Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 3-reeks berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Daar niet mee... Heb wel wat rammels gehad maar is opgelost voor 95%, ik denk dat het zonder runflats beter zal zijn.

kan iemand dat bevestigen?
    Dat gewone banden merkbaar zachter zijn kwestie van het beter dempen van oneffenheden op de weg?

Ik heb recent nog een testrit gedaan met een 535d en daar rammelde toch ook iets...
    ik heb een F30 met runflats, geen last van rammels maar inderdaad de oneffenheden in de weg worden niet goed geabsorbeerd door de runflats. Hoewel het niet oncomfortabel is, voel ik een verschil met non-RFT's, je voelt goed wanneer je over iets ruwer asfalt rijdt, ook de wegmarkering is goed voelbaar.
    Ik overweeg dan ook om terug naar non-RFT over te schakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smoothbeemer Bekijk Berichten
      Je kan om het even welke kleur kiezen die je wilt. De kleuren die in de configurator staan zijn individual kleuren aan een 'voordelige' prijs. Voor de meeste individual kleuren betaal je toch vlug +3000 euro.
      Maar alles is eigenlijk mogelijk, mits een fors prijskaartje.
      Bedankt voor de info. Ik heb nog wat tijd alvorens ik moet beslissen voor mijn volgende lease, citrinschwarz lijkt me wel wat.
      Volgens de configurator kan je op de 320 ed geen trekhaak geleverd krijgen, tenzij je een automatische versnelling neemt. Kan iemand dat bevestigen?
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Na de tegenvallende testrit met een 318d op 16", dit weekend eens opnieuw gaan testen met een 318dA Sport op 18". Ik moet zeggen, een wereld van verschil! Door de automaat voel je amper nog dat de motor doodvalt boven de 3500 rpm, die automaat schakelt geweldig, maar het zou een stuk comfortabeler zijn met wat meer vermogen, zo'n 18d is enorm vlak. Het rijcomfort was een stuk minder door de 18" met RFT, maar qua weggedrag was dat een enorme verbetering! Een stuk minder last van onderstuur en de kont blijft mooi "meegaand" in bochten, zo moet een RWD rijden Prachtige auto, maar om het echt leuk te maken heb je toch de 20d nodig imo, niet dat een 18d tekort schiet, het is het toegeknepen gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Na de tegenvallende testrit met een 318d op 16", dit weekend eens opnieuw gaan testen met een 318dA Sport op 18". Ik moet zeggen, een wereld van verschil! Door de automaat voel je amper nog dat de motor doodvalt boven de 3500 rpm, die automaat schakelt geweldig, maar het zou een stuk comfortabeler zijn met wat meer vermogen, zo'n 18d is enorm vlak. Het rijcomfort was een stuk minder door de 18" met RFT, maar qua weggedrag was dat een enorme verbetering! Een stuk minder last van onderstuur en de kont blijft mooi "meegaand" in bochten, zo moet een RWD rijden Prachtige auto, maar om het echt leuk te maken heb je toch de 20d nodig imo, niet dat een 18d tekort schiet, het is het toegeknepen gevoel.
          Je zegt rijcomfort is minder maar rijgedrag beter.. Bij mij gaan beide hand in hand, hoe meer comfort hoe beter ik het rijgedrag vind.

kan mij moeilijk inbeelden dat 16 tov 18 inch het karakter van een wagen compleet verandert van onderstuur naar overstuur
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

• Een adaptief M-onderstel, in combinatie met non-RFT's, zou het beste rijgedrag geven (zowel qua comfort als qua wegligging).
            De standaard ophanging is te zacht omdat die de hardheid van RFT's moet compenseren. Daarmee dat 16" (non-RFT) in combinatie met het standaard onderstel te snel neigt naar onderstuur.

Comment

• Ik heb het M pack,wel niet adaptief icm rf en vind de auto toch echt behoorlijk hard,steenhard eigenlijk soms(of ik word oud).
              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• ik heb de adaptieve ophanging in combinatie met 18'' (winter) of 19''(zomer) steeds non-rft en ervaar dat als zeer comfortabel.
                Denk er zelfs nog aan om extra te verlagen met een set veren van H&R.

Comment

• Ik heb de adaptieve ophanging met 18'' en RFT banden en dat ik toch ook zeer comfortabel!
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B1199S Bekijk Berichten
                    Heb sinds mei een 320dA berline met mpack. De plastic rond het stuurhuis rammelt ongelooflijk als je over witte lijnen/oneffenheden in de weg rijdt. Heeft nog iemand hier last van? Mijn vorige was een f10 520d met mpack, qua build/afwerking natuurlijk niet te vergelijken maar het blijft ontzettend storend.
                    Is een gekend probleem. Ze kunnen dat oplossen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                      Ik heb de adaptieve ophanging met 18'' en RFT banden en dat ik toch ook zeer comfortabel!
                      Ik zit met de M adaptieve in combinatie met 19inch RFT. Van zodra deze versleten zijn, komen er toch non RFT op.

Comment

• De ophanging was zeker smooth genoeg, je voelt enkel bij korte, stevige oneffenheden toch erg goed de grotere velgen imo wat natuurlijk perfect normaal is.
                        Het surplus aan grip was toch goed voelbaar ja, op de eerste zat ook maar Hankook ecorommel, dit waren 18" Continentals.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Is een gekend probleem. Ze kunnen dat oplossen.
                          Kauwgom ertussen steken?

Comment

• Vraagje ;
                            De temperatuurschakelaars van hebben witte blokjes om aan te geven hoe hard de verwarming / airco blaast (dus echt naast die ventielen) onderaan de knoppen van de deurvergrendeling en de 4 pinkers heb je ook zo een regelaar met blauwe en rode blokjes.... nu is het zo ; die blauw/rode schakelaar licht op in het donker... maar die witte niet... moeten die normaal ook niet oplichten in het donker?

Alvast bedankt voor de feedback!

Comment

• Was in m'n 1 reeks vroeger ook niet. De blauw rode heeft een belangrijkere functie.

Comment

• Volgend jaar een 340i en een facelift.

Comment

• Is er buiten het kortere pookje en de flippers aan het stuur een verschil in werking tussen de sportautomaat en de gewone automaat bij de F30? Bij BMW beweren ze dat de sportautomaat een fractie sneller opschakelt dan de gewone. Maar is dat in werkelijkheid ook zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Is er buiten het kortere pookje en de flippers aan het stuur een verschil in werking tussen de sportautomaat en de gewone automaat bij de F30? Bij BMW beweren ze dat de sportautomaat een fractie sneller opschakelt dan de gewone. Maar is dat in werkelijkheid ook zo?
                                    Heeft de sportautomaat niet ook de sport+ stand? In die stand merk je wel dat de automaat lekker brutaal schakelt.

Voor de rest kan ik wel show verkopen met m'n flippers... Die ik amper gebruik...

Comment

• Nee, alleen de flippers en de iets andere pook.

Comment

• Sport + staat daar los van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Heeft de sportautomaat niet ook de sport+ stand? In die stand merk je wel dat de automaat lekker brutaal schakelt.

Voor de rest kan ik wel show verkopen met m'n flippers... Die ik amper gebruik...
                                          Gewone automaat heeft ook een sport+ stand.

Comment

Working...
                                          X