Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Moeders mooiste zal het wel nooit worden maar deze face-lift is toch een vooruitgang...
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Moeders mooiste zal het wel nooit worden maar deze face-lift is toch een vooruitgang...
                  Klopt....en toch zegt hij me wel iets☺
                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                  Comment


                  • #49
                    Zou een goed alternatief zijn voor een S-max denk ik, maar aan die motor zou ik toch niet willen werken.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Zou een goed alternatief zijn voor een S-max denk ik, maar aan die motor zou ik toch niet willen werken.
                      Gelukkig moet je aan een Honda niet werken

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                        Gelukkig moet je aan een Honda niet werken
                        Wegwerp product?
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #52
                          CR-V is zo'n wagen die er irl beter uitziet dan op foto.
                          Van de pre-facelift hadden ze zo'n Black Edition, vond ik best wel te pruimen

                          edit: zo ene bedoel ik
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #53
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              EUROPESE VERSIE HONDA CR-V IN GENÈVE

                              ALS ZEVENZITTER ÉN ALS HYBRID

                              De vierde generatie CR-V kennen we al even, maar in Europese trim is de auto nog nooit getoond. Tot vandaag.

                              Honda brengt namelijk de Europese uitvoering van de CR-V mee naar de Autosalon van Genève. De nieuwe CR-V, die voor het eerst ook als zevenzitter beschikbaar komt, groeit in praktisch elk opzicht.

                              De SUV wordt overladen met meer chroom dan voorheen en met name de achterzijde krijgt een voor de CR-V nieuw ontwerp. Honda geeft de CR-V de Active Shutter Grille mee, een grille die zich kan sluiten om efficiënter door de wind te snijden. In het compleet nieuwe interieur komen we twee 7-inch metende multimediascherm tegen.

                              Groot nieuws ook op de motorenlijst. Hier zet Honda een hybrideversie in die over een 2.0 i-VTEC bestaat die aan twee elektromotoren is gekoppeld. Een reguliere transmissie is de auto vreemd, de compactere bak heeft slechts één vaste versnelling. Verder komt de CR-V beschikbaar met een 1,5-liter turbomotor, een blok dat ook in de nieuwe Civic een plek heeft gekregen. In de CR-V is hij goed voor 190 pk. Schakelen geschiedt middels een handgeschakelde zesbak of een CVT-transmissie. De 1.5 moet dit najaar al beschikbaar komen, de Hybrid volgt begin volgend jaar.

                              Bon: Autoweek






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Niet mijn type van auto,maar mag gezien worden,en het is mijn merk.

                                Comment


                                • #56


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Rij-impressie: HONDA CR-V

                                    Elders op de wereld is de Honda CR-V eind 2016 al vervangen door een geheel nieuw model, maar in Europa moesten we het tot nu toe met de 'oude' editie doen. Binnenkort brengt Honda de vijfde generatie van de compacte SUV dan toch op de Europese wegen. Hoog tijd voor een verlate eerste kennismaking!


                                    Dat Europa niet altijd bovenaan de prioriteitenlijst van autofabrikanten staat, wordt steeds vaker duidelijk. Zo besloot Ford de huidige Mondeo pas jaren na de introductie van z'n Amerikaanse Fusion-evenknie naar Europa te halen en wordt de gefacelifte versie van die Fusion nog altijd niet als Mondeo verkocht. Nu doet Honda iets soortgelijks, want de CR-V die je hier ziet, werd al in oktober 2016 onthuld. Pas nu wordt de inburgering als wereldauto voltooid.

                                    Aan de buitenkant oogt de auto helemaal als een Honda van nu, vooral dankzij de duidelijke familie- band met de Civic. Het design is wel een stuk rustiger dan dat van z'n compacte merkgenoot. Hier geen grote luchthappers en spoilers, maar een keurig gelijnde, stoere SUV, die wat gestrekter oogt dan zijn voorganger. Met reden, want in Azië en Europa komt de CR-V voor het eerst als zevenzitter beschikbaar. Daardoor is de auto nu ook een alternatief voor modellen als de Peugeot 5008, Skoda Kodiaq en Nissan X-Trail. De wielbasis en de lengte van de vijf- en zevenzitter zijn gelijk en aan de buitenkant zijn er evenmin verschillen. De ruimte op de derde zitrij is niet riant, maar met de verschuifbare achterbank (tweede zitrij) in een bescheiden 'compromisstand' is het er ook voor volwassenen wel even uit te houden. Achter het tweede bankje blijft 150 liter bagageruimte (zowaar met een verstelbare laadvloer) over. Onder het afdekscherm van de vijfzitter past 561 liter en wie de auto met omgeklapte achter- bank tot het dak toe vollaadt, kan 1.756 liter kwijt. Ter vergelijking: bij de Mazda CX-5 is dit 477 respectievelijk 1.620 liter. Ook de vijfzits Tiguan moet het afleggen tegen de Honda, terwijl de zevenzitters van onder meer Nissan en Peugeot met de banken plat juist ruimer zijn.

                                    Wie de CR-V uitsluitend als vijfzitter gebruikt, heeft over ruimtegebrek in elk geval niet te klagen. Op de achterbank hebben hoofd en knieën alle vrijheid en ook voorin is de zitpositie goed; helaas zijn de stoelzittingen aan de korte kant. Honda heeft veel tijd gestoken in het creëren van aflegruimte voor kleine spul- len. Onder de grote, verschuifbare armsteun kan desnoods een grote tablet of een kleine laptop worden ondergebracht, terwijl dankzij een slim, verschuifbaar tussenschot ook kleine spullen hier een plaatsje kunnen krijgen. Onderin dit enorme vak vind je een indrukwekkende rij usb- en 12V-aansluitin- gen; ook achterin zijn er veel usb-poorten.



                                    BEMOEIZUCHTIG

                                    Het dashboard is minder druk en chaotisch dan in de Civic en komt, mede dankzij fraai stikwerk over de volle breedte, kwalitatief hoogwaardig over. Het touchscreen is als een soort waterval over het dashboard gedrapeerd en de pook (of de wat ouder- wets ogende automaathendel) bevindt zich op een hoog 'eiland' onderaan de midden- console. Het infotainmentsysteem komt, net als het digitale instrumentarium, uit de Civic en blinkt dus ook hier niet uit in bedieningsgemak en overzichtelijkheid. Het systeem kent veel functies en de digi- tale instrumenten bieden veel mogelijk- heden, maar het duurt even voordat je alles hebt uitgevogeld. Daardoor vragen de schermen in het begin relatief veel tijd. Verder is de auto soms wat bemoeizuchtig. Zo is het niet mogelijk om onder het rijden de instellingen van de rijassistentie- systemen aan te passen en behoort het koppelen van een telefoon alleen bij stil- stand tot de mogelijkheden.



                                    SCHAKELMOMENTEN

                                    Waar de technisch grotendeels gelijke Civic een nadrukkelijk sportief karakter heeft, blijkt z'n SUV-broer in de praktijk vooral een comfortabele metgezel. Dat past goed bij het gebruiksdoel van de auto. Honda's natuurlijke hang naar dynamiek komt nog wel enigszins tot uiting in de prettige en communicatieve besturing, maar uitdagend is deze auto zeker niet. Het onderstel gaat keurig met oneffenheden in het asfalt om en hoewel de motor bij stevig accelereren goed hoorbaar is, is het over het algemeen prettig stil aan boord. De CR-V is voorals- nog alleen leverbaar met de bekende 1.5 VTEC Turbo-benzinemotor, die ongeveer even krachtig is als de turboloze 2.4 die Amerikaanse kopers krijgen. Toch is er genoeg te kiezen. Zo is de CR-V er met voor- of vierwielaandrijving; laatstgenoemde is behalve met een handgeschakelde zesbak ook met een cvt verkrijgbaar.

                                    In combinatie met die cvt levert de 1.5 meer vermogen en meer koppel (zie kader 'Technische gegevens') dan met de handgeschakelde variant. Hoewel de acceleratiecijfers anders doen vermoeden, voelt deze cvt-versie in de praktijk vlotter en soepeler aan. Honda heeft zijn best gedaan om het wat ongewone gevoel van een cvt te elimineren met behulp van gefingeerde schakelmomenten tijdens het accelereren, terwijl de auto bij constante snelheden nog steeds in staat is om het toerental aan de omstandigheden aan te passen. Motor en bak werken op deze manier prettig samen en met deze aandrijflijn ben je het beste bediend. De handgeschakelde versie valt na een ronde in de automaatvariant namelijk juist wat tegen. Door de lange verzetten is het al snel nodig om terug te schakelen, waardoor de motor minder lekker uit de verf komt. De bak zelf schakelt prima, maar niet zo strak als we van Honda gewend zijn.

                                    Helaas vraagt de automatische versie vanwege de aan deze bak gekoppelde vierwielaandrijving straks ongetwijfeld een stevige extra investering ten opzichte van de handgeschakelde voorwielaandrijver. Daarom is het voor Nederlandse kopers wellicht verstandig om nog even te wachten op de hybride CR-V, die in een later stadium z'n opwachting maakt; dankzij de lagere CO2-uitstoot wordt de hybride ongetwijfeld vrij voordelig. Dit model komt er echter niet in zevenzits variant. De nieuwe Honda CR-V staat vanaf dit najaar bij de dealers. De prijzen worden binnenkort bekend.

                                    OORDEEL

                                    • +Fijne motor, zeker met cvt
                                    • +Ook als zevenzitter
                                    • -Handbak bevalt minder
                                    • -Rommelig infotainment









                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        HONDA BELICHT CR-V HYBRID

                                        Honda maakt stapsgewijs meer bekend over de hybrideversie van de CR-V die het naar Europa wil halen. Vandaag laat het merk meer weten over die CR-V Hybrid.

                                        In oktober 2016 stelde Honda de vijfde generatie van de CR-V aan de wereld voor, een SUV die sinds vorig jaar al op de Noord-Amerikaanse markt verkrijgbaar is. Tijdens de IAA van Frankfurt liet Honda vorig jaar een vooruitblik op de CR-V Hybrid zien, een auto die het dit jaar meebracht naar de Autosalon van Genève. Vandaag is meer bekend over de aandrijflijn.

                                        De CR-V Hybrid krijgt een 2,0-liter grote i-VTEC-benzinemotor die volgens het Atkinson-principe loopt, een blok dat wordt bijgestaan door maar liefst twee elektromotoren. Een reguliere transmissie is overigens niet aanwezig, de CR-V Hybrid heeft één versnelling die volgens de Japanners soepeler werkt dan een CVT. Het gecombineerd vermogen ligt op 184 pk en 315 Nm. De CR-V kan naar wens volledig elektrisch gereden worden en er is natuurlijk een modus waarin de auto zelf bepaalt hoe de energiehuishouding werkt. In Engine Drive wordt alleen de benzinemotor gebruikt. Hoe groot het accupakket is, houdt Honda nog even onder de pet.

                                        Honda slaat in oktober de orderboeken open, de levering start begin volgend jaar. Het is overigens voor het eerst dat Honda een hybrideversie van de CR-V in Europa levert.




                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60
                                          Die 2.0 heeft gecombineerd dan minder vermogen dan een gewone 1.5 benzine?
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X