Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vanaf mijn 18jaar met nieuwe toffe auto's gereden, tot 28 of zo (weet het niet meer precies) heb ik voor allemaal geleend. Zonder die leningen had ik zo goed als niks kunnen kopen.

Ik ben nu 46 en moest ik het kunnen overdoen ik zou net hetzelfde gedaan hebben. Ik heb genoten van mijn jonge autojaren. Ti, GTI, Porsche 911 (okkazie op 21jaar, 100% geleend) , zalig gewoon.
    Heb ik last ondervonden van die leningen in mijn (latere) leven ? Niks , alleen plezier gehad. Heb wel altijd gewerkt, geen dag gedopt dus kon ze altijd comfortabel afbetalen.

Jongeren, als je het kan terugbetalen is er geen schande in lenen. Lenen is goedkoop als je het goed aanpakt.

Comment

• t blijft principe kwestie voor mij, wat je niet hebt geef je niet uit, en heb ook al genoten van men auto's
      Als t kon had ik ni geleend voor men huis, ge wacht gewoon totdat t afbetaald is en ik vind da klote.
      Ieder zijn mening natuurlijk
      30.000 euro spaar je natuurlijk niet direct bijeen, maar goed verkopen zal hij zeker, ik hou t wel bij 2de hands auto's en koop me er misschien wel één binnen 10 jaar
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Daar ben ik het volledig mee eens. Als je het niet kan betalen blijf je er af, als het een periode financieel minder gaat of je draait hem rond een boom zoals eerder gezegd zit je met de gebakken peren.
        Lenen voor een huis, onderneming of investering voor je onderneming is weer iets helemaal anders. Maar ik ga stoppen met off-topic te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
          Daar ben ik het volledig mee eens. Als je het niet kan betalen blijf je er af, als het een periode financieel minder gaat of je draait hem rond een boom zoals eerder gezegd zit je met de gebakken peren.
          Net daarom zou ik wél voor een wagen lenen. Maar dan eentje die ik zo ook zou kunnen betalen.
          Waarom? Omdat je dan nog een goede financiele ruimte houdt tijdens het afbetalen. Als er dan op, bvb, gezondheidsvlak iets voorvalt zit ik nog steeds safe.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik zou het gewoon kut vinden met een dure auto te rijden, als je weet hoeveel leuke andere dingen je kan doen met dat geld.

Zo ken ik er genoeg met een zelfbetaalde Bmw, maar hooow op stap gaan zit er niet meer in, werken om hem af te betalen....
            Dan heb ik snel gekozen hoor
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Toyota komt met extra schrale uitvoering van de GT 86

Stalen velgen, ongespoten bumpers en een half gestipt interieur. Als je echt weinig wil betalen voor een achterwielaangedreven Toyota GT 86 dan moet je deze ‘RC’ uitvoering op de kop tikken.
              Deze uitvoering van de Toyota GT 86 uiteraard niet bedoeld voor mensen die voor heel weinig geld in een GT 86 willen rijden. Toyota brengt deze uitvoering vooral op de markt om tegemoet te komen aan mensen die wilde plannen hebben met hun RWD coupé.
              Als je van plan bent om je coupe te gaan voorzien van dikke velgen en andere bumpers, dan wil je natuurlijk niet betalen voor af-fabriek gespoten bumpers en lichtmetalen velgen. Die zal je immers toch meteen bij het grof vuil zetten (bij wijze van spreken).
              En niet alleen het exterieur is ‘kaal’ gelaten, ook het dashboard is zo goed als kaal gelaten. Er zijn namelijk de nodige gaten te ontdekken. Reken er overigens maar niet op dat deze uitvoering leverbaar zal worden buiten Japan.

Bron: AUTOBLOG

deze alstublief
              sorry maar ik vindt dat toyota toch de bal heeft misgeslagen met de prijs boven de 30000euro uit te komen 29000euro zou veel intressanter zijn op verkoopsvlak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Hoeveel van de wagens die je daar aanhaalt kosten basis boven de 30 000 tot 32 000 euro ? Sorry maar je speelt met deze wagen wel in een andere prijscategorie dan een Clio of saxo .....
                Sinds wanneer is 6,7s naar 100 traag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Is die zo snel
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Versnelling 1 en 2 zijn net voldoende om 100km/h te halen.

btw, 50 pk en dan zit je recht in de cayman zone en zou de prijs sowieso naar de 35-38k neigen. Zoals eerder gezegd is dit een ideale daily waarmee ge ne keer zot kun doen terwijl ge 2de wagen kunt betalen, maar mijns inziens ook de ideale kar om mee te leren sportief rijden (club circuits, drift days...). Over een jaar of 2,3 zie ik mij een kopen.
                    Last edited by ; 13/02/2012, 01:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                      Als de garage evenwaardig is wat klantvriendelijkheid en service betreft dan zeker en vast de BRZ, moet dat nog nagaan maar heb nog tijd genoeg.

Maar de GT86 mag ook, zijn toch maar wat details die verschillen.

En 200PK/1250kg is absoluut niet traag.
                      Ik heb pas een RCZ gekocht met 200pk, mijn vorige was de S5 met 333pk en daarvoor had ik nog krachtigere wagens.

Was eigenlijk vast van plan die BRZ te kopen maar wachten tot September zag ik niet zitten en bovendien ben ik op het salon gevallen voor de RCZ Asphalt. Zal voor de volgende aankoop zijn, prijs is in ieder gaval zeer goed ! Vind het een koopje eigenlijk. Niet vergeten dat deze wagen niet gebaseerd is op een volume model a la Megane, Golf en consoorten. Bijna niet te geloven dat je voor hetzelfde geld zo iets kan kopen.

Voor diegenen die 200pk 'traag' vinden hier een 200pk RCZ op de nurburgring, hij is nog maar net vertrokken en 2 Porsche's (één tegen zijn zin) moeten er al aan geloven en tegen het einde nog zo enkele :

www.youtube.com/watch?v=SDrP2oKZp_k&feature=player_embedded#
                      Ge kunt echt niet geloven met wat voor type wagens je een "Porsche" voorbijkan . Ik zeg niet dat ik je verhaal niet kan volgen. Wel dat zo een filmke volstrekte nonsens is, als bewijskracht van het een of ander. Geloof je dat nu zelf ?
                      Ik was ook blij toen ik met mijn Exige de Lambo's, Porsches en Ferrari's van deze wereld voorbij kon knallen, maar wat zegt dat in hemelsnaam over die Exige, die een pak trager is, met dezelfde piloot, dan een GT3MKI...........
                      Last edited by Jokke_vlo; 13/02/2012, 10:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        Irl dus boven de 7sec. Dat is snel voor een sportwagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                          Versnelling 1 en 2 zijn net voldoende om 100km/h te halen.

btw, 50 pk en dan zit je recht in de cayman zone en zou de prijs sowieso naar de 35-38k neigen. Zoals eerder gezegd is dit een ideale daily waarmee ge ne keer zot kun doen terwijl ge 2de wagen kunt betalen, maar mijns inziens ook de ideale kar om mee te leren sportief rijden (club circuits, drift days...). Over een jaar of 2,3 zie ik mij een kopen.
                          Ik denk niet dat je daar een deftige trackday mee gaat kunnen doen in standaard setup itt bv een megane rs .........fungehalte gaat dit zeker wel hebben hé en een driftkonijn pur sang is het ook. Maar wie koopt het?
                          - Ne macho die op de openbare weg graag "snel" is voor zijn budget?
                          - Een jonge gast die 32.000 euro gaat uitgeven aan een fun kar?
                          - Een auto gepassioneerde die ook eens een trackday en driftdagje gaat doen (sorry maar die gasten komen meestal wel met een gemodde BMW M xxx aanzetten, Megane RS etc......)? Geloof me dat een gebrek aan power enorm frustrurend kan zijn als je dat circuit dagje eens doet ! Je moet niet de snelste zijn, maar je mag toch verwachten dat je een Megane of Focus kan volgen? Idem al je dan toch eens aan de stoplichten fun wil hebben.

En laat ons eerlijk zijn om met dat ding bv in de regen te rijden zal je toch over enige skills moeten bezitten, die zitten er waarschijnlijk wel genoeg op het forum, maar zitten die ook bij de andere kopers?

Dat er dan een versie komt die in de Cayman zone komt voor 35-38.000 euro zou niet slecht zijn, dat is de helft van de prijs van de nieuwe Boxster...........
                          Last edited by Jokke_vlo; 13/02/2012, 10:24.

Comment

• Kheb niet gezegd dat ik die nieuw zou kopen hé. voor 32k hebt ge gemakkelijk een mooie exige tweedehands (kzou wel weten wat kiezen dan, alhoewel een exige niet dagelijks inzetbaar is).
                            Buiten dit zie ik weinig andere wagens van ong 20-25k waarmee je RWD mee kunt leren rijden. Een gemodde M, ja vindt over 2-4 jaar nog maar eens een deftige e46, want een e92 is spijtig genoeg te gulzig. En modden kost ook. Een oude S2000, een MX5, een oude rx8? De mx5 is nog trager en een goede rx8 of s2000 vinden is ook geen evidentie.

edit: een Z4M ben ik nog vergeten, dat zou een droom zijn.
                            Last edited by ; 13/02/2012, 12:40.

Comment

• Betreft, sorry heel ffkes off topic, de Exige als daily. Ge hebt zotten die dat wel doen, been there.

En de kans is 50% dat ik het kortelings opnieuw doe. Wat je terug krijgt voor de opoffering is zo leuk dat ik er nooit spijt van had en nu met de huidige fiscaliteit heb ik ook geen probleem om terug die weg in te slaan.

Comment

Betreft, sorry heel ffkes off topic, de Exige als daily. Ge hebt zotten die dat wel doen, been there.

En de kans is 50% dat ik het kortelings opnieuw doe. Wat je terug krijgt voor de opoffering is zo leuk dat ik er nooit spijt van had en nu met de huidige fiscaliteit heb ik ook geen probleem om terug die weg in te slaan.
                                met de cup?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                  met de cup?
                                  Ja ! Ik reed daarmee op zakenreis naar Zwitserland, Frankrijk, .........zalig

Je moet dat vergelijken met motorijden, elke rit is een beetje vrijheid en genieten. Die luxe in een limousine is natuurlijk ook leuk, maar je valt er, bij wijze van spreken, alleen maar van in slaap.............in mijn geval toch.

Ik hou liever wat ik nu heb hé, maar ..............

Nu goed ging over de Toyota, voor mij 50pk meer graag

Comment

• Van mij mag die GT86 ook een stuk krachtiger.
                                    Voor mij ook de reden waarom ik de Civic verkoop, rijdt echt leuk! Maar ik mis gewoon het vermogen op circuit. Ik heb liever een auto die een uitdaging is.
                                    Ik heb ook al porsches, lotus, m3's ingehaald met mijn civicske maar tis zoals jokke zegt, dat is juist de chauffeur.
                                    Dus da filmke slaat op niks!

Comment

Irl dus boven de 7sec. Dat is snel voor een sportwagen?
                                      Waarom moet die van jou kost wat kost in het vakje van de sportwagens? Een Golf GTI of gelijk welke andere uit het lijstje zijn toch ook geen sportwagens?

Dit is een "drivers-car-daily" ofzoiets. Geen pure sang GT of sportwagen. Dus een echte GTI gelijk da ze vroeger zijden
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Dat moet niet van mij hoor, voor alle duidelijkheid. Ik zeg alleen dat er volgens mij een zwaarder versie nodig. Dit ding heeft de looks van en sportwagen dan heb ik toch graag ook prestaties navenant ! Bovendien
                                        ken ik zeer weinig petrolheads die prestaties niet belangrijk vinden.
                                        Het is voor een heel deel van het doelpubliek een rem, dat is heel zeker. Dat lees je hier toch ook .

Ik kocht liever een Focus RS dan een STI . Of liever de Megane RS dan de leuker sturende atmo Clio.

Geeft toe dat dit beestje er een pak agressiever uit ziet dan een Golf GTI.

Ik zeg niet dat die 200pk versie waardeloos is, ik weer wel dat er een deel geïnteresseerden op hun honger gaan blijven door het gebrek aan power. Genoeg geboomd over de prestaties want voor de rest valt het concept alleen toe te juichen. Laten we dat niet vergeten .

Misschien wel leuk is een poll Inge voegen over het power vraagstuk. Kan een beeld scheppen.....

Comment

Ja ! Ik reed daarmee op zakenreis naar Zwitserland, Frankrijk, .........zalig

Je moet dat vergelijken met motorijden, elke rit is een beetje vrijheid en genieten. Die luxe in een limousine is natuurlijk ook leuk, maar je valt er, bij wijze van spreken, alleen maar van in slaap.............in mijn geval toch.
                                          Held

Comment

Working...
                                          X