Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
    vanwaar haal je de info dat hij op het salon zal staan?? Zou me sterk verwonderen maar hoop dat je gelijk hebt hoor!!
    Ik vrees er toch ook voor hoor, 2 jaar geleden stelde Toyota in Tokyo de conceptversie voor van deze GT 86, en Lexus had de LF-A.
    Beiden waren 2 maanden later nergens te bespeuren in Brussel.

Comment

start wereldwijde verkoop is april 2012 had ik ergens gelezen. Dus het lijkt mij logisch dat er in januari een "inkijk"versie staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
        start wereldwijde verkoop is april 2012 had ik ergens gelezen. Dus het lijkt mij logisch dat er in januari een "inkijk"versie staat.
        Daar geloof ik niets van want heb ergens gelezen dat hij voor Europa het eerst in de uk zal voorgesteld worden. Op wereldvlak is het salon in brussel van geen betekenis. Brussel is een koop salon voor ons piepklein landje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
          Trek maar niet te snel zo'n conclusies (:

Comment

Morgen toch eens bellen met de lokale dealer.

edit: vanaf juni 2012 in de showroom blijkbaar
            Last edited by ; 30/11/2011, 23:53.

Comment

Live @ Tokyo Motor Show:

Tokyo Motor Show: [www.auto.cz]
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

geloof me ! jullie mogen me bannen als het niet zo is !
                staat op het salon 2012, in kleur Tobasco, hierin wordt hij ook gelanceerd !
                Het is ook geen prototype dat er staat maar het echte productiemodel !
                de Prijs klopt ook 31000 (kan 500 euro schelen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door debonker Bekijk Berichten
                  Ik heb toch ook het vermoeden dat er 1 op het salon gaat staan zenne ... als ge ziet in de filmkes hoeveel er al rijdend zijn
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door debonker Bekijk Berichten
                    Ik wil u heel graag geloven hoor maar vanwaar haal je die informatie??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                      Ik wil u heel graag geloven hoor maar vanwaar haal je die informatie??
                      mss tewerkgesteld bij Toyota ofzo...
                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Hopelijk maakt nissan nu een nieuwe s-body als tegenprestatie. Deze vind ik toch ook een knappe wagen . terug leuk speelgoed om schuin te gaan.
                        my ride http://autoforum.be/showthread.php?t=53452

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy Bekijk Berichten
                          Hopelijk maakt nissan nu een nieuwe s-body als tegenprestatie. Deze vind ik toch ook een knappe wagen . terug leuk speelgoed om schuin te gaan.
                          Esflow achtige

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                            Esflow achtige

Nee, moet geen wagen hebben op batterijen :p. Vormgeving is ie wel prachtig.
                            my ride http://autoforum.be/showthread.php?t=53452

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy Bekijk Berichten
                              Nee, moet geen wagen hebben op batterijen :p. Vormgeving is ie wel prachtig.
                              ik had het dan ook puur over de vormgeving ( vergeten te melden )

Comment

De achterkant is even slikken maar de rest is toch wel veel sportkar voor de prijs van pakweg een golf GTI

In de scion draad staat 'm in Alfa rood. Daar nog wat natuurleder bij en het ding begint Italiaanse trekjes te krijgen.

Last edited by newlook; 01/12/2011, 17:01.

Comment

Ik vind het toch een mooie auto geworden, ook de achterkant indien er geen spoiler op staat. De spoiler doet hem echt geen goed. Als dit rijdt zoals verwacht wordt gaat dit model een succes worden volgens mij. Ik wil hem in ieder geval wel hebben denk ik.

Is er eigenlijk al bekend hoeveel de GT 86 juist weegt? Dat heb ik nog nergens gelezen denk ik.

Comment

Gereden: Toyota GT 86

Toyota wil weer ‘Fun to Drive’ worden en onderstreept dat zeer bemoedigend met de GT 86, een 2+2 sportwagen met achterwielaandrijving en een 200 pk 2,0-liter boxermotor. De auto is gezamenlijk met Subaru ontwikkeld en komt onder de naam BRZ bij Subaru-dealers te staan. Een beperkt aantal journalisten mocht meteen na de persdag van de Tokyo Motorshow met de GT 86 rijden op Sodegaura, een ‘forest racetrack’ in de buurt.

In de open lucht is de GT 86 een prima uitziende auto, die zelfs herinneringen aan de Supra oproept, als je hem met de bijna dak-hoge spoiler hebt besteld. De zitpositie is dik in orde, met lekkere kuipen, en stuurwiel en (zes)versnellingspook zijn precies zo geplaatst als het een sportauto betaamt. Start de motor en je hoort die karakteristieke boxer-sound, niet zo bruut als in een dikke Impreza, maar wel zeer herkenbaar en inspirerend. Dankzij de platte bouw ligt het zwaartepunt van de GT 86 nog lager dan van een Cayman en dat merk je aan het feit dat de nieuwe Toyota heel mooi instuurt en neutraal ligt. Met zijn 200 pk is hij niet supersnel, maar de kracht van de GT 86 zit hem in zijn uitstekende wegligging – het is geen Autobahn Brenner maar wel een lekkere stuurauto voor bochtige wegen. De GT 86 geeft veel vertrouwen, heeft weinig last van onderstuur en laat zich desgewenst mooi voorspelbaar in overstuur brengen. Zijn kwaliteiten komen niet van brede banden en allerlei elektronica, maar van een mooi uitgebalanceerd chassis. Wat dat betreft, doet hij aan de auto’s van Lotus denken. Het lijkt erop dat Toyota de betaalbare sportcoupé met de GT 86 veel beter gestalte heeft gegeven dan bijvoorbeeld VW met zijn nieuwe Scirocco. Maar daar krijg je dan wel een unieke motor, achterwielaandrijving en een chassis voor dat speciaal voor deze auto is ontwikkeld.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Photoshop doet bij deze Scion versie weer waar het voor gemaakt is.

Vergelijk met de "echte" achterkant in bericht hierboven:

- randen achterlichten zwart gemaakt
                                      - discreet rood cirkeltje in LED met zwarte ondergrond
                                      - diffuser onderaan uitlichten
                                      - achterruit zwart inkleuren

Dank u photoshop

Comment

Vind het zeker geen misse auto, voor mij waarschijnlijk de eerste Toyota die ik de moeite waard vind, look-wise.

Alleen die diffuser vind ik niet zo fantastisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Gereden: Toyota GT 86

Toyota wil weer ‘Fun to Drive’ worden en onderstreept dat zeer bemoedigend met de GT 86, een 2+2 sportwagen met achterwielaandrijving en een 200 pk 2,0-liter boxermotor. De auto is gezamenlijk met Subaru ontwikkeld en komt onder de naam BRZ bij Subaru-dealers te staan. Een beperkt aantal journalisten mocht meteen na de persdag van de Tokyo Motorshow met de GT 86 rijden op Sodegaura, een ‘forest racetrack’ in de buurt.

In de open lucht is de GT 86 een prima uitziende auto, die zelfs herinneringen aan de Supra oproept, als je hem met de bijna dak-hoge spoiler hebt besteld. De zitpositie is dik in orde, met lekkere kuipen, en stuurwiel en (zes)versnellingspook zijn precies zo geplaatst als het een sportauto betaamt. Start de motor en je hoort die karakteristieke boxer-sound, niet zo bruut als in een dikke Impreza, maar wel zeer herkenbaar en inspirerend. Dankzij de platte bouw ligt het zwaartepunt van de GT 86 nog lager dan van een Cayman en dat merk je aan het feit dat de nieuwe Toyota heel mooi instuurt en neutraal ligt. Met zijn 200 pk is hij niet supersnel, maar de kracht van de GT 86 zit hem in zijn uitstekende wegligging – het is geen Autobahn Brenner maar wel een lekkere stuurauto voor bochtige wegen. De GT 86 geeft veel vertrouwen, heeft weinig last van onderstuur en laat zich desgewenst mooi voorspelbaar in overstuur brengen. Zijn kwaliteiten komen niet van brede banden en allerlei elektronica, maar van een mooi uitgebalanceerd chassis. Wat dat betreft, doet hij aan de auto’s van Lotus denken. Het lijkt erop dat Toyota de betaalbare sportcoupé met de GT 86 veel beter gestalte heeft gegeven dan bijvoorbeeld VW met zijn nieuwe Scirocco. Maar daar krijg je dan wel een unieke motor, achterwielaandrijving en een chassis voor dat speciaal voor deze auto is ontwikkeld.

Niet mis zo!

Comment

Working...
                                          X