Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De 3-reeks is in het algemeen wat minder geluidsgeïsoleerd dan een paar van de concurrenten.
    Wat die zetels betreft had ik dat met de vorige 3-reeks ook, wel sportzetels. Het heeft me flink wat tijd gekost om die goed af te stellen maar eens ze goed stonden, kon je honderden km rijden zonder enige last.
    Nu met Audi heb ik even veel last om de goeie houding te vinden, met de vorige generatie had ik dat dan niet weer.

    Elektronische stuurbekrachtiging is inderdaad echt geen feest als het op stabiliteit aankomt...
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

    Comment


    • Ben juist nieuwe eigenaar van een F30, de 320d EF .

      Heeft er iemand tips voor het kuisen van het interieur ? Ik heb namelijk een beige interieur met zowel kunststof, textiel en het dakota leer.

      Comment


      • Ik heb ondertussen al een paar lange ritten gedaan met die van mij en er begint me iets op te vallen. Dat of ik hallucineer

        Na een tijdje rijden begin ik te merken dat soms het stuur 'vastzit'. Het is precies of de stuurbekrachtiging te laat meewerkt. bv na een lange snelle bocht op de autoweg heb ik de indruk dat ik een zeer lichte weerstand moet overwinnen om het stuur terug recht te zetten.

        Nu twijfel ik nog om terug naar de garage te gaan omdat ik ze al met hun ogen zie rollen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
          Ik heb ondertussen al een paar lange ritten gedaan met die van mij en er begint me iets op te vallen. Dat of ik hallucineer

          Na een tijdje rijden begin ik te merken dat soms het stuur 'vastzit'. Het is precies of de stuurbekrachtiging te laat meewerkt. bv na een lange snelle bocht op de autoweg heb ik de indruk dat ik een zeer lichte weerstand moet overwinnen om het stuur terug recht te zetten.

          Nu twijfel ik nog om terug naar de garage te gaan omdat ik ze al met hun ogen zie rollen
          Ik denk wel dat dat normaal is. Onze Clio heeft dat ook, maar dan waarschijnlijk 1000x sterker dan uw BMW. Daar moet je echt kracht zetten op het stuur en dan ineens schiet de stuurbekrachtiging in werking en is het stuur ineens ultra-licht waardoor je de neiging hebt om ineens te ver door te draaien. De eerste keer dat je met die auto rijdt verschiet je daar wel van. Vanaf dan is het enkel nog storend. Zeker op een baan met zeer flauwe bochtjes, of wanneer je kleine stuurcorrecties wilt doen. Wellicht heeft men bij BMW vanalles gedaan om dat effect zoveel mogelijk weg te werken, maar misschien is het onmogelijk om dat 100% te vermijden.

          Onze A4 heeft er alleszins geen last van, maar is een ander type stuurbekrachtiging.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door smartgoblin Bekijk Berichten
            Ben juist nieuwe eigenaar van een F30, de 320d EF .

            Heeft er iemand tips voor het kuisen van het interieur ? Ik heb namelijk een beige interieur met zowel kunststof, textiel en het dakota leer.
            Ik heb Oyster, wat nog lichter is dan gewoon 'beige'. De echte detailers zullen mij uitlachen, maar ik reinig de binnenkant van mijn auto steeds met Instanet. Na bijna 90k km zien mijn zetels er nog uit zoals nieuw.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Is Instanet niet voor de ramen ? of is er ook een product van dat merk voor leer?

              Comment


              • Als je kwijlt op je zetels kan ruitenproduct de oplossing zijn Ik heb ook oyster en eens per maand reinig ik die met lederreiniger van Bmw en om de 3 maand met lederbalsem van Audi

                Comment


                • Instanet is idd voor de ramen. Daar zit een beetje alcohol in wat goed reinigt.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Vandaag gereden met een nieuwe 320i.....wat een wagen! Dit wil ik wel beamen dat zonder het vooroordel dat het een BMW is en dus wel leuk zal rijden: DIT IS DE REFERENTIE IN ZIJN KLASSE QUA RIJPLEZIER!
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Vandaag gereden met een nieuwe 320i.....wat een wagen! Dit wil ik wel beamen dat zonder het vooroordel dat het een BMW is en dus wel leuk zal rijden: DIT IS DE REFERENTIE IN ZIJN KLASSE QUA RIJPLEZIER!

                      En is de 20i genoeg in zon 3 reeks?
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                        En is de 20i genoeg in zon 3 reeks?
                        En rij dan een 3 met actieve ophanging en dan vind je de vorige totaal niet goed! De actieve ophanging maakt de 3 werkelijke een echte 3 !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                          En is de 20i genoeg in zon 3 reeks?
                          Is nu ook een turbo benzine en voldoende vlot.

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                          En rij dan een 3 met actieve ophanging en dan vind je de vorige totaal niet goed! De actieve ophanging maakt de 3 werkelijke een echte 3 !
                          De adaptieve M ophanging is zeker en vast een aanrader. Zeker op onze wegen.

                          Comment


                          • Dat ding gaat bijna zo snel naar 100 als een golf v gti dus ja hij is vlot

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                              En is de 20i genoeg in zon 3 reeks?
                              Naar mijn aanvoelen een heel aangename motor. Dit is in wezen de 28i in down-tune vorm.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Naar mijn aanvoelen een heel aangename motor. Dit is in wezen de 28i in down-tune vorm.
                                Ik heb het toch nog altijd wat moeilijk als er zo eenvoudig over "downtune" wordt gesproken. Alsof enkel de ecu verschillend is.

                                Comment


                                • Downgrade is beter

                                  Comment


                                  • Hallo,

                                    Ben aan het overwegen om met het komende autosalon een BMW F30 aan te schaffen.
                                    Mijn keuze zou gaan naar een 320i msport met sportautomaat.

                                    Graag had ik jullie mening over onderstaande punten:

                                    1) Welke ophanging raden jullie aan: de msport ophanging of adaptieve msport ophanging. In eerste instantie zou ik rondbollen op de 18inch velgen die bij het msportpakket zitten. Eventueel zou ik op termijn gaan voor eibach prokit veren icm. 19inch velgen.

                                    Welke zouden jullie dus verkiezen op onze wegen, rekening houdende met de eventuele mods.
                                    Ik hou wel van een wat sportiever onderstel, maar het mag natuurlijk niet beenhard zijn. Vroeger nog een e46 gehad met sportonderstel en 18inch en qua comfort was dat perfect voor mij.

                                    2) Welke stuurinrichting: standaard, servotronic of variabele sport steering.
                                    Welke van deze heeft het beste stuurgevoel/ plezier.
                                    Ook heb ik wat schrik van de vele problemen die ik hoor met het schudden van het stuur bij bepaalde snelheden. Enkel bij F30's met variabele sportsteering zou dit niet optreden. Iemand die kan bevestigen of dit klopt?
                                    Is hier ondertussen al een oplossing voor gevonden? Hebben nieuw geproduceerde F30's hier ook nog last van?

                                    3)Waar kan ik best terecht voor een testrit met een 320i met sportautomaat. Wil zeker deze combinatie motor-automaat aan de tand voelen.
                                    Verder wil toch ook zeker het verschil tussen standaard stuurinrichting en servotronic ondervinden.
                                    Ga ik hiervoor best bij een dealer of moet ik hiervoor naar Bornem gaan? Indien Bornem; hoe pak je dat dan best aan?

                                    4)Iemand al ervaringen met het 320i blok? Loopcultuur, verbruik, ...

                                    Het zou super zijn indien jullie me verder kunnen helpen met bovenstaande vragen.

                                    Comment


                                    • Ik heb zelf geen F30, echter wel een F10.
                                      Wel wil ik u uit mijn ervaring wat advies geven.

                                      1) Ophanging: Ik heb nu zelf ook de adaptieve ophanging icm een ACS verlaging. Ik rijd steeds in de 'sport' stand. Ik heb ook al met een F32 gereden met M-sportophanging, en dat reed subliem. Ik zou de extra kost voor de adaptieve ophanging besparen. Na een verlaging zal deze ophanging springerig worden in de comfortabele stand. Ik heb een xDrive, dus ik had geen keuze. Maar in uw geval: M-sportophanging.

                                      2) Geen ervaring mee.

                                      3) Vragen bij een BMW-verdeler. Als zij de wagen niet hebben staan, dan kunnen ze voor u een testrit regelen in Bornem. Daar gaat deze uitvoering zeker te testen zijn. Je mag er dan een uur mee rijden.

                                      4) Geen ervaring mee.

                                      Veel succes in je zoektocht.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • 1) Zoals BMWMB schrijft. Als je de E46 met sportophanging en 18 inch perfect vond dan kiezen voor M-sportophanging.

                                        2) Ik was vroeger niet gewonnen voor de variabele sport steering maar nu ik het heb op mijn M135i (standaard) vind ik het fantastisch. Eerst wat gewenning maar als je daarna overstapt in één zonder dan mis je iets. Rijdt sportief, scherpe bochten neem je zonder uw stuur te veel te moeten omwentelen (en moeten loslaten). De huidige generatie geeft een natuurlijk gevoel in tegenstelling tot de eerste generaties waar het stuurgevoel soms zelfs een beetje onvoorspelbaar was. Een aanrader.

                                        3) Via uw dealer en die maakt een afspraak voor jou in het Driving Center te Bornem.

                                        4) Nog nooit mee gereden.

                                        Comment


                                        • Hier ook variabele ophanging bij een F11. Eigenlijk wou ik sportophanging nemen maar door het spel met de packs heb ik nu variabele ophanging. Zelfs de sportstand zou imho nog iets strakker mogen.
                                          Ik zou in jouw plaats dus de sportophanging nemen.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X