Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota GT 86

    Officieel: Toyota toont haar GT 86


    Gedaan met lekken, Toyota zet de kraan wijd open. Want het woord is eruit: de lang verwachte en vakkundig gehypete achterwielaangedreven sportwagen zal in Europa GT 86 gedoopt worden en zal te koop staan in Groot-Brittannië vanaf juni 2012. De officiële voorstelling van het compacte 2+2 model is gepland voor 30 november op de Tokyo Motor Show, vanwaar Auto55 uiteraard verslag zal uitbrengen. In Japan zal de kleine sportbom simpelweg "86" heten, in de VS wordt het karretje verkocht onder de noemer FR-S, binnen de Scion reeks. Volgens de Japanners stonden niet de Celica, Supra, MR2 of GT2000 model voor de reïncarnatie van het sportiefste model in het Toyota gamma, maar baseerden de ontwerpers zich op de Corolla GT Levin (AE86), die met zijn gelijkaardige concept hoge ogen wist te gooien op zowel baan- als rallywedstrijden in de jaren tachtig.

    Zowel het ontwerp als de specificaties zijn geen verrassing meer. De GT 86 is met een lengte van 4.240mm en een hoogte van slechts 1.285mm een erg compacte vierzitter die ontworpen werd met de bestuurder als voornaamste bekommernis. Om een sportief rijkarakter te garanderen, werd het gewicht zo laag mogelijk gehouden, net als het zwaartepunt. De gewichtsverhouding van 53/47 is nagenoeg perfect, en uiteraard mogen de 197 paardjes hun kunnen exclusief op de achtertrein loslaten. Verantwoordelijke voor het gegallopeer is een nieuwe, in samenwerking met Subaru ontwikkelde 2.0 liter viercilinder ongeblazen boxermotor. De 197pk worden bereikt aan 7.000t/min en het koppel kent zijn piek van 205Nm pas aan 6.600t/min. Niet verkeerd, als je weet dat het leeggewicht slechts 1.180kg zou bedragen. In het onderstel maken McPhersons vooraan en dubbele driehoeken achteraan de dienst uit. De door een gelimiteerd slipdifferentieel geholpen achterwielaandrijving krijgt zijn vermogen via een manuele zesbak, of met een optionele automaat met hendeltjes achter het stuur. Deze zou overigens niet beschikken over een dubbele koppeling. ESP is eveneens voorzien, en niet onbelangrijk: het ding kan ook helemaal uit. Het interieur is moeilijk te monsteren op de foto's, maar daar weten we je binnenkort veel meer over te vertellen. Alvast lijkt ook binnenin de teneur sportief en nuchter te zijn, zonder al te veel franjes of overdreven stijloefeningen dus.

    Bron: auto55.be

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4


        Last edited by svenio_g; 27/11/2011, 10:52.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • #5


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              vehicle outline

              a new lightweight, compact, low-center-of-gravity, and low-inertia package offers a new dimension in handling with an exhilarating shift feel

              the exclusive lightweight and compact rear-wheel-drive platform was designed to achieve superior handling and create the world's smallest3 mass-production four-passenger sports car.

              The power unit is located front mid-ship to create an ultra-low center of gravity and low inertia that rivals that of supercars. The transmission is available as a six-speed manual transmission or a special sports-driving six-speed automatic transmission with the feel of a manual.

              World's first horizontally opposed d-4s engine provides high output and excellent environmental performance

              the vehicle's newly developed engine realizes higher output and better environmental performance, to create exceptional output and torque performance as well as superior response at low and medium speeds.

              The d-4s, with separate twin injectors for both direct injection and port injection, boasts a high compression ratio of 12.5. This provides high output and high torque over a wide range of engine speeds and contributes to improved environmental performance.

              The engine's maximum allowable speed exceeds 7000 rpm, with a maximum output of 200 horsepower (ps). The engine still realizes fuel efficiency and environmental performance that rivals that of a 2-liter-engine sedan.

              The ultimate in sports driving enjoyment

              by adopting an ultra-low center of gravity, the 86 has the lowest hip-point of any toyota-brand production vehicle and creates a driving position suited for never-before-experienced driving enjoyment.

              The rear seatbacks fold down to the front to create a luggage space that can accommodate four sports wheels or two golf bags.

              Universal function and aesthetic beauty

              exterior
              starting with a low-center of gravity and excellent aerodynamic performance in pursuit of a low, fun, and attractive car, the 86 warmly embodies advanced performance that makes driving pleasurable and seeks an enduring and universal beauty of form.

              The front features a unique, sharp design that gives the impression of a predator about to pounce. The sides effuse the heritage of toyota sports cars and a modern design style is employed in the side window designs and rear fenders. The rear view expresses a wide and sturdy center of balance despite the condensed and compact cabin.

              interior
              the interior design seeks the essence of sports cars by examining driving needs in detail and emphasizing functional components and operability to optimize the form, placement and materials of each element.

              The seatbacks and cushion surfaces are designed to provide support during acceleration g-forces from the front, the back and to the sides. In addition, the shape of the front seats is designed to prevent elbows from interfering with gearshift operation.

              The circular steering wheel has a diameter of 365 mm, the smallest in a toyota-brand vehicle. The wheel's surface was optimized with exhaustive feedback from test drivers to enhance steering performance and grip.

              A three-cluster meter built around the tachometer has been designed with particular attention paid to display placement, markings and typeface to enhance visibility and readability during sports driving.


              http://www2.toyota.co.jp/en/news/11/11/1127.html
              Last edited by ; 27/11/2011, 11:47.

              Comment


              • #8

                Comment


                • #9
                  Geen geblazen viercilinder, dus revven om vooruit te gaan. Jammer.
                  Geen automaat met dubbele koppeling. Jammer

                  Comment


                  • #10
                    Me wants it.

                    2 grappige dingen:

                    - bore/stroke 86x86
                    - alle nieuwssites spreken van 197 pk, terwijl het op de officiele site over 147KW en dus 200pk gaat.

                    Comment


                    • #11
                      De echte foto's zien er al wel beter uit als de animated ...
                      wel een tof detail is het boxerlogo op de zijkant naast de spiegel/deur vanvoor
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #12
                        Wat een gigantische teleurstelling

                        Ik vind deze absoluut niet geslaagd, in tegenstelling tot de moddervette concepts. De zijkant oogt erg jaren '90, het heeft zelfs wat weg van de oude Hyundai Coupé. De voorkant is een bijzonder flauw doorslagje van de concept, en de achterkant is ronduit lelijk.

                        Om over het interieur nog maar te zwijgen. Haal de GPS eruit en je waant u echt in een interieur van de jaren '90. En toen waren er dan wel knappe interieurs, maar ook daar slaagt Toyota niet in.

                        Nee, dit is zowat de grootste teleurstelling in de Autowereld van de afgelopen 2 jaar. En ze kunnen zoveel beter, getuige hun concepts.

                        Comment


                        • #13
                          niet-geblazen 200 pk... zalig :-). Ik ben eigenlijk erg benieuwd hoe dit geheel rijdt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                          ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

                          Comment


                          • #14




                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                            Comment


                            • #15




                              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                              Comment


                              • #16
                                Als er maar niet teveel mensen zullen zijn die hem in zilver/grijs gaan kopen, boring!
                                On-track beelden: http://www.youtube.com/watch?feature...v=IPeHaDb36PM#!

                                Hier wat minder bewerkte beelden:



                                Via: http://speedhunters.com/archive/2011...e-preview.aspx
                                Last edited by Bwlian; 27/11/2011, 13:48.
                                1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

                                Comment


                                • #17
                                  op de echte beelden ziet hij er wel echt goed uit ...
                                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                  Comment


                                  • #18
                                    De voorkant valt nog mee, maar pfff, die achterkant .... als ge dat vergelijkt met die concepts
                                    Zwaar teleurgesteld

                                    Comment


                                    • #19






                                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                      Comment


                                      • #20






                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                        Comment

                                        Working...
                                        X