Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dees nog een keer teruggevonden, altijd intressant. Vergelijk in dynamische situaties met de E82 120i, Scirocco, MX-5 en ook de Cayman (2.9?) die komt voorbijpiepen. Beetje saaie video want metodisch repetitief. Maar kijk je beter, met het besef dat verschillen in handling gewoonlijk moeilijk in beeld te brengen zijn (relatief kleine verschillen - vooral gevoelsmatig), dan zie je toch welk serieus verschillen er zichtbaar zijn, van buitenaf en ook als men de stuurinput bekijkt. En al helemaal als je bedenkt dat de 86 op gewone banden staat en dat de vering helemaal niet hard is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de GT-R die extreme sportbanden en een (zeer) harde vering standaard heeft om zijn dynamiek te bewerkstelligen...
Fantastisch ontwerp...
Last edited by Onehp; 27/05/2013, 17:35.
Reden: (edit: juiste vid)
Ik weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren als goed of minder goed van de 86, maar wat ik wel zie is dat de MX-5 zeker niet moet onderdoen. Den dezen blij dus.
De MX-5 houdt zijn lijn quasi even goed aan de geteste snelheden, maar is minder zuiver in de besturing en als het sneller gaat dan zit ie rapper aan zijn limiet met grotere koetswerkbewegingen. Maar het verschil is niet heel groot en de MX-5 is duidelijk beter dan de andere twee, het is niet voor niks de referentie in de klasse van betaalbare roadsters en tot de komst van de 86, die van betaalbare rwd sportwagentjes. Wil je goede rijdynamiek in een betaalbare cab is de keuze nog steeds niet moeilijk!
Rood! Toch zeker als het maar keuze is uit die 3 kleuren en we bv. geen oranje meetellen.
Ah ja. Ik vind dus rood het beste. Maar mijn raadgevers, kenners van auto's en van mij, die zeggen nee daartegen. Drie woorden hadden ze ervoor: pooier, gangsta en wanhopig.
Ok beetje erover, maar misschien toch een beetje rekening mee houden als je daar een paar jaar mee zal rondrijden...
2e keus is metaalic grijs.
Rood bestempelen als "pooier , gangsta en wanhopig", die uitspraak kan niet anders komen dan van echte kenners van auto's ! LOL
Het weer is al maanden grijs, het asfalt is grijs en hoeveel autos zijn er niet grijs in het straatbeeld ?
Vuilzakgrijs op een Porsche is knap, Storm grey op een Clio RS bv ook maar het Toyota grijs is niet bepaald onderscheidend. Zilver al evenmin.
Heb em al in alle kleuren gezien en rood of wit leken voor mij althans dan persoonlijk waar hij het beste in uitkwam.
Zwart is dan uiteindelijk wel de pooier kleur , maar maakt de auto kleiner en verhult al die geslaagde welvingen van de GT86.
In Europa zie ik Toyota eigenlijk nul komma nul interesse tonen in de GT86. Europa is enkel een markt voor merkvertegenwoordiging maar zeker geen rendabele markt voor het merk in het geheel voor wat betreft verkoop en winstcijfers.
Waar haal je dat nu van.
Gt86 is een betaalbare hobbyauto waar ze toch wel verwachtingen van hebben en is een ander stuk op het Toyota schaakbord. Namelijk een publiekstrekker.
En dat Toyota in Europa qua verkoop het niet goed doet ....
Rood: het punt was juist dat, beetje cru gesteld, dat het "algemeen publiek" die dus weinig van auto's kunnen wel die associatie maakt met een rode sportwagen... Maar ja, tis niet dat ik daarmee op het dorpsplein rondjes ga rijden, dus niet teveel van aantrekken zeker?
Zelfs niet aan gedacht dat ie als blauw bestond, niet mijn ding maar als je dan toch blauw wilt, misschien liever een BRZ in het Subarublauw nemen?
Prijzen beginnen naar beneden te komen, goed, maar ook niet teveel zeker nadat je zelf gekocht hebt
Ah ja. Ik vind dus rood het beste. Maar mijn raadgevers, kenners van auto's en van mij, die zeggen nee daartegen. Drie woorden hadden ze ervoor: pooier, gangsta en wanhopig.
Ok beetje erover, maar misschien toch een beetje rekening mee houden als je daar een paar jaar mee zal rondrijden...
2e keus is metaalic grijs.
Opinies?
Indien geen oranje, dan zeker weten het rood voor de GT.
Comment