Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    De A3 Sportback heb ik ook nooit echt mooi gevonden. Zeker met die dakrails was het net een gekrompen break. Hier bij de A1 vind ik de 5deurs even knap, misschien zelfs net dat beetje knapper, want over het algemeen zie ik liever een 5deurs dan een 3deurs.
    Een A3 Sportback hoort zonder dakrails, met is het idd echt geen zicht.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Live @ Tokyo Motor Show:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Tokyo Motor Show: [www.auto.cz]

Comment

degene die beslist in welke kleur nieuwe auto's moeten voorgesteld worden mogen ze best es buitengooien
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Audi heeft vandaag het officiële startschot gegeven voor de productie van de A1 Sportback in Brussel.

Vandaag werd tijdens een simultane persconferentie op het autosalon van Tokyo en op de productiesite van Audi Brussel de A1 Sportback voorgesteld. Tegelijkertijd startte de officiële serieproductie van het nieuwe model in de aanwezigheid van Benoît Cerexhe, minister van economie in het Brusselse Gewest. De Sportback moet de verwachtingen van de Audi klanten aanvullen, die vroeger enkel voor een driedeurs konden kiezen. Veel jongeren en mensen die in de stad wonen vroegen Audi specifiek om een vijfdeurs. De A1 Sportback krijgt een iets hoger dak waardoor de hoofdruimte achterin toeneemt, in de lengte groeide het model echter niet, veel beenruimte hoef je achterin dus niet te verwachten. Op het vlak van personalisatie zet Audi nog een stap verder in vergelijking met de driedeurs A1, voortaan kan het volledige dak in een contrasterende kleur gespoten worden. Het koetswerk wordt aangeboden in twaalf verschillende koetswerkkleuren, maar kan op aanvraag in elke gewenste kleur worden gespoten, personalisatie ten top.

Bron: www.groenlicht.be
              freude am fahren

Comment

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Ik vind de A1 al niet mis, maar deze Sportback is toch een pak knapper moet ik zeggen. Heel geslaagd. Al wordt het wel heel duur als je hem echt naar je zin wil. Die S line "kuipjes" zijn zo hard een must
                  Een moderne versie van de Austin Allegro uit de jaren 70. Best dat er Audi op staat of we zouden hem nog lelijk kunnen vinden ook.. Kan er mij iemand wijzen op de moderne vernieuwende stijlelementen van deze wagen?? Ze weten wel bij Audi waarom ze hem voorstellen in felle kleurkes,dikke velgen en kuipzetels. Probeer u die nu ook eens voor te stellen in standaard versie....

Comment

In de tijden van downsizing, vind ik dit een leuk alternatief !
                    Knap ontworpen, toch op foto.

Comment

In Bologna:

Comment

Audi stand: [www.omniauto.it]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                          degene die beslist in welke kleur nieuwe auto's moeten voorgesteld worden mogen ze best es buitengooien
                          Dat oranje is echt knap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Dat oranje is echt knap.
                            Dat is geen oranje maar "Ipanema Bruin"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                              Dat is geen oranje maar "Ipanema Bruin"
                              Is Samoa Orange geen Ipanema Bruin

Comment

Zou ieg de kleur zijn die ik zou kiezen voor deze wagen.

Comment

Een nieuwe carrosserie en een nieuwe 1.4 TFSI met cilinderuitschakeling. Alle reden om op pad te gaan met de Audi A1 Sportback. We rijden de nieuwe

Comment

Echt een knap karretje!

Comment

Rij-impressie: Audi A1 Sportback

De Audi A1 is nu zo’n anderhalf jaar op de markt en waar het nog aan ontbrak was een instapmodel. Met de komst van de vijfdeursversie is die vraag beantwoord, want instappen is nu een stuk aangenamer voor achterpassagiers. Daar blijft het wat ’t gemak betreft waarschijnlijk ook bij, groter is de auto namelijk niet geworden.

Heel verwonderlijk is het niet dat Audi nu met de A1 Sportback komt. Hij stond in deze vorm al in 2008 op de salon van Parijs. Desalniettemin werd het in eerste instantie een versie met drie deuren die de strijd moest aanbinden met hippe concurrenten als de Mini, de Citroën DS3, de Alfa Romeo Mito en in de nabije toekomst kunnen we daar de Peugeot 208 ook aan toevoegen. In Nederland is de verkoop van de A1 vorig jaar aardig op gang gekomen, hij is de Mini al voorbij. Nu heeft die laatste waarschijnlijk wat te lijden onder de belastingvrije versies van de DS3 en Mito, dus het beeld is enigszins vertekend. Een woordvoerder van Audi weet te melden dat er sinds de introductie in 2010 al bijna 120.000 exemplaren van de A1 zijn verkocht in Europa en met de komst van de vijfdeurs hoopt men dat de resultaten nog verder verbeteren. In landen als Italië en Spanje (waar het overigens economisch nou niet echt denderend gaat) is de vraag naar een versie met achterportieren groter dan bij ons. Dat zijn dan ook de markten waar Audi de pijlen op richt. Afgezien van de 208 hebben voornoemde concurrenten geen gezinsuitvoering van hun modieuze kleintjes in de aanbieding. Past ook eigenlijk niet zo goed bij dit type auto.

Eindeloos individualiseren
                                      Audi durft de stap echter wél aan en schroeft een setje achterportieren in de A1. En waar de A3 Sportback iets langer is (5,4 centimeter) dan de reguliere versie, bleef het bij de A1 wat dat betreft bij het oude. De b-stijlen moesten ongeveer 23 centimeter naar voren. Verder lezen we in de persinformatie dat de Sportback in de hoogte en de breedte met – hou je vast! - zes millimeter is gegroeid, eigenlijk het vermelden niet eens waard. Het dak is acht centimeter langer, de achterruit staat rechterop en daarmee zijn de grote verschillen genoemd. Nieuw is de lakkleur Samoa Orange, die meteen ook is voorbehouden aan de Sportback en waarmee wij onze kilometers in de omgeving van het Spaanse Girona maken. De 17-inch, tienspaakswielen zijn eveneens een noviteit en vanzelfsprekend zijn de mogelijkheden om je A1 te individualiseren onbeperkt. In combinatie met een dikke motor kan de prijs oplopen tot boven de € 35.000… Maar dan heb je wel een tienkanaals, 465 Watt sterk geluidssysteem van Bose aan boord! Of mobiel internet op het beeldscherm en via WiFi op je smartphone, inclusief navigeren met Google Maps. Het is dat je het verkeer om je heen niet op het scherm ziet, anders zou je zweren dat de beelden live zijn. Leuk, zinvol en helaas ook duur speeltje.

TwinAir volgens Audi
                                      We kiezen wat motorisering betreft voor de 1.4 TFSI (waarom noemt Audi dat niet gewoon TSI, net als VW?) met cilinderuitschakeling. Onder omstandigheden dat er weinig vermogen wordt gevraagd, zorgt een systeem op de nokkenas ervoor dat de kleppen van de middelste twee cilinders dicht blijven. Doordat ze even niet meedrinken, scheelt dat weer een beetje. Vooral tijdens de ECE-verbruiksmeting en dat zorgt dan weer voor mooie rapportcijfers. Wij geloven er niet in dat de geclaimde 4,7 l/100 km haalbare kaart is in de praktijk van alledag. Aan de andere kant: alle kleine beetjes helpen, dus we vegen vondsten zoals deze zeker niet onder het tafelkleed. We zijn vooral benieuwd of die cilinderuitschakeling tijdens het rijden waarneembaar is. Rijdend met een constant tempo van 70 km/h hoor je af en toe een licht ratelend geluidje vanuit de motorruimte, bijgestaan door een bijna niet te voelen schokje in de aandrijflijn. In de display van de boordcomputer is te zien wanneer je bent overgeschakeld in de ‘Panda Twinair-modus’, om het zo maar eens te stellen. Ga je heuvelop met datzelfde, lage toerental, dan blijven alle vier de cilinders actief, vanwege het hogere koppel dat op dat moment wordt gevraagd.

Liever niet achterin
                                      Trap je de 1.4 op z’n staart, dan blijkt het een lekker giftig motortje waarmee de vrij lichte A1 heel goed vooruit komt. De zeventraps dubbelkoppelingbak schakelt razendsnel, zoals bekend. Die 185 pk sterke 1.4 TFSI lijkt ons overbodig, deze versie heeft power zat. De besturing is wat communicatie en directheid betreft een maatje kleiner dan die van een Mini, de gedoodverfde concurrent. Maar wat bochtengedrag betreft kan de kleine Audi zich goed meten met die auto. Je kunt ‘m genadeloos hard over een bochtig traject jagen en onderstuur blijft lang uit. Maar genoeg nu over dat rijden, we zijn natuurlijk ook voor die achterbank gekomen. Twee zitplaatsen in dit geval, een driezitsbank is zonder meerprijs leverbaar. En om maar met de achterdeur in huis te vallen: een beetje volwassene kan hier niet zitten. Is de bestuurder niet langer dan pakweg 1,75 meter, dan kan achter hem of haar nog wel iemand terecht. Kleine kinderen hebben ook niets te klagen. Maar ondanks twee extra portieren kan de A1 zijn compacte buitenmaten nier verbloemen. Voor de landen in Zuid Europa niet zo’n probleem, de bevolking daar is over het algemeen een maatje kleiner dan wij reuzen. Of de A1 Sportback in Nederland een substantieel deel van de verkopen op zich gaat nemen betwijfelen wij. De kopers van dit type auto tenderen eerder naar een driedeursmodel, al was het alleen maar omdat het vaak jonge stellen zijn.

Comment

Working...
                                      X