Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leuk filmpje van een echte funcar! Jammer dat ie in NL vanaf +/-40000euro gaat kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
      Jammer dat ie in NL vanaf +/-40000euro gaat kosten.
      Je weet tenminste hoeveel 'ie moet kosten. Wij kennen enkel de catalogusprijzen. (sounds weird huh, i know)

Comment

• Zijn er al leden op dit forum die al een bestelling geplaatst hebben?
        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Ik was het vast van plan toen men sprak van levering Juni. Nu wordt het september en heb iets anders gekocht.
          Maar ik vermoed dat ik tussen dit en 2 jaar toch voor een BRZ of GT86 zal vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
            Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            wat deed ik eigenlijk niet goed met de you tube post?
            als er embedded in de link staat, werkt het niet. wat ik meesal doe is alles na het gelijkheidsteken kopieren en dat tussen de tags zetten
            Code:
            [youtube] romf-G6CZ7g [/youtube]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
              als er embedded in de link staat, werkt het niet. wat ik meesal doe is alles na het gelijkheidsteken kopieren en dat tussen de tags zetten
              Code:
              [youtube] romf-G6CZ7g [/youtube]
              thx, ook weeral bijgeleerd se
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Dit doet me nogal denken aan de media hype rond de 1M.
                zo opvallend positief waren die reviews toch niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  zo opvallend positief waren die reviews toch niet?
                  Ze schrijven toch allemaal hetzelfde, EVO, Car & Driver, AutoExpress, Chris Harris: schitterende chassis, echte rijdersauto, blabla, nergens een quotering van minder dan 4/5 gezien.
                  Wel geven ze allemaal aan dat een krachtigere motor welkom zou zijn, maar dat is het enige minpuntje.

In belgië catalogusprijs: 31.960€

Comment

Idd. Dan geraakt dat misschien door de keuring. Spijtig genoeg is TRD stuff niet zacht geprijsd.
                    Zelfs de BMW Performance remmen in na-inbouw zullen (in de toekomst?) niet meer door de keuring komen.. dus ik zou niet hopen op dat TRD spul in na-inbouw door de keuring te krijgen Dom België..

Comment

Ze schrijven toch allemaal hetzelfde, EVO, Car & Driver, AutoExpress, Chris Harris: schitterende chassis, echte rijdersauto, blabla, nergens een quotering van minder dan 4/5 gezien.
                      Wel geven ze allemaal aan dat een krachtigere motor welkom zou zijn, maar dat is het enige minpuntje.

In belgië catalogusprijs: 31.960€
                      Te veel geld voor een auto met dat interieur. 370Z is hetzelfde concept (rijdersauto, atmosferisch, achterwielaandrijving, rijplezier dat centraal staat,...) maar dan beter (meer pk's, betere prestaties, beter interieur,...) voor maar een paar duizend euro meer.

Maar ik ben wel een liefhebber van deze Toyota/ Subaru, omdat het idee erachter (rijplezier, handbak, atmo, coupé,...) schitterend is.

Comment

• Sinds wanneer is € 10000,00 maar een paar duizend euro meer?

Comment

• 370Z vind ik ook een prachtige wagen, is wel 250kg zwaarder dan een GT86 en dat blijf je voelen in bochtenwerk. De 370Z is wel een auto waar je goed mee kunt driften heb ik al gezien maar dat lukt met de GT86 ook wel en de GT86 voelt vermoedelijk lichtvoetiger aan op bochtige binnenwegjes en dat geeft FUN.
                          Rechtuit zal de 370Z inderdaad sneller zijn dan de GT86 maar in NL kost de goedkooptste nieuwe 370Z minimaal 65000euro dus een verschil van 25000euro met de GT86, dat maakt de GT86 toch voor meer mensen haalbaar.
                          Of je zou de keus moeten maken tussen een nieuwe GT86 of een gebruikte 370Z.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                            Te veel geld voor een auto met dat interieur. 370Z is hetzelfde concept (rijdersauto, atmosferisch, achterwielaandrijving, rijplezier dat centraal staat,...) maar dan beter (meer pk's, betere prestaties, beter interieur,...) voor maar een paar duizend euro meer.

Maar ik ben wel een liefhebber van deze Toyota/ Subaru, omdat het idee erachter (rijplezier, handbak, atmo, coupé,...) schitterend is.

Denk aan het de alledaagse kosten van de wagen. Verbruik 3.7l vs 2l. Taksen zijn ook eens stuk hoger voor de 370Z
                            Ik denk dat het tijdperk van de grote atmosferische fun-bakken stilaan gedaan is. Praktisch gezien is het voor weinig mensen nog weggelegd aangezien de kostprijs van de benzine en de taksen alsmaar hoger zijn.

Comment

• Inderdaad, de runningcosts van de GT86 zullen lager uitvallen dan die van bv. de 370Z.

Verder vind ik het bewonderenswaardig dat Toyota/Subaru even niet meedoen met de pk-race maar een funauto bouwen met als uitgangspositie een relatief laag gewicht en een perfecte gewichtsverhouding(50/50).
                              Niet zo licht als een Lotus, een merk wat ook een laag gewicht combineert met, zeker in de basisuitvoeringen, niet al teveel vermogen.
                              Daar tegenover biedt de GT86 wel veel meer praktische bruikbaarheid plus meer comfort(oa airco) en veiligheid(airbags en stabiliteitscontrole).
                              Ook Lotus brengt tegenwoordig modellen uit met meer comfort e.d., waardoor ze zwaarder worden, de markt voor enkel spartaanse auto's wordt gewoonweg te klein om te kunnen overleven als fabrikant.
                              Hecht je geen waarde aan comfort en veiligheidsvoorzieningen dan kun je best nog wat kilo's strippen aan de GT86.

Comment

• efkes ter vergelijking, alle drie zonder opties:
                                lotus elise 1.6: 136pk, 876kg: 6,44 kg/pk
                                GT86: 200pk,1250kg: 6,25kg/pk
                                cayman: 265pk,1330kg: 5kg/pk

Comment

• Schitterende kar, steek daar iets meer pk en koppel in en je hebt echt veel kopers. Ik vrees nu dat de prestaties redelijk wat potentiële kopers gaan tegen houden. Zo heel veel kopers voor een trage funcar zijn er niet.
                                  In de vergelijking hierboven haal je de elise aan......ask Toere (die dacht ik de 1.8 met meer pk heeft) hoe frustrerend het gebrek aan power met zijn momenten is. Vandaar ook dat de Exige toch meer succes had.

Nadeel van dat meer vermogen zal zijn dat het met turbo of compressor te doen is terwijl een atmo echt wel leuker rijden is.

Soit met 50pk meer zie ik me zoiets kopen, maar +30 000 uitgeven om op de rechte en snelle lijnen mijn stuur op te vreten...... Ik vind dat bij zo een leuke wagen, de prestaties tich moeten meespelen met een Focus of Megane RS, en geloof me in verkoop gaat dat ENORM schelen.
                                  Conclusie : iedereen wil verkopen dus komt die zwaardere versie er zeker ?
                                  1 ding is zeker, dit is een cult car van bij de lancering.

De hype vgl met die van de 1M doe ik niet, dat was een macho kar. BMW heeft een pak leukere wagens gebouwd dan de 1M

Ps: het wijfie vindt de GT86 nen Johnny bak pur sang (en ik vind dat stiekem wel iets hebben)

Comment

• Ik besef dat ik in het Toyota topic zit, maar wat dat Johnny gehalte betreft Jokke, dan vind ik de Subaru BRZ een tikkeltje subtieler.. Ni veel subtieler, maar al ietsje beter... Vooral als ze de achterlichten van het STI concept erin steken. Die STI, minus strijkplank, kan volgens mij nog een knappe auto worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      Zo heel veel kopers voor een trage funcar zijn er niet.
                                      Saxo VTR, 206 GTI, Golf GTI, Swift Sport, vroeger de E30 IS, MX-5, Mini Cooper S, Clio Sport, Sirocco TSI, Celica, en nog een ganse hoop.

Allemaal wagens waar het onderstel aandacht kreeg, maar die uitgerust werden met goede, toch niet overdreven krachtige motoren. Ze zitten ook bijna allemaal in dezelfde prestatie klasse (7-8 seconden van 0-100, top van net boven de 200km/h). Het zijn ook stuk voor stuk wagens die nog dagelijks betaalbaar én bruikbaar zijn, zonder meer.

Vele van dat soort wagens heeft in het verleden toch wel erg goed verkocht.
                                      Ik zou het eerder bekijken als een funcar voor mensen die geen budget hebben om 2 wagens rijdend te houden. Geen funcar om naast een daily 318D te zetten.

Vanuit dat opzicht vind ik de motorisatie heel goed gekozen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Hoeveel van de wagens die je daar aanhaalt kosten basis boven de 30 000 tot 32 000 euro ? Sorry maar je speelt met deze wagen wel in een andere prijscategorie dan een Clio of saxo .....

Comment

• Hoi Jokke,

Die zwaardere versie komt er volgens mij ook wel aan... Maar het zal idd via turbo (sti) of kompressor (trd) gaan... Reken ook maar een prijs van +40k voor deze power variant en levering ten vroegste 2013/2014.
                                          Of je zou moeten opteren voor een tuning stage van greddy of hks bijvoorbeeld; no doubt dat die de leegte snel zullen vullen vooraleer Toyota/Subaru hun power variant zullen te koop zetten.

Nadeel is dan weer keuring etc...

250pk en koppel richting 350Nm en dit is de ultieme 'arbeiders/bediende' Porsche!

Comment

Working...
                                          X