Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

    Als het reëel verbruik wat meevalt, zou ik deze motor wel eens durven nemen ipv een 320d
    Inderdaad, ikzelf ga waarschijnlijk twijfelen tussen een 320i of de 328i, meerprijs is wel een meevaller hoor, er zit meer standaard op de 328i dan op een 320d/i ... En het prijsverschil met een 320d is al bijna helemaal te verwaarlozen... Enkel verzekering en verbruik zeker
    Nog een dikke maand en de eerste 'echte' testen zullen wel binnenlopen!
    BMW E91 318d Touring

    Turbo... The replacement for displacement....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
      Op 10.20 zalige kickdown met de nieuwe 328i !!!

      Als het reëel verbruik wat meevalt, zou ik deze motor wel eens durven nemen ipv een 320d
      Hier hoor je de motor nog beter:
      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


      Valt idd goed mee!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        http://www.youtube.com/watch?v=u8Vah...eature=related

        Ook een toffe review, hoewel het eerste deel wat typisch amerikaans gezaag is.
        Idd, wat een gezaag en wat een domme review! Die vent herhaalt zichzelf zodanig veel dat de info ook in een 3 minuten durend verslag zou kunnen zitten.

        Bovendien beweert hij een betere reviewer te kunnen zijn omdat hij zelf heel wat 3 series zelf als eigenaar gehad heeft. Toink ! Ik ben het fundamenteel oneens met deze stelling, want dan is hij sowieso heel sterk gekleurd in zijn mening. De keren dat hij 'cool' uitkraamt, bewijzen dit.

        Afgezien daarvan vind ik de nieuwe 3 heel geslaagd qua design aan de buitenkant. Ik heb er ook in gezeten op het Autosalon en ook de binnenzijde valt goed mee, maar ik heb het nog altijd moeilijk met die boog in het dashboard aan passagierszijde. Kwestie van gewenning wss...
        De materiaalkeuze viel heel goed mee en is een verbetering tgo de vorige, behalve die kitcherig gegroefde houtinleg op één van de tentoongestelde wagens en de manier hoe de inleg extra aandacht trekken naar die in mijn ogen lelijke gebogen deurhendels. Dat gekleurde biezeke in de dash op de Sport is er ook teveel aan...

        Een 4-cilinder die een 6-cilinder doet vergeten? Ik ben benieuwd of de schitterende Beierse motorenbouwers daarin geslaagd zijn, maar volgens het filmke ziet het er interessant uit...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Hier hoor je de motor nog beter:
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Valt idd goed mee!
          Sound 335i:

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Afgezien daarvan vind ik de nieuwe 3 heel geslaagd qua design aan de buitenkant. Ik heb er ook in gezeten op het Autosalon en ook de binnenzijde valt goed mee, maar ik heb het nog altijd moeilijk met die boog in het dashboard aan passagierszijde. Kwestie van gewenning wss...
            De materiaalkeuze viel heel goed mee en is een verbetering tgo de vorige, behalve die kitcherig gegroefde houtinleg op één van de tentoongestelde wagens en de manier hoe de inleg extra aandacht trekken naar die in mijn ogen lelijke gebogen deurhendels. Dat gekleurde biezeke in de dash op de Sport is er ook teveel aan...

            Een 4-cilinder die een 6-cilinder doet vergeten? Ik ben benieuwd of de schitterende Beierse motorenbouwers daarin geslaagd zijn, maar volgens het filmke ziet het er interessant uit...
            Ik ben het over de hele lijn eens met u

            dat hout is enkel in de modern ... ook to-taal mijn ding niet!
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • Vergelijk F30 328i met 335i:


              via http://www.BIMMERPOST.comWatch Joey Hand extract maximum performance from an all new 2012 328i sedan (F30) with turbo 4-cylinder N20 engine and 6 speed m...



              via http://www.BIMMERPOST.comWatch Bill Auberlen take the all new 2012 335i sedan (F30) with turbo 6-cylinder N55 engine and 6 speed manual transmission to t...


              by http://www.BIMMERPOST.comVideo comparing the F30 335i N55 engine and exhaust against the F30 328i N20 engine and exhaust.
              Last edited by ; 03/02/2012, 03:34. Reden: edit

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Ik ben het over de hele lijn eens met u

                dat hout is enkel in de modern ... ook to-taal mijn ding niet!
                Ik vind die moderne houtinleg wel erg geslaagd moet ik zeggen. Oogt veel mooier dan de klassieke uitrusting met glanzend hout, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Een BMW-stuur in beige daar ben ik dan weer helemaal niet voor te vinden.

                Comment


                • Ik gok erop dat die interieurversie (stuur altijd beige + dat uiterst discutabele hout) al voor de facelift zal worden aangevuld met andere keuzes binnen de Modern Line...

                  Langs buiten vind ik de modern line eigenlijk de knapste van de 4, maar binnenin...
                  Last edited by ; 05/02/2012, 21:12.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik gok erop dat die interieurversie (stuur altijd beige + dat uiterst discutabele hout) al voor de facelift zal worden aangevuld met andere keuzes binnen de Modern Line...

                    Langs buiten vind ik de modern line eigenlijk de knapste van de 4, maar binnenin...
                    gTa wordt oud

                    Ik vind de M-sport nog steeds de knapste en sportiefste, zeker met de adaptieve M-sportophanging zal deze schitterend rijden.

                    Hopelijk komt de 325d snel uit !!!!!

                    Comment


                    • gTa wordt niet oud, gTa is "zielgenau" in z'n bewoordingen. De 4 versies zoals die er nu zijn, zijn de standaard versie, de Modern Line, de Sport Line en de Luxury Line. Geen idee of het M Sport Pack nog een pakket blijft (optioneel op meerdere Lines) of een aparte Line.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        gTa wordt niet oud, gTa is "zielgenau" in z'n bewoordingen. De 4 versies zoals die er nu zijn, zijn de standaard versie, de Modern Line, de Sport Line en de Luxury Line. Geen idee of het M Sport Pack nog een pakket blijft (optioneel op meerdere Lines) of een aparte Line.
                        Volgens de info die ik kreeg op het autosalon zou het een pakket zijn.
                        (alhoewel nog niet geheel duidelijk was welke onderdelen er precies in het pakket zouden zitten)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                          gTa wordt oud

                          Ik vind de M-sport nog steeds de knapste en sportiefste, zeker met de adaptieve M-sportophanging zal deze schitterend rijden.

                          Hopelijk komt de 325d snel uit !!!!!
                          En de 325d zal ook een 4cilinder zijn?!

                          Comment


                          • Ik vraag me af, wie koopt er nog een 325d, als je een 328i voor dezelfde prijs krijgt? De nieuwe BIV neigt in het voordeel van de benzine wagen... (in die zin dat de benzine ook meer vermogen heeft).

                            Comment


                            • Vandaag voor het eerst de nieuwe 3 reeks gezien bij ons in de garage en moet zeggen is zeer knappe auto alleen de versie met het beige dachboard, what the hell
                              De sport versie is wel knap amai!!
                              Morgen krijgen we als personeel kleine voorstelling,woensdag voor de klanten!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ik vraag me af, wie koopt er nog een 325d, als je een 328i voor dezelfde prijs krijgt? De nieuwe BIV neigt in het voordeel van de benzine wagen... (in die zin dat de benzine ook meer vermogen heeft).
                                Laat ons 2 l verschil nemen in verbruik:

                                25.000km/jaar * 5 jaar / 100 * 2 * €1,6 = € 4000 op 5 jaar of € 67 per maand.

                                De auto komt op € 50.000 - € 15.000 (verkoopsprijs) = € 35.000 /5 /12 = € 583 per maand om de brandstof (verschil) in perspectief van de aankoopprijs te plaatsen.

                                In de praktijk zal het meer dan 2l verschil zijn... En zal het verschil +- € 90 per maand zijn...

                                En inderdaad die 328 is

                                tov een 320d is de 328i +- € 1500 duurder. (naargelang opties)
                                Last edited by ; 06/02/2012, 23:28.

                                Comment


                                • Vind dat verschil verwaarloosbaar
                                  Begrijp me niet verkeerd, te verwaarlozen is dat voor de kilometervreter niet. Maar zo'n 328i zit qua prestaties op hetzelfde niveau als de mijne, die me nog 5000€ BIV + jaarlijks 700€ verkeerstaks kostte. Voor de vennootschappen ligt tevens de VAA op benzine lager en dat maakt zo'n 328i vanuit dat perspectief bekeken echt wel een sportief koopje. Als je echt goedkoop wil rijden, pak je natuurlijk een 320d ED, geen 325d.

                                  Comment


                                  • Denk dat die 320i nog beter zal verkopen.
                                    Heb al eens (kort) kunnen rijden in een Z4 sdrive 20i en dat ging al heel vlotjes (sub 7sec. naar 100). F30 is wel iets zwaarder maar toch + als ik me niet vergis is de x20i dezelfde motor als de x28i maar dan met 184pk ipv 245.
                                    Vraag me af of het enkel een softwareverschil is, zo ja
                                    2.0 JTDm

                                    Comment


                                    • 28i heeft 2 turbo's in tegenstelling tot de 20i e..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Vind dat verschil verwaarloosbaar
                                        Begrijp me niet verkeerd, te verwaarlozen is dat voor de kilometervreter niet. Maar zo'n 328i zit qua prestaties op hetzelfde niveau als de mijne, die me nog 5000€ BIV + jaarlijks 700€ verkeerstaks kostte. Voor de vennootschappen ligt tevens de VAA op benzine lager en dat maakt zo'n 328i vanuit dat perspectief bekeken echt wel een sportief koopje. Als je echt goedkoop wil rijden, pak je natuurlijk een 320d ED, geen 325d.
                                        Tja kwa prijs kan je de 328i vergelijken met de 330d na 5 jaar... en wat kies je dan.... (zeker met + 25.000km per jaar)

                                        Comment


                                        • Ik zie geen 330d,en we zullen er nooit meer een zien.

                                          Grts

                                          Comment

                                          Working...
                                          X