Van f30post:
Originally Posted by E90Fleet
Ok, 1am postings may be allowing some confusion to creep in
From the technical documents.:
Standard steering has 1 ratio from 0-359 degrees
Sport starts the same as standard at 0.
But from just after 0 it changes very quickly all the way to 90.
From 91-359 degrees the ratio does not change anymore
The change from 0-90 is that the ratio becomes more and more direct. meaning less turns of the steering wheel are needed to get the road wheels to turn.
The sport steering is always more direct than the standard, except in the center position. the amount that is is more direct by changes till 90 degrees then stays constant.
So for a slight maneuver the sport steering requires slightly less steering wheel movement, but for a big maneuver the sport steering needs a lot less steering wheel movement. The amount less steering wheel movement needed is variable up to 90 degrees then becomes constant.
The sport steering always needs less steering wheel turn, but the amount less needed changes from 0-90. ( hardly less at 1 Degree, a lot less at 90 Degrees)
Als ik dit zo lees zou ik eerder geneigd zijn het niet te nemen, ik lees in dat topic trouwens ook dat het systeem bij Mercedes snelheidsafhankelijk is (wat hier niet het geval is). Ideaal zou zijn beiden te kunnen testen, maar ik veronderstel dat het op z'n minst mogelijk is een model zonder proef te rijden (en als dat goed stuurt, waarom dan het risico nemen van die optie aan te vinken...).
Originally Posted by E90Fleet
Ok, 1am postings may be allowing some confusion to creep in
From the technical documents.:
Standard steering has 1 ratio from 0-359 degrees
Sport starts the same as standard at 0.
But from just after 0 it changes very quickly all the way to 90.
From 91-359 degrees the ratio does not change anymore
The change from 0-90 is that the ratio becomes more and more direct. meaning less turns of the steering wheel are needed to get the road wheels to turn.
The sport steering is always more direct than the standard, except in the center position. the amount that is is more direct by changes till 90 degrees then stays constant.
So for a slight maneuver the sport steering requires slightly less steering wheel movement, but for a big maneuver the sport steering needs a lot less steering wheel movement. The amount less steering wheel movement needed is variable up to 90 degrees then becomes constant.
The sport steering always needs less steering wheel turn, but the amount less needed changes from 0-90. ( hardly less at 1 Degree, a lot less at 90 Degrees)
Als ik dit zo lees zou ik eerder geneigd zijn het niet te nemen, ik lees in dat topic trouwens ook dat het systeem bij Mercedes snelheidsafhankelijk is (wat hier niet het geval is). Ideaal zou zijn beiden te kunnen testen, maar ik veronderstel dat het op z'n minst mogelijk is een model zonder proef te rijden (en als dat goed stuurt, waarom dan het risico nemen van die optie aan te vinken...).
Comment