Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vandaag een korte, maar leuke testrit gemaakt

    samengevat : het is de eerste auto waar we mee rijden sinds we onze fiesta ST hebben die.....nog meer fun is dan de fiesta op lage snelheden.... dat ding is zo lichtvoetig achteraan, een feest !!! leuke versnellingsbak, cosy interieur, motor is meeeeer dan genoeg als dagelijkse wagen of om es te gaan spelen in de ardennen
    Gelukkig voor ons dat we net nog wat verbouwingen gedaan hebben, en dat we geen 30000 euro in 1 of andere sok hebben liggen, want echt waar, de bestelbon was vandaag nog getekend !
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
      Denk ook dat het meer iets voor liefhebbers is, anders wegen de nadelen niet op tegen de voordelen van het concept. Bv het gebrek aan koppel onderin waarvoor je wel een goede gasrespons in ruil krijgt.
      scion-frs-dyno.jpg

      De motor is zo afgesteld dat hij net wel een 'hoog' koppel heeft in lage toeren. Dan volgt dat rare dipje tot 4500 en vanaf dan blijft hij stabiel zo'n 200 nm leveren. Maar met een stel ogen leidt je dat zelf ook af natuurlijk

      Ik zou er echt eens graag mee rijden maar ik krijg dat ding wrs niet mee met mijn leeftijd :s

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        [ATTACH=CONFIG]92399[/ATTACH]

        De motor is zo afgesteld dat hij net wel een 'hoog' koppel heeft in lage toeren. Dan volgt dat rare dipje tot 4500 en vanaf dan blijft hij stabiel zo'n 200 nm leveren. Maar met een stel ogen leidt je dat zelf ook af natuurlijk

        Ik zou er echt eens graag mee rijden maar ik krijg dat ding wrs niet mee met mijn leeftijd :s
        Ik ben er ook eens mee gaan rijden puur uit nieuwsgierigheid, ding rijdt leuk vind het echt een leuk autootje.
        Maar ik mis toch echt wel koppel. Als je echt wilt spelen heb je meer koppel nodig imo, voor een driftje te leggen.

        Comment


        • Koppel nodig voor een driftje te leggen?

          De GT86 heeft idd koppel en vermogen te kort helemaal akkoord. Maar dat heeft toch niks of niet veel met driften te maken? Denk net dat dit een super
          plezante wagen is om te driften.

          Comment


          • Dat van dat koppel en vermogen, dat kan mij helemaal geen zier schelen. Ik heb met 90 pk, fwd en 200nm meer dan plezier genoeg op de baan. Dit is imho de ideale daily voor jonge gasten. Koppel en vermogen is enkel goed voor op grote circuits en die zijn voor velen simpelweg te duur. En prijs is niet echt een groot argument want de offertes vallen zeer goed mee.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
              Ik ben er ook eens mee gaan rijden puur uit nieuwsgierigheid, ding rijdt leuk vind het echt een leuk autootje.
              Maar ik mis toch echt wel koppel. Als je echt wilt spelen heb je meer koppel nodig imo, voor een driftje te leggen.
              De AE86 (zijne pa dus) had maar 130pk dacht ik en t was de "ultieme" driftauto, driften op power gaat ook maar dan moet je veel pk's hebben
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                Ik ben er ook eens mee gaan rijden puur uit nieuwsgierigheid, ding rijdt leuk vind het echt een leuk autootje.
                Maar ik mis toch echt wel koppel. Als je echt wilt spelen heb je meer koppel nodig imo, voor een driftje te leggen.
                Wij hebben enkel in een industriepark gaan rijden....he hebt echt niet meer koppel nodig...we hebben geen enkele bocht of rond punt genomen zonder dwars te gaan, en daar was niks moeilijk aan, gewoon esp volledig uitschakelen
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Koppel nodig voor een driftje te leggen?

                  De GT86 heeft idd koppel en vermogen te kort helemaal akkoord. Maar dat heeft toch niks of niet veel met driften te maken? Denk net dat dit een super
                  plezante wagen is om te driften.
                  Als ik het heb over driften dan heb ik het niet over den auto ne keer dwars te zetten, ik bedoel dan ook echt driften en een auto met veel koppel onderin is gewoon veel makkelijker te driften en vooral veel vergevingsgezinder.
                  Ik heb er trouwens al mee gereden/gedrift en ge krijgt dat ding zeker dwars een rondpuntje nemen gaat, maar tis zeker niet gemakkelijk om hem in zijn drift te krijgen zeker niet om het veilig te houden op de openbare weg. (uiteindelijk doen we dat allemaal toch wel eens! )

                  Comment


                  • Ik vind smijten niet driften, met een focus RS kan je ook smijten ma das anders als driften.

                    Comment


                    • Denk toch dat 90% van de bestuurders nog nooit een drift gedaan heeft met z'n auto. Toch niet vrijwillig.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Denk toch dat 90% van de bestuurders nog nooit een drift gedaan heeft met z'n auto. Toch niet vrijwillig.
                        Maak daar 99% van, wij als liefhebbers miskijken ons daar idd op.

                        Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                        Ik vind smijten niet driften, met een focus RS kan je ook smijten ma das anders als driften.
                        Ik respecteer je mening, maar het is niet wat ik hoor van de instructeurs. Toevallig daar drie weken terug (op een driftsessie) nog een gesprek over gehad met Vincent Radermecker over hoe breng je een auto in drift, en vooral hoe hou je een auto in drift.

                        Die mannen bij die slipschool zijn duidelijk: een rem gebruiken om je auto uit balans te brengen om een drift in te zetten is niet uit den boze bv !

                        En dan vind ik een atmosferische motor net het gemakkelijkst, makkelijker dan een koppelrijke aangeblazen motor bv....

                        Wat jij aanhaalt is een powerdrift. Nogmaals, de kunst van een goede drift is niet de uitlokking (voor jou mag dat uitsluitend op de gas), maar het aanhouden. Ik ben zo goed als zeker dat de GT86 zich daar uitermate goed toe leent.

                        Nu goed je geeft aan wat het VOOR JOU moet zijn.

                        Heb al meermaals de 1M zien (proberen driften) dat is bv met al zijn koppel (+turbo's +korte wielbasis) VELEN malen moeilijker dan de GT86.
                        Last edited by Jokke_vlo; 24/09/2012, 11:50.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Maak daar 99% van, wij als liefhebbers miskijken ons daar idd op.



                          Ik respecteer je mening, maar het is niet wat ik hoor van de instructeurs. Toevallig daar drie weken terug (op een driftsessie) nog een gesprek over gehad met Vincent Radermecker over hoe breng je een auto in drift, en vooral hoe hou je een auto in drift.

                          Die mannen bij die slipschool zijn duidelijk: een rem gebruiken om je auto uit balans te brengen om een drift in te zetten is niet uit den boze bv !

                          En dan vind ik een atmosferische motor net het gemakkelijkst, makkelijker dan een koppelrijke aangeblazen motor bv....

                          Wat jij aanhaalt is een powerdrift. Nogmaals, de kunst van een goede drift is niet de uitlokking (voor jou mag dat uitsluitend op de gas), maar het aanhouden. Ik ben zo goed als zeker dat de GT86 zich daar uitermate goed toe leent.

                          Nu goed je geeft aan wat het VOOR JOU moet zijn.

                          Heb al meermaals de 1M zien (proberen driften) dat is bv met al zijn koppel (+turbo's +korte wielbasis) VELEN malen moeilijker dan de GT86.
                          Tis zoals ge zegt, tis maar wat je verkiest ik zou veel liever in een 1M driften, de kunst om dan op de correcte manier met het gas om te springen is mss wel moeilijker maar dat maakt het nu net leuker. Feit is dat een auto met veel koppel onderin zich veel makkelijker laat dwarszetten zonder bv de rem of handrem te gebruiken.
                          Ik vind het leuker om een auto uit balans te brengen met mijn rechtervoet op het gaspedaal.
                          En ik ben er ook zeker van dat ik en GT86 goed zou dwarskrijgen, maar je hebt toch echt wel vermogen nodig om een mooie drifthoek + snelheid te kunnen bekomen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                            maar je hebt toch echt wel vermogen nodig om een mooie drifthoek + snelheid te kunnen bekomen.
                            agggghrrrrr ge doet het er toch voor, mag ik hopen, hé Geilen

                            Menen kan je dat niet doen, allez hoewel ik je wel een stuk kan volgen op DROOG wegdek heb je idd wel wat vermogen nodig om een wagen op de gas in drift te brengen en dat is zeker het leukst.
                            Op nat daarentegen is dat anders. En nogmaals dat vermogen liefst met atmo motor om het spel te kunnen doseren.

                            Geloof me zo een GT86 ga je een pak makkelijker in drift brengen dat bv een Exige met 280pk (korte wielbasis, compressor) die in principe daar vermogen genoeg voor heeft.....
                            Vergeet ook niet dat je idd het koppel bij een atmo niet onderin moet zoeken, je zal dat ding eerder hoogtoerig moeten driften, maar dat heeft niks te maken met te weinig vermogen wel met het verschil tussen een turbo (wat we nu toch zo gewoon raken) en atmo motor.

                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                            Check vanaf 1.50, droog, geen handrem, niet al te snel en dat drift gelijk niks.
                            Last edited by Jokke_vlo; 24/09/2012, 16:55.

                            Comment


                            • Ik heb er afgelopen week-end niet mee gedrift, maar zo'n GT86 lijkt mij idd toch vrij tail happy. Dat merkte ik al met stabiliteitscontrole e.d. aan.
                              Ik weet niet of hij makkelijk te driften zou vallen op droog wegdek, maar als het een béétje vochtig is, moet dat ding toch makkelijk te driften vallen.
                              Naar vermogen toe: nog meer en het was een echt racemachine geweest. Als daily ride vind ik het vermogen toch voldoende. Akkoord, hij voelt nooit echt snel, maar het gaat hem om de fun in deze wagen. Wil je vermogen, koop dan een Astra OPC. Iets zegt mij echter dat ik veel liever met een GT86 zou rijden dan met een Astra OPC, hoewel ik die laatste nog nooit zelf gereden heb.
                              Gisteren telefoneerde ik met een maat over de testrit met de Toyota en hij vroeg mij met wat ik het liefst rijd: mijn 120d of de GT86. Sorry, maar de BMW heeft verloren. Ik heb het voor BMW, maar ik ben helemaal geen badgerijder. Een BMW kopen omwille van het imago of de badge, vind ik belachelijk. En de mensen die zo redeneren, zal je ook zelden met een sportieve BMW zien rijden. Een 116d (of 316d) met een Option Line is voor de meesten al meer dan genoeg.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                agggghrrrrr ge doet het er toch voor, mag ik hopen, hé Geilen

                                Menen kan je dat niet doen, allez hoewel ik je wel een stuk kan volgen op DROOG wegdek heb je idd wel wat vermogen nodig om een wagen op de gas in drift te brengen en dat is zeker het leukst.
                                Op nat daarentegen is dat anders. En nogmaals dat vermogen liefst met atmo motor om het spel te kunnen doseren.

                                Geloof me zo een GT86 ga je een pak makkelijker in drift brengen dat bv een Exige met 280pk (korte wielbasis, compressor) die in principe daar vermogen genoeg voor heeft.....
                                Vergeet ook niet dat je idd het koppel bij een atmo niet onderin moet zoeken, je zal dat ding eerder hoogtoerig moeten driften, maar dat heeft niks te maken met te weinig vermogen wel met het verschil tussen een turbo (wat we nu toch zo gewoon raken) en atmo motor.

                                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                Check vanaf 1.50, droog, geen handrem, niet al te snel en dat drift gelijk niks.
                                edith

                                Comment


                                • Idd op dat filmke gaat hij mooi dwars, ik heb het dan ook over mijn persoonlijke ervaring ik heb ondertussen al redelijk wat auto's dwars gezet, en meestal slaagde ik daar zeer goed in. Nuja met de m5 is het gewoon peace of cake en daarom mss ook dat ik wat te veel verwend ben. Maar ik daag je uit als je hem een keer meekrijgt, probeer hem eens dwars te gooien.
                                  Er zijn genoeg filmkes te vinden van eender welk merk waar iemand mee drift.
                                  Een feit is de toyota rijdt leuk en mits nat en geen super banden is het door zijn leuk onderstel een fijn speelgoedje.
                                  Maar het ding mist koppel onderin, moet daarom niet geblazen zijn eh, maar een tufje meer koppel zou echt wenselijk zijn.

                                  Ik ervaarde het als vervelend, je kan niet meerijden met de vlottere mannen zonder dat ding tegen zijn begrenzer te laten gaan, en dat vind ik persoonlijk onaangenaam.

                                  Ik wacht dus op de BRZ STI!

                                  Comment


                                  • Karen zal idd de ervaring hebben die nodig is en ik geloof haar bij deze. Dat de auto te weinig vermogen heeft is ondertussen duidelijk. Maar vergeet ook niet de typische atmo kenmerken. Ik nodig je uit om een GT3 dwars te zetten, dat kan ook niet op koppel onderin. Stijve ophanging, brede banden, atmo. Toch lukt het vrij makkelijk maar het vraagt een andere techniek dan gas geven.........dat is ook wat ik bedoel met de GT86.

                                    Om een leuke sportwagen te zijn heeft hij idd te weinig vermogen maar dat had ik wat posts terug ook al gezegd. De beste stuurlui staan aan wal ik wil hem dus zo snel mogelijk is kunnen rijden.....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                      Ik wacht dus op de BRZ STI!
                                      Heeft misschien ook niet dat turboblok waar je op hoopt. ;-)
                                      Ondertussen schieten de aftermarket turbokits wel als paddenstoelen uit de grond, dat is ook een oplossing... enkel jammer dat ons landje zo intolerant is voor dat soort modificaties, 't zou anders echt een leuk project kunnen zijn.

                                      Comment


                                      • Ze zullen wel komen met een straffere versie, no doubt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Ze zullen wel komen met een straffere versie, no doubt.
                                          Ik weet het niet de man die achter de gt86 staat Toyoda beweert dat het niet nodig is om er fun mee te hebben.
                                          Ik hoop dat hij de bestaade reviews gehoor gaat geven...
                                          Daarom dat ik ergens denk dat subaru eerder gaat afkomen met een gepeperdere versie, die van mij niet eens geblazen moet zijn...
                                          Hij moet gewoon nog meer hardcore worden en natuurlijk het nodige extra vermogen hebben.
                                          Als dat kan zonder turbo des te beter, een atmo blok is nog altijd leuker te berijden imo.(hoewel deze ook steed lineairder worden)
                                          100kg eraf 50pk extra en een setje leuke remmen, en ik sta als eerste in de wachtrij.
                                          Wat dat aeroxpakket betreft, dat zou er bij mij sowieso op moeten, irl vind ik dit echt super knap en bruut.
                                          Het is een knipoog naar 1 van mijn alltime favo's nl. de supra...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X