Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Man man man, voor een beetje oppervlakkige roest op een plaats die je niet ziet wat een dramaqueen.

Comment

• Deze roest lijkt me niet echt bedreigend voor de toekomst van deze wagen. Muggenzifterij noem ik dat.

Comment

• Dus een splinternieuwe wagen die minimum een 35.000 euro kost en na enkele maanden begint te roesten, is voor jullie perfect aanvaardbaar?
        Maakt geen enkel verschil uit waar dat roest zit.
        De leverancier van de zetels (Lear) heeft, om kosten te besparen, nagelaten de antiroestbehandeling toe te passen. Omdat er steeds meer gevallen binnenkomen van roestende onderdelen, heeft BMW Lear ertoe bewogen opnieuw de behandeling toe te passen vanaf november 2012.
        BMW erkent dus eigenlijk het probleem en moet maar met een oplossing komen voor diegenen die met roest zitten in hun F30 geproduceerd tussen februari en november 2012.
        Aangezien het een algemeen productieprobleem is, zal dit onderdeel vroeg of laat beginnen roesten in elke F30 geproduceerd tussen deze twee data.
        Ik heb alvast een rapport laten opstellen door de dealer...

rust.jpg photo 1.jpg
        Last edited by N-D-D-V-D-B; 14/12/2012, 10:37.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Hoe komt er op die plaats eigenlijk roest?
          BMW X5 45e

Comment

• Staal roest door het vocht aanwezig in de lucht als het niet is behandeld.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Hoe komt er op die plaats eigenlijk roest?
              reetzweet

Comment

• Just

want is het zo vochtig in een auto dat dat staal zomaar kan gaan roesten
                BMW X5 45e

Comment

want is het zo vochtig in een auto dat dat staal zomaar kan gaan roesten
                  Gewone buitenlucht is, afhankelijk van de temperatuur en het algemene klimaat, 60 tot 90% vochtig.

"Zodra metalen worden blootgesteld aan de normale atmosfeer (gewone lucht dus) zullen zij een chemische verbinding aangaan met de zuurstof ('oxygen') in die lucht. Dit proces noemt men oxideren."
                  Alles wat je moet weten over ontroesten. +25 jaar ervaring. 👌 Beste one-stop-shop voor ✔️ lassen, ✔️ antiroest en ✔️ workshops. Lees verder >>

Comment

• ik weet wel wat roesten is hoor
                    ik had alleen niet verwacht dat dat zo'n effect zou hebben in een auto.
                    BMW X5 45e

Comment

ik had alleen niet verwacht dat dat zo'n effect zou hebben in een auto.
                      Leg een stuk onbehandeld staal bij jou in huis en dat zal ook gaan roesten na enige tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Man man man, voor een beetje oppervlakkige roest op een plaats die je niet ziet wat een dramaqueen.
                        Ik vind het toch ook niet kunnen, wat gaat dat na 7 à 8 jaar zijn?

Onze 1ste E90, was één van de 1ste in Belgie, na een week of 3 kwamen de buitenste deurklinken niet meer in hun ruststand. Kinderziektes zijn dat. Weer een goed voorbeeld om een nieuwe auto op de markt het 1ste jaar links te laten liggen.

Comment

• Ik zal mij ne keer onder mijne zetel moeten leggen om te zien of ik er van heb ....
                          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                            Ik zal mij ne keer onder mijne zetel moeten leggen om te zien of ik er van heb ....
                            Indien productie tussen februari en november 2012 : gegarandeerd (in, voorlopig, beperkte of gevorderde mate).

Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                            Kinderziektes zijn dat.
                            Dit kan je moeilijk een kinderziekte noemen, is gewoon bewust weglaten van essentiële antiroestbescherming om een beetje aan kostenbesparing te doen. De E90 en bv. F10 hebben er geen last van omdat daar de bescherming wel is aangebracht.
                            Het betreft enkel de F20 en F30.
                            Trouwens, achter de ventilatieroosters in het dashboard zou zich net hetzelfde voordoen... Iets moeilijker te zien natuurlijk, daarvoor moeten eerst de roosters eraf.

4ySJS.jpg
                            Last edited by N-D-D-V-D-B; 14/12/2012, 15:08.

Comment

• productie juli 2012 hier .... dus maar ne keer met een zaklamp mij eronder leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                Indien productie tussen februari en november 2012 : gegarandeerd (in, voorlopig, beperkte of gevorderde mate).

Dit kan je moeilijk een kinderziekte noemen, is gewoon bewust weglaten van essentiële antiroestbescherming om een beetje aan kostenbesparing te doen. De E90 en bv. F10 hebben er geen last van omdat daar de bescherming wel is aangebracht.
                                Het betreft enkel de F20 en F30.
                                Trouwens, achter de ventilatieroosters in het dashboard zou zich net hetzelfde voordoen... Iets moeilijker te zien natuurlijk, daarvoor moeten eerst de roosters eraf.

[ATTACH=CONFIG]94012[/ATTACH]
                                Ok, hangt er van af of BMW hier op voorhand van wist, imo.

Ik heb het gevoel dat de kwaliteit vh materiaal gebruik de laatste jaren naar beneden aan het gaan is. Itt tot de pers die het omgekeerde beweert.
                                Ik zat onlangs bij BMW Aalst in een X3 met lederen interieur, een stuk karton komt hoogwaardiger over. De 3-serie F30 idem dito, puur qua materiaal steeds een teleurstelling. Kleine panelgaps en hier en daar wat schmuck, dat is tegenwoordig kwaliteit...

Comment

• Ik klaag zeker niet over de afwerking van mijn F30, is niet minder tov mijn E89 of mijn E92 die ik gehad heb ...

Ivm het 'roest' probleem: ik ga er niet vanuit dat BMW zelf een recall zal doen .... op individuele basis daarentegen wel .... mijne is een financiële renting en daar hebben we potentieel allebei baat bij (ik als ik de wagen zou overnemen, bmw als ik hem teruggeef)

Comment

• Nee het zou niet mogen natuurlijk. Maar dat is zoals gezegd de prijs die je betaalt om een nieuw model te bestellen in het eerste jaar. Foutjes kunnen er altijd zijn en ik verwacht wel dat ze dit bij BMW oplossen. Het is nu niet dat de auto zelf roest of het echt zichtbaar is hé.

Comment

• De 325d staat in de configurator. 218 pk, 129 CO2, €38.900.

Comment

• op BMW.nl kan je de 335d xDrive al configureren. Ik ben wel verbaast dat deze dezelfde uitlaat krijgt als de 330d (dubbel pijpje links) in plaats van de L-R combinatie van de 335i.
                                        Of zal er een foutje zitten in de configurator?

Comment

• Ziehier de bewuste 'configurator'-foto. Ik verwacht dat het een 'copy/paste' vergissing is.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X