Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Allen daarheen!

    Kwestie van drukvoeding: Cosworth heeft nu een compressorkit uit kant en klaar, ziet er goed spul uit met o.a. watergekoelde tussenkoelers à la M3/4/5/6 maar dan wel kompressor, recept voor een super gasrespons en degelijke koeling. Prijs niet overdreven...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • Comment


      • hoe doet de GT86 het eigenlijk op vlak van verkoop globaal gezien?
        lets have some more member berries

        Comment


        • Goed eigenlijk voor een nichemodel, binnen twee jaar meer dan honderdduizend exemplaren GT86/FR-S verkocht wereldwijd.


          Nu 120-130 duizend misschien?
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • The GT86 CS-R3 is an off-the-shelf rally car created by Toyota Motorsport — and it’s even more fun than the road-going version, as Matt Prior discovers

            The GT86 CS-R3 is an off-the-shelf rally car created by Toyota Motorsport — and it’s even more fun than the road-going version, as Matt Prior discovers

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              hoe doet de GT86 het eigenlijk op vlak van verkoop globaal gezien?
              Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              Goed eigenlijk voor een nichemodel, binnen twee jaar meer dan honderdduizend exemplaren GT86/FR-S verkocht wereldwijd.


              Nu 120-130 duizend misschien?
              Dat is goed nieuws, hopelijk krijgen we in de toekomst meer van zulke modellen.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • In Blue5 zijn link staat het toevallig in de intro:
                " Toyota is doing well out of its GT86 coupé. Not just because it’s selling quite a few of them – 126,000 worldwide, including 14,000 in Europe"
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Dit bericht is totaal geen verwijt of belediging of wat dan ook voor GT86/BRZ eigenaars.

                  De GT86, waar ik met heb proefgereden, had bij mij een sterke kans om de Mondeo te vervangen tot ik met deze Toyota gereden had. Alles stond me aan behalve, en hier gaan we dan, het gebrek aan koppel in de lagere toeren. Gezien ik al meer dan 12 jaar met een koppelrijke 3.0L V6 rijd, kon ik de 2.0L turboloze motor niet gewoon worden, hoe lang de proefrit ook geduurd heeft.

                  Het is heel waarschijnlijk wel zo dat wanneer ik toch de Mondeo had vervangen door de GT86, ik de betrekkelijk koppelarme motor zou gewend worden. Een mens past zich altijd aan aan nieuwe situaties en oudere situatie (gevoelens, indrukken enz...) vervagen. Wat ik wil zeggen dat het misschien perfect mogelijk is dat de GT86 voor mij toch de perfecte auto had geweest eens ik het koppelgevoel van de Mondeo kwijt zou zijn.

                  Hoe je het draait of keert, de GT86/BRZ is een knappe verschijning. Hetgeen me serieus aanstond bij de GT86/BRZ is dat men de leuning van de achterzetels kan neerleggen waardoor en een grote laadruimte ontstaat. Ideaal om naar Oostenrijk te rijden.

                  Comment


                  • Zoals ik graag zeg soms: Porsche zitpositie en handling voor de helft van een Cayman en met bruikbaarheid beter dan een 911.

                    Niet omdat men moet vergelijken maar omdat mensen doorgaans de referentie goed verstaan.

                    Gebrek aan koppel is eigenlijk een koppeldip rond 4000 toeren. Ervoor is ie sterk, bij 3000 toeren evenveel pk als bij 4000 en dat geeft een plat gevoel. Met een tune kan men het gros van dat gevoel wegtoveren...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • We hebben het over gehad op de rondrit. Ik weet niet hoe die mondeo zich gedraagt, maar het gaat over meer dan wat ge gewend zijt. Het hangt er van af wat ge zoekt in een auto. Als ge de speelsheid en balans zoekt dan 'klikt het', dan zijn de prioriteiten voldaan, en het hard trekken is bijzaak. 'Voldoende trekken' wilt ge wel, maar dat kunt ge in veel omstandigheden goed krijgen door hoger in de toeren te gaan.
                      30 jaar Mr Yuge!

                      Comment


                      • Gezien de Mondeo een koppel heeft van bijna 300Nm op 4500tpm (80% daarvan in de lagere toeren) is 205Nm bij 6500tpm voor mij te weinig omdat ik verwend ben met een druk in de rug als ik met de Mondeo optrek.

                        De GT86 heeft 0,165Nm per kilogram en de Mondeo heeft 0,186Nm per kilogram. Gewicht/Nm verhouding (less is more ): GT86 = 6,039 Mondeo = 5,35

                        Ik wil het koppelgevoel niet missen. Minstens dezelfde acceleratie en hernemingen van de Mondeo. Mocht ik geen belang hechten aan deze dingen, was de GT86 een ideale auto voor mij. Absoluut.

                        Ik moet wel zeggen dat ik een proefrit gedaan heb met de verkoper bij in de auto, wat natuurlijk extra gewicht is en dan is het koppelgevoel minder. Misschien als ik alleen gereden had, dat ik een beter gevoel zou hebben ivm het koppel van de GT86.
                        Last edited by ; 20/01/2015, 12:07.

                        Comment


                        • En heb op fora al gelezen dat men vaak de achterbank er uithaalt en je mooie aankleding hebt voor het af te werken. Je kan daarna nog verder kijken naar lichte kuipstoelen of lichtere velgen etc.

                          Zoals al vaak gezegd is deze niet gemaakt voor stoplichtsprintjes, de eerste de beste diesel is sneller maar in de ardennen, zwarte woud of de eiffel brengt deze auto een smile op het gezicht en dat heeft die dieselaar dan weer niet.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • Koppel en koppel... In de dip valt het koppel terug van 220Nm naar ~180Nm, krak in het midden van het bruikbare toerentalgebied. Als je daar dus veel kracht verwacht, dan kom je bedrogen uit...

                            Last edited by Onehp; 22/01/2015, 02:02.
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              In Blue5 zijn link staat het toevallig in de intro:
                              " Toyota is doing well out of its GT86 coupé. Not just because it’s selling quite a few of them – 126,000 worldwide, including 14,000 in Europe"
                              verkoopcijfers in VS in detail van FRS, BRZ, Miata, 370Z en GTI

                              Comment


                              • Het beperkte vermogen voor deze auto is wel een min punt.
                                Last edited by ; 17/03/2015, 20:39.

                                Comment


                                • Comment


                                  • Comment


                                    • Geeft de gt86 een snelheidsgevoel? Ik rij soms met een bmw318d en dat is een vreselijke auto. Ik rij overal te snel en krijg er geen plezier van, in verhouding. Ik ben er ondertussen uit dat t het gevoel van snelheid is, dat ik mis. Met eigen wagen volstaat 140 km/u rijden, met die bmw rij je 160 en verveel je je nog.
                                      ik wil een gt 86 proefrijden, maar niet met passagier. Zo rij ik IRL ook nooit, zit altijd alleen in auto. Iemand ervaringen met vilvoorde, waar je blijkbaar kan proefrijden?

                                      Comment


                                      • De wagen zelf is niet zo snel als pakweg een golf gti / megane rs / foc st, maar is wel fun om mee te rijden en je moet wat werken om snel op een bepaalde snelheid te geraken dus er is wel beleving! Niet te vergelijken met een 3 reeks diesel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Freebee Bekijk Berichten
                                          Geeft de gt86 een snelheidsgevoel? Ik rij soms met een bmw318d en dat is een vreselijke auto. Ik rij overal te snel en krijg er geen plezier van, in verhouding. Ik ben er ondertussen uit dat t het gevoel van snelheid is, dat ik mis. Met eigen wagen volstaat 140 km/u rijden, met die bmw rij je 160 en verveel je je nog.
                                          ik wil een gt 86 proefrijden, maar niet met passagier. Zo rij ik IRL ook nooit, zit altijd alleen in auto. Iemand ervaringen met vilvoorde, waar je blijkbaar kan proefrijden?
                                          oplossing: koop een oude bmw, MX5 of ja een GT86 misschien (met de laatste wel nog geen ervaring)

                                          aan de Nürburgring (RSR Nürburg) kan je een GT86 huren, dat ga ik van de zomer toch s doen


                                          meer info. ivm test rijden in België:

                                          post 5 + 6 +7
                                          Last edited by ; 14/03/2015, 08:56.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X