Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Wat was het koppel van de 320d van toen tov de 316i nu?
    En wat was het gewicht van de E46 tov de F30?

    Maar je hebt wel gelijk hoor. Die 316i is naar alle waarschijnlijkheid vlot genoeg voor het huidige verkeer.
    E46 320d:

    1375kg
    136pk @ 4350rpm
    280Nm @ 1750rpm
    0-100: 9,9 s

    F30 316i:

    1360kg
    136pk @ 4000rpm
    220Nm @ 1350rpm
    0-100 8,9 s

    (bron: http://www.autoweek.nl/carbase_data....0136&id2=16155 )
    Last edited by sunking; 21/02/2014, 13:53.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      E46 320d:

      1375kg
      136pk @ 4350rpm
      280Nm @ 1750rpm
      0-100: 9,9 s

      F30 316i:

      1360kg
      136pk @ 4000rpm
      220Nm @ 1350rpm
      0-100 8,9 s
      I rest my case. Duidelijke win voor de 316i. Wat we ook niet mogen vergeten is de vooruitgang van de automatische versnellingsbakken. Als je automaat met automaat zou vergelijken was het verschil nog groter.

      Fantastisch dat je voor de benzine gekozen hebt trouwens. Klank- en comfortmatig niet te kloppen.

      Comment


      • Inderdaad! Liever de 16i dan een 18d!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Vroeger had de eerste generatie E46 320d ook 136pk. Nu doen ze alsof je daarmee amper nog een helling op geraakt... De 316i is vlot genoeg voor een scherpe prijs. Niet te vergelijken met de atmosferische 316i van vroeger.
          En laat ons eerlijk zijn, hoeveel 3-reeksen van de E90 tot en met F30 generatie rijden er niet rond met 136 pk? Het is vlot zonder snel te zijn maar inderdaad zeker voldoende. En vermogen zegt niet alles, bij een hoop concurrenten moet je al naar 150 - 160 pk grijpen om dezelfde prestaties te hebben als die "armzalige" 136 pk
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Dat is correct!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
              Dat is correct!
              Het is zeker voldoende om vlot te rijden, maar meer pk's is natuurlijk altijd plezanter, zeker gezien de rest van de capaciteiten van een F30 qua onderstel, besturing.. die blijven toch wel een beetje onderbenut

              Comment


              • Idd .. Vandaar dat ik altijd de 20d kies

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Het is zeker voldoende om vlot te rijden, maar meer pk's is natuurlijk altijd plezanter, zeker gezien de rest van de capaciteiten van een F30 qua onderstel, besturing.. die blijven toch wel een beetje onderbenut
                  Zeker, aan zo'n auto voel je gewoon dat die sportief "wil" gereden worden en met meer vermogen voelt dat natuurlijk een stuk beter
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • Moet wel zeggen dat de 320d 184pk met sportauto zeer goed rijdt. Ok het is geen zescilinder maar toch...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Moet wel zeggen dat de 320d 184pk met sportauto zeer goed rijdt. Ok het is geen zescilinder maar toch...
                      +1!
                      Komende van een 120d Coupé van 163pk zonder automaat is er toch heel wat verschil.
                      Acc 0-100 is identiek maar de 3 lijkt altijd een stuk minder snel te rijden dan de 1 bij zelfde snelheid. Zeer verraderlijk...
                      Hernemingen zijn natuurlijk van een andere aard met de automaat.

                      Comment


                      • Als alles goed gaat leveren ze mijn wagen komende week (half januari besteld).

                        Uiteindelijk nog wat kleine zaken veranderd. Dit is het geworden:

                        Type:
                        - 328i met sportautomaat.

                        Kleur en bekleding:
                        - Buitenkleur: Moonstone
                        - Bekleding: Dakota zwart
                        - Sierstrips: Zwart hoogglans
                        - Decoratieve lijsten: Aluminium Langsschliff

                        Packs:
                        - M pack: 19 inch - adaptieve ophanging
                        - Business pack: gps pro
                        - Exclusive pack: parkeer sensor vooraan

                        Afzonderlijke opties:
                        - Automatisch dimmende binnen en buitenspiegels
                        - Lendensteun
                        - Verwarmde zetels vooraan
                        - Harman-Kardon
                        - Emergency Call
                        - Zonder monogram
                        - Zonnewerend glas achteraan
                        - M performance zwarte grille


                        kijk er naar uit

                        Comment


                        • Dik machien! Proficiat. Niet vergeten 'm voor te stellen in 'Mijn voertuig'
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Wat is eigenlijk het verschil tussen de automaat en sportautomaat? In de configurator van BMW is er een verschil van 2000 euro??
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Wat is eigenlijk het verschil tussen de automaat en sportautomaat? In de configurator van BMW is er een verschil van 2000 euro??
                              Het verschil is iets van een €200, maar omdat je bij een sportautomaat sowieso een "line" moet kiezen lijkt dat verschil €2000, maar het verschil tussen de 2 (ook bij andere BMW modellen) is ongeveer €200

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Wat is eigenlijk het verschil tussen de automaat en sportautomaat? In de configurator van BMW is er een verschil van 2000 euro??
                                Je krijgt een korter pookje en flippers aan het stuur om te knallen zoals in de F1 jongeeuh

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Je krijgt een korter pookje en flippers aan het stuur om te knallen zoals in de F1 jongeeuh
                                  + pookje is afgewerkt met een leren hoesje

                                  Naast de flippers was dat voor mij toch n argument om voor de sportautomaat te gaan. Ziet er toch wat properder uit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Dik machien! Proficiat. Niet vergeten 'm voor te stellen in 'Mijn voertuig'
                                    komt voor mekaar

                                    Comment


                                    • Ik heb sinds september vorig jaar een 318d met automaat. En hoewel ik al de gadgets begin te appreciëren begint de versnellingsbak mij serieus tegen te steken.
                                      De eerste 3 maanden waren fantastisch: zacht, foutloos schakelen. Maar sinds begin dit jaar loopt het mis: vaak is de eerste overgang bij het vertrekken schokkerig en al de rest gaat vaak gepaard met een soort geschommel waarbij ook een mechanisch getik/geratel hoorbaar is. Het duurt soms echt een eeuwigheid voordat hij erin slaagt een nieuwe versnelling in te leggen.

                                      Bij BMW hebben ze er tot nu toe nog niets beters op gevonden dan de versnellingsbak 'uit te lezen' en voor te stellen de software van heel de auto up to date te brengen. Zelf ben ik eerder sceptisch dat zoiets dat probleem zou verhelpen.

                                      Heeft hier iemand gelijkaardige problemen (gehad)?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                                        Ik heb sinds september vorig jaar een 318d met automaat. En hoewel ik al de gadgets begin te appreciëren begint de versnellingsbak mij serieus tegen te steken.
                                        De eerste 3 maanden waren fantastisch: zacht, foutloos schakelen. Maar sinds begin dit jaar loopt het mis: vaak is de eerste overgang bij het vertrekken schokkerig en al de rest gaat vaak gepaard met een soort geschommel waarbij ook een mechanisch getik/geratel hoorbaar is. Het duurt soms echt een eeuwigheid voordat hij erin slaagt een nieuwe versnelling in te leggen.

                                        Bij BMW hebben ze er tot nu toe nog niets beters op gevonden dan de versnellingsbak 'uit te lezen' en voor te stellen de software van heel de auto up to date te brengen. Zelf ben ik eerder sceptisch dat zoiets dat probleem zou verhelpen.

                                        Heeft hier iemand gelijkaardige problemen (gehad)?

                                        Vermits die dingen tegenwoordig volledig elektronisch gestuurd worden, zou ik de software update toch eens aandurven hoor. De f30 had in het begin ook problemen met een niet centrerend stuur. Bleek dat ze dat ook konden oplossen met een software update
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                          Vermits die dingen tegenwoordig volledig elektronisch gestuurd worden, zou ik de software update toch eens aandurven hoor. De f30 had in het begin ook problemen met een niet centrerend stuur. Bleek dat ze dat ook konden oplossen met een software update
                                          Ja dat is tegenwoordig wel zo, maar het lijkt me eerder een excuus om dat te proberen voordat ze echt onderdelen mogen beginnen te vervangen. Ze zouden bij BMW beter de receptie omtoveren tot 'Genius Bar'

                                          Comment

                                          Working...
                                          X