Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Het heeft een andere bedieningsknop, waar je met je vinger op kan schrijven.

dit was idd met de facelift.

De software werd reeds voor de facelift aangepast alsook de motoren.

Nu, de wagens evolueren de dag van vandaag zo snel dat je dit gewoon niet kan bijbenen.
    Ik trek het mij eigenlijk niet zo aan.

Comment

Het heeft een andere bedieningsknop, waar je met je vinger op kan schrijven.
      Is dit er al?
      Dus, met de wagen die ik nu besteld heb zal ik dit kunnen?

Dan kan je dus bijv. bij het ingeven van een bestemming in de gps gewoon "schrijven"? Werkt dit dan goed?

Ik had bij de dealer gevraagd of er binnenkort nog een facelift zou komen (omdat ik dan liever even zou wachten) mazr hij verzekerde mij dat er geen facelift of nieuw model op komst is in de nabije toekomst......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beamer87 Bekijk Berichten
        Is dit er al?

Dan kan je dus bijv. bij het ingeven van een bestemming in de gps gewoon "schrijven"? Werkt dit dan goed?

Ik had bij de dealer gevraagd of er binnenkort nog een facelift zou komen (omdat ik dan liever even zou wachten) mazr hij verzekerde mij dat er geen facelift of nieuw model op komst is in de nabije toekomst......
        Die knop is er al sinds juli 2013... Je kan er dan letters of cijfers op schrijven.

Facelift zal er pas volgend jaar komen. Dat is niet "nabije" toekomst.

Comment

Is dit er al?

met alle respect, maar je hebt een auto besteld die je nog niet gezien hebt ?
          de link naar de facelift heb ik eerder al gepost.

Comment

met alle respect, maar je hebt een auto besteld die je nog niet gezien hebt ?
            de link naar de facelift heb ik eerder al gepost.
            Ik weet wel hoe de wagen er zal uitzien hoor.
            Er stond bij de dealer een exemplaar dat bijna volledig in elkaar zat zoals ik het wilde.
            Maar die kleine dingetjes over hoe alles werkt zal ik achteraf wel al doende leren.
            & Heb hier al veel geleerd! :-)
            Wist bv. niet wat instrumentencombi high was enzo.. maar dat heb ik hier allemaal ondervonden...
            Wij vrouwen kijken denk ik vaker naar hoe de wagen er oppervlakkig zal uitzien... de rest komt nadien wel...

Comment

Ik weet wel hoe de wagen er zal uitzien hoor.
              Er stond bij de dealer een exemplaar dat bijna volledig in elkaar zat zoals ik het wilde.
              Maar die kleine dingetjes over hoe alles werkt zal ik achteraf wel al doende leren.
              & Heb hier al veel geleerd! :-)
              Wist bv. niet wat instrumentencombi high was enzo.. maar dat heb ik hier allemaal ondervonden...
              Wij vrouwen kijken denk ik vaker naar hoe de wagen er oppervlakkig zal uitzien... de rest komt nadien wel...
              Geen probleem, de ene mens heeft meer oog voor deze dingen dan de andere. Zo,zal jij meer oog hebben voor de juiste kleurencombinatie enz. Ik vind je ingesteldheid super ! Sorry als ik hard overkwam.

Comment

• Korte impressie na 3.5 maand in het (lease)bezit te zijn van een 320D ED Automaat:

Positief:
                - Exterieur. Subjectief natuurlijk maar zelfs met de standaard 16" velgen vind ik het een mooie, ruime en uitgebalanceerde verschijning. De xenons maken wel een groot verschil qua uitstraling tegenover de standaadr koplampen
                - Ruimte. De wagen is best ruim te noemen binnenin. Iedereen die plaatsneemt op de achterbank maakt die opmerking. De koffer is OK, niet heel ruim maar zeker niet klein te noemen voor zijn klasse.
                - Automaat. Eerste wagen met automaat en, voor iemand die pendelt tussen brussel en antwerpen, is dit een waar genot. De automaat reageert heel snel en schakelt supersmooth. Ook de verschillen tussen sport, comfort en eco zijn mooi uitgewerkt.
                - Motor. Zeer lineair, gaat mooi hoog in de toeren en heeft veel koppel. Bij koude start soms wat rauw maar eens warmgedraaid is het motorgeluid erg aangenaam voor een diesel(zeker als je hem in toeren jaagt). In lage toeren zeer stil.
                - Sportstoelen: Handsdown de beste stoelen die ik heb gehad (hiervoor een volvo V50, met weliswaar standaard stoelen, maar desondanks deze worden geroemd vind ik de sportstoelen van BMW vele malen beter)
                - Onderstel/Besturing. Eerste maal een achterwielaangedreven wagen en, zonder enige twijfel, kan ik zeggen dat dit qua besturing echt merkbaar de beste wagen is die ik heb gehad. Laatst reed ik enkele uren met een Audi A4 S line en de besturing voelt veel vager en minder direct dan de BMW 3(nu begrijp ik wat ze hiermee bedoelen als een auto reviewer dit zegt). Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat als je veel autostrade doet de verschillen minder prominent op te merken zijn. Toen ik een weekje in de Vogezen zat merkte je pas echt hoe fantastisch de besturing is van deze auto.

Onder de verwachtingen:
                - Vering. Desondanks ik het onderstel en besturing top vind, ben ik toch van mening dat de vering te zacht is voor een BMW. Positieve hieraan is dat hij bij rustig cruisen heel comfortabel rijdt maar als je een scherpe lange bocht snel wil nemen gaat hij voor mijn gevoel iets te diep in de veren en komt hij te springerig uit de bocht. Oplossing is de adapatieve vering aanvinken...maar dat kost behoorlijk wat.
                - Windgeruis. Rol- en motorgeluid is beperkt maar het windgeruis vanaf 120km/u stoort mij soms mateloos en vind ik beneden niveau voor een wagen van deze prijsklasse. Ik ga dit melden bij mijn eerste onderhoud maar, kijkend naar de vele klachten online, denk ik niet dat dit specifiek is aan mijn wagen.
                - Hifi Audio. Ik had hier meer van verwacht. Voegt volgens mij louter extra bass toe tegenover de standaard audio. Het geluid is zeker niet slecht te noemen maar ik had voor 500EUR aan optie toch meer verwacht.
                - Interieurkwaliteit. Over het algemeen vind ik het interieur maar "redelijk" qua afwerking. Vooral de gebruikte "ruwe" plastics, de plastic "aluminium" inleg(ik heb de standaard inleg weliswaar maar dit vind ik heel goedkoop overkomen) en de niet echt spannende middenconsole vallen op. Het is niet slecht te noemen maar meer dan "redelijk" kan ik het ook niet noemen. Wel moet opgemerkt worden dat ik geen enkel kraakje heb gehoord tot hiertoe, zelfs niet over slechte kasseiwegen.
                - Sensatec Echt leder was buiten het leasebudget dus was het stof of sensatec. Ik heb dat laatste gekozen voor de looks en het onderhoud. Die verwachtingen zijn ook volledig ingevuld. Je ziet haast geen verschillen optisch en onderhoud spreekt voor zich. Nu achteraf heb ik hier toch wat spijt van want je merkt snel bij warm weer dat de stoelen niet ademen met een natte rug als gevolg. Het premium gevoel en vooral de geur van echt leder heb je niet bij Sensatec. Ik vraag me wel af of je met echt leder ook niet snel een natte rug hebt bij warm weer. Ik vind het voor die prijs dus absoluut geen slechte optie maar ik was misschien toch beter af met stof. Dus deze "negatieve" sensatec review is zeer persoonlijk te noemen.

Over het algemeen toch zeer tevreden met de wagen maar als ik dan kijk naar de minpuntjes dan had ik er misschien toch een tikje meer van verwacht. Misschien wordt er bij de facelift wel het een en ander verbeterd.

Dan nog 2 vraagjes aan jullie:
                - Is het normaal dat je telkens opnieuw de automatische regensensor moet aanzetten? Ik zou verwachten dat hij de stand van de regensensor blijft onthouden...maar wanneer je de motor stillegt staat de autosensor telkens terug af.
                - Is er een manier om standaard de auto in Comfort modus te zetten in plaats van ECO pro modus (het gaan hier om een ED dus standaard start hij in ECO pro).

Mvg,
                W.
                Last edited by ; 25/07/2014, 15:23.

Comment

• In de winter ga je blij zij dat hij niet begint te vegen als het contact op zet.... Of in een hete zomer als het rubber aan je raam plakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wesleyw Bekijk Berichten
                    - Windgeruis. Rol- en motorgeluid is beperkt maar het windgeruis vanaf 120km/u stoort mij soms mateloos en vind ik beneden niveau voor een wagen van deze prijsklasse. Ik ga dit melden bij mijn eerste onderhoud maar, kijkend naar de vele klachten online, denk ik niet dat dit specifiek is aan mijn wagen.

Dan nog 2 vraagjes aan jullie:
                    - Is het normaal dat je telkens opnieuw de automatische regensensor moet aanzetten? Ik zou verwachten dat hij de stand van de regensensor blijft onthouden...maar wanneer je de motor stillegt staat de autosensor telkens terug af.
                    - Is er een manier om standaard de auto in Comfort modus te zetten in plaats van ECO pro modus (het gaan hier om een ED dus standaard start hij in ECO pro).

Mvg,
                    W.
                    Windgeruis: had vorige week omtrent het windgeruis een mail gestuurd. In het antwoord stond dat ze een melding hebben van het geruis door de spiegels. Blijkbaar is er een oplossing. Zeker navragen bij je dealer.

Omtrent je vragen:
                    1) ja dat is normaal. Anders hoor je het gejank al als ze de carwash binnen rijden
                    2) Volgens mij moet dat bij de dealer om te programmeren zijn. Kost je wel snel 150 euro (enfin dat was het geval toen ik de auto start/stop liet herprogrammeren naar last setting).

Comment

• BMW F30 3-reeks berline

Oorspronkelijk geplaatst door wesleyw Bekijk Berichten
                      Korte impressie na 3.5 maand in het (lease)bezit te zijn van een 320D ED Automaat:

Positief:
                      - Exterieur. Subjectief natuurlijk maar zelfs met de standaard 16" velgen vind ik het een mooie, ruime en uitgebalanceerde verschijning. De xenons maken wel een groot verschil qua uitstraling tegenover de standaadr koplampen
                      Vering. Desondanks ik het onderstel en besturing top vind, ben ik toch van mening dat de vering te zacht is voor een BMW. Positieve hieraan is dat hij bij rustig cruisen heel comfortabel rijdt maar als je een scherpe lange bocht snel wil nemen gaat hij voor mijn gevoel iets te diep in de veren en komt hij te springerig uit de bocht. Oplossing is de adapatieve vering aanvinken...maar dat kost behoorlijk wat.
                      - Interieurkwaliteit. Over het algemeen vind ik het interieur maar "redelijk" qua afwerking. Vooral de gebruikte "ruwe" plastics, de plastic "aluminium" inleg(ik heb de standaard inleg weliswaar maar dit vind ik heel goedkoop overkomen) en de niet echt spannende middenconsole vallen op. Het is niet slecht te noemen maar meer dan "redelijk" kan ik het ook niet noemen. Wel moet opgemerkt worden dat ik geen enkel kraakje heb gehoord tot hiertoe, zelfs niet over slechte kasseiwegen.
                      - Sensatec Echt leder was buiten het leasebudget dus was het stof of sensatec. Ik heb dat laatste gekozen voor de looks en het onderhoud. Die verwachtingen zijn ook volledig ingevuld. Je ziet haast geen verschillen optisch en onderhoud spreekt voor zich. Nu achteraf heb ik hier toch wat spijt van want je merkt snel bij warm weer dat de stoelen niet ademen met een natte rug als gevolg. Het premium gevoel en vooral de geur van echt leder heb je niet bij Sensatec. Ik vraag me wel af of je met echt leder ook niet snel een natte rug hebt bij warm weer.
                      Exterieur kan ik enkel beamen, de xenons maken het echt wel af (vooral voor de angel eyes, zonder oogt het maar flauw). Ik ben ook wel tevreden van de lichtopbrengst in vergelijking met gewone lampen.

De vering valt me ook op, op drempels en bubbels in de weg veert hij precies nog 1x teveel op en neer, ik had het harder verwacht.
                      Ik denk dat mijn ex Hyundai i20 iets strakker was afgeveerd.

Interieur heb ik geen klagen, die standaard lijsten vind ik best nog mooi.
                      De gebruikte materialen storen me verder ook niet.
                      Nu, dit is de eerste Duitser hier thuis dus ik ben misschien niet zo veel gewoon op dat vlak :p
                      De laatste tijd heb ik met momenten wel last van een rammeltje ergens rond de rechterventilatie in het dashboard.
                      Boosdoener is volgens mij een stuk (slechte) kasseiweg dat ik dagelijks passeer.

Ik zou eens het handschoenvakje moeten checken of er daar niks tegen elkaar rammelt, anders op't eerste onderhoud eens melden.
                      Op betere banen hoor ik het niet dus veel last heb ik er niet van, al vind ik wel dat het in die prijsklasse niet zou mogen.

Ik heb echt leder en ik moet zeggen dat ik enkel lichtjes verschil merk in vergelijking met de stoffen zetels in de i20 als het echt warm is (zo rond de 30 graden).
                      Leder (of Sensatec) maakt het wel af, dus voor die paar echt warme dagen die we hier hebben zou ik het niet laten liggen.

Edit: ik ben niet 100% zeker of het aan het merk of aan de angel eyes/xenons ligt maar in vergelijking met de i20 heb ik precies minder last van types die nog vlug voor mij inschieten, da's ook mooi meegenomen in elk geval.
                      Last edited by SilentSpring; 25/07/2014, 22:32.
                      2018 BMW X1 18d

Comment

• het interieur van de f30 is inderdaad niet zoals je het zou verwachten... Ik heb het absoluut niet voor harde plastiek, die toch rijkelijk aanwezig is.. Dan betaal ik liever een paar 1000 extra voor zachtere materialen
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          het interieur van de f30 is inderdaad niet zoals je het zou verwachten... Ik heb het absoluut niet voor harde plastiek, die toch rijkelijk aanwezig is.. Dan betaal ik liever een paar 1000 extra voor zachtere materialen
                          Die paar duizend euro meer brengt je naar de 5 reeks

Moet nu wel zeggen dat het standaard dashboard van de F10 niet plots van spectaculair betere materialen is voorzien, vind ik persoonlijk. Zal wel beter zijn met die volledig leder optie etc.

M'n maat rijdt een F10 met M pakket en 20 inch BMW velgen. Hij heeft ook interieur rammeltjes en het windgeruis op de snelweg vond ik ook best storend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Die paar duizend euro meer brengt je naar de 5 reeks

Moet nu wel zeggen dat het standaard dashboard van de F10 niet plots van spectaculair betere materialen is voorzien, vind ik persoonlijk. Zal wel beter zijn met die volledig leder optie etc.

M'n maat rijdt een F10 met M pakket en 20 inch BMW velgen. Hij heeft ook interieur rammeltjes en het windgeruis op de snelweg vond ik ook best storend.
                            wat zeg je nu zelf ? Dat een 3 reeks met individual uitrusting mooier is dan een standaard 5 reeks ?

Comment

• BMW F30 3-reeks berline

Mooier is subjectief en noet zo belangrijk. Kwaliteit is wat telt.

F30 met individual en leder dashboard zal beter zijn dan zonder maar 80% van het materiaal blijft hetzelfde.

Ik heb de indruk dat interieur bij BMW geen prioriteit is of verwacht ik nu gewoon teveel ????
                              Last edited by germinal; 26/07/2014, 16:54.
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

wat zeg je nu zelf ? Dat een 3 reeks met individual uitrusting mooier is dan een standaard 5 reeks ?
                                Ik zeg dat een 5 standaard niet zo een dramatisch verschil is, maar een 5 individual wel. Ik heb het over de materiaalkeuze he. Niet over het design of de ruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  het interieur van de f30 is inderdaad niet zoals je het zou verwachten... Ik heb het absoluut niet voor harde plastiek, die toch rijkelijk aanwezig is.. Dan betaal ik liever een paar 1000 extra voor zachtere materialen
                                  Misschien gaat ge uw gading wel vinden bij Aston Martin, Bugatti, Bentley, Rolls Royce, Pagani, Spyker enz.?

Materiaalkeuze vind ik zelf niet zo belangrijk, is nog altijd maar om mee te rijden he! maar vind dat recente BMW-interieur er wel wat saai uitziet... met Alpina tellertjes ziet het er iets leuker uit

het voorlaatste Range Rover interieur vind ik echt knap:

Comment

• Vraagje ; klopt het dat je bij de f30 kan kiezen tussen de standaard "oranje" verlichting en witte verlichting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wesleyw Bekijk Berichten
                                      Korte impressie na 3.5 maand in het (lease)bezit te zijn van een 320D ED Automaat:
                                      - Onderstel/Besturing. Eerste maal een achterwielaangedreven wagen en, zonder enige twijfel, kan ik zeggen dat dit qua besturing echt merkbaar de beste wagen is die ik heb gehad. Laatst reed ik enkele uren met een Audi A4 S line en de besturing voelt veel vager en minder direct dan de BMW 3
                                      +1!

Altijd leuk als mensen zelf ervaren dat BMW toch net iets fijner rijdt dan een Audi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        Misschien gaat ge uw gading wel vinden bij Aston Martin, Bugatti, Bentley, Rolls Royce, Pagani, Spyker enz.?

Materiaalkeuze vind ik zelf niet zo belangrijk, is nog altijd maar om mee te rijden he! maar vind dat recente BMW-interieur er wel wat saai uitziet... met Alpina tellertjes ziet het er iets leuker uit

het voorlaatste Range Rover interieur vind ik echt knap:
                                        http://suvcars.biz/wp-content/upload...erior-rLjM.jpg
                                        Ik persoonlijk vind het standaard stuur gewoon mottig. Ben echt blij met m'n M stuur.

Het beertje staat niet op de optielijst.

Comment

• Het M stuur is idd. Een hele verbetering tov het standaard stuur. Dat laatste is een pak dunner en qua materiaal veel minder aangenaam. De met de voetsteun matchende pedaal'covers' mankeren nog wel int3x0r.

Comment

Working...
                                          X