Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Waar boeken jullie die testritten? Ik veronderstel dat niet iedere dealer zo een staan heeft.

Gaat dit makkelijk, want ik ben nog maar 26 ...
    Normaal is dit geen probleem. Tenzij je gewoon wat wilt 'cruisen' zonder verdere reden, dan doen ze misschien moeilijk?
    Ik ben vandaag mijn testrit gaan doen (ben 25). Het was zéér leuk

Comment

• Nog eens een paar acceleratie video's bekeken, en hoewel 0-100 geen hoogvlieger is, lijkt het voor de rest nog wel mee te vallen... ?
      Heb de indruk dat het gebrek aan motorkoppel hem wat parten speelt bij de start, maar eens op gang gekomen, zit er genoeg snelheid in, mede geholpen door het gewicht, de stroomlijn van het koetswerk en de beperkte luchtweerstand en rolweerstand van de banden.

0-200km/u zou 28 seconden duren: http://www.youtube.com/watch?v=2FnnpDofqUc
      Als de volgende cijfers kloppen, komt 'ie tussen deze bende te staan:

0-200km/u in seconden uitgedrukt:
      25.4 - Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro (290 ps)
      26.0 - Mercedes Benz E350 CGI Elegance (292 ps)
      26.4 - BMW E60 530i (272 ps)
      26.4 - Mercedes Benz SL350 (316 ps)
      26.6 - Jaguar XK 4.2L V8 Cabriolet (298 ps)
      27.5 - BMW E90 330d (245 ps)
      29.5 - Audi TT 2.0 TFSI (200 ps)
      30.1 - BMW E60 530i Touring (272 ps)
      30.8 - Audi A6 3.2 FSI (255 ps)

Dus op een fractie na zo snel als een E90 330d naar de 200km/u, toink?
      En vermits de Toyobaru niet zo snel is naar de 100km/u, is 'ie eigenlijk sneller tussen 100 en 200km/u dan een 330d?
      Huh?

Comment

• Comment

• Is er al iets bekend van een aftermarket turbo / supercharger om het koppel te verhogen?

Ik ga nu waarschijnlijk reacties krijgen "ja maar dat druist in tegen de opzet van deze auto". Wel, in veel reviews komt naar voor dat het gebrek aan koppel toch afbreuk doet aan de rijbeleving.
          Daarnaast roept hij nu standaard een beetje het "all show and no go" gevoel op, wat ook spijtig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
            Is er al iets bekend van een aftermarket turbo / supercharger om het koppel te verhogen?
            Al te koop:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Zalig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Nog een BBS CK velg onder of een OZ superleggera, en volgens mij is dat best vet.

Edit: Verkeerde filmpje geciteerd, was op die coilovers wat ik bedoelde.
                Anderzijds wel knap die turbo mod, maar wie weet wat het kost..
                Last edited by Br3cht; 28/08/2012, 15:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                  Is er al iets bekend van een aftermarket turbo / supercharger om het koppel te verhogen?

Ik ga nu waarschijnlijk reacties krijgen "ja maar dat druist in tegen de opzet van deze auto". Wel, in veel reviews komt naar voor dat het gebrek aan koppel toch afbreuk doet aan de rijbeleving.
                  Daarnaast roept hij nu standaard een beetje het "all show and no go" gevoel op, wat ook spijtig is.
                  Volgens TopGear magazine is hij leuk om te rijden, ook al is hij dan niet echt snel. 7,6 sec van 0 naar 100 km/h is niet traag, maar gezien de atmosferische motor zal het allicht iets trager aanvoelen dan in bv. mijn eigen wagen (ook 7,6 sec van 0 naar 100). Anyway, ik ga er zeker nog over posten, want ik heb een testrit aangevraagd. Ik ben benieuwd!
                  Zonder dat Aeropack, vind ik hem trouwens best wel knap.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een ideale wagen voor iemand die relatief 'weinig' geld wil uitgeven aan een nog echte perfect uitgebalanceerde wagen waar rijplezier centraal staat. Een auto mag nog zo snel zijn, de wagen moet perfect in balans zijn. Dat is helaas bij veel wagens tegenwoordig ver te zoeken. Zeer veilig dat wel, maar helaas ook zeer saai om mee te rijden.

Comment

• Vandaag voor de eerste keer eentje zien rijden, in Sint-Truiden. Het was een oranje met zwarte striping.

En ook nog in eentje gezeten, het was autoshow op de Grote Markt in Tienen, en ze hadden een rode staan.
                      Zit wel heel laag bij de grond, en toch was in en uitstappen heel makkelijk.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Enslaved Bekijk Berichten
                        Een ideale wagen voor iemand die relatief 'weinig' geld wil uitgeven aan een nog echte perfect uitgebalanceerde wagen waar rijplezier centraal staat. Een auto mag nog zo snel zijn, de wagen moet perfect in balans zijn. Dat is helaas bij veel wagens tegenwoordig ver te zoeken. Zeer veilig dat wel, maar helaas ook zeer saai om mee te rijden.
                        Klopt. Ik ga er eentje testen op 22 september. Ik kijk er alleszins naar uit. En ik had echt niet gedacht dat ik de eerstkomende vijf jaar nog zou uitkijken naar een rit met een Toyota.
                        Nu, de GT86 zal idd goed uitgebalanceerd zijn, maar anderzijds heb je voor iets minder geld een Ford Focus ST met 250 pk die op het sprintje van 0 naar 100 een dikke seconde sneller is. De Toyota zal de meest evenwichtige zijn, maar zo'n Focus met FWD is nu ook niet om het even welke voorwielaangedreven wagen. Lijkt mij toch niet zó'n makkelijke keuze. Of een Mégane RS? OK, je hebt ook nog de Golf GTI (bijna aan vervanging toe) en de Astra OPC (bij Opel hebben ze allicht nog nooit van evenwicht gehoord, of het moet van de samenwerking met Lotus geleden zijn).
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb vandaag een testrit gedaan met de GT86, ik ben blij dat ik er mee gereden heb want nu kan ik met zekerheid zeggen dat het toch niet echt mijn mijn ding is. Het grootste minpunt voor mij is toch wel de motor, die komt imo serieus wat kracht te kort. Ook het geluid van de boxer vind ik wat tegenvallen, wanneer je hoog in toeren gaat (en dat moet je toch wel) maakt ie veel kabaal, maar een echt mooi of sportief geluid vind ik dit toch niet. In vergelijking met de de eerste concept van de GT86 (die was echt subliem) vind ik de looks ook wat flauw, niet lelijk maar ik heb ook niet dat wow gevoel dat ik verwacht bij een sportieve wagen. Alhoewel je in de GT86 wel dat sportieve cockpitgevoel hebt, deed het interieur mij met momenten sterk terugdenken aan de jaren 90. Vooral het klokje (hoe komen ze erop), de harde plastieken, de ouderwetse radio, en nog een paar kleine details zoals het afdekklepje van het contact stoorden mij mateloos. De ruimte voor de achterste passagiers en de kofferruimte zijn trouwens om te lachen, dit is toch echt wel een tweezit. Uiteraard waren er ook nog goeie dingen, de versnellingsbak vond ik gewoonweg subliem, echt heerlijk kort en precies, de zetels waren prachtig en zaten als gegoten, en ook op het chassis valt toch echt niets op te merken. Dit gezegd zijnde, denk ik dat deze wagen wel heel erg leuk is op het circuit, maar heel erg vermoeiend op de openbare weg. Kortom, alhoewel sommigen veel liever de hoogtoerige GT86 zullen hebben, ben ik nu zeker dat mijn geblazen A3'tje veel beter bij mij past
                          Last edited by Synchromesh; 18/09/2012, 20:00.
                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                            Keer op keer schitterende televisie met chris harris

Comment

• Misschien was het wel Akio Toyoda zelve die het tij deed keren. Voor wie niet weet over wie we het hebben: sinds 2009 zwaait deze heer de scepter als CEO van de groep. Wie weet hoe hij, na een zoveelste herhaling van the Fast & the Furious op de buis waarin blits uitgedoste, doch niettemin tegen het oldtimerschap aanschurkende Nippon-bolides van hot naar her scheuren, uit plaatsvervangende schaamte een vuist op tafel sloeg. En prompt aan zichzelf zwoer om eindelijk werk te maken van een waardige opvolger voor de kudde Japanse sporticonen uit de jaren negentig, thans zowat uitgestorven of anders in de exclusiviteit gevlucht.
                              We namen de GT86 nog maar eens mee op retraite, en we groeven een beetje dieper naar de onderliggende fundamenten, maar evengoed keken we naar wat er allemaal nog beter kon. Of niet. Je leest het hier.

Comment

• Een uur of twee geleden heb ook een testrit met de GT86 gedaan. Nu valt het mij een beetje moeilijk om echt te vergelijken, want ik ben toch vooral mijn 120d (diesel dus) gewoon.
                                De looks van de wagen zijn imo in orde, al moet je niet beginnen met een Aero-pack, want dat maakt er een beetje een sjonniekar van. De wagen die ik testte, was een oranje exemplaar. Niet doen! Ik vind donkergrijs, zwart of rood het mooist.
                                Binnenin is het qua looks niets bijzonders, maar je zit wel echt sportief. In mijn BMW met sportzetels in de laagste stand, zit ik nog steeds hoger dan in de Toyota. Ik heb er wel geen idee van in welke stand (in de hoogte) die zetels daar stonden. Het stuur mocht mijn part een tikkeltje dikker, maar ik ben het dikke BMW M-stuur gewoon en met mijn grote handen, voelt dat heel aangenaam aan. Voorts: OK, ik vind het dashboard van een Golf GTI of een BMW 1-reeks iets meer uitstralen. Anderzijds, de zetels zijn sportiever dan wat ik zitten heb. En door de houding en de versnellingspook, heb je ook veel meer het gevoel dat je in een sportauto zit en niet in één of andere hatchback. In dat opzicht scoort deze wagen alleszins zeer goed. Het visuele aspect van het dashboard is in dat opzicht van minder belang.
                                Dan de wegligging. Dit ding rijdt toch echt wel zoals het hoort! Je voelt heel duidelijk dat je met RWD rijdt, zeker als je in een korte bocht een dot gas geeft. De ophanging valt te vergelijken met de M-ophanging in mijn 1-reeks, met dat verschil dat hij achteraan een pak minder springerig is. In mijn eigen wagen is dat wel een nadeel, want als je veel gas geeft in een bocht waar een richel ligt (bv. door de overgang tss twee verschillende asfaltlagen) dan breekt de achterkant onvermijdelijk uit door het opwippen van de achterwielen. Ik ken een richel waar ik helemaal géén gas mag geven, anders ik het lampje van de tractiecontrole direct knipperen (dus zelfs bij heel rustig optrekken).
                                Het geluid van de motor is niet verslavend, maar het mag er imo wel best wezen. Ik heb de hele tijd met de radio uit gereden en ik vond helemaal niets storend aan het geluid. Het is imo ook niet te luid.
                                De prestaties. Op papier is de GT86 exact even snel in het spurtje van 0 naar 100 als mijn 120d (7,6 sec), en dat merk je ook wel. De Toyota rijdt natuurlijk op benzine en daardoor is het gaspedaal stukken responsiever. Het is even wennen als je een tijdje niet meer met een benzinemotor gereden hebt, maar toen ik achteraf weer in mijn 120d stapte, voelde dat gaspedaal echt als een spons aan, gewoon door het minder directe karakter van de diesel. Alleszins een serieus voordeel voor de Toyota, maar ik heb recent geen andere min of meer potente benzine gereden, dus op dit vlak kan ik iets moeilijker vergelijken.
                                Oh, de bak schakelt zalig! Hoog opgestelde pook, korte schakelwegen. Dit is zoals het hoort.
                                Wat de ruimte binnenin betreft: het gaat hier idd meer om 2 + 2 dan om een vierzitter. Achter mij zou nog net iemand passen, maar die heeft geen beenruimte over en die zou ook niet te groot mogen zijn. De verkoper zei me dat de ruimte van de koffer heel goed meevalt voor dit type wagen. Echt weinig is het idd niet, maar de laadvloer komt wel vrij hoog. Ik heb er even onder gekeken, en zoals ik dacht: een uitsparing voor een vrij groot reservewiel. Geen idee of het om een volwaardig reservewiel gaat (ik vermoed van wel?), want het lag er niet in.
                                De prijs dan: een kleine 32.000 € voor de standaardversie met handbak. Nu ja, standaard: bijna alles zit er al op voor dat geld, ook xenons. De optielijst is dan ook bijzonder kort. Je kan o.m. nog leder/alcantara krijgen voor de zetels, een betere audio-installatie dan deze die standaard in de auto zit en metaalkleur. Ik heb even naar de korting geïnformeerd en die zou 5 % bedragen. Niet om over naar huis te schrijven dus, zeker niet in deze tijden waarin ze met kortingen allerhande naar je hoofd gooien. Het verbruik valt mee, maar het theoretisch verbruik ligt wel iets hoger dan wat een Golf GTI (die iets sneller is) verbruikt. Het echte verbruik ben ik vergeten checken, maar is tijdens een testrit meestal ook niet echt representatief, vind ik.
                                Is deze wagen aan te raden? Als funwagen imo zeker wel. Wil je zuiver een wagen om stoplichtsprintjes te trekken, dan vind je elders binnen hetzelfde budget sneller spul, maar dan mis je meestal wel de fun die een evenwichtige achterwielaandrijver als deze te bieden heeft.
                                Ik ben alleszins wel gewonnen voor deze wagen en kan mij dan ook vinden in het feit dat ze hem bij Top Gear zo goed vinden, ook al is het dan niet de snelste wagen in zijn klasse. Je moet alleen wel zeker zijn dat deze wagen niet als gezinswagen moet dienen, mocht je iets dergelijks overwegen. En zuiver rationeel gezien zou de lage korting mij ook tegenhouden. Dan mss beter een jonge tweedehandse, al weet je dan natuurlijk nooit zeker hoeveel respect de eerste eigenaar voor zijn wagen gehad heeft. Nu ja, de motor is een ongeblazen boxer, dus die kan wel wat hebben.
                                Alternatieven voor deze wagen? De Mazda MX-5 natuurlijk, al is die al iets ouder. Hij doet er mij alleszins wel aan denken, al is het lang geleden (van bij de lancering van de huidige generatie) dat ik dat roadstertje gereden heb.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• mooi verslag beta

Comment

• TY.
                                    Ik vind hem, als liefhebbersauto voor alledag, zeker het overwegen waard. Gesteld dat je geen kinderen hebt of deze alleszins niet met deze auto moet vervoeren natuurlijk.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Denk ook dat het meer iets voor liefhebbers is, anders wegen de nadelen niet op tegen de voordelen van het concept. Bv het gebrek aan koppel onderin waarvoor je wel een goede gasrespons in ruil krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Denk ook dat het meer iets voor liefhebbers is, anders wegen de nadelen niet op tegen de voordelen van het concept. Bv het gebrek aan koppel onderin waarvoor je wel een goede gasrespons in ruil krijgt.
                                        Op zich is hij snel genoeg natuurlijk. Het is niet dat je met een 1400-tje met 100 pk op weg bent. Maar tegen een dikke diesel moet je het in de hernemingen natuurlijk wel afleggen. Nu ja, op zich is dat geen echt nadeel. Alleen als je de achterbank echt nodig hebt, laat je hem beter staan. Of als je een kar zoekt om zuiver stoplichtsprintjes mee te trekken.
                                        Voor hetzelfde geld heb ja natuurlijk ook de snellere Golf GTI en Focus ST. Die zijn uiteraard praktischer, maar ook sneller. En als je die op normale manier gebruikt, zullen ze mss ook iets aantrekkelijker zijn, maar dat is tot je bochten begint te nemen en in die bochten gas geeft. Die twee hatches zullen zelfs dan allicht ietsje sneller zijn, maar zeker in het geval van de GTI merk je op zulke momenten toch heel goed dat je met FWD rijdt. Met de Focus allicht ook, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Comment

Working...
                                          X