Iemand eigelijk reeds in bezit van de 328i of 335i, ben echt benieuwd naar het reeële verbruik
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 3-reeks berline
Collapse
X
-
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenIemand eigelijk reeds in bezit van de 328i of 335i, ben echt benieuwd naar het reeële verbruikFor reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenZoals reeds gezegd in een ander topic: spritmonitor en de Amerikanen zitten gemiddeld aan een 8l voor de 328i.
Das waar, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van eigenaars hier op het autoforum.
Spritmonitor is zeker een goede barometer, maar toch2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Deze nu reeds verschillende keren gezien irl en ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal weg ben van de neus van de nieuwe 3. Vooral de verhoudingen van de koplampen ten opzichte van de rest van het front vind ik niet echt ok. Het waren wel standaard versies zonder xenon die ik heb gezien, misschien kan ik mijn mening nog bijsturen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDeze nu reeds verschillende keren gezien irl en ik moet zeggen dat ik toch niet helemaal weg ben van de neus van de nieuwe 3. Vooral de verhoudingen van de koplampen ten opzichte van de rest van het front vind ik niet echt ok. Het waren wel standaard versies zonder xenon die ik heb gezien, misschien kan ik mijn mening nog bijsturen...
Blij dat ik voor een 5 gekozen heb,eerst nog gedacht voor een nieuwe break 3 reeks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenBen eigenlijk van hetzelfde gedacht,de neus is echt niet mooi,zo fel duikend naar beneden,ik dacht eerst dat ik ook nog zou m'n mening bijsturen,maar helaas.
Blij dat ik voor een 5 gekozen heb,eerst nog gedacht voor een nieuwe break 3 reeks.
Maar de neus van de nieuwe 3 vind ik mooier dan de stompe voorgevel van de 5. Dat mijn vorige auto een Alfa 159 was , zowat de moderne kampioen inzake duikende neuzen, zal daar ook wel in meespelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk BerichtenMet xenon/led is het echt een andere wagen. :-)
Zo ziet de mijne er uit:
Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichtenxenons is toch wel een must. de dagrijlichten zonder xenon trekken op niets. waarom maken ze daar ook niet van die ringen van zoals bij het vorige model.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten(...)Inderdaad, de oplossing die ze nu hebben gekozen doet me sterk denken aan wat Audi met hun A4 hebben gedaan in 2007. Die wagens die geen xenon hebben trekken ook op niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenWat mij stoort is dat aan beide kanten dat stukje glas van de koplampen,dat tot tegen de nieren komt,mocht dit metaal zijn,zou het een heel ander gezicht zijn.
Comment
-
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Hallo beste forumleden,
Ik ben van plan een nieuwe F30 aan te schaffen als bedrijfswagen maar ben een leek als het over BMW gaat.
Zelf heb ik met een Astra OPC gereden die later vervangen werd door een Volvo C30 D3.
Ik zou nu liever voor een meer klasse bak willen gaan .. voor Mercedes ben ik te jong, Audi heb ik geen speciale voorwaarden dus zal het BMW worden. Het is en blijft een klassewagen dat toch nog sportiviteit uitstraalt.
De configuratie die ik zou willen bestellen?
BMW 318d
Alpineweiss
Sport line
18 inch sport velgen
Comfort pack:
Parkeersensoren voor & achter
Variabel sportsteering
...
Neerklapbare achterbank
Hifi audiosysteem
M ophanging
GSM handsfree met usb
lichtpaket
Nu heb ik mijn twijfels over de sportophanging in combinatie met de 18 inchers .. hebben jullie hier ervaring mee..? Komen de 18 inchers ook standaard mooi in de kassen? Hoe valt het rijcomfort mee..?
Is het de moeite om te investeren in variabel sportsteering..? of kan ik dit budget beter in zetelverwarming steken?
Alvast bedankt voor jullie tips en advies!
Comment
-
je spreekt over de 'gewone' sportophanging of de adaptieve ? want die laatste is wel héél goed (heb ik mee gereden op een 328i)
en niet twijfelen over die 18 inchers, dat komt goed !2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Comment
-
Het gaat over de gewone M-sportophanging ... de adaptieve lijkt mij interessanter maar zit met een budget waar ik rekening mee moet houden.
De 18 inchers neem ik sowieso maar ik zou M-sportophanging nemen zodat de velgen mooier uitkomen en de auto sportiever overkomt.
Eigenlijk stel ik mij de vraag of het visueel een groot verschil is met die ophanging .. want met een 318d ga ik nu niet constant gaan driften.
Ik heb nu wel een sportieve voet maar het blijft een 318d
Comment
-
De M-sportophanging zal perfect zijn. Ik heb op mijn 5 de adaptieve ophanging, en deze staat bijna constant in 'sport'. Had ik destijds de keuze gehad, dan had ik ook de M-sportophanging gekozen. Ook ligt de wagen dan wat lager wat visueel ook knapper is.
Ik heb geen ervaring met 'variable sport steering' maar ik heb in het verleden wel eens kunnen rijden met een E60 die 'active steering' had. Het verschil was goed voelbaar bij lage snelheden. Je moet minder aan je stuur draaien om een bepaalde stuurhoek te bekomen. Dit zorgt ervoor dat het sturen directer aanvoelt. Aangezien je hier elk moment plezier van hebt zou ik deze optie verkiezen boven verwarmde zetels.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik rijd nu met een 318d E91 met 18" en M-sport ophanging dus lijkt mij ook wel relevant voor de F30. Visueel zoals hier al aangehaald ziet dit er een pak beter uit als met de standaard ophanging. Enige minpuntje vind ik dat het op een slecht wegdek (oude betonplaten) echt niet comfortabel is maar de stukken nieuwe asfalt maken alles goed, hoe zeldzaam ze hier ook zijn in België .
Comment
Comment