Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
    Waarom zou een gps op het raam gekleefd niet voldoen voor zogenaamde klassewagens als BMW , Skoda , Audi en dergelijke maar wel voor modellen van een zogenaamd lagere klasse ? Rare redenering toch.
    GPS zal zeker voldoen, misschien zelfs beter dan een ingebouwd systeem. Je wilt het niet snappen, wat we bedoelen is dat in dit soort wagens (zelfs bij Skoda) het interieur veel mooier is met een ingebouwd systeem ipv een extra schermpje gekleeft op de voorruit.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Onlangs een F30 met xenon gezien, een ongelofelijke wereld van verschil met de exemplaren zonder. Die auto heeft gewoon xenon nodig.
    Het maakt niet uit welk merk het ook maar is, maar Xenon verlichting is inderdaad een grote meerwaarde.
    Op gebied van veiligheid (s'nachts) vind ik het zelfs de grootste stap van de laatste jaren.

Sorry dbr2. Mijn persoonlijke mening is toch wanneer men een BMW koopt ZONDER alu velgen, ZONDER xenons, ZONDER navi, samenvattend ZONDER opties, de auto een heel stuk van zijn waarde verliest of beter ik vind hem dan minder BMW. Sommige wagens hebben HET gewoon nodig om AF te zijn.
    Last edited by ; 06/08/2012, 04:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Sorry dbr2. Mijn persoonlijke mening is toch wanneer men een BMW koopt ZONDER alu velgen, ZONDER xenons, ZONDER navi, samenvattend ZONDER opties, de auto een heel stuk van zijn waarde verliest of beter ik vind hem dan minder BMW. Sommige wagens hebben HET gewoon nodig om AF te zijn.

Allez vooruit, ik heb dus geen echte BMW . Af misschien een 33% BMW, want ik heb alu velgen (standaard op een 5-reeks). De walgelijke bedragen die BMW vraagt voor Xenons en vooral voor navigatiesystemen zijn voor mij geheel overbodige uitgaven. Meer dan 90 % van mijn ritten doe ik op bekend terrein, en voor de resterende 5 tot 10 % ga ik echt geen 2.300 of 2.800 (naargelang het systeem) aan die van Munchen geven.

Comment

• Iedereen beslist voor zich welke opties er gekozen worden. Het probleem is enkel dat zo'n 'kale' BMW nadien minder gemakkelijk verkocht geraakt. Ik spreek uit ervaring.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Iedereen beslist voor zich welke opties er gekozen worden. Het probleem is enkel dat zo'n 'kale' BMW nadien minder gemakkelijk verkocht geraakt. Ik spreek uit ervaring.

Na vijf jaar mogen ze die bak bij BMW houden. Ik ga de optie om die einde renting over te nemen niet uitoefenen.

Comment

• Goed ja, ik ken ook iemand met een A6 en iemand met een XF, beide zonder GPS.
            De eerste kocht zijn auto zelf, vond ingebouwde GPS te duur voor wat het is, bij de tweede paste het niet in het leasebudget.
            Last edited by charlesvdw; 06/08/2012, 23:14. Reden: Clarificatie
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• "probleem" is dat zelfs de "noodzakelijke" opties de auto snel veel duurder maken.
              Metaalkleur, GPS, leder, automaat aankruisen en je zit al op bijna 8000€ opties.
              En dan heb je nog geen Xenon, zetelverwarming, bluetooth etc.
              Om nog te zwijgen van DDC, bluetooth, grotere velgen, dakrails, panoramadak etc.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                "probleem" is dat zelfs de "noodzakelijke" opties de auto snel veel duurder maken.
                Metaalkleur, GPS, leder, automaat aankruisen en je zit al op bijna 8000€ opties.
                En dan heb je nog geen Xenon, zetelverwarming, bluetooth etc.
                Om nog te zwijgen van DDC, bluetooth, grotere velgen, dakrails, panoramadak etc.
                Maar dan komt de hamvraag, koop ik dan niet beter een Ford insignia, een Opel mondeo of een Mazda avensis met wel al die opties voor het vooropgestelde bedrag? Ik vermoed dat in mijn merkenmix alle bovengenoemde opties voor minder dan 8000 euro te verkrijgen zijn.
                Last edited by ; 07/08/2012, 01:25.

Comment

Maar dan komt de hamvraag, koop ik dan niet beter een Ford insignia, een Opel mondeo of een Mazda avensis met wel al die opties voor het vooropgestelde bedrag? Ik vermoed dat in mijn merkenmix alle bovengenoemde opties voor minder dan 8000 euro te verkrijgen zijn.
                  Dit is zeer zeker waar. Deze voertuigen bieden dezelfde kwaliteiten als BMW , Skoda etc maar dit voor een realistische prijs. Al dat premium gedoe is toch alleen maar opgeklopt gezever.

Comment

• ik vind een skoda ook duur eigenlijk, voor 1 skoda koop je mss 30 2dehandsen waarmee je met wat geluk ook een tijdje kunt rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik vind een skoda ook duur eigenlijk, voor 1 skoda koop je mss 30 2dehandsen waarmee je met wat geluk ook een tijdje kunt rijden

ROFLMAO. Het concept van Skoda als premium-merk, waarmee dbr2 blijkbaar in zijn hoofd zit, is inderdaad meer dan bijzonder geestig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                        ROFLMAO. Het concept van Skoda als premium-merk, waarmee dbr2 blijkbaar in zijn hoofd zit, is inderdaad meer dan bijzonder geestig.
                        Is waarschijnlijk een kleind kind dat eens interessant wil doen

Comment

Dat is niet de hamvraag.
                          De hamvraag of die opties noodzakelijk zijn.
                          En dat zijn ze dus niet.
                          Toegegeven, de herverkoopwaarde zakt zonder Xenon en zo maar niet met hetzelfde verschil als de aankoopwaarde omhoog gaat mét die opties.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Heeft er iemand foto's van een rode f30/31 msport ?

Comment

• Waanzinnig knap.

OO 00 OO

Comment

• Amai nog niet !

Als ik de mijne morgen opeen rijd koop ik mij onmiddellijk een rode F31 330d Msport.

Heb je irl foto's ?

(ik zie die 19" wel niet zo graag, ik zou sowieso opteren voor AC Schnitzer wielen (ken de juiste benaming niet))

Comment

• Van welke configurator komt deze foto?

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Waanzinnig knap.

Comment

• Ziet er inderdaad fenomenaal uit ... F30 is echt een prachtauto
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                      Amai nog niet !

Als ik de mijne morgen opeen rijd koop ik mij onmiddellijk een rode F31 330d Msport.

Heb je irl foto's ?

(ik zie die 19" wel niet zo graag, ik zou sowieso opteren voor AC Schnitzer wielen (ken de juiste benaming niet))
                                      Irl foto's heb ik nog niet gezien. Dat is ook nog wat rap, want de eerste M-sportpaketten worden nu pas uitgeleverd.

Ik vind deze velgen wel zeer knap. 19" is qua grootte perfect voor de 3. Ik heb 20'ers onder mijn 5, en dat is echt wel het maximum qua grootte. 20" vind ik net iets te groot voor de 3.

Ideaal zou zijn: 18,5" voor de 1, 19" voor de 3, 19,5" voor de 5 en 20,5" voor de 7.
                                      OO 00 OO

Comment

• IRL valt dat rood tegen

just my 2 cents
                                        2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                                        2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Net in de Carrefour een leuke test gelezen van de 316d in da Autogids. Naast wat volkomen irrelevante kritiek op de stuurinrichting (niet communicatief????) en op de prestaties (waar halen ze het ?) ook kritiek op het optiebeleid. Volstrekt overdreven prijzen voor elk kleinigheidje dat je er bij wil dus. Heb net ook een brochure van de nieuwe 3 ontvangen en het meest gebruikte woord daarin is (naast BMW) OPTIE. Verder alle lof over de zuinige motor 4 liter moet mogelijk zijn.

Comment

Working...
                                          X