compact had 115 PK en dat is ochgottekes 5-6 jaar geleden.

Ik denk dat BMW niet alleen kan overleven op PK-monsters, eerlijk gezegd. Dat is de enige echte Core business voor hen zelfs op dit moment, overleven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                86pk zelfs in de 5

de meeste eigenaars zijn daar lyrisch over

Super toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                  Dat is de enige echte Core business voor hen zelfs op dit moment, overleven.
                  het is dan ook een automerk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Super toch
                    niet zo super als een 200D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      niet zo super als een 200D
                      Was mijn eerste, zelf gekochte auto. Een W124 200D.
                      Zalig ding. 4-bak met bijhorende salami-pook.

En een gigantisch stuur om 70 PK te temmen

Comment

• Ochja, de A6 kwam vroeger ook met een 1.9tdi 90pk.
                        Niemand klaagde daarover en het ding reed ook zoals het moest...

Vergeleken daarmee is mijn 1.6tdi nu een bom. We zijn dus idd verwend .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                          Ochja, de A6 kwam vroeger ook met een 1.9tdi 90pk.
                          Niemand klaagde daarover en het ding reed ook zoals het moest...

Vergeleken daarmee is mijn 1.6tdi nu een bom. We zijn dus idd verwend .
                          A6 groter dan golf
                          maar ook: huidge A6 zwaarder dan toen.

Vader vroeger nog A6 90pk gehad als bedrijfswagen.

Comment

• en die tdi 90 kon je met autobak krijgen

Comment

A6 groter dan golf
                              maar ook: huidge A6 zwaarder dan toen.

Vader vroeger nog A6 90pk gehad als bedrijfswagen.
                              Nja, destijds overgestapt van '95 A6 naar '05 A6 (beide lichtste motorisaties), en die voelde ook aan als een bom. 't Wordt gewoon allemaal sneller, zelfs al is alles zwaarder geworden (hoewel dat nu ook weer aan het minderen is).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Ik vind het teveel beige. Zo'n beige dashboard en stuur heb ik nooit graag gezien. Ik zie veel liever een combinatie van beige en zwart zoals het Oyster interieur in mijn 5...
                                Om mijn stelling wat kracht bij te zetten, post ik hier een foto zoals ik het veel knapper vind.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• terecht ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en die tdi 90 kon je met autobak krijgen
                                    was ook zo bij de papa

lekker decadent met automaten opgevoed

Comment

Te veel materialen daar elkaar en adoratie van de assymetrische formenspiel ... lijkt een beetje op decadente nasleep van de scifi films (vooral die met die dashy pseudo nazi uniformpkes) uit de jaren 70
                                      Ik hou er wel van maar dat is een kwestie van goesting natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      waar ie het meest op de F10 lijkt
                                      Je bent tegen of voor de matroesjka politiek maar feit is dat een F10 een mooie mama-troesjka is.

In een BMW hoort een goede manuele bak ....... tot voor kort ....

Ik vind eerlijk gezegd dat elke generatie BMW's wel een dergelijke motorisatie gehad heeft sinds de dieseleinführung.
                                      Wat zeg je dan van een 318tds? Het was nooit de core business, maar ook BMW moest op de molen springen van segmentcompetitie.
                                      Mijn schoonmoeder heeft net haar 318tds verkocht en de weinige keren dat ik het 'plezier' gekend heb er mee te mogen rijden bevestigen mijn mening dat hier weinig rijplezier mee te beleven viel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                        Je bent tegen of voor de matroesjka politiek maar feit is dat een F10 een mooie mama-troesjka is.
                                        mama-troesjka rules, babytroesjka is een volgertje

Mijn schoonmoeder heeft net haar 318tds verkocht en de weinige keren dat ik het 'plezier' gekend heb er mee te mogen rijden bevestigen mijn mening dat hier weinig rijplezier mee te beleven viel.
                                        dus geen nieuw fenomeen dan he?

Comment

mama-troesjka rules, babytroesjka is een volgertje
                                          Sommige dochters krijgen dezelfde trekken als de moeder maar zijn nog knapper. Hier preferer ik de moeder

dus geen nieuw fenomeen dan he?
                                          Neen ik had mij hier in mijn stelling wat vergaloppeerd.

Comment

Working...
                                          X