Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Maandag ga ik testrijden....

    Dit is altijd een auto van mijn hart geweest maar hij was het laatste jaar afgeschreven van mijn lijst omdat voor mij een bruikbare achterbank essentieel is als enige auto. Jammer jammer. Maar dan zag ik eindelijk eens een review waar de journalist ook wat aandacht gaf aan de achterbank en hij kon met zijn 1m76 zowaar achter zichzelf zitten (Micah van kbb.com)!! Ok compromis maar het kan! Joepie!

    Ook dit gevonden op het forum van ft86club.com:
    " I honestly don't understand what the complaints are about in regards to the rear seats.

    On this test drive, we fitted 2 guys about 5'7 and 5'9 at the back. Previously, I fitted 2 girls about 5'5 back there with no complaints. Sure, their legs don't have much room to move around for long rides, but I can see it working in a city type situation. Back seats are definitely usable. For your reference, I'm 6'2 and was in my ideal driving position which sits 2 clicks closer than most people my size."

    Ik ben 6' en zit ook dicht op het stuur voor mijn lengte

    Ik denk een zilvere (lichte kleur maar discreet) te nemen als daily als de testrit bevalt en de ruimte erdoor kan
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • De wagen kwam toch zeer goed uit de test van Autogids. Maar had gij niet pas een Suzuki Swift gekocht? Die gaat dan buiten neem ik aan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        De wagen kwam toch zeer goed uit de test van Autogids. Maar had gij niet pas een Suzuki Swift gekocht? Die gaat dan buiten neem ik aan.
        Ja de Swift is een heel leuk autootje en verrassend bruikbaar maar die gaat idd de deur uit als de toyo komt. Ja daar verlies je wat op maar een nieuwe auto rijden is ook leuk en er is wel iemand te vinden die een jonge 2e hands wilt (heb al een latent geintresseerde )
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Ik zie vele gelijkenissen
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Ik heb een paar weken geleden op de Nürburgring een blauwe GT86 zien rijden tijdens Touristenfahrt, was er eentje op Belgisch kenteken.
            In een parkeergarage bij de GP-Strecke stonden er ruim 10 op Keuls kenteken, waren zeer waarschijnlijk testauto's van de importeur.
            Lijkt me een echte fun-auto, rijplezier ipv meedoen aan de pk-race.

            Comment


            • Fantastische review:

              Comment


              • Hmm, ik had te hoge verwachtingen. Een zeer goede auto en ik kan me vinden in de meeste reviews. Maar ik was teleurgesteld in één belangrijke factor voor mij: stuurgevoel. Ja zeer goed voor een elektrische maar tis toch gene lotus en het was niet beter dan mijn veredelde 123d. Een oneerlijk vergelijk want een standaard 1-serie komt niet eens in de buurt... maar zo is het nu eenmaal. Ik had gewoon niet het gevoel "connected" te zijn met de auto, ondanks een zeer leuk bochtig bosweggetje. Deze morgen dacht ik nog een GT86 te bestellen, nu is de kans heel klein. Sometimes it just doesn't get any better (ja de Evora, maar die zitjes vanachter zijn wel heel klein...)
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Ja, dat heb je tegenwoordig met de nieuwe auto's, waarom steken ze niet gewoon een hydraulische stuurbekrachtiging erin? co2 uitstoot?
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • Inderdaad, verbruik. En eigenlijk ook kosten want je zou met een electomotoraangedreven hydraulische bekrachtiging beide voordelen kunnen hebben...
                    Het relatief gebrek aan gevoel ligt ook aan de banden. Met een AD08 zoals de BMW heeft zou dat al veel beter worden met stuurgevoel. Maar dan lever je weer speelsheid in... Netto is het wel degelijk een straffe kar, make no mistake...
                    Dus misschien toch kopen en weer de "tuningtoer" opgaan???
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • Ik ben vorige week ook gaan testrijden. Weliswaar in een voor mij onbekende omgeving en met begeleiding. Ik kon dus geen industriepark opzoeken om de limiet van de wagen te zoeken. Het was de automatische versie; persoonlijk geen ervaring met automatique, maar deze was op 't eerste gevoel vrij traag, ook in sportstand. De wagen stuurt wel vrij scherp en is zeker goed in balance, maar rechtdoor ontbreekt er toch een beetje punch.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Inderdaad, verbruik. En eigenlijk ook kosten want je zou met een electomotoraangedreven hydraulische bekrachtiging beide voordelen kunnen hebben...
                        Het relatief gebrek aan gevoel ligt ook aan de banden. Met een AD08 zoals de BMW heeft zou dat al veel beter worden met stuurgevoel. Maar dan lever je weer speelsheid in... Netto is het wel degelijk een straffe kar, make no mistake...
                        Dus misschien toch kopen en weer de "tuningtoer" opgaan???
                        DOEN!!!!!!

                        Comment


                        • Helaas te klein voor mij (+- 195 cm). Niet van hoofdruimte (plaats met hopen) maar van benen. Met de stoel in de verste positie (m.a.w. tegen de achterbank geplakt) kwam ik bij het wisselen van gas naar rem met m'n rechterknie constant tegen die plastiek die onderaan de stuurkolom zit.
                          Once you go Mac, you never go back.
                          Audi A3 SB 1.6TDI

                          Comment


                          • Top Gear Magazine heeft de 24 strafste sportwagens getest in hun speed week:



                            SPOILER ALERT BELOW!

















                            De sujet van dit topic wint


                            Ze geven in het artikel ook aan dat mijn huidige Swift Sport van hetzelfde hout is gesneden als de GT86, lichte simpele fun.
                            En idd na de GT86 gereden te hebben was het geen straf de Swift naar huis te rijden, dus besloten deze nog een tijdje te houden.
                            En als de GT86 zijn eerste update krijgt, dan zullen we dat nog eens zeer goed bekijken
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • Kzal ook es zien voor een testrit, hoe meer ik lees over deze wagen hoe meer ik em wil.
                              my ride http://autoforum.be/showthread.php?t=53452

                              Comment


                              • Kheb een testrit op 11augustus; kben is curieus
                                - Opel Speedster Driver -
                                http://speedster1282.webs.com/

                                Comment


                                • Heb er een paar weken geleden mogen mee rijden! Super wagen (heb nu een BMW 118i), zou zeker overwegen de wagen te kopen.
                                  Echter heb ik een vraag over de BIV, volgens sommige auto sites is de BIV +2400 Euro, terwijl als ik de BIV uitreken via de portaal van de Vlaamse belastingen kome ik een veeeeeeeeel lager bedrag tegen, iemand een uitleg hiervoor?
                                  Greets












                                  Last edited by ; 24/07/2012, 13:12.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Verfai Bekijk Berichten
                                    Echter heb ik een vraag over de BIV, volgens sommige auto sites is de BIV +2400 Euro, terwijl als ik de BIV uitreken via de portaal van de Vlaamse belastingen kome ik een veeeeeeeeel lager bedrag tegen, iemand een uitleg hiervoor?
                                    Greets
                                    Dit komt omdat sommige websites nog niet de geupdate tarieven hanteren...
                                    Op de website van de overheid staan uiteraard wel reeds de juiste vermeld...

                                    Heb hetzelfde gemerkt voor de BIV op mijn Evo X. Kwam in de praktijk lager (+-20%) uit dan hetgene sommige andere sites opgaven. (+- 4200 euro ipv 5000 euro voordien)
                                    Last edited by ; 26/07/2012, 22:00.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door teddy Bekijk Berichten
                                      Kzal ook es zien voor een testrit, hoe meer ik lees over deze wagen hoe meer ik em wil.
                                      Ik wil zeker geen spelbreker zijn, maar zet je verwachtingen niet te hoog...
                                      Een vriend van me heeft er reeds mee gereden en was serieus teleurgesteld.

                                      De +-200Nm stellen zoals verwacht niks voor waardoor de auto allesbehalve snel of sportief overkomt. Alle positive reviews kloppen wel maar dan moet je de wagen constant in toeren houden of je valt in slaap.

                                      Op een track is dit geen probleem en heb je maximale fun maar daar de meesten toch wel 95% op de openbare weg zullen rijden, blijf je al snel met een leeg gevoel achter...
                                      Als er ooit een turbo of kompressor kit uitkomt waardoor je richting 300Nm uitkomt, dan wordt het een ander verhaal...

                                      Tot dan moet je oftewel op track gaan om ten volle de wagen in toeren te kunnen laten gaan, oftewel de driving skills van Mr. Ken Block himself hebben om dit op de openbare weg te kunnen doen...
                                      Last edited by ; 25/07/2012, 03:52.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        Ik wil zeker geen spelbreker zijn, maar zet je verwachtingen niet te hoog...
                                        Een vriend van me heeft er reeds mee gereden en was serieus teleurgesteld.

                                        De +-200Nm stellen zoals verwacht niks voor waardoor de auto allesbehalve snel of sportief overkomt. Alle positive reviews kloppen wel maar dan moet je de wagen constant in toeren houden of je valt in slaap.

                                        Op een track is dit geen probleem en heb je maximale fun maar daar de meesten toch wel 95% op de openbare weg zullen rijden, blijf je al snel met een leeg gevoel achter...
                                        Als er ooit een turbo of kompressor kit uitkomt waardoor je richting 300Nm uitkomt, dan wordt het een ander verhaal...

                                        Tot dan moet je oftewel op track gaan om ten volle de wagen in toeren te kunnen laten gaan, oftewel de driving skills van Mr. Ken Block himself hebben om dit op de openbare weg te kunnen doen...
                                        Ook mijn gedacht, na alles wat enigszins mogelijk is hierover te lezen (nog niet gereden).
                                        Dat jet een leuke rijdersauto is met leuke sensaties staat vast.
                                        Maar denk dat zijn zwakkere "prestaties" mij ook snel zouden frustreren.
                                        Het staat in de sterren geschreven dat hier snellere varianten op komen en dan moet dit een prachtige machine zijn.
                                        Als het budget de bijhorende meerprijs (schat dat op 5000 tot 8000) zou ik absoluut wachten om te kopen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                          Ik wil zeker geen spelbreker zijn, maar zet je verwachtingen niet te hoog...
                                          Een vriend van me heeft er reeds mee gereden en was serieus teleurgesteld.
                                          Dat was ik dus en had me al voorbereid op weinig power ,maar het was nog erger als ik verwacht had.
                                          Zitpositie , ophanging, stuurgevoel zitten allemaal goed.
                                          Maar de performantie is echt om te huilen.
                                          Ter info : Officieel boekje geeft 7.6 naar 100 aan en een 205Nm voor de manuele. 8.2 voor de automatische.
                                          De babysitter naast mij : "je voelt hem boven de 4000 toeren echt loskomen he" (enthousiast)
                                          Ik deed van "u-huh" en dacht "dan begint de motor meer lawaai te maken en heb je het GEVOEL dat hij begint te trekken ja"
                                          Met wat verbeelding voel je hem ietsie-pietsie beter gaan. Not impressed...at all.
                                          Op bepaald moment een Mini Cooper voorbijgestoken (niet op gelet welke uitvoering het was),
                                          en ik hoopte ECHT dat die ook niet ging gas bijgeven of ik was er van zen leven niet voorbijgeraakt.
                                          De cornering heb ik niet zo goed kunnen testen. Openbare weg...bijzit....
                                          Over kasseien rijden is wel heel vlot en gedempt, je rammelt je kiezen dus niet uit elkaar.
                                          Stuurt strak en wat zwaarder als verwacht.
                                          De schakelbak is niet hakerig te noemen, maar mocht net iets soepelder aanvoelen.
                                          Zetels zitten super.
                                          Interieur ziet er ok uit (persoonlijk) en omarmt je als bestuurder alsof je in een cocon zit.

                                          Uiteindelijk zit je met een "sportauto" die er snel uitziet, maar van geen hol vooruitgaat.
                                          Performantie hoort toch ook een deel van de fun te zijn ?
                                          De journalisten zijn allemaal lovend, maar even opletten : waar sturen ze die naartoe ? Naar een kronkelbaan in een Spaans gebergte of een circuit....
                                          Daar zal je ongetwijfeld leut aan beleven aan het fijne sturen, het gecontroleerd uitbreken , het mooi doseerbare gaspedaal .
                                          Voor op de gewone baan mee rond te rijden is hij ronduit saai.

                                          Ja, hij wordt gepromoot als een drivers car en "putting the driver back in the seat" en nog van die reclame slogans, maar hij mist gewoon wat pit om overtuigend over te komen.

                                          Gemiste kans.
                                          Wachten op de hot GT86 versie die ze blijkbaar al aan het testen zijn.
                                          Toyota is already hard at work evaluating a high performance version of its new GT 86 sporting coupe


                                          PS: ik ken iemand die met een S2000 rijdt en die vond hem WEL goed rijden . Die is gewoon van met een high-revving auto te rijden...Ik vind het eerder frustrerend om helemaal tot het einde te moeten gaan om er dan iets uit te krijgen bij dergelijke autos. Ook krijgt Toyota toch wel wat reacties dat er meer vermogen in de lower-band mocht zijn... Terecht.
                                          Last edited by Bleet; 26/07/2012, 18:03.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X