Oorspronkelijk geplaatst door Peba
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 3-reeks berline
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenHad hetzelfde gevoel, en itt uw ervaring had ik daarbij niet de indruk dat de 3 kleiner was. Het leek wel alsof ik mijn 1m95 gemakkelijker kwijt kon in de 3... ?!
Ben zelf 1,97m en heb alvast geen enkel probleem om in mijn 5 te passen . De 3 is vooral smaller voorin, maar het ontbreken van de coconsfeer wordt eerder veroorzaakt door het feit dat de middentunnel lager is en ook het dashboard door zijn vormgeving "opener" is naar de voorruit toe en daardoor ook lager lijkt.
Maar als je een beetje uitkijkt met de lines, is de nieuwe 3 visueel een enorme verbetering ten opzichte van de E9x-generatie. Nu nog eens uitvissen hoe hij rijdt.
Comment
-
Ik ben gisterenavond ook gaan kijken bij BMW Beckers in Genk. Daar staan er 3.
Een donkerblauwe 'modern' met antraciet interieur met beige bovendeel van van het dashboard en beide stuur. Dat is het omgekeerde van wat ik nu heb in mijn 5. hoewel ik het op foto lelijk vond, valt het irl echt wel mee. De wagen stond op standaard kleine velgen (16"?) en dat viel goed mee. Zoals al eerder gezegd is de nieuwe 3 ook mooi in standaard uitvoering.
Dan stond er een bruine 'luxury' met bruin leder en houten sierlijsten. Dat was echt niet mijn ding. Ook de veelspaaks velgen vind ik te klassiek van design. De BMW straalt sportiviteit uit waardoor zo'n klassieke configuratie minder past.
De mooiste van de 3 was een zilvergrijze 'sport' met zwart interieur met aluminium sierlijsten en een rode strip die op meerdere plaatsen in het dashboard terugkomt. Op die rode accenten na vond ik 'm magistraal. Aan iedere zijde lagen andere velgen. Aan één zijde waren het de optionele dubbele vijfspaak in 19". Die velg is niet lelijk, maar ook niet meer dan dat. In geen jaren doen ze mij zoveel als de styling 162 bij de E90 destijds. Aan de andere kant lagen die 20'ers met v-spaak styling 404 zoals te zien waren op die rode op het autosalon. Deze velg is magniefiek en past perfect bij de zilveren kleur van de wagen. Ik vind het straf dat ik 21" te groot vind voor een BMW 7, maar 20" niet te groot voor een BMW 3. Wel zou ik met deze F30 ook eens voorbij AC Schnitzer rijden om 'm wat korter bij moeder aarde te leggen.
Vandaag heb ik er trouwens ook eentje in Knokke zien rijden. Het is een echt een prachtige verschijning. Het is een kleine 5, maar qua styling is er meer dan genoeg verschil om ze te onderscheiden.
Het interieur van de 3 vind ik wel zeer knap. Het is gewoon jonger en dynamischer qua styling dan dat van de BMW 5. De 5 heeft iets meer klasse, wat ook beter past bij die klasse van wagens. Het dashboard van de vorige 3 heb ik nooit echt graag gezien. Het was saai. Dit interieur is veel levendiger.
BMW is alweer geslaagd.Last edited by BMWMB; 12/02/2012, 00:19.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenEerder vanavond bij Monserez de nieuwe modellen naast mekaar gezien ... superknappe bolides!
M sport package =Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk BerichtenM sport package??? Ofwel is dat een préproductie van AG ofwel was jij aan het dagdromenOorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenWas het weer een blauwe?
T was inderdaad een estorilblauwe 335i met M-sport Pack en eigenlijk zowat elke optie, denk ik ... Inderdaad het exemplaar van op het salon1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk heb bij Davo dan alles gezien: de 3 3-reeksen, de estorilblauwe 335i, de zwarte 120d M-pack en de 6 Gran Coupe
Op het salon vond ik het interieur maar niets.
Echt liever dat van de E9x, lekker strak misschien een tikkeltje saai...
Maar liever dat dan kitsch, interieurkleur doet ook heel veel bij de E9x, met sattelbraun wat we nu hebben i.c.m de zwarte dakhemel komt dat interieur heel tot leven in tegenstelling tot het zwarte interieur op onze 330d.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenZijn de dealers vandaag ook nog open?
Comment
-
Beetje gelijkaardige indruk als die hierboven. Langs buiten meer dan ok, knap zelfs. Binnenin treft me hetzelfde als in de nieuwe '1 en de nieuwe X3: 't is duidelijk dat die modellen in de lagere regio van 't gamma geen recht krijgen op de verbeterde afwerking (materialen) zoals de '5 en '7 en '6. En da's jammer. Niet alleen de styling is m.i. discutabel (erg druk, een beetje cheap in some way) maar de gebruikte materialen zijn niet beter dan het (imo terecht aangekaarte) "débacle" van kwaliteitsterugval met de E60ev en E90ev.
Zal wel goed verkopen, vermoed ik. En terecht, 'ie zou subliem rijden en 'ie ziet er goed uit, dat staat buiten twijfel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBeetje gelijkaardige indruk als die hierboven. Langs buiten meer dan ok, knap zelfs. Binnenin treft me hetzelfde als in de nieuwe '1 en de nieuwe X3: 't is duidelijk dat die modellen in de lagere regio van 't gamma geen recht krijgen op de verbeterde afwerking (materialen) zoals de '5 en '7 en '6. En da's jammer. Niet alleen de styling is m.i. discutabel (erg druk, een beetje cheap in some way) maar de gebruikte materialen zijn niet beter dan het (imo terecht aangekaarte) "débacle" van kwaliteitsterugval met de E60ev en E90ev.
Zal wel goed verkopen, vermoed ik. En terecht, 'ie zou subliem rijden en 'ie ziet er goed uit, dat staat buiten twijfel.
Materiaalkeuze in de F30 is toch beter dan in de E9x en in de nieuwe F20. Ik heb toch gemerkt dat de stukken van het dashboard nabij de knieën van chauffeur en passagier in zachte plastic zijn, terwijl dat voorheen spul was dat men eerder in een Dodge van het pré-Fiat-tijdperk zou verwachten.
Comment
-
Kan zijn, ik had weinig zin om op een receptie alle interieurpanelen te gaan zitten betasten. De interieurstyling is (naar mijn smaak) van dien aard dat ik ook niet teveel interesse had en dan ook geen zin had om wat verder te gaan speuren.
Opvallend bij de Luxury: het bruine stuk in het dashboard verschilt duidelijk van het bruin van het leder van de zetels en de deurinzetten. Gebuisd en tweede zit, zou ik zeggen. En WTF dat Playmobil-imitatiehout (mat met reliëf) in de Modern Line
Hoeveel foutjes (voor mij) die ik langs binnen tegenkom; zo weinig gebreken vind ik aan de buitenkant. Echt 'n sublieme kar. Er stond in Aalbeke (prachtige nieuwe concessie trouwens) een zwarte Sport met verdonkerde ruiten... Jawadde.
Comment
-
Zaterdag ook eens gaan kijken bij Le Couter in Tielt, 2 stuks aanwezig, een 320d ED (basis) en een 320d in modern-uitvoering.
De basisversie is in mijn ogen toch redelijk triestig, stoelen die (zoals ook bij de standaard E9x en de E8x) geen enkele steun geven en helemaal niet goed zitten. Eerste optie: Sportzetels! Goedkope grijze inleg, maar standaard had ik spijtig genoeg niets anders verwacht.
Binnenin is de nieuwe 3 een pak ruimer dan de huidige, dit mede doordat het volledige dashboard heel wat verschoven is naar de voorruit toe (volgens de verkoper is de reden hiervan dat ze nu met de nieuwe gps minder plaats nodig zouden hebben.) Wel minder knus en cocoongevoel... Waar ik mij een beetje zorgen over maak is de zichtbaarheid van het scherm, (in mijn huidige E91 zit dit grotendeels afgeschermd), wat als de zon hier keihard op zal schijnen?
Ook achteraan is veel meer plaats dan in de E9x, en ook de hoogte valt zeer goed mee, maar is quasi gelijk.
Nu het exterieur, zeer geslaagd, veel beter dan op de foto's en dan op het salon waar er duizend man rond de wagen stond te 'trampelen'... Een velg die groter is als de standaard 16" is evenwel nodig, de wielkast raakt maar moeilijk gevuld anders... Ook de hoogte is niet ideaal, mogelijks maakt de M-ophanging dit goed?
De xenonlichten staan hem zeer goed, zeker als hij naast de basisversie staat... Dus bij deze: 2de optie .
Kortom, goed bevonden, nu nog wachten op de F31 en het M-pakket daarop, graag ook nog een dieselversie tussen de 320d en de 335d? (6-cylinder) Kan iemand bevestigen of deze er komt? Bestelling zal voor midden 2013 zijn, dus nog wat tijd om opties en kleuren te vergelijken irl! (Het donkerblauw icm het zadelbruin, ... )
Het zoontje ziet het alvast zitten:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenHet zoontje ziet het alvast zitten:
Prachtig met zijn rode kaken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk lees het eerder als "Get me out of this thing, you punk!" of "Close that door or I'll pump some lead into your carjacking miserable piece of head!"
Hopelijk is hij volgend jaar al iets enthousiaster
Comment
-
ne Sport in donkere tint
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk BerichtenZaterdag ook eens gaan kijken bij Le Couter in Tielt, 2 stuks aanwezig, een 320d ED (basis) en een 320d in modern-uitvoering.
De basisversie is in mijn ogen toch redelijk triestig, stoelen die (zoals ook bij de standaard E9x en de E8x) geen enkele steun geven en helemaal niet goed zitten. Eerste optie: Sportzetels! Goedkope grijze inleg, maar standaard had ik spijtig genoeg niets anders verwacht.
Binnenin is de nieuwe 3 een pak ruimer dan de huidige, dit mede doordat het volledige dashboard heel wat verschoven is naar de voorruit toe (volgens de verkoper is de reden hiervan dat ze nu met de nieuwe gps minder plaats nodig zouden hebben.) Wel minder knus en cocoongevoel... Waar ik mij een beetje zorgen over maak is de zichtbaarheid van het scherm, (in mijn huidige E91 zit dit grotendeels afgeschermd), wat als de zon hier keihard op zal schijnen?
Ook achteraan is veel meer plaats dan in de E9x, en ook de hoogte valt zeer goed mee, maar is quasi gelijk.
Nu het exterieur, zeer geslaagd, veel beter dan op de foto's en dan op het salon waar er duizend man rond de wagen stond te 'trampelen'... Een velg die groter is als de standaard 16" is evenwel nodig, de wielkast raakt maar moeilijk gevuld anders... Ook de hoogte is niet ideaal, mogelijks maakt de M-ophanging dit goed?
De xenonlichten staan hem zeer goed, zeker als hij naast de basisversie staat... Dus bij deze: 2de optie .
Kortom, goed bevonden, nu nog wachten op de F31 en het M-pakket daarop, graag ook nog een dieselversie tussen de 320d en de 335d? (6-cylinder) Kan iemand bevestigen of deze er komt? Bestelling zal voor midden 2013 zijn, dus nog wat tijd om opties en kleuren te vergelijken irl! (Het donkerblauw icm het zadelbruin, ... )
Het zoontje ziet het alvast zitten:
Hoogstwaarschijnlijk zal ook de 325d en 330d weer van de partij zijn, maar zal deze eerste dezelfde zijn die ze nu reeds in de 5 lepelen, dus een 2.0 4 cyl, de 330d zal (voorlopig) wel een 3.0 6cyl blijven2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
Comment