Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• damn, da's ook niet veel. Toch eerst eens testrijden dan. Mercedes C 120pk ook eens testrijden
    There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
      damn, da's ook niet veel. Toch eerst eens testrijden dan. Mercedes C 120pk ook eens testrijden
      Die valt nog mee hoor, wij hebben die in berline uitvoering

Comment

• vanaf wanneer is het nieuwe model beschikbaar voor testritten?

Comment

• Testritten zullen er zijn 2e helft van februari.

Comment

• klopt, ik heb net bericht gehad van de garage. jammer, want mogelijks moet ik deze maand iets beslissen qua auto en ik had graag de 3-reeks gehad, maar mss mag ik even wachten omdat ik liever de break zou hebben.

anders zal het een Merc C klasse worden

Comment

• Ik vind hem best wel iets hebben: de wagen is geen klassieke schoonheid maar de voorkant heeft iets aparts zoals klassiekere generaties 3. Het is een wagen die door meer particulieren (niet leasevloot) gaat begeerd worden dan de vorige generatie denk.
              Als het klopt wat de eerste tests schrijven, rijdt de wagen prima.
              In ieder geval is de laatste tijd een `gouden` generatie achterwielaangedreven wagens verschenen: 5 touring, CLS, C facelift, 3 reeks, en de nieuwe Japannerkes!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                klopt, ik heb net bericht gehad van de garage. jammer, want mogelijks moet ik deze maand iets beslissen qua auto en ik had graag de 3-reeks gehad, maar mss mag ik even wachten omdat ik liever de break zou hebben.

anders zal het een Merc C klasse worden
                De touring komt een dik half jaar later uit

Comment

• Filmpje van de nieuwe 328i

Comment

• Gereden: BMW 320d

Naar de komst van een nieuwe 3-serie wordt altijd met bovengemiddelde interesse uitgekeken, ook op de AutoWeek-redactie. In de buurt van Barcelona konden we eindelijk kennismaken met de auto die voor BMW nog steeds het leeuwendeel van de verkopen voor z'n rekening neemt.

Het uiterlijk is even wennen; de neus is relatief lang en loopt een beetje af. Op een foto misschien reden voor gemengde gevoelens, in het echt ziet de nieuwe 3 er gewoon weer ouderwets lekker uit. Uiteraard is ook deze nieuweling weer groter dan z'n voorganger, 9 centimeter om precies te zijn. De wielbasis nam met 5 cm toe, BMW claimt 1,5 cm meer beenruimte voor de achterpassagiers. Het is er inderdaad ruimer dan voorheen maar riant is het nog steeds niet. Nu zal dat voor de meeste BMW 3-serie rijders van ondergeschikt belang zijn, die zijn meer geinteresseerd in hoe-ie rijdt.
                    Ook dat onderdeel heeft BMW weer ouderwets goed voor elkaar. De spoorbreedte voor en achter nam flink toe en hij ligt mede daardoor als het spreekwoordelijke blok op de weg. Een open deur maar helemaal waar. Er zit weinig rol in de koets en met name het messcherpe stuurgedrag valt op. Simpelweg top. Om de meer op comfort gerichte koper voor zich te winnen heeft BMW, net als bij de nieuwe 1- en de 5-serie, de nieuwe 3-serie iets 'zachter' gemaakt. Met de Driving Experience Control-knop kun je kiezen voor een sportief (Sport+ of Sport) of comfortabel rijkarakter, waarbij gevarieerd wordt met zaken als gaspedaalrespons en mate van stuurbekrachtiging. De Eco Pro-modus is de extra zuinige stand. Het grootste verschil in rijkarakter merk je wanneer je de adaptieve dempers (optioneel) onder je auto hebt. Op de snelweg is de Comfort-stand een absolute aanrader. De nieuwe 3-serie wordt in februari geleverd met twee benzinemotoren (328i viercilinder en 335i zes-in-lijn) en twee diesels. Die heten allebei 320d; eentje met 184 pk en eentje met 163 pk, da's de Efficient Dynamics Edition en die valt in de 20%-bijtellingscategorie (evenals de 320i, die iets later wordt geintroduceerd).
                    Wij reden de 320d met 184 pk, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat (een handgeschakelde zesbak is standaard). Een erg prettige combinatie - stil en krachtig - al moet je van de automaat geen flitsende reacties verwachten. Soepel is-ie echter wel en da's ook wel zo aangenaam. Samengevat: de nieuwe 3-serie is een dijk van een auto die zeker op het gebied van rijdynamiek weer nieuwe standaarden zet in deze klasse.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Altijd weer een mooi moment: de eerste meters met een nieuwe...
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's de reden waarom ik nooit een licht interieur kies :

Ze laten ALTIJD bepaalde elementen in de originele kleur (zwart), en dat steekt gigantisch af, zoals hier te zien is. Omhulsel van de stuurkolom is bvb. zwart, staat echt niet ...

Chroom en beige zijn ook kleuren die niet bij elkaar passen trouwens

Comment

Da's wel heel weinig verschillend met de huidige

Misschien bedoeld, zoals met de E36/E46, die verschillen ook niet gigantisch veel

Comment

• Schandalig, een dubbele uitlaat op een vierpittertje, een dubbele hoort alleen op een zes-in-lijn te zitten verdorie! Wat een wannabee seg!

Nee, toch niet, het is oké.
                            Want... het is OO-EE-EM !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Schandalig, een dubbele uitlaat op een vierpittertje, een dubbele hoort alleen op een zes-in-lijn te zitten verdorie! Wat een wannabee seg!

Nie beginnen é....

Comment

Schandalig, een dubbele uitlaat op een vierpittertje, een dubbele hoort alleen op een zes-in-lijn te zitten verdorie! Wat een wannabee seg!

Wannebees zullen er bestaan zolang BMW bestaat. Dieselkes met 2 liter hebben ook soms een dubbele uitlaat, dus ...

Nuja, uiteindelijk bedrieg je vooral uzelf

Comment

Wij reden de 320d met 184 pk, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat (een handgeschakelde zesbak is standaard). Een erg prettige combinatie - stil en krachtig - al moet je van de automaat geen flitsende reacties verwachten. Soepel is-ie echter wel en da's ook wel zo aangenaam.
                                  Da kan ik me niet echt voorstellen.

Da's dezelfde automaat als in de 5 en die is echt wel flitsend in sportstand...
                                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                    Wannebees zullen er bestaan zolang BMW bestaat. Dieselkes met 2 liter hebben ook soms een dubbele uitlaat, dus ...

Wat heeft dat nu met jezelf bedriegen te maken ? Zo'n dubbele uitlaat is toch vele malen knapper dan zo'n lelijke ovalen buis die de vorige 320 had ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten

²²²²²²

Helemaal waar, dat zijn al helemaal losers! En ze bedriegen zichzelf inderdaad volop. Het ziet er totaal niet uit zo'n dubbele op een diesel viercilindertje, je voelt gewoon op de één of andere manier dat er zo'n vierpitter dieseltje onder de kap steekt, en dan mis staat zo'n dubbele gewoonweg. En de prestaties zullen er ook op achteruit gaan! De vorm en afmetingen van het originele sierstuk is immers na veel research en testwerk van de BMW ingenieurs ontworpen om een perfecte uitlaatflow te bekomen. En dan gaan die wannabees dat even allemaal gaan verbrodden, de losers!

De vergeetput in met die fakers. Allemaal!!

Comment

²²²²²²

Helemaal waar, dat zijn al helemaal losers! En ze bedriegen zichzelf inderdaad volop. Het ziet er totaal niet uit zo'n dubbele op een diesel viercilindertje, je voelt gewoon op de één of andere manier dat er zo'n vierpitter dieseltje onder de kap steekt, en dan mis staat zo'n dubbele gewoonweg. En de prestaties zullen er ook op achteruit gaan! De vorm en afmetingen van het originele sierstuk is immers na veel research en testwerk van de BMW ingenieurs ontworpen om een perfecte uitlaatflow te bekomen. En dan gaan die wannabees dat even allemaal gaan verbrodden, de losers!

De vergeetput in met die fakers. Allemaal!!
                                        Heb jij geen dubbele uitlaat op jouw 318?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                          Wat heeft dat nu met jezelf bedriegen te maken ? Zo'n dubbele uitlaat is toch vele malen knapper dan zo'n lelijke ovalen buis die de vorige 320 had ?
                                          Wat zeg jij nu??

Sorry hoor, maar die enkele ovaalvormige buis vind ik toch ongelooflijk veel knapper hoor. Die neergaande buis van de E9x zonder roetfilter is al helemaal een voorbeeld van topdesign!

Comment

Working...
                                          X