Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wat is het voordeel van deze toyota ten opzichte van zijn subaru tweelingbroertje? Of zijn het echt identiek dezelfde auto's? verschil in opties?
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk Berichten
      Dat was ik dus en had me al voorbereid op weinig power ,maar het was nog erger als ik verwacht had.
      Zitpositie , ophanging, stuurgevoel zitten allemaal goed.
      Maar de performantie is echt om te huilen.
      Ter info : Officieel boekje geeft 7.6 naar 100 aan en een 205Nm voor de manuele. 8.2 voor de automatische.
      De babysitter naast mij : "je voelt hem boven de 4000 toeren echt loskomen he" (enthousiast)
      Ik deed van "u-huh" en dacht "dan begint de motor meer lawaai te maken en heb je het GEVOEL dat hij begint te trekken ja"
      Met wat verbeelding voel je hem ietsie-pietsie beter gaan. Not impressed...at all.
      Op bepaald moment een Mini Cooper voorbijgestoken (niet op gelet welke uitvoering het was),
      en ik hoopte ECHT dat die ook niet ging gas bijgeven of ik was er van zen leven niet voorbijgeraakt.
      De cornering heb ik niet zo goed kunnen testen. Openbare weg...bijzit....
      Over kasseien rijden is wel heel vlot en gedempt, je rammelt je kiezen dus niet uit elkaar.
      Stuurt strak en wat zwaarder als verwacht.
      De schakelbak is niet hakerig te noemen, maar mocht net iets soepelder aanvoelen.
      Zetels zitten super.
      Interieur ziet er ok uit (persoonlijk) en omarmt je als bestuurder alsof je in een cocon zit.

      Uiteindelijk zit je met een "sportauto" die er snel uitziet, maar van geen hol vooruitgaat.
      Performantie hoort toch ook een deel van de fun te zijn ?
      De journalisten zijn allemaal lovend, maar even opletten : waar sturen ze die naartoe ? Naar een kronkelbaan in een Spaans gebergte of een circuit....
      Daar zal je ongetwijfeld leut aan beleven aan het fijne sturen, het gecontroleerd uitbreken , het mooi doseerbare gaspedaal .
      Voor op de gewone baan mee rond te rijden is hij ronduit saai.

      Ja, hij wordt gepromoot als een drivers car en "putting the driver back in the seat" en nog van die reclame slogans, maar hij mist gewoon wat pit om overtuigend over te komen.

      Gemiste kans.
      Wachten op de hot GT86 versie die ze blijkbaar al aan het testen zijn.
      Toyota is already hard at work evaluating a high performance version of its new GT 86 sporting coupe


      PS: ik ken iemand die met een S2000 rijdt en die vond hem WEL goed rijden . Die is gewoon van met een high-revving auto te rijden...Ik vind het eerder frustrerend om helemaal tot het einde te moeten gaan om er dan iets uit te krijgen bij dergelijke autos. Ook krijgt Toyota toch wel wat reacties dat er meer vermogen in de lower-band mocht zijn... Terecht.
      Ik snap hier iets niet….Ik wil niet enkel bovenstaande citeren, maar je was wel de laatste .

      Ik heb zo een gevoel dat jullie allemaal appelen met peren aan het vergelijken zijn, Toyota bied hier een leuk uitziende wagen aan met 200pk voor ietsje minder dan 32k€, een Audi RS4, M3 of 911GT3 is de wagen ZEKER niet, maar bied wel voor een “lage prijs” een leuke rijervaring en mooie sportieve looks…Wat je bij andere merken voor die prijs niet hebt.

      Hier is iemand anders die zegt wachten op andere versie en 5 a 8k bij optellen!? Voor 5 a 8000 Euro heb je bij andere merken een hele wagen!? Als je een potentiele koper zou zijn voor deze wagen dan geef je geen 40000€ aan een wagen, al ZEKER niet aan een Toyota (32 is zelfs al veel imo) om nog maar te zwijgen voor het verschil in BIV en jaarlijkse rij taks met een opgepompte versie.

      Voor 40000€, ga ik wel voor een BMW M135i Sportshatch idpv deze, echter kan mijn rekening een wagen als dat niet echt aan, vandaar deze GT86 voor mij een mooie oplossing is

      Comment


      • @Verfai, daar zou je nog van kunnen verschieten hoeveel liefhebbers zo'n auto naar waarde kunnen schatten en voor het understated imago van een Toyobaru vallen zolang het maar een echte drivers car is. Alleen vult 'ie dat plaatje (nog) niet volledig in. Ik zie dit wel goedkomen, ofwel zelf geld tegenaan gooien (compressor kit enzovoort) oftewel wachten op een STi. En als je de PK's niet moet hebben, ook goed eh, dan kan je 'em nu al kopen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          @Verfai, daar zou je nog van kunnen verschieten hoeveel liefhebbers zo'n auto naar waarde kunnen schatten en voor het understated imago van een Toyobaru vallen zolang het maar een echte drivers car is. Alleen vult 'ie dat plaatje (nog) niet volledig in. Ik zie dit wel goedkomen, ofwel zelf geld tegenaan gooien (compressor kit enzovoort) oftewel wachten op een STi. En als je de PK's niet moet hebben, ook goed eh, dan kan je 'em nu al kopen.
          Versta me niet verkeerd ik zou SUPER graag rond rijden met een Veyron, maar kan dit gewoon niet betalen…Toyota geeft nu voor 33000 <- inclusief de BIV en jaarlijkse taks een sportieve wagen, een echte “poor mans sportcar” dus, het imago van Toyota speelt niet mee met mijn mening hier, het is waarde naar geleverd product en wie dit zou kopen, Jan Modaal in Vlaanderen kijkt of kan niet naar wagens kijken van +30000Euro.

          Neem nu er komt een hogere versie uit, de wagen gaat van 32 naar pakt 38000, komt er bij een BIV van 2400 of zelfs veel meer, de jaarlijkse taks gaat ook verdubbelen…Dan is dit een wagen voor een totaal ander publiek in mijn mening.

          Voor het geld dat hij kost en u zal kosten is dit een goede wagen met huidige configuratie, wil je meer dan is hij het niet waard aan u zuur verdiende centjes…Voorbeeld het plastieken binnenste, namaak moter lawaai binnenin door membraan, gewoon zo goedkoop mogelijk ineen gestoken zoals het hoort bij een Toyota (al enkel het geluid van de deur dicht te slaan tussen mij huidige en deze wagen),

          Als ik nu mijn 13 in een dozijn saaie BMW118i zie, pk verschil met de GT86 is te verwaarlozen, ik heb nu ook achterwiel aandrijving, ik heb een M ophanging voor betere rij prestaties en plezier, ongeveer idem prijs(incl opties weliswaar) als de GT86 dan is de GT86 met zijn huidige moter een veel groter rijplezier dan mijn wagen...

          Wanneer ik een een beetje korting krijg bij de dealer en de mijnen kan verkopen zal ik dan ook deze zeker kopen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            @Verfai, daar zou je nog van kunnen verschieten hoeveel liefhebbers zo'n auto naar waarde kunnen schatten en voor het understated imago van een Toyobaru vallen zolang het maar een echte drivers car is. Alleen vult 'ie dat plaatje (nog) niet volledig in. Ik zie dit wel goedkomen, ofwel zelf geld tegenaan gooien (compressor kit enzovoort) oftewel wachten op een STi. En als je de PK's niet moet hebben, ook goed eh, dan kan je 'em nu al kopen.
            Vind ik een mooie samenvatting ! De fun van deze kar ligt in het hoogtoerige, op motorgebied, een beetje meer koppel heeft die kar wel nodig om ook een leuke daily te zijn imo. Ik zou nog heel even op mijn tanden bijten en afwachten want er komt een sportievere versie, zeker en vast, wacht nog even de prijzen etc af.

            Dat de auto een leuke driverscar is gaat niemand ontkennen, integendeel, maar je leest overal ook dat zijn grote nadeel is het totaal gebrek aan wat power als daily, kan bijzonder frustrerend zijn op termijn imo....

            Stoort het je allemaal niet: kopen ! (let alleen op dat het enthousiasme nu niet de bovenhand neemt..............)
            Last edited by Jokke_vlo; 27/07/2012, 15:42.

            Comment


            • Comment


              • Awelja, als die auto er echt bij moet, doe maar!

                Comment




                • Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

                  Comment




                  • We hebben er lang op moeten wachten, maar Toyota heeft eindelijk weer een wagen klaar die de moeite is om naar uit te kijken. En dat deden we. Het Supra-tijdperk heeft onze website niet mogen meemaken, maar dat maakten we afgelopen week goed met een pak kilometers in deze GT86.

                    lees de hele test: http://www.autofans.be/rijtest/rijtest-toyota-gt86

                    Comment


                    • e644d7d8d2d711e192a722000a1e8b14_7.jpg
                      Ik zou hem zo wel willen Liefst met 100+ bandensetjes

                      Comment


                      • Comment


                        • Afgelopen zondag waren er op de ring een tiental GT-86's aanwezig. Zijn toch knappe bakjes!
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Perfectie, merci voor deze post.

                            Comment


                            • idd, niet te opvallend (clean) , zou graag is met 1 rijden, gaat wss beetje overroepen zijn (net als een rete goeie film die achteraf toch maar gewoon goed was )
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment




                              • ... en voor wie benieuwd is hoe de automaat "in het echte leven" is, kan hier het testverslag nalezen.

                                Met de GT86 heeft Toyota een winnaar in handen. Misschien zonder records te breken, of zelfs zonder de snelste van de klas te zijn, maar wel als algemene acceptatie in rekening wordt gebracht. Het model moet een nieuw tijdperk van betaalbare sportcoupés inleiden, waarbij rijplezier meer dan ooit op de eerste plaats komt te staan. Na een eerste circuittest, laten we deze Toyota met ons eigenste weggennet kennismaken.

                                Comment


                                • Comment


                                  • Ik heb alvast een testritje geboekt voor in september bij de Toyota dealer in de buurt
                                    Jammer dat ze niet onder de €30k gebleven zijn qua prijs, hiermee lopen ze volgens mij heel wat klanten mis.

                                    Comment


                                    • Waar boeken jullie die testritten? Ik veronderstel dat niet iedere dealer zo een staan heeft.

                                      Gaat dit makkelijk, want ik ben nog maar 26 ...

                                      Comment


                                      • Bij Segers Wezemaal staat een testauto, daar zijn ze niet moeilijk t is een toyota garage he en geen duitse
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Waar boeken jullie die testritten? Ik veronderstel dat niet iedere dealer zo een staan heeft.

                                          Gaat dit makkelijk, want ik ben nog maar 26 ...
                                          Gewoon aanvragen via de Toyota website, je kan een dealer in je buurt selecteren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X