Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GT 86 TRD @ Mondial de l'Automobile Parijs:



    Bron: [www.autowereld.com]



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment




    • Toyota stand: [www.omniauto.it]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Knap!

        in de fifth gear van deze week hebben ze zo'n GT86 getest.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
          Ik weet het niet de man die achter de gt86 staat Toyoda beweert dat het niet nodig is om er fun mee te hebben.
          Ik hoop dat hij de bestaade reviews gehoor gaat geven...
          Daarom dat ik ergens denk dat subaru eerder gaat afkomen met een gepeperdere versie, die van mij niet eens geblazen moet zijn...
          Hij moet gewoon nog meer hardcore worden en natuurlijk het nodige extra vermogen hebben.
          Als dat kan zonder turbo des te beter, een atmo blok is nog altijd leuker te berijden imo.(hoewel deze ook steed lineairder worden)
          100kg eraf 50pk extra en een setje leuke remmen, en ik sta als eerste in de wachtrij.
          Wat dat aeroxpakket betreft, dat zou er bij mij sowieso op moeten, irl vind ik dit echt super knap en bruut.
          Het is een knipoog naar 1 van mijn alltime favo's nl. de supra...
          Niet nodig er fun mee te hebben? Ik dacht dat de GT86 net wél als funauto werd ontwikkeld. Maar dan wel een funwagen waar je niet per sé loeihard mee moet gaan. Toch wel een verschil, me dunkt.
          Als de GT86 ontwikkeld zou zijn als saaie sportieve wagen, dan zijn ze niet bepaald geslaagd in hun opzet.
          Naar fun toe scoort die wagen net heel goed. Dat hij niet echt snel is, is wel de enige commentaar die je kan geven. De rest is van ondergeschikt belang bij dit soort wagens (veel ruimte op de achterbank bv.).
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • gt86 is 1 van de gemakelijkste standaard auto om mee te driften(al is het natuurlijk geen V8 monster waar driften te gemakelijk(saai) is)
            en btw mijn gemiddeld verbruik(1u45min) tijdens een testrit was 15.5 liter

            Comment


            • Comment


              • Heb ze gisteren op een trailer op de autostrade gezien. Knappe sportwagen.

                Comment










                • Comment


                  • Zo een rode

                    (waar is die kwijlende smily als je hem nodig hebt)
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Niet nodig er fun mee te hebben? Ik dacht dat de GT86 net wél als funauto werd ontwikkeld. Maar dan wel een funwagen waar je niet per sé loeihard mee moet gaan. Toch wel een verschil, me dunkt.
                      Als de GT86 ontwikkeld zou zijn als saaie sportieve wagen, dan zijn ze niet bepaald geslaagd in hun opzet.
                      Naar fun toe scoort die wagen net heel goed. Dat hij niet echt snel is, is wel de enige commentaar die je kan geven. De rest is van ondergeschikt belang bij dit soort wagens (veel ruimte op de achterbank bv.).
                      Dit vind ik nu net zo super aan deze GT86, je hoeft er niet bepaald extreem hard mee te rijden om er fun aan te beleven. In de opdracht maak me een wagen met maximale fun voor een minimale bedrag, is Toyota / Subaru toch absoluut geslaagd, vind ikzelf. Heb hem zelf al bij zijn nekvel kunnen grijpen en ga akkoord met het meredeel van de professionele reviewers over deze wagen; goede zithouding, relatief comfortabele ophanging, uitgebalanceerd chassis, uitstekende stoelen, vrij goed stuurgevoel (kan nog een tikkeltje directer), looks OK, vrij directe gasresponse, interieur is wat cheap (zeker niet premium om een gehypte term te gebruiken), met de sound ga je geen potten breken maar boven de 4000 toeren dringt het goed waardoor je er toch geen twijfels over hebt dat je met het sportievere soort op pad bent.

                      Over het punt dat de GT86 vermogen mist ben ik het maar voor een beperkt deel eens. Als je echt de fun opzoekt en de wagen tegen de begrenzer aanrijdt, vind ik de GT86 zeker geen gebrek aan vermogen hebben. Op circuit heb ik nog niet mee gereden maar voor de openbare weg zit dit wel goed. Het gaat allemaal niet super hard maar het snelheidsgevoel is er wel en er valt gewoon veel lol mee te beleven als je op de juiste plek op de juiste plaats gaat rondkarren. Daarnaast kan ik er wel in komen dat wanneer je 's ochtends naar je werk tuft je niet voordurend toeren wil maken en dan mist het beestje wel wat Newtonnekes onderin. Laat staan dat je voor deze niet-fun ritten het meerverbruik van al deze toeren er graag gaat bijnemen...

                      Meer Pk's, betere remmen, lichter gewicht, bredere banden met meer grip,.. kan de GT86 allemaal best hebben maar de vraag is uiteindelijk of je hier dan ook substantiel meer plezier gaat aan beleven. Voor die paar keer per jaar dat je op een droog en snel circuit alla Franco zal rondrijden zal je hier zeker naar verlangen, maar voor de 99% van de andere fun-ritten, volg ik Mr Toyoda en vind ik ook dat het geen must is. Wel even de knop omdraaien en je erbij neerleggen dat je niet de snelste op de baan bent. Op een vochtig en leeg binnenbaantje waar de herfstblaadjes deels het asfalt bedekken, komen er volgens mij weinig wagens in de sub 30k EUR categorie in de buurt van hetzelfde fungehalte.

                      Enfin, laat het duidelijk zijn dat ik wel fan ben. Een punt dat ik hier wel wil vermelden is dat de wagen waarmee ikzelf gereden heb nogal rare bokkensprongen maakte bij het stationair draaien. Blijkbaar is dit wel een gekend probleem bij de GT86 / BRZ (Rough Idle) (http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...-sporty-coupes). Daarnaast worden er wel wat andere kleinere probleempjes gemeld. Dus zoals de meerste nieuwe modellen, is de GT86 ook niet vrij van kinderziektes. Zou me hier zelf niet teveel zorgen over maken met de Toyota garantie regeling, maar toch misschien wel iets om in het oog te houden voor diegene die een aankoop overwegen. Het loont misschien om even te wachten tot deze er uit zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                        Waar is die vind-ik-leuk knop ergens?

                        Comment


                        • Deze is wel erg lekker vind ik.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Deze is wel erg lekker vind ik.

                            Smaken en kleuren... Ik zie vooral een verneukte GT.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Smaken en kleuren... Ik zie vooral een verneukte GT.
                              Zeker weten, maar ik vind deze "Rocket Bunny" wide body kit gewoon gaaf.

                              Hier een weergaloze zwarte uitvoering.




                              Comment


                              • MOOI

                                Die auto vraagt om getuned te worden natuurlijk. Een standaard Silvia, RX-7, Supra of Skyline ziet er ook niet meteen geweldig uit. De GT86 is best knap maar de kleine smalle wielen en rijhoogte geven hem niet de sportwagenstance die hij verdient.

                                Comment


                                • volgens mij verpest ge die auto wel met brede velgen

                                  Comment


                                  • Iemand een gedacht welke velgen dat zijn ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door LinQ Bekijk Berichten
                                      Iemand een gedacht welke velgen dat zijn ?
                                      Staat op de auto "Rays", en ik vermoed de Volk Racing G25.

                                      Deze dus.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        MOOI

                                        Die auto vraagt om getuned te worden natuurlijk. Een standaard Silvia, RX-7, Supra of Skyline ziet er ook niet meteen geweldig uit. De GT86 is best knap maar de kleine smalle wielen en rijhoogte geven hem niet de sportwagenstance die hij verdient.
                                        Dat is het enige probleem van de GT86: niet dat hij best wat meer vermogen zou mogen hebben, niet dat hij te weinig ruimte biedt achteraan, maar wel dat dit binnen dit en pakweg zes jaar een sjonniekar zal zijn.

                                        Nee, een GT86 zie ik liefst zo origineel mogelijk.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Dat is het enige probleem van de GT86: niet dat hij best wat meer vermogen zou mogen hebben, niet dat hij te weinig ruimte biedt achteraan, maar wel dat dit binnen dit en pakweg zes jaar een sjonniekar zal zijn.

                                          Nee, een GT86 zie ik liefst zo origineel mogelijk.
                                          denk ik niet, hij is vrij duur, vrij traag voor zijn geld en je kan er geen diesel in krijgen

                                          dat zei men trouwens ook van de scirocco om dezelfde redenen denk ik, en bleek achteraf toch ook wel mee te vallen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X