Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Het interieur van de nieuwe 3 is nog niet helemaal wat het zou moeten zijn, maar het is al een grote vooruitgang t.o.v. de E90. Ik heb dezer dagen het twijfelachtige genoegen om met zo'n E90 rond te bollen, als vervangwagen voor mijn F10 520d (die in haar achterste gebeten was door een lelijke bestelwagen). Wat is me dat voor iets... plastics die mij spontaan doen terugdenken aan de Dodge-huurwagen waarmee ik in 2006 in de States heb rondgereden, zeer matige zetels, een overgang tussen dashboard en deurpaneel alsof het nog de jaren '70 zijn, kortom: zéér triestig, totaal niet premium en minstens 100 % te duur voor wat het is. Mijn vorige auto, een Alfa 159 was vastly superior ten opzichte van dat Beierse krel en de F10 komt gewoon regelrecht van een andere planeet.
    Het is en blijft subjectief natuurlijk, maar ik denk dat velen soberheid verkeerd koppelen aan slechte afwerking. De e90 is zeer sober, zelfs in top-spec, maar dat kan voor mij zeer mooi zijn. Neem nu die concave golf, aan de bovenkant van het dashboard die over de hele breedte is uitgesmeerd in de E90, dit kan nooit de gemakkelijkste, goedkoopste oplossing zijn. Designmatig vind ik dat zeer geslaagd.

    Als je diezelfde zone vergelijkt met de F30, daar moet je toch van huilen. Wirwar van bogen en kleuren...

    Het is nu niet om met stront te smijten maar wekelijks heb ik het geluk om mee te rijden in een A5, je hebt daar die knoppencluster waar de MMI zich laat bedienen. Nu moeten ze mij nog wijsmaken wat daar premium aan is, dat is ook fisher price plastic hoor. Ik denk dat de meesten het premium vinden dat er veel knopjes zijn, met mss zelfs een stukse chroom plastiek aan de belangerijkste knopjes.

    Ik begrijp niet goed waarom ze audi zo'n afwerkingsstatus aanmeten, en zeker tov mercedes en BMW. Wat mij wel al opgevallen is, is dat er een verschil zit in de afwerking van de kofferruimtes, dat doen audi en Merc wel pakken beter.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
      Het is en blijft subjectief natuurlijk, maar ik denk dat velen soberheid verkeerd koppelen aan slechte afwerking. De e90 is zeer sober, zelfs in top-spec, maar dat kan voor mij zeer mooi zijn. Neem nu die concave golf, aan de bovenkant van het dashboard die over de hele breedte is uitgesmeerd in de E90, dit kan nooit de gemakkelijkste, goedkoopste oplossing zijn. Designmatig vind ik dat zeer geslaagd.

      Als je diezelfde zone vergelijkt met de F30, daar moet je toch van huilen. Wirwar van bogen en kleuren...
      Het design van de bovenkant van het dashboard van de E90 is nog min of meer geslaagd (tenminste in de versie met scherm in het midden). Het gaat me vooral over de materiaalkeuze: zeer trieste plastiek, veel en veel slechter dan wat de E46 had. En dan dat "sierstuk" tussen de boven- en de onderkant: door dat zo loodrecht te zetten, valt nog veel meer op dat de grote meerderheid van de versies daar ultra-cheapo plastics hebben. En de onderkant van het dashboard is zondermeer beschamend.

      De materialen in de F30 zien er al wat beter uit. Maar er is idd. een wirwar van bogen en kleuren. De Modern line is afstotelijk en de Sport line is cheapo eighties sports look. Als je dat koopt, krijg je er een pluizig kapsel, een schreeuwlelijk trainingspak en een haarband bij .

      Comment


      • Puur op prestaties is een BMW een betere wagen dan een Audi (in normale weersomstandigheden :p). Maar qua interieur kan BMW nog iets leren van Audi. Het interieur voor een wagen van dit niveau is ondermaats.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
          bestelbonnen zijn vanaf mei op te stellen hebben ze mij weten zeggen
          Volgens Juma zou het vanaf juni zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
            I agree. De nieuwe 3 is helemaal niet premium binnenin. De nieuwe 1 is ook niet premium. Deze interieurs zijn echt triestig, en zeker voor die prijzen... Vanaf de 5 serie zijn de interieurs bij bmw absolute top, eronder is het hun geld niet waard.
            Mag ik vragen welk merk wel premium is in die categorie ? Ik hoor het graag.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Mag ik vragen welk merk wel premium is in die categorie ? Ik hoor het graag.
              De C-klasse en de A4 komen op zijn minst aardig in de buurt. Er is tamelijk cheapo plastic aan de onderzijde van de deurpanelen van een A4, om maar iets te noemen, maar overal waar handen en blikken normaal gezien komen, is dat best premium. Idem bij de C-klasse, zeker na zijn facelift. Mijn 159 moest zich destijds ook helemaal niet schamen, voor beduidend minder geld dan de Duitsers.

              De E90, dat is echt schokkend minderwaardig materiaal alom, en hoe lager aan het dashboard en de middentunnel, hoe erger de beschamende vertoning wordt. Ik ken heel wat massa-producten die het beter doen.

              Comment


              • Ik ben zeker geen Audi fan maar hun interieurs zijn premium. Kijk maar naar de nieuwe A3, de kwaliteit straalt van de foto's af, alles is mooi op elkaar afgesteld qua materiaalgebruik. Ik ben alvast benieuwd om de nieuwe a3 in het echt te zien, maar ik ben er zeker van dat het zal zijn zoals op de foto, topkwaliteit. Zet de 1 serie daar maar eens naast. Een goeie maat heeft een Audi A3 en dat interieur is toch echt heel kwalitatief, de nieuwe zal nog beter doen. Ik heb in de nieuwe 1 gezeten en ik was verbaasd hoe triestig dat ding was afgewerkt. De deuren en het dashboard in totaal andere materialen met heel andere structuur. Verschillende kleuren, structuren en materialen door elkaar... Het viel enorm op, echt triestig. Zelfs een vw golf vind ik beter afgewerkt dan een 1 serie.

                Een a4/a5 is ook beter afgewerkt dan een 3 serie. De nieuwe 3 is even triestig als de 1. Een voorbeeldje is het plastic hout die gewoon als een stuk playmobil klinkt als je het aanraakt. Gewoon een hol stuk goedkoop plastic dat hout moet voorstellen. Dit doet me wat denken aan de Japanners van 20 jaar geleden.

                De 5/6 reeks vind ik dan wel premium, heel erg premium zelfs.
                Last edited by ; 27/03/2012, 23:18.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                  Ik ben zeker geen Audi fan maar hun interieurs zijn premium. Kijk maar naar de nieuwe A3, de kwaliteit straalt van de foto's af, alles is mooi op elkaar afgesteld qua materiaalgebruik. Ik ben alvast benieuwd om de nieuwe a3 in het echt te zien, maar ik ben er zeker van dat het zal zijn zoals op de foto, topkwaliteit. Zet de 1 serie daar maar eens naast. Een goeie maat heeft een Audi A3 en dat interieur is toch echt heel kwalitatief, de nieuwe zal nog beter doen. Ik heb in de nieuwe 1 gezeten en ik was verbaasd hoe triestig dat ding was afgewerkt. De deuren en het dashboard in totaal andere materialen met heel andere structuur. Verschillende kleuren, structuren en materialen door elkaar... Het viel enorm op, echt triestig. Zelfs een vw golf vind ik beter afgewerkt dan een 1 serie.

                  Een a4/a5 is ook beter afgewerkt dan een 3 serie. De nieuwe 3 is even triestig als de 1. Een voorbeeldje is het plastic hout die gewoon als een stuk playmobil klinkt als je het aanraakt. Gewoon een hol stuk goedkoop plastic dat hout moet voorstellen. Dit doet me wat denken aan de Japanners van 20 jaar geleden.

                  De 5/6 reeks vind ik dan wel premium, heel erg premium zelfs.
                  Die nieuwe A3 heeft idd een prachtig interieur, maar puur op basis van de fotos kan je toch niet zeggen dat het kwalitatief is? Je verwart afwerking en versiering met kwaliteit. Een stripje namaak chroom op een plastieke volumeknop is minder kwalitatief dan een conische matzwarte massieve rubberen volumeknop m.i.. En dat is maar een voorbeeld.
                  Maar bon, m.i. is de bouwkwaliteit de laatste jaren achteruit aan het gaan. Dikwijls vertoef ik ook in een A6 Allroad van de 1ste generatie, de kwaliteit van de gebruikte materialen daar heb ik nog nergens anders zo goed gezien.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                    Ik ben zeker geen Audi fan maar hun interieurs zijn premium. Kijk maar naar de nieuwe A3, de kwaliteit straalt van de foto's af, alles is mooi op elkaar afgesteld qua materiaalgebruik. Ik ben alvast benieuwd om de nieuwe a3 in het echt te zien, maar ik ben er zeker van dat het zal zijn zoals op de foto, topkwaliteit. Zet de 1 serie daar maar eens naast. Een goeie maat heeft een Audi A3 en dat interieur is toch echt heel kwalitatief, de nieuwe zal nog beter doen. Ik heb in de nieuwe 1 gezeten en ik was verbaasd hoe triestig dat ding was afgewerkt. De deuren en het dashboard in totaal andere materialen met heel andere structuur. Verschillende kleuren, structuren en materialen door elkaar... Het viel enorm op, echt triestig. Zelfs een vw golf vind ik beter afgewerkt dan een 1 serie.

                    Een a4/a5 is ook beter afgewerkt dan een 3 serie. De nieuwe 3 is even triestig als de 1. Een voorbeeldje is het plastic hout die gewoon als een stuk playmobil klinkt als je het aanraakt. Gewoon een hol stuk goedkoop plastic dat hout moet voorstellen. Dit doet me wat denken aan de Japanners van 20 jaar geleden.

                    De 5/6 reeks vind ik dan wel premium, heel erg premium zelfs.

                    Wat je daar zegt over de nieuwe 1 heb ik ook opgemerkt. En dan is dat al een hele vooruitgang t.o.v. de oude 1 Materiaalkeuze in de nieuwe 3 is toch nog net iets beter dan op de nieuwe 1, al blijft het middelmatig, en eerder iets voor een prijsbewuste massaconstructeur dan voor een premiummerk.

                    Ondertussen bolt mijn F10 weer vrolijk rond en is het voos krel met het Chrysler Neon 1995-dashboard netjes bij de dealer achtergebleven Wat een verademing!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

                      De C-klasse en de A4 komen op zijn minst aardig in de buurt. Er is tamelijk cheapo plastic aan de onderzijde van de deurpanelen van een A4, om maar iets te noemen, maar overal waar handen en blikken normaal gezien komen, is dat best premium. Idem bij de C-klasse, zeker na zijn facelift. Mijn 159 moest zich destijds ook helemaal niet schamen, voor beduidend minder geld dan de Duitsers.

                      De E90, dat is echt schokkend minderwaardig materiaal alom, en hoe lager aan het dashboard en de middentunnel, hoe erger de beschamende vertoning wordt. Ik ken heel wat massa-producten die het beter doen.
                      Als E90 rijder moet ik inderdaad toegeven dat het interieur, vnl het dashboard, niet de sterkste kant van een E90 is. Gelukkig heeft die andere kwaliteiten

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                        Als E90 rijder moet ik inderdaad toegeven dat het interieur, vnl het dashboard, niet de sterkste kant van een E90 is. Gelukkig heeft die andere kwaliteiten
                        Kwalitatief?
                        Qua design vind ik het zeer mooi, persoonlijke voorkeur natuurlijk, daar valt oneindig lang over te discussieren.
                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                          Kwalitatief?
                          Qua design vind ik het zeer mooi, persoonlijke voorkeur natuurlijk, daar valt oneindig lang over te discussieren.
                          Ik vind het design het interieur in de E90 ook mooi. Ook zonder iDrive. Mooie eenvoudige, vloeiende lijnen. Ik hou daar wel van.
                          Maar qua afwerking en materiaalgebruik is het inderdaad best wel matig. Zeker een stuk minder als een E46. Die vond ik echt heel goed.
                          Het is misschien jammer om te zeggen maar een Golf VI is beter afgewerkt dan een E90. Over de F30 kan ik nog niks zeggen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

                            De C-klasse en de A4 komen op zijn minst aardig in de buurt. Er is tamelijk cheapo plastic aan de onderzijde van de deurpanelen van een A4, om maar iets te noemen, maar overal waar handen en blikken normaal gezien komen, is dat best premium. Idem bij de C-klasse, zeker na zijn facelift. .
                            Euh? het is net dat superieure interieur van de nieuwe 3, dat me overtuigt heeft om van kampt te switchen :s
                            Wel pak duurder dan een audi in gelijkaardige setup

                            Persoonlijk vind ik het interieur van de 3 mooier dan de 5.
                            (sattelbraun leder met nussbaum )

                            Comment


                            • morgen om 09.00 mag ik de mijne gaan halen hij was sneller binnen als verwacht !!

                              Comment


                              • Afwerkingskwaliteit van de merken evolueert. Volgens mij kan je enkel wagens uit dezelfde periode EN zelfde klasse vergelijken. Een E90 dateert van 2006 denk ik, dus niet te vergelijken met een nieuwe 5 serie (en inderdaad het verschil is daar groot). In 2006 was de E90 volgens mij echt wel premium (voor zijn klasse en voor de tijd), waarschijnlijk steeds net onder Audi maar interieurafwerking is dan weer de onderscheidende kwaliteit van een Audi zoals rijdynamiek dat voor BMW is.
                                Je zou dan ook een Golf VI met een oud model Polo kunnen vergelijken, of een 997 met een 986. Appelen met peren.
                                De vergelijking met een Neon slaat ook op niks. Zou BMW van de E90 aan gemiddeld pakweg 40.000 euro per stuk zoveel verkocht hebben als die een een 'krel' afwerking zou hebben?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                                  Afwerkingskwaliteit van de merken evolueert. Volgens mij kan je enkel wagens uit dezelfde periode EN zelfde klasse vergelijken. Een E90 dateert van 2006 denk ik, dus niet te vergelijken met een nieuwe 5 serie (en inderdaad het verschil is daar groot). In 2006 was de E90 volgens mij echt wel premium (voor zijn klasse en voor de tijd), waarschijnlijk steeds net onder Audi maar interieurafwerking is dan weer de onderscheidende kwaliteit van een Audi zoals rijdynamiek dat voor BMW is.
                                  Je zou dan ook een Golf VI met een oud model Polo kunnen vergelijken, of een 997 met een 986. Appelen met peren.
                                  De vergelijking met een Neon slaat ook op niks. Zou BMW van de E90 aan gemiddeld pakweg 40.000 euro per stuk zoveel verkocht hebben als die een een 'krel' afwerking zou hebben?
                                  Afwerkingskwaliteit evolueert inderdaad, en niet altijd in de goede richting. Dat de materiaalkeuze in het interieur van de E90 een premiummerk onwaardig was, viel ook bij zijn lancering al op, en is toen in de gespecialiseerde pers ook uitvoerig en terecht bekritiseerd. De achteruitgang t.o.v. de E46 was opvallend en ontnuchterend. BMW heeft toen doelbewust goedkopere materialen gebruikt, wellicht om zijn winstmarges op te drijven, zodat ze als kleine constructeur (want dat zijn ze tenslotte, met zo'n anderhalf miljoen auto's per jaar op wereldschaal) toch kunnen blijven meedraaien aan de top qua motoren, overbrengingen, ophangingen en tutti quanti.

                                  Ik vind die keuze van BMW tot op zekere hoogte verantwoord, nl. tot op de hoogte die ze op de nieuwe F20 en F30 toepassen. De afwerking blijft daar onder Audi-niveau, maar het is niet meer ronduit storend, zoals in de E9x en de E8x. En in ruil voor die aanvaardbare, maar niet Audi-niveau afwerking krijgt de klant nog steeds een auto met een eigen, RWD-onderstel en motoren die beantwoorden aan de historische BMW-standaarden.

                                  Uit de verkoopscijfers afleiden dat de E90 onmogelijk een "krelafwerking" gehad kan hebben, is een merkwaardige redenering. Een constructeur met een dijk van een reputatie kan zich een generatie krellen permitteren, voor het bij het grote publiek doorsijpelt dat er wat mis is. Gelukkig voor BMW hadden ze door dat ze in de E90 al te zwaar bespaard hadden op de plastics, en is dat in de F30 al deels rechtgezet.

                                  Comment


                                  • Wij hebben vandaag ook de order geplaatst voor een exemplaar

                                    BMW 328IA High Executive Limousine Luxury Line

                                    Kleur: Mineralweiss (metallic)
                                    Bekleding: Leder Dakota Zwart
                                    Inleg: Edelhout Fineline Anthrazit + accentlijsten Perlglanz Chrom
                                    Velgen: Styling 416 (18' Inch)

                                    Meeruitvoeringen:

                                    - Deelbare achterbankleuning
                                    - Automatische spottransmissie 8-traps + schakkelpaddels
                                    - Adaptief M-onderstel
                                    - Variable Sport Steering
                                    - Alarmsysteem (klasse 3)
                                    - Buitenspiegels elek. inklapbaar en automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
                                    - Regensensor & lichtsensor
                                    - Lichtpakket
                                    - Dode-hoekwaarschuwing
                                    - Sportstoelen voor
                                    - Automatische Airconditioning
                                    - Navi Professional
                                    - HUD
                                    - Hifi (niet Harman)
                                    - Individual hemelbekleding Anthrazit

                                    Comment


                                    • voila , hij staat voor men deur

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mikemast Bekijk Berichten
                                        voila , hij staat voor men deur
                                        Hoe lang heb je moeten wachten? Of m.a.w wanneer heb je hem besteld?

                                        Comment


                                        • Ik heb hem 20 januarie besteld. En hij was voorzien voor midden april maar hij was begin midden vorige week al binnen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X