Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts


  • voor mensen die eens iets anders willen..........

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

      voor mensen die eens iets anders willen..........
      Eigenlijk wel leuk voor de 320d rijders, die kunnen in de plaats deze badge plakken, en tis nog juist ook :-)
      BMW E91 318d Touring

      Turbo... The replacement for displacement....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Zeker en vast M adaptieve ophanging nemen!! Je zal de comfort stand zeker kunnen appreciëren op onze Belgische wegen! Moest ik constant de hardheid zoals in sport modus hebben, ik werd gek. Nu ja ik rij op 19inch en dan is een normale M ophanging al best hard...
        Heb bewust niet de M adaptieve ophanging genomen. 1 van de testwagens die ik gereden heb was voorzien van 18inch velgen en de standaard ophanging en deze vond ik vrij zacht rijden. Vandaar dus de keuze voor het passieve m onderstel. Hou wel van een tamelijk hard onderstel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
          ben wel eens benieuwd naar uw ervaringen met de 20i, zou voor mij ook de meest logische keuze zijn moest ik een nieuwe wagen kiezen... Al testrit mee gedaan? Voelt de wagen in de lage toeren snel genoeg? Heb wel met een 328i gereden maar kan je niet vergelijken denk ik?

          ps: ik zou in uw config de adaptieve m aanvinken, verschil is merkbaar en zeker zo leuk voor de langere ritten...
          Moet eerlijk zeggen dat ik geen testrit heb kunnen doen met de 20i versie. Is blijkbaar zoeken naar een speld in een hooiberg. Ook in bornem is deze motorisatie niet beschikbaar, er ging wel binnenkort een 420i cabrio binnenkomen daar. Aangezien ik geen diesel meer wou en 28i versie wat te duur ging uitvallen, was dit voor mij de juiste keuze. Gaat zowieso de rapste auto zijn die ik al gehad heb, dus op dat vlak heb ik al niet te klagen.
          Voor de rest ben ik ook wel benieuwd wat dat gaat geven. Heb wel verscheidene testverslagen gelezen en daarin zijn ze wel te spreken over deze motor.
          Wanneer ie er is maak ik wel een topic aan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door smoothbeemer Bekijk Berichten
            Moet eerlijk zeggen dat ik geen testrit heb kunnen doen met de 20i versie. Is blijkbaar zoeken naar een speld in een hooiberg. Ook in bornem is deze motorisatie niet beschikbaar, er ging wel binnenkort een 420i cabrio binnenkomen daar. Aangezien ik geen diesel meer wou en 28i versie wat te duur ging uitvallen, was dit voor mij de juiste keuze. Gaat zowieso de rapste auto zijn die ik al gehad heb, dus op dat vlak heb ik al niet te klagen.
            Voor de rest ben ik ook wel benieuwd wat dat gaat geven. Heb wel verscheidene testverslagen gelezen en daarin zijn ze wel te spreken over deze motor.
            Wanneer ie er is maak ik wel een topic aan.
            Een testrit in een 320i is idd ni simpel, heb ook verschillende dealers geprobeerd, het enigste dat in de buurt kwam was een z4 20i sdrive, maar kan je ni echt vergelijken. Maar al wel een idee van de motor... Ik kreeg meestal als antwoord van de verkopers 'maar meneer de dieselvariant is veel interessanter hoor' waarop ik zei: ah serieus, ik doe 10k km per jaar, veel korte ritten, auto staat soms een hele werkweek in de garage te stinken, klinkt als een traktor, kost meer aan onderhoud en in aankoop nog eens duizenden euro's verschil... En dan nog zeggen ze dat beter is... Is gewoon zo ingeburgerd door de vele diesel fleetwagens/leasings die over de toonbank gaan bij premium merken denk ik. De mensen die zelf een auto wil kopen en geen wagen via werk of leasing kan krijgen is er in de minderheid, en zelfs die mensen kopen dan toch maar een diesel. Pas op geen slecht woord over diesels, rij zelf eentje nu omdat ik dringend een andere wagen nodig had en nu net eentje tegenkwam naar mijn goesting maar dan met een mazoutstoof erin...
            Mijn volgende wordt zeker terug benzine, mis het karakter er van, lekker in de toeren gaan en stinkt ni in de garage
            Last edited by Jase; 18/02/2014, 12:25.
            BMW E91 318d Touring

            Turbo... The replacement for displacement....

            Comment


            • Ze zullen idd niet veel 3-reeks testwagens met benzine hebben tout court. 't Is hier helaas nog steeds een dieselland, zeker wat betreft de zakelijke markt.

              Ik heb een 316i automaat gekocht, na enkel een proefrit met een 320d die toevallig beschikbaar was op de moment dat ik eens ging neuzen bij de dealer..

              En die 316i is geen strepentrekker, onder de 2000rpm gebeurt er niet veel, maar in sportstand en als je hem een beetje op toeren houdt gaat hij toch wel behoorlijk vlot. En welke benzine heeft nu wel veel koppel onderin?

              Dus 320i zal wel OK zijn, ook geen raket maar zeker niet traag.

              Comment


              • Misschien niet compleet vergelijkbaar maar zo een 118ia gaat echt wel goed vooruit, snel te noemen zelfs, dus zo een 320i moet qua specs toch ongeveer gelijk zijn? Iets zwaarder maar iets meer power.

                Comment


                • Misschien kan je beter eens over de Nederlandse grens proberen een testrit te versieren - geen idee hoe gemakkelijk dat in de praktijk is - want daar zijn ze toch een pak meer benzine-minded, toch wat leasewagens betreft?
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Ze zullen idd niet veel 3-reeks testwagens met benzine hebben tout court. 't Is hier helaas nog steeds een dieselland, zeker wat betreft de zakelijke markt.

                    Ik heb een 316i automaat gekocht, na enkel een proefrit met een 320d die toevallig beschikbaar was op de moment dat ik eens ging neuzen bij de dealer..

                    En die 316i is geen strepentrekker, onder de 2000rpm gebeurt er niet veel, maar in sportstand en als je hem een beetje op toeren houdt gaat hij toch wel behoorlijk vlot. En welke benzine heeft nu wel veel koppel onderin?

                    Dus 320i zal wel OK zijn, ook geen raket maar zeker niet traag.
                    Vriend van me rijdt de 316i met 136pk en ik was aangenaam verrast door de vlotheid van die motor. Vrij koppelrijk onderin ook.

                    De 320i zal zeker en vast vlot rijden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                      Misschien kan je beter eens over de Nederlandse grens proberen een testrit te versieren - geen idee hoe gemakkelijk dat in de praktijk is - want daar zijn ze toch een pak meer benzine-minded, toch wat leasewagens betreft?
                      Da's een goeie tip
                      BMW E91 318d Touring

                      Turbo... The replacement for displacement....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        Misschien kan je beter eens over de Nederlandse grens proberen een testrit te versieren - geen idee hoe gemakkelijk dat in de praktijk is - want daar zijn ze toch een pak meer benzine-minded, toch wat leasewagens betreft?

                        Op autoweek.nl zijn er ook veel reviews terug te vinden van de F30 320i van eigenaars zelf. De 320i is daar inderdaad wel erg in trek. De meesten zijn zeer lovend over de motorisatie. Ik heb mede door deze reviews mijn keuze voor de 320i gemaakt.

                        Comment


                        • Op dit forum vind je ook wel heel wat over 320i's:

                          BMW E91 318d Touring

                          Turbo... The replacement for displacement....

                          Comment


                          • Ik heb last van aambeien, weet iemand wat ik hier best aan doe?

                            Comment


                            • 5 Minuten je adem inhouden, dan heb je er geen last meer van.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Dank voor deze effectieve maatregel.

                                Comment


                                • Je moet 'm wel proberen om zeker te zijn dat 'm effect heeft.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Vriend van me rijdt de 316i met 136pk en ik was aangenaam verrast door de vlotheid van die motor. Vrij koppelrijk onderin ook.

                                    De 320i zal zeker en vast vlot rijden.
                                    Ja klopt hoor, die 316i is zeker vlot. Er is wel nog een verschil tussen vlot en snel . Als je een lege snelweg voor u hebt en eens goed wil doortrekken, dan merk je toch dat het vermogen al bij al nog vrij beperkt is. Maar ach, je moet altijd wat ruimte laten om te upgraden bij de opvolger

                                    De combinatie van deze motor en automaat vind ik wel, helaas, niet helemaal optimaal. Als je rustig optrekt schakelt hij al voor 2000rpm op, en kom je telkens weer ergens in het turbogat uit waar hij dan telkens weer moet uit raken om verder te versnellen. En als je bv 80 per uur rijdt gaat hij al in zijn 8ste versnelling en loopt hij slechts 1300 rpm. Als je dan wil versnellen moet hij eerst 2 versnellingen terugschakelen en dan pas gebeurt er wat. Ook op de snelweg heb je dat. De bakverhoudingen zijn ook zodanig dat de 8ste versnelling een grotere overbrenging heeft dan de 6de bij een handbak, het is een ferme 'overdrive'. Het voordeel is lagere toeren op kruissnelheid en dus minder lawaai en lager verbruik, maar om vlot te hernemen is het wat irritant. Oplossing is sportstand (waarbij hij altijd al minstens 1 versnelling lager schakelt dan in D, of manueel schakelen, dan kan je hem zelf makkelijk in zijn optimale toerengebied houden.
                                    De automaat komt beter tot zijn recht op een diesel, die zijn piekvermogen al op lage toeren heeft, waardoor bovengenoemde irritaties zich amper of niet voordoen.

                                    Maar al bij al is die 316iA zeker een fijne en vlotte wagen, die vrij scherp geprijsd is (niet veel duurder dan een Audi A3 1.4 TSI, goedkoper dan een Volvo S60 T3 , en even duur dan een Mercedes CLA 180, die toch een klasse kleiner is!), ik heb zeker geen spijt van mijn keuze.

                                    Comment


                                    • Voor diegenen die nog niet overtuigd zijn:

                                      Oorspronkelijk geplaatst door http://www.autoworld.com.my/v2/news/nb_details.asp?awReviewID=4521&awCatID=RT.ATC.CAR. BTW
                                      The phrase 'value for money' is rarely mentioned in the same sentence as a BMW product, but it is difficult to think of a more succinct choice of words that better describe the 316i's preposition. Compared to the 320i above it, the 316i retains all of the relevant equipment whilst dispensing with the excesses that you don't. From a driving standpoint, the 316i embodies all of the dynamic qualities that make the 3 Series such an enjoyable steer and impose only a very minor performance penalty for its lower price tag. The 320i is still the more complete package, however.

                                      The 316i is as sensible a product as you can get from BMW, it offers you the badge prestige of a luxury marque at the price of a high-end Volkswagen without sacrificing the driving pleasure for which the propeller brand is renowned for. In terms of both specifications, equipment, and performance, the 316i is most definitely not a lesser 3 Series, although we suspect some owners may appreciate the option of 'badge deletion' with this one.
                                      De badge hangt er bij mij nog op, dan zien ze tenminste dat het geen diesel is
                                      Last edited by sunking; 21/02/2014, 11:10.

                                      Comment


                                      • Vroeger had de eerste generatie E46 320d ook 136pk. Nu doen ze alsof je daarmee amper nog een helling op geraakt... De 316i is vlot genoeg voor een scherpe prijs. Niet te vergelijken met de atmosferische 316i van vroeger.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Vroeger had de eerste generatie E46 320d ook 136pk. Nu doen ze alsof je daarmee amper nog een helling op geraakt... De 316i is vlot genoeg voor een scherpe prijs. Niet te vergelijken met de atmosferische 316i van vroeger.
                                          Wat was het koppel van de 320d van toen tov de 316i nu?
                                          En wat was het gewicht van de E46 tov de F30?

                                          Maar je hebt wel gelijk hoor. Die 316i is naar alle waarschijnlijkheid vlot genoeg voor het huidige verkeer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X