Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Van f30post:

    Originally Posted by E90Fleet
    Ok, 1am postings may be allowing some confusion to creep in
    From the technical documents.:

    Standard steering has 1 ratio from 0-359 degrees

    Sport starts the same as standard at 0.
    But from just after 0 it changes very quickly all the way to 90.
    From 91-359 degrees the ratio does not change anymore

    The change from 0-90 is that the ratio becomes more and more direct. meaning less turns of the steering wheel are needed to get the road wheels to turn.

    The sport steering is always more direct than the standard, except in the center position. the amount that is is more direct by changes till 90 degrees then stays constant.

    So for a slight maneuver the sport steering requires slightly less steering wheel movement, but for a big maneuver the sport steering needs a lot less steering wheel movement. The amount less steering wheel movement needed is variable up to 90 degrees then becomes constant.

    The sport steering always needs less steering wheel turn, but the amount less needed changes from 0-90. ( hardly less at 1 Degree, a lot less at 90 Degrees)


    Als ik dit zo lees zou ik eerder geneigd zijn het niet te nemen, ik lees in dat topic trouwens ook dat het systeem bij Mercedes snelheidsafhankelijk is (wat hier niet het geval is). Ideaal zou zijn beiden te kunnen testen, maar ik veronderstel dat het op z'n minst mogelijk is een model zonder proef te rijden (en als dat goed stuurt, waarom dan het risico nemen van die optie aan te vinken...).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk Berichten
      Het ging hier bij mijn weten over de buitenkant. En dan zie ik vooral dat deze geen 'line' heeft,een 'saaie' kleur, geen xenons en 16 duimers (denk ik).
      16" valt wel mee, die foto is erger: wieldoppen.
      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

      Comment


      • Zaterdag heb ik een witte F30 zien rijden met m-pack, spijtig dat ik zelf aan het rijden was en geen foto kon nemen Zag er wel veel agressiever uit dan E90 met m-pack vond ik, de witte kleur zal hier wss ook wel voor iets tussen zitten... Was zeker beter dan zonder m-pack hoor!
        BMW E91 318d Touring

        Turbo... The replacement for displacement....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk Berichten
          Het ging hier bij mijn weten over de buitenkant. En dan zie ik vooral dat deze geen 'line' heeft,een 'saaie' kleur, geen xenons en 16 duimers (denk ik).
          Laat mij gerust weten welke 4deurs sedan er zonder opties fantastisch uitziet.
          Wijlen (of toch zo goed als) de Alfa 159 zag er zonder opties meer dan fantastisch uit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
            Voor die prijs zou ik eerst kijken naar de 'Instrumentencombi High' (zeer knap, zie eerder in dit topic), of als je dan toch al xenons hebt de 'High Beam Assist' (kan je altijd op grootlicht rijden, wordt automatisch uitgezet wanneer het anderen zou kunnen storen).
            Instrumentencombi High is idd een optie die me zeer veel zegt maar die zit standaard bij navi. Professional al in...
            High Beam assist is idd ook zeer leuke optie.

            Maar omdat ik meestal in de winter last heb van koude handen (lage bloeddruk) vond ik dat verwarmd stuur wel een toffe optie voor dat geld....nu rij ik met handschoenen in de winter als het koud is maar dat is niet zo ideaal....

            Ik begon te twijfelen na googlen naar verwarmd stuur dat er iets stond dat het stuur dan raar aanvoelt...vandaar mijn twijfels...

            Comment


            • Als ge anders met handschoenen rijdt zou ik zeker het verwarmde stuurwiel nemen.
              Dat eventuele rare gevoel zal je allicht snel genoeg gewoon worden
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                Voor die prijs zou ik eerst kijken naar de 'Instrumentencombi High' (zeer knap, zie eerder in dit topic), of als je dan toch al xenons hebt de 'High Beam Assist' (kan je altijd op grootlicht rijden, wordt automatisch uitgezet wanneer het anderen zou kunnen storen).
                HBA is waardeloos in België, het werkt niet wanneer er omgevingslicht is. In Duitsland of Frankrijk op hun onverlichte snelwegen is dat subliem, maar in België dus compleet nutteloos.

                Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                Instrumentencombi High is idd een optie die me zeer veel zegt maar die zit standaard bij navi. Professional al in...
                High Beam assist is idd ook zeer leuke optie.

                Maar omdat ik meestal in de winter last heb van koude handen (lage bloeddruk) vond ik dat verwarmd stuur wel een toffe optie voor dat geld....nu rij ik met handschoenen in de winter als het koud is maar dat is niet zo ideaal....

                Ik begon te twijfelen na googlen naar verwarmd stuur dat er iets stond dat het stuur dan raar aanvoelt...vandaar mijn twijfels...
                Ik zou niet inzien waarom uw stuur anders zou aanvoelen; de materialen veranderen precies niet doordat je die optie neemt ...
                't Is wel een feit dat een warm stuur (verwarmde-zetels-warm) een bizar gevoel geeft als je dat nog nooit gevoeld hebt.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • IMO in zijaanzicht (wel met luxe/sport pack en deftige velgen) is dit de mooiste gezinswagen van 't moment (veel mooier dan de 5 ook trouwens). De voorkant oogt wat minder als je hem vanaf vogelperspectief bekijkt. Als je op de zelfde hoogte zit is hij (met sport of luxe pack en xenon) wel weer mooi. M-pack vooraan is natuurlijk TOP.
                  De achterkant is ok, vind ik het persoonlijk het zwakste (de 5 is hier mooier). Komt waarschijnlijk door dat gedrocht van een uitlaat (bij een 320 or less :s)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Aceke04 Bekijk Berichten
                    De achterkant is ok, vind ik het persoonlijk het zwakste (de 5 is hier mooier). Komt waarschijnlijk door dat gedrocht van een uitlaat (bij een 320 or less :s)
                    als bestuurder geen last van de uitlaat

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten
                      als bestuurder geen last van de uitlaat
                      Ook niet van de voor velen lelijke voorkant.
                      Eigenlijk ban niks van het buitenaanzicht, hoogstens van het zicht naar buiten.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                        De Touring (f31) heeft een volledig nieuw navigatiesysteem, met veel zwaardere hardware eronder. De f30 zal nog tot november gemaakt worden met het oude systeem (onderdelen moeten van de rekken?). Zo staat het toch op Bimmerpost.
                        Conclusie: Touring kopen of even wachten, tenminste als je Navi Pro wilt (geen idee of de Business Navi anders is, maar die is sowieso z'n geld niet waard).
                        - navigatie prof in F30 is zwak - zie eerder verslag
                        - gehele elektronica heeft af en toe kuren (reset zichzelf waardoor je bv. voorkeuren kwijt bent)
                        - blij te lezen dat elektronica in het nieuw komt - maar voor snelle bestellers te laat

                        Comment


                        • Nog een klein reisverslag F30 EDE
                          - Gent > Leuven (over Antwerpen)
                          - 114 km
                          - 97,5 km/u
                          - buiten 21°
                          - airco aan 18°
                          - verbruik 3,9 l/u

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            HBA is waardeloos in België, het werkt niet wanneer er omgevingslicht is. In Duitsland of Frankrijk op hun onverlichte snelwegen is dat subliem, maar in België dus compleet nutteloos.
                            Weet niet waar jij woont maar ik heb hier dit jaar toch serieus last van ondervonden (bericht van een jaar geleden).

                            Wat niet wegneemt dat ik het nut op snelwegen sowieso betwijfel, want lijkt me dat er dan steeds genoeg mensen rond je rijden om het te de-activeren. Ik zag het meer als iets voor onverlichte binnenwegen. Maar zeker niet essentieel, wel een goeie manier om een 150 EUR resterend budget uit te geven.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audiart Bekijk Berichten
                              - navigatie prof in F30 is zwak
                              - gehele elektronica heeft af en toe kuren
                              Hmmm...zijn er nog meer met die ervaringen? Proffesional navigatie is anders een dure opleg?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                Weet niet waar jij woont maar ik heb hier dit jaar toch serieus last van ondervonden (bericht van een jaar geleden).

                                Wat niet wegneemt dat ik het nut op snelwegen sowieso betwijfel, want lijkt me dat er dan steeds genoeg mensen rond je rijden om het te de-activeren. Ik zag het meer als iets voor onverlichte binnenwegen. Maar zeker niet essentieel, wel een goeie manier om een 150 EUR resterend budget uit te geven.
                                In de brochure (Engelstalige) lees ik nu wel dat de high beam assist 'infinitely variable' is. M.a.w. dat zou er op wijzen dat hij het bereik van de grootlichten automatisch aan de omgeving aanpast, steeds zo ver tot het net iemand zou storen? Kan dat?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  HBA is waardeloos in België, het werkt niet wanneer er omgevingslicht is. In Duitsland of Frankrijk op hun onverlichte snelwegen is dat subliem, maar in België dus compleet nutteloos.
                                  Ardennen. En is altijd handig aan een deftige snelheid op een autostrade met weinig tot geen verkeer.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                  Hmmm...zijn er nog meer met die ervaringen? Proffesional navigatie is anders een dure opleg?
                                  Ik heb geen GPS. Geen last van storingen van de eletronica.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                  In de brochure (Engelstalige) lees ik nu wel dat de high beam assist 'infinitely variable' is. M.a.w. dat zou er op wijzen dat hij het bereik van de grootlichten automatisch aan de omgeving aanpast, steeds zo ver tot het net iemand zou storen? Kan dat?
                                  Precies al gemerkt dat soms de farren aan blijven, maar niet zo ver stralen. Is het dat?
                                  2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

                                  Comment


                                  • Mooie wagen in zijn klasse. Mijn broer heeft net een witte 316d besteld zonder verdere opties. De wieldoppen vallen best wel mee en zijn makkelijk te reinigen. De enige verandering die hij nog wil doorvoeren is het plaatsen van zwarte stootstrips op deuren en bumpers. Jammer dat ze die op dit en het vorige model hebben wegbezuinigd. Gelukkig is er nog Auto5.

                                    Comment


                                    • Proficiat aan uw broer, maar ik zou nooit een 3 kopen zonder alu velgen 😳

                                      Comment


                                      • Waarom niet? Niks dan voordelen met wieldoppen. Zeer makkelijk te reinigen. Makkelijk en goedkoop te vervangen bij eventuele schade. Plastic is beter bestand tegen agressieve remstof. Een vaste trekhaak wil hij er ook nog op laten zetten. De originele af fabriek is veel te duur.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
                                          Ardennen. En is altijd handig aan een deftige snelheid op een autostrade met weinig tot geen verkeer.

                                          Ik heb geen GPS. Geen last van storingen van de eletronica.

                                          Precies al gemerkt dat soms de farren aan blijven, maar niet zo ver stralen. Is het dat?
                                          Zoiets zou het zijn ja. Er staat letterlijk 'infinitely variable', dus ze suggereren een dergelijk effect. Mogelijk kan dit door de combinatie met de adaptieve verlichting, waardoor de lichten sowieso in een beweegbaar 'harnas' zitten?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X