Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 3-reeks berline
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenMaar je kan je muziek toch wel via USB op de harde schijf van de gps zetten.. Dan heb je de muziek ook staan! En anders gewoon een AUX kabel kopen, kost iets van een 10 euro.
Heb zo een aux kabeltje liggen, maar je moet dan de tracks kiezen via je gsm zelf en niet via iDrive. Best lastig in het verkeer.
Comment
-
Ik heb een HTC A100 Stereoclip gekocht om toch muziek te kunnen streamen over bluetooth (werkt niet alleen met Smartphones van HTC). Je plugt dit gewoon in de AUX aansluiting en paired dit met je gsm, daarna kun je streamen. Werkt redelijk goed.
Zowiezo moet je als je muziek streamt van Spotify, Deezer... tracks kiezen via je GSM, ik denk dat dit niet mogelijk is via i-drive. 't Zou me verwonderen moest dit wel mogelijk zijn via de uitgebreide bluetooth
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenDeezer kan je wel bedienen via iDrive: http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe...in-radio-60234-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe moet dus idd een uitgebreide USB functie hebben.. Wat een gezeik! Kon die verkoper me dat niet zeggen toen ik vroeg of er nog iets handigs bij de opties stond? Ik dacht dat het mogelijk was via de navi prof en USB optie...
Comforttelefonie met uitgebreide smartphone-aansluiting, maakt in combinatie met een navigatiesysteem en een intelligente integratie van bepaalde Business-GSM’s onderweg via een Bluetooth-verbinding de weergave mogelijk van Office-functies, zoals e-mails of SMS’jes.
Dat is inderdaad onnozel, want dat is gewoon dezelfde bluetoothchip, maar er zal ergens een bit aangevinkt moeten staan zekers om het te doen werken, voor een paar honderd euro natuurlijk.
Comment
-
Ik heb ondertussen wat langere stukken ermee gereden dus het is tijd voor een eerste rapport
En we beginnen met de negatieve punten:
- Ik heb nog steeds moeilijkheden om een goede rijhouding te vinden; eens ik mijn bovenlichaam in orde heb, voelt het aan alsof de pedalen niet ver genoeg naar achter staan en mijn benen te verkrampt zitten. Daar aan gelinkt is de zetelafstelling prul: de laatste keer dat ik zo mijn zetel heb moeten verstellen was ergens in 1993 in een toyota denk ik, niet iets wat ik in een BMW had verwacht
- In de stad wil er nogal eens een tractorgeluid opsteken, maar valt nog redelijk mee. Op de autosnelweg aan de andere kant is er nogal rap wat windgeruis en vooral aan de passagierskant klinkt het alsof de ruit niet helemaal dicht is
- Als het sneller gaat vind ik het nogal veel 'werk', het is precies alsof elk zuchtje wind, langsgroef, spoor moet gecorrigeerd worden waardoor ik soms het gevoel kreeg dat de auto de baan wat afdweilde terwijl ik had verwacht dat net dan een bmw zou schitteren.
- Van de automatische airco ben ik ook nog niet helemaal overtuigd, vooral de 5 ventilatorstanden lijken te veel aanpassingen te vragen. Het is precies alsof ik in die 2 weken al meer de airco heb moeten aanpassen als in de afgelopen 4 jaar in mijn Audi.
* niet dat het zo belangrijk is, maar dit is de eerste auto die ik ken die begrensd is op de officiële topsnelheid, bizar
+ De head up display vind ik fantastisch, dat gaat wennen worden als een volgende auto het niet meer heeft
+ De navigatie valt ook veel beter mee als verwacht, zeker in combinatie met RTTI. De eerste rit had ik tomtom live nog naast me liggen, maar de bmw kwam met dezelfde omleidingen en zo.
+ De HK geluidsinstallatie staat me ook aan, maar heeft wel wat fine tuning nodig die niet altijd even gemakkelijk is.
+ Automaat + motor is fantastisch en buiten de stad zeer stil
+ Ik had gevreesd dat hij te oncomfortabel/hard zou zijn, maar hij valt zelfs zachter uit dan mijn vorige audi
+ BMW Online/ConnectedDrive is leuk, maar ik vraag me af hoe rap daar de waw factor van over gaat zijn. Er gaat een moment komen dat ge iedereen een email/tweet/facebook bericht hebt gestuurd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenIk heb ondertussen wat langere stukken ermee gereden dus het is tijd voor een eerste rapport
En we beginnen met de negatieve punten:
- Ik heb nog steeds moeilijkheden om een goede rijhouding te vinden; eens ik mijn bovenlichaam in orde heb, voelt het aan alsof de pedalen niet ver genoeg naar achter staan en mijn benen te verkrampt zitten. Daar aan gelinkt is de zetelafstelling prul: de laatste keer dat ik zo mijn zetel heb moeten verstellen was ergens in 1993 in een toyota denk ik, niet iets wat ik in een BMW had verwacht
- In de stad wil er nogal eens een tractorgeluid opsteken, maar valt nog redelijk mee. Op de autosnelweg aan de andere kant is er nogal rap wat windgeruis en vooral aan de passagierskant klinkt het alsof de ruit niet helemaal dicht is
- Als het sneller gaat vind ik het nogal veel 'werk', het is precies alsof elk zuchtje wind, langsgroef, spoor moet gecorrigeerd worden waardoor ik soms het gevoel kreeg dat de auto de baan wat afdweilde terwijl ik had verwacht dat net dan een bmw zou schitteren.
- Van de automatische airco ben ik ook nog niet helemaal overtuigd, vooral de 5 ventilatorstanden lijken te veel aanpassingen te vragen. Het is precies alsof ik in die 2 weken al meer de airco heb moeten aanpassen als in de afgelopen 4 jaar in mijn Audi.
* niet dat het zo belangrijk is, maar dit is de eerste auto die ik ken die begrensd is op de officiële topsnelheid, bizar
+ De head up display vind ik fantastisch, dat gaat wennen worden als een volgende auto het niet meer heeft
+ De navigatie valt ook veel beter mee als verwacht, zeker in combinatie met RTTI. De eerste rit had ik tomtom live nog naast me liggen, maar de bmw kwam met dezelfde omleidingen en zo.
+ De HK geluidsinstallatie staat me ook aan, maar heeft wel wat fine tuning nodig die niet altijd even gemakkelijk is.
+ Automaat + motor is fantastisch en buiten de stad zeer stil
+ Ik had gevreesd dat hij te oncomfortabel/hard zou zijn, maar hij valt zelfs zachter uit dan mijn vorige audi
+ BMW Online/ConnectedDrive is leuk, maar ik vraag me af hoe rap daar de waw factor van over gaat zijn. Er gaat een moment komen dat ge iedereen een email/tweet/facebook bericht hebt gestuurd
Ben echt niet akkoord met je statement over de rijhouding. Heb je de sportzetels?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenIk heb ondertussen wat langere stukken ermee gereden dus het is tijd voor een eerste rapport
Op de autosnelweg aan de andere kant is er nogal rap wat windgeruis en vooral aan de passagierskant klinkt het alsof de ruit niet helemaal dicht is
- Als het sneller gaat vind ik het nogal veel 'werk', het is precies alsof elk zuchtje wind, langsgroef, spoor moet gecorrigeerd worden waardoor ik soms het gevoel kreeg dat de auto de baan wat afdweilde terwijl ik had verwacht dat net dan een bmw zou schitteren.
Qua rechtuitstabiliteit; daar hebben de runflats en de electrische stuurbekrachtiging schuld aan. Gooi die RFTs eraf en je hebt een andere auto!
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichtenlees ook mijn review van m'n F30 330d hier:
Ben echt niet akkoord met je statement over de rijhouding. Heb je de sportzetels?
Ik heb jouw ervaringen gelezen en ik ga akkoord met de kritiek op het start/stop systeem, het is wel heel erg agressief. En daar waar je bij sommige BMW's het stoppen kunt voorkomen door na het stoppen hard op de rem te duwen, is dat bij deze niet zo en valt hij onmiddellijk stop, bij mij soms zelfs tijdens het parkeren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenZelf heb ik in onze f10 de comfortzetels, en ben hier toch even mee bezig geweest om mijn goede zitpositie in te stellen. Maar eens je goed zit, zitten ze hemels....
Bij de sportzetels kantel ik die helemaal en zit vrij laag. Ben 1m84 en heb toch een 15cm hoofdruimte over. De bovenbeensteun helemaal uitgeklapt. Het stuur maximaal naar mij toe getrokken. Ik wil nooit uitstappen zo goed zit ik. Laat staan bij die über comfortzetels van een 5...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenZelf heb ik in onze f10 de comfortzetels, en ben hier toch even mee bezig geweest om mijn goede zitpositie in te stellen. Maar eens je goed zit, zitten ze hemels....
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenQua rechtuitstabiliteit; daar hebben de runflats en de electrische stuurbekrachtiging schuld aan. Gooi die RFTs eraf en je hebt een andere auto!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenInteressant, maar ik weet eigenlijk niet of ik run flat banden heb. Ik heb gewoon 16'' velgen en ik dacht dat daar geen run flats op zaten dan?
Ik heb zelf 17" RFT, en dat valt nog best mee van comfort. De nieuwste generatie RFT's zijn zachter dan de vorige.
Ik merk zelf enkel nog het verschil bij spoorvorming, dan wil hij wat te graag van koers veranderen als je je stuur niet goed vasthebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeb de M403 19inch runflats en moet zeggen dat het goed meevalt. Op m'n vroegere E87 1reeks waren de runflats beduidend harder.
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenWindgeruis komt grotendeels door de buitenspiegels.
Er zijn nog enkele mogelijkheden, maar de spiegels hebben er niets mee te maken.
Mogelijke opties zijn: design-fout, slechte isolatie/rubbers en dunner glas.
Maar wat iedereen die er last van heeft wel moet doen is het melden bij de dealer en het laten doorsturen naar BMW, anders gaan ze blijven doen alsof hun neus bloedt... (net als ze hebben gedaan met het roest onder de zetels).Last edited by N-D-D-V-D-B; 15/10/2013, 15:59.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
Comment