Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT 86
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenIk weet het niet de man die achter de gt86 staat Toyoda beweert dat het niet nodig is om er fun mee te hebben.
Ik hoop dat hij de bestaade reviews gehoor gaat geven...
Daarom dat ik ergens denk dat subaru eerder gaat afkomen met een gepeperdere versie, die van mij niet eens geblazen moet zijn...
Hij moet gewoon nog meer hardcore worden en natuurlijk het nodige extra vermogen hebben.
Als dat kan zonder turbo des te beter, een atmo blok is nog altijd leuker te berijden imo.(hoewel deze ook steed lineairder worden)
100kg eraf 50pk extra en een setje leuke remmen, en ik sta als eerste in de wachtrij.
Wat dat aeroxpakket betreft, dat zou er bij mij sowieso op moeten, irl vind ik dit echt super knap en bruut.
Het is een knipoog naar 1 van mijn alltime favo's nl. de supra...
Als de GT86 ontwikkeld zou zijn als saaie sportieve wagen, dan zijn ze niet bepaald geslaagd in hun opzet.
Naar fun toe scoort die wagen net heel goed. Dat hij niet echt snel is, is wel de enige commentaar die je kan geven. De rest is van ondergeschikt belang bij dit soort wagens (veel ruimte op de achterbank bv.).
Comment
-
Zo een rode
(waar is die kwijlende smily als je hem nodig hebt)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNiet nodig er fun mee te hebben? Ik dacht dat de GT86 net wél als funauto werd ontwikkeld. Maar dan wel een funwagen waar je niet per sé loeihard mee moet gaan. Toch wel een verschil, me dunkt.
Als de GT86 ontwikkeld zou zijn als saaie sportieve wagen, dan zijn ze niet bepaald geslaagd in hun opzet.
Naar fun toe scoort die wagen net heel goed. Dat hij niet echt snel is, is wel de enige commentaar die je kan geven. De rest is van ondergeschikt belang bij dit soort wagens (veel ruimte op de achterbank bv.).
Over het punt dat de GT86 vermogen mist ben ik het maar voor een beperkt deel eens. Als je echt de fun opzoekt en de wagen tegen de begrenzer aanrijdt, vind ik de GT86 zeker geen gebrek aan vermogen hebben. Op circuit heb ik nog niet mee gereden maar voor de openbare weg zit dit wel goed. Het gaat allemaal niet super hard maar het snelheidsgevoel is er wel en er valt gewoon veel lol mee te beleven als je op de juiste plek op de juiste plaats gaat rondkarren. Daarnaast kan ik er wel in komen dat wanneer je 's ochtends naar je werk tuft je niet voordurend toeren wil maken en dan mist het beestje wel wat Newtonnekes onderin. Laat staan dat je voor deze niet-fun ritten het meerverbruik van al deze toeren er graag gaat bijnemen...
Meer Pk's, betere remmen, lichter gewicht, bredere banden met meer grip,.. kan de GT86 allemaal best hebben maar de vraag is uiteindelijk of je hier dan ook substantiel meer plezier gaat aan beleven. Voor die paar keer per jaar dat je op een droog en snel circuit alla Franco zal rondrijden zal je hier zeker naar verlangen, maar voor de 99% van de andere fun-ritten, volg ik Mr Toyoda en vind ik ook dat het geen must is. Wel even de knop omdraaien en je erbij neerleggen dat je niet de snelste op de baan bent. Op een vochtig en leeg binnenbaantje waar de herfstblaadjes deels het asfalt bedekken, komen er volgens mij weinig wagens in de sub 30k EUR categorie in de buurt van hetzelfde fungehalte.
Enfin, laat het duidelijk zijn dat ik wel fan ben. Een punt dat ik hier wel wil vermelden is dat de wagen waarmee ikzelf gereden heb nogal rare bokkensprongen maakte bij het stationair draaien. Blijkbaar is dit wel een gekend probleem bij de GT86 / BRZ (Rough Idle) (http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...-sporty-coupes). Daarnaast worden er wel wat andere kleinere probleempjes gemeld. Dus zoals de meerste nieuwe modellen, is de GT86 ook niet vrij van kinderziektes. Zou me hier zelf niet teveel zorgen over maken met de Toyota garantie regeling, maar toch misschien wel iets om in het oog te houden voor diegene die een aankoop overwegen. Het loont misschien om even te wachten tot deze er uit zijn.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDeze is wel erg lekker vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenSmaken en kleuren... Ik zie vooral een verneukte GT.
Hier een weergaloze zwarte uitvoering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LinQ Bekijk BerichtenIemand een gedacht welke velgen dat zijn ?
Deze dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenMOOI
Die auto vraagt om getuned te worden natuurlijk. Een standaard Silvia, RX-7, Supra of Skyline ziet er ook niet meteen geweldig uit. De GT86 is best knap maar de kleine smalle wielen en rijhoogte geven hem niet de sportwagenstance die hij verdient.
Nee, een GT86 zie ik liefst zo origineel mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is het enige probleem van de GT86: niet dat hij best wat meer vermogen zou mogen hebben, niet dat hij te weinig ruimte biedt achteraan, maar wel dat dit binnen dit en pakweg zes jaar een sjonniekar zal zijn.
Nee, een GT86 zie ik liefst zo origineel mogelijk.
dat zei men trouwens ook van de scirocco om dezelfde redenen denk ik, en bleek achteraf toch ook wel mee te vallen
Comment
Comment