Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij mercedes kan het toch wel ... of hebben ze daar een patent op (op zn Apple's )
    Heb onlangs mogen rijden met een 335i van familielid.. verdikke dat rijd zeer goed. En vrij discreet eigenlijk ook.buiten de 2de uitlaat rechts (en prachtig geluid natuurlijk van de motor) is er niets dat verraad dat je met
    een racekar rondrijd.Bmw hun 8traps automaat is formidabel

Comment

• Hoe goed die versnellingsbak ook is: ik vind dat 'ie bij emotionele motoren de motorsound minder mooi maakt. Om wille van twee redenen. 1: een motor die razendsnel geschakeld wordt, krijgt de kans niet meer om het sublieme sound-intermezzo ten berde te brengen, waarbij er hees gerocheld wordt en de stem even wordt geschraapt voor de volgende aria. En 2: teveel versnellingen verkleinen de terugval in toeren zodanig dat het spectrum van de motorsound bij 'n constante acceleratie smaller wordt.

Mooie voorbeelden: een Porsche met PDK versus manuele bak. Ook de Z4 sDrive35is of de M135i. Bij 't opschakelen krijgen die niet meer de tijd om de 'tweede stem' te zingen. En onlangs hoorde ik 'n video van een 535i met aftermarket uitlaat: toerentalterugval is zo klein dat je te weinig van het gehele toerentalbereik hoort.

Los daarvan: fantastische versnellingsbak. Vooral in manuele bedieningsmodus: de snelheid waarmee 'ie reageert is ongezien, bij alle andere merken is de reactie van manueel bediende automaten irritant traag.

Comment

• In sportstand ging ie heel goed in de toeren toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
          In sportstand ging ie heel goed in de toeren toch
          Ik denk niet dat hij het over het beperkte maximum toerental heeft hoor. Meer dat die moderne automaten stilaan haast het motorgeluid van een variomatic aangedreven motor beginnen te produceren, heel kort gezegd. Verbeter me als ik het ook verkeerd interpreteer, gTa.

Comment

• Wie kan me zeggen hoe je dat omrekent, een verbruik van 1 op 12 omrekenen naar liters per 100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuuske Bekijk Berichten
              Wie kan me zeggen hoe je dat omrekent, een verbruik van 1 op 12 omrekenen naar liters per 100km
              Gokje: 100 delen door 12?
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                Gokje: 100 delen door 12?
                Zou kunnen
                Last edited by ; 05/10/2012, 15:01.

Comment

• Maar vent toch...
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ik denk niet dat hij het over het beperkte maximum toerental heeft hoor. Meer dat die moderne automaten stilaan haast het motorgeluid van een variomatic aangedreven motor beginnen te produceren, heel kort gezegd. Verbeter me als ik het ook verkeerd interpreteer, gTa.
                    Heeft inderdaad niks te maken met maximaal toerental. Ook met achttraps klimt die motor prachtig in toeren.

Alleen, het toerentalverval tussen de versnellingen vind ik klein. Bij gemiddeld sportief optrekken met een 35i vallen de toeren maar zo'n 600 à 700 tpm terug bij 't opschakelen, en schakelt 'ie 6 of 7 keer door. Met een tussen 1e en 5e gelijk gespreide 5-versnellingsbak zou het toerentalverval makkelijk 1.000 à 1.200 tpm zijn, en wordt er maar 4 keer opgeschakeld. Je hebt dus meer tijd per versnelling en gedurende die tijd wordt een groter toerentalbereik benut. Dat resulteert in een meer gevarieerd geluid, een breder spectrum dus. Klinkt m.i. mooier. De schakelpauze is qua sound bovendien een extra pluspunt, maar niet bij zo'n hypersnel schakelende automaten of double clutch bakken: daar hoor je enkel een korte plof en that's it.

Enfin, mijn smaak.

Comment

• Vb dsg farts? Nu op bepaalde wagens geef ik je gelijk. Vooral op 6in lijn en V8 loop je veel sound mis.

Comment

• Ik rijd sinds een tweetal weken met een F30 320D. Het is een prachtige wagen en hij rijdt zalig. Ongelooflijk welke verbruikscijfers je neerzet tegenover de prestaties die de auto levert.
                        Er is echter ook iets waar ik niet zo tevreden mee ben. Al vanaf de eerste dag viel me op dat het stuurwiel niet recht staat. Wanneer ik rechtdoor rijd, staat mijn stuurwiel enkele graden meer naar links. Wanneer ik mijn stuurwiel recht houd, rijd ik bijgevolg gewoon naar rechts. Visueel is het niet fijn om op een stuur te kijken dat niet mooi recht staat. Maar wat mij nog het hardste stoort is, dat wanneer ik mijn stuur loslaat, de auto automatisch naar rechts trekt. De garage heeft de auto laten uitlijnen en alles zou perfect in orde moeten zijn. Twee keer raden... Inderdaad, er is nog niets veranderd. Maandag gaat de auto terug naar de garage. Misschien iemand hier een idee wat er mis kan zijn?
                        Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Geen idee,ge zou idd. verwachten dat dit na een uitlijning opgelost is. Maar hebt ge dan geen last van trillingen in uw stuur ?
                          Dat zou pas een echt gekend probleem zijn. En wagens met de variable sport steering zouden dit dan weer niet hebben !!

Comment

• Ik rijd sinds kort ook met een 320D... idd zalig rijden... wat me wel een beetje tegenvalt is de multimedia... weinig aanpasbaar qua display en overzicht mp3 kan beter... Ook wordt er geen mp3 album art weergegeven...Hadden ze veel meer mee kunnen doen.
                            Het overzicht als je radio kiest is ook maar magertjes...

Voor de rest een feestbak ; -) ..vooral in sport-mode...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuuske Bekijk Berichten
                              Wie kan me zeggen hoe je dat omrekent, een verbruik van 1 op 12 omrekenen naar liters per 100km
                              Net even aan mijn neefje van 8 gaan vragen : je deelt 100 km door 12 l en je komt aan een verbruik van 8.33 liter / 100 km. Hij had dit toevallig deze week in het tweede leerjaar geleerd.

Comment

• Kheb dat ook tegen gekomen met m'n E46,simpel te verhelpen ..
                                Opgelost door bandencentrale,die onderaan de wagen aan een bout draaide en zo alles kon regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                                  Ik rijd sinds een tweetal weken met een F30 320D. Het is een prachtige wagen en hij rijdt zalig. Ongelooflijk welke verbruikscijfers je neerzet tegenover de prestaties die de auto levert.
                                  Er is echter ook iets waar ik niet zo tevreden mee ben. Al vanaf de eerste dag viel me op dat het stuurwiel niet recht staat. Wanneer ik rechtdoor rijd, staat mijn stuurwiel enkele graden meer naar links. Wanneer ik mijn stuurwiel recht houd, rijd ik bijgevolg gewoon naar rechts. Visueel is het niet fijn om op een stuur te kijken dat niet mooi recht staat. Maar wat mij nog het hardste stoort is, dat wanneer ik mijn stuur loslaat, de auto automatisch naar rechts trekt. De garage heeft de auto laten uitlijnen en alles zou perfect in orde moeten zijn. Twee keer raden... Inderdaad, er is nog niets veranderd. Maandag gaat de auto terug naar de garage. Misschien iemand hier een idee wat er mis kan zijn?

Ook tegengekomen aan m'n e46,toen heeft de bandencentrale onderaan de wagen aan een bout gedraaid en daarmee konden ze alles regelen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                    Ik rijd sinds kort ook met een 320D... idd zalig rijden... wat me wel een beetje tegenvalt is de multimedia... weinig aanpasbaar qua display en overzicht mp3 kan beter... Ook wordt er geen mp3 album art weergegeven...Hadden ze veel meer mee kunnen doen.
                                    Het overzicht als je radio kiest is ook maar magertjes...

Voor de rest een feestbak ; -) ..vooral in sport-mode...
                                    Meer info plz ...... Degenen hun F30 al hebben hullen zich precies in een groot stilzwijgen omtrent hun kar. Voor mensen die nog 2 weken geduld moeten hebben werkt dit zeer frustrerend

Comment

• Die mensen hebben geen tijd om hier veel te posten. Die willen enkel rijden met hun F30 en genieten.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• + http://www.youtube.com/watch?v=e4NG7RiINV4" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
                                        http://www.youtube.com/watch?v=e4NG7RiINV4"> http://www.youtube.com/watch?v=e4NG7RiINV4" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X