Deze is echt een van de laatste!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT 86
Collapse
X
-
ik denk ook wel als je deze auto koopt voor hier in Belgie dat je dan direct een gefopt gevoel krijgt, er komt een gechipte BMW diesel naast je staan en is sneller weg aan de lichten.
Als in de Ardennen of in de Eifel rijden je ding is, dan is de GT86/BRZ echt iets geschikts.
Maar de vraag is, ben je dan niet beter af met een 2e hands hothatch of een Impreza of Lancer?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenik denk ook wel als je deze auto koopt voor hier in Belgie dat je dan direct een gefopt gevoel krijgt, er komt een gechipte BMW diesel naast je staan en is sneller weg aan de lichten.
Als in de Ardennen of in de Eifel rijden je ding is, dan is de GT86/BRZ echt iets geschikts.
Maar de vraag is, ben je dan niet beter af met een 2e hands hothatch of een Impreza of Lancer?
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteniemand een idee welke beter verkoopt, de GT86 of BRZ?
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Heb je al een proefrit gedaan met de GT86? Zo niet, doe dat maar eerst. Ik weet niet wat je vorige auto was/is maar als het een diesel is/was of iets met een goed koppel, ga je je met de GT86 waarschijnlijk direct bedrogen voelen. Ik zeg "waarschijnlijk" want ik weet natuurlijk niet wat uw mening is i.v.m. koppel in de lagere toeren en vermogen in 't algemeen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenik denk ook wel als je deze auto koopt voor hier in Belgie dat je dan direct een gefopt gevoel krijgt, er komt een gechipte BMW diesel naast je staan en is sneller weg aan de lichten.
Als in de Ardennen of in de Eifel rijden je ding is, dan is de GT86/BRZ echt iets geschikts.
Maar de vraag is, ben je dan niet beter af met een 2e hands hothatch of een Impreza of Lancer?
En door het beperkte vermogen dat ook nog eens lineair afgegeven wordt, krijg je ook weinig slijt op de overbrenging enzo.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenHeb je al een proefrit gedaan met de GT86? Zo niet, doe dat maar eerst. Ik weet niet wat je vorige auto was/is maar als het een diesel is/was of iets met een goed koppel, ga je je met de GT86 waarschijnlijk direct bedrogen voelen. Ik zeg "waarschijnlijk" want ik weet natuurlijk niet wat uw mening is i.v.m. koppel in de lagere toeren en vermogen in 't algemeen.
En ik denk dat de GT daarvoor geschikt is =)
En ja, de punto blijft dan nog een jaartje of zo langer.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteniemand een idee welke beter verkoopt, de GT86 of BRZ?ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenWel, ik zal volledig zijn, we hadden een Fiesta ST en een Punto diesel. De auris is besteld om de punto te vervangen, maar aangezien we de fiesta nu verkocht hebben in de zomer en de vervanging daarvan in de soep is gelopen (mx5 motor kapot), ben ik nu aan het denken om gewoon weer een nieuwe te kopen en iets dat het rijplezier van de fiesta terug brengt : dwz : geen stoplichtsprinter, geen koppelmonster dat kan inhalen zonder terugschakelen, maar gewoon een auto waarin je wat moet werken, maar die vooral veel rijplezier biedt op lagere snelheden en op bvb ronde puntjes.
En ik denk dat de GT daarvoor geschikt is =)
En ja, de punto blijft dan nog een jaartje of zo langer.
Als je nog geen proefrit gedaan hebt, doe dat dan maar eerst. Voor mij persoonlijk is de GT86 veel te zwak qua koppel in de lagere toeren. Ik voelde echt de druk in de zetel niet die ik bij mijn auto wel heb.
Aan de andere kant is een MX-5 nu ook niet direct een koppelmonster en als je zo'n auto gewoon bent, dan kan het zijn dat het gebrek aan een deftig koppel van de GT86 voor jou veeeeel minder erg is dan voor mij.
Toen ik met de GT86 reed in het verkeer op lagere snelheden, was er eigenlijk niet meer rijplezier aan dan met mijn auto. Het rijplezier van de GT86 komt waarschijnlijk (ik gebruik precies graag het woord "waarschijnlijk") op hogere snelheden bij vele bochten en op circuit naar boven.
De zithouding was wel iets waar je in het begin aan moest wennen. Het stuur staat verticaler dan in een andere auto. Voor mij persoonlijk is koppel een groot deel van het rijplezier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenHier trouwens een goed vergelijk tussen de twee die hier nog niet de revue is gepasseerd: http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=26168
Is dit in Belgie ook? Ik dacht dat ze hier in Belgie beide 5 jaar garantie of 150 000km hadden en geen aftercare. of ben ik verkeerd?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteniemand een idee welke beter verkoopt, de GT86 of BRZ?
Ik zag ook op de site van Toyota dat er redelijk wat GT86 stock wagens werden aangeboden in augustus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenik lees in dat verslag dat de Subaru 3 jaar garantie heeft maar wel gratis 3 jaar aftercare krijgt. De Toyota krijgt 5 jaar maar geen aftercare waardoor ze bij pistonheads voor de BRZ kiezen.
Is dit in Belgie ook? Ik dacht dat ze hier in Belgie beide 5 jaar garantie of 150 000km hadden en geen aftercare. of ben ik verkeerd?
Dit komt uit van Toyota België.
Dacht dat ze in Nederland ook maar 2 jaar hebben.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenpuur op looks zou ik ook wel voor de toyota gaan
Ook nog een filmpje gevonden over de verschillen tussen de BRZ en de Toyota, zei het de Amerikaanse Scion FRS.
+ YouTube Video Last edited by Liquid Li0n; 05/09/2013, 12:26.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
Comment