Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
    Te duur voor de jonge gasten, te weinig vermogen en plaats voor de venten met een jong gezin + concurrentie van menig BMW en hot hatch.
    GT 86: vanaf €31.690. 200 pk / 205 Nm voor een gewicht van 1255 kg. Vergelijk het eens met een Einser Coupé. De 120i weegt 120 kg meer, heeft 30 pk minder en 5 Nm meer en kost naakt €28.850. En uit eigen ervaring weet ik dat het blok eigenlijk wat teleurstelt. De 125i weegt 225 kg meer, heeft 18 pk en 65 Nm meer en kost naakt €34.650. De GT 86 valt daar precies tussen, met een heel stuk minder gewicht en een interessanter zwaartepunt. De Einsers komen dan ook nog eens met zo goed als geen uitrusting en hebben vlot enkele duizenden euro aan opties nodig om gelijk te komen met wat standaard is in de Toyota, dus puur op basis van de cijfers lijkt de GT 86 best een goeie deal. Bon, de 125i heeft natuurlijk de zes-in-lijn, maar een boxer klinkt ook met vier cilinders niet verkeerd. Of zijn we dan toch allemaal merkfascisten?
    Last edited by ; 29/12/2012, 15:27.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
      Als het zo'n hoge spoiler is als in bericht 443, die vind ik niet mooi.
      ik vermoed dat het over onderstaande spoiler (voorbeeldfoto) gaat. Ben niet aan de garage gestopt, heb er enkel voorbij gereden

      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        GT 86: vanaf €31.690. 200 pk / 205 Nm voor een gewicht van 1255 kg. Vergelijk het eens met een Einser Coupé. De 120i weegt 120 kg meer, heeft 30 pk minder en 5 Nm meer en kost naakt €28.850. En uit eigen ervaring weet ik dat het blok eigenlijk wat teleurstelt. De 125i weegt 225 kg meer, heeft 18 pk en 65 Nm meer en kost naakt €34.650. De GT 86 valt daar precies tussen, met een heel stuk minder gewicht en een interessanter zwaartepunt. De Einsers komen dan ook nog eens met zo goed als geen uitrusting en hebben vlot enkele duizenden euro aan opties nodig om gelijk te komen met wat standaard is in de Toyota, dus puur op basis van de cijfers lijkt de GT 86 best een goeie deal. Bon, de 125i heeft natuurlijk de zes-in-lijn, maar een boxer klinkt ook met vier cilinders niet verkeerd. Of zijn we dan toch allemaal merkfascisten?
        Allemaal waar, maar iemand die af en toe een achterbank nodig heeft kan al niet voor een GT-86 gaan.. Daarom weegt de 1 ook meer waarschijnlijk + meer bagage ruimte

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Robiin Bekijk Berichten
          Allemaal waar, maar iemand die af en toe een achterbank nodig heeft kan al niet voor een GT-86 gaan.. Daarom weegt de 1 ook meer waarschijnlijk + meer bagage ruimte
          Beg you pardon? Een 1 coupé heeft ook alleen maar een koffer, en de GT 86 heeft wel degelijk een achterbank. En die is niet minder bruikbaar dan die in een 1 coupé.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
            ik vermoed dat het over onderstaande spoiler (voorbeeldfoto) gaat. Ben niet aan de garage gestopt, heb er enkel voorbij gereden

            Ja, een lelijk ding dus.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
              Beg you pardon? Een 1 coupé heeft ook alleen maar een koffer, en de GT 86 heeft wel degelijk een achterbank. En die is niet minder bruikbaar dan die in een 1 coupé.
              Bijna, de achterbank op de E82 is duidelijk ruimer want daar zit ik zonder probleem achter mezelf (1m84 - maar ook niet meer), maar het verschil is niet zoooo groot, zie mijn vorige post:

              Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              ....
              Ondanks dat, zoals ik eerder berichtte, krijg je nog verbazend veel op die achterbank. Ik kon net mezelf achter mezelf persen (1m84/95kg), maar kinderen en volwassenen onder ~1m75 konden zonder probleem achter mij plaats nemen, enkel voor de voeten was het erg krap en moest ik de stoel voor mij wat omhoog doen. Wat niet ideaal was voor de rijhouding want het stuur staat dan echt te laag...
              Koffer valt ook goed mee...
              Last edited by Onehp; 29/12/2012, 20:05.
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                GT 86: vanaf €31.690. 200 pk / 205 Nm voor een gewicht van 1255 kg. Vergelijk het eens met een Einser Coupé. De 120i weegt 120 kg meer, heeft 30 pk minder en 5 Nm meer en kost naakt €28.850. En uit eigen ervaring weet ik dat het blok eigenlijk wat teleurstelt. De 125i weegt 225 kg meer, heeft 18 pk en 65 Nm meer en kost naakt €34.650. De GT 86 valt daar precies tussen, met een heel stuk minder gewicht en een interessanter zwaartepunt. De Einsers komen dan ook nog eens met zo goed als geen uitrusting en hebben vlot enkele duizenden euro aan opties nodig om gelijk te komen met wat standaard is in de Toyota, dus puur op basis van de cijfers lijkt de GT 86 best een goeie deal. Bon, de 125i heeft natuurlijk de zes-in-lijn, maar een boxer klinkt ook met vier cilinders niet verkeerd. Of zijn we dan toch allemaal merkfascisten?
                Zijn dat Belgische prijzen. ???

                Een GT86 kale standaard versie kost vanaf € 39.990,- in Nederland, voor een kleine € 1000,- meer heb je een kale TT 1.8 TFSI, een kale 120i coupe is rond de 35.000,-
                Ik zou nooit die Toyota kopen, ook al is het een leuke auto.

                Comment


                • NL is veel duurder als bij ons, soms 10.000 euro meer, daarom dat de Nederlanders veel in Duitsland een auto kopen waar t nog goedkoper is.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                    Te duur voor de jonge gasten, te weinig vermogen en plaats voor de venten met een jong gezin + concurrentie van menig BMW en hot hatch.
                    Te weinig vermogen ? Voor de doorsnee ongeschoolde chauffeur is dit reeds meer dan vermogen genoeg als ze alle knopjes afzetten...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      NL is veel duurder als bij ons, soms 10.000 euro meer, daarom dat de Nederlanders veel in Duitsland een auto kopen waar t nog goedkoper is.
                      Ja, maar als je hem invoert moet je nog steeds BPM afdragen over de omgerekende Nederlandse nieuw prijs.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        MOOI

                        Die auto vraagt om getuned te worden natuurlijk. Een standaard Silvia, RX-7, Supra of Skyline ziet er ook niet meteen geweldig uit. De GT86 is best knap maar de kleine smalle wielen en rijhoogte geven hem niet de sportwagenstance die hij verdient.
                        Idd, en de oude AE86 had pak minder pk en is 1 van de beste driftkarren! Ik vindt de originele hoogte icm velgen/banden ook niet echt iets.
                        Subtiele verlaging met mooie velg en de auto komt stuk meer tot zijn recht.

                        Comment


                        • Zeer knap , en als je ziet dat je voor +-28.000 euro al een demovoertuig hebt valt de prijs heel goed mij. Spijtig dat de prestaties (op papier) niet zo vet zijn.
                          7.6sec 0-100km/u en top 226km/u. Ook al zal hij wss fantastisch rijden , hij had gerust voor 200pk betere prestaties mogen hebben.
                          Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                          www.musclecarrent.be

                          Comment


                          • Toch die obsessie met cijfers, rijdt men soms met een stopwatch of met zo een gps-logger ding heel de tijd?
                            Mijn huidige auto doet op papier 11,2s naar de honderd, maar toch laat die zich sportief rijden en geeft mij een smile op kronkelige baantjes.... terwijl andere auto's die op papier veel sneller zijn helemaal niet zo leuk zijn.

                            Cijfers zijn niet alles... ga er eens mee rijden en komt dan terug...
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Toch die obsessie met cijfers, rijdt men soms met een stopwatch of met zo een gps-logger ding heel de tijd?
                              Mijn huidige auto doet op papier 11,2s naar de honderd, maar toch laat die zich sportief rijden en geeft mij een smile op kronkelige baantjes.... terwijl andere auto's die op papier veel sneller zijn helemaal niet zo leuk zijn.

                              Cijfers zijn niet alles... ga er eens mee rijden en komt dan terug...
                              Helemaal akkoord! Hoeveel keer doe je dat nu eigenlijk in praktijk, 0-100 tegen de tijd? Als die motor een leuk karakter heeft, de bak goed schakelt en de handling amusant is, who cares? 7,6s is nu toch ook niet traag? Ik amuseer me rot in m'n 190 die in 15 seconden naar 100 gaat en ik rij er sneller en sportiever mee dan met alle auto's meer een stuk meer vermogen die ik ervoor had.

                              Comment


                              • Ik zeg zeker niet dat de wagen niet leuk rijd , want heb er zelf nog nooit mee gereden. Heb vroeger eens met een Opel Gt gaan rijden en ook al was die sneller op papier dan een Boxster 987 2.7 of Nissan 350Z Roadster hij reed het minste leuk van de 3. Daar geef ik jullie 100% gelijk in.
                                Mss omdat ik bijna nooit geen binnenbaantjes rijd dat ik meer kijk naar het optrekken op het rechte stuk
                                Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                www.musclecarrent.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  GT 86: vanaf €31.690. 200 pk / 205 Nm voor een gewicht van 1255 kg. Vergelijk het eens met een Einser Coupé. De 120i weegt 120 kg meer, heeft 30 pk minder en 5 Nm meer en kost naakt €28.850. En uit eigen ervaring weet ik dat het blok eigenlijk wat teleurstelt. De 125i weegt 225 kg meer, heeft 18 pk en 65 Nm meer en kost naakt €34.650. De GT 86 valt daar precies tussen, met een heel stuk minder gewicht en een interessanter zwaartepunt. De Einsers komen dan ook nog eens met zo goed als geen uitrusting en hebben vlot enkele duizenden euro aan opties nodig om gelijk te komen met wat standaard is in de Toyota, dus puur op basis van de cijfers lijkt de GT 86 best een goeie deal. Bon, de 125i heeft natuurlijk de zes-in-lijn, maar een boxer klinkt ook met vier cilinders niet verkeerd. Of zijn we dan toch allemaal merkfascisten?
                                  Niet allemaal, maar het grootste deel van de markt is merkfacist. Dat is uiteindelijk wat de succes ervan op de markt bepaalt. Ga je de GT86 veel zien met alternatieven als BMW's en ander hot hatches? Ik denk ik het niet.
                                  Persoonlijk zou ik ook liever een gt86 hebben dan een 125, net als jij, maar wij zijn niet de gewone markt. Hetzelfde gaat trouwens op voor de meeste coupes: hoeveel 370z'en, rcz'en of genesissen zie je hier op de baan?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                  Te weinig vermogen ? Voor de doorsnee ongeschoolde chauffeur is dit reeds meer dan vermogen genoeg als ze alle knopjes afzetten...
                                  Voor u misschien, maar op de "toegewijde fora" heb ik vaak gelezen dat het vermogen toch wat tekort schiet, net zoals in een aantal reviews. +50 pk en +50nm, dan zouden er heel wat liefhebbers de gt86 in overweging nemen.

                                  De vraag is dan wel hoeveel de prijs zou omhoog gegaan zijn.

                                  Comment


                                  • Ik ben een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid gaan proefrijden met de GT86 ... en ik moet zeggen die rijdt fantastische , fenomenale wegligging en nog vrij comfortabele vering !
                                    Nu ben ik wel wat pk's gewoon maar op bochtige binnenbanen ga je die zeker niet missen met deze wagen.
                                    De GT86 staat voor sportief rijplezier !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
                                      Ik ben een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid gaan proefrijden met de GT86 ... en ik moet zeggen die rijdt fantastische , fenomenale wegligging en nog vrij comfortabele vering !
                                      Nu ben ik wel wat pk's gewoon maar op bochtige binnenbanen ga je die zeker niet missen met deze wagen.
                                      De GT86 staat voor sportief rijplezier !
                                      Het vermogen probleem is simpel op te lossen met een Rotrex supercharger.
                                      Het zal een kwestie van tijd zijn dat er diverse kits beschikbaar gaan komen.

                                      HKS is de eerste die een Supercharge kit heeft ontwikkeld. (236 pk)



                                      Grofweg zal een Rotrex kit ± 5.000,- Euro gaan kosten.

                                      Comment


                                      • leuke update die enkel reglementair toepasbaar is in NL. In België is zoiets NO GO op keuring...
                                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          Beg you pardon? Een 1 coupé heeft ook alleen maar een koffer, en de GT 86 heeft wel degelijk een achterbank. En die is niet minder bruikbaar dan die in een 1 coupé.
                                          Excuses ik dacht dat de GT-86 geen achterbank had

                                          Comment

                                          Working...
                                          X