Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
    Jeps, heb er een dik half jaar geleden eens 1u mee kunnen rijden.
    Qua rijgedrag en scherpte top alleen moet hij hoog in toeren gehouden worden om iets of wat vooruit te gaan.
    Het is wel zalig hoe gecontroleerd je dat spel dwars kan zetten
    Super!
    Elektronica mocht dus uit?
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      Super!
      Elektronica mocht dus uit?
      Jeps, mocht er mee doen wat ik wou

Comment

• De automaat rijdt beter dan de handgeschakelde.
        Eerste indruk was teleurstellend, het oppakken is anders dan ik gewoon ben. Hij moet echt hoog in toeren gaan om vooruit te gaan en de spreekwoordelijke duw in de rug is er dan niet bij.
        We zijn allemaal al te lang de turbo gewoon zeker.
        De wagen stond op zomerbanden en het was -9. Het geforceerd uitbreken word door de elektronica meteen in de kiem gesmoord, zelfs in deze omstandigheden.
        In de sportstand van 0 voluit zwiept de kont alle kanten uit maar het is volledig onder controle door de elektronica.
        Wanneer je alles uit zet gaat hij meteen dwars. Extra gas bijgeven op een rond punt of in een flauwe bocht en hij is vertrokken.
        Toch had ik de indruk dat niet alles "echt" uit stond. Hij bleef volgens mij toch corrigeren.

Teleurstellend vond ik de binnen afwerking. Het klokje is precies afkomstig uit onze vroegere Starlet van 1987.
        Wie een uitgebreide BC heeft zal hier ook wat in teleurgesteld zijn. Het zit niet logisch in elkaar.
        Het is niet een gevoel van thuiskomen maar een beetje zoeken naar de in / afstellingen.
        De automaat schakelt ook bij een snelheid van 65 steeds tussen 2 versnellingen. (hij heeft er 5)

Bij het vertrekken op een licht oplopende besneeuwde (ijs) oprit ging hij enkel naar links en naar rechts.
        De sneeuwstand ingeschakeld maar deze bracht geen soelaas.
        Tractiecontrole ook uitgezet maar hij kwam niet over het greppeltje heen.
        Dan maar op ralenti en met een heel klein duwtje van 2 gepensioneerden en hij was erover.
        Zoals eerder gezegd met zomerbanden en bij -9.

Verder zeer goede stoelen (optioneel) en een leuk zicht op de neus.
        Een sportwagen gevoel als je er inzit. Goed sturend. Hard op beton wegen maar toch geen problemen bij paddenstoelen en verkeersdrempels.
        Op secundaire wegen gaf de bc 5,5 liter verbruik aan aan 70 per uur.
        Na 2,5 uur goed gereden te hebben stond het algemene verbruik van de rit op net geen 10L.

Al bij al een leuke wagen maar voor mensen die al iets gewoon zijn (M3, Megane Rs en vrienden ) zal hij misschien wat te licht uitvallen.
        Ik ben nu al benieuwd wat een krachtigere versie van deze leuke wagen zal geven.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ik zou ook eens tijd moeten maken om er is mee te gaan rijden, zie dit wel zitten als opvolger van mijn huidige.

lijkt me veel fun voor relatief weinig geld.
          BMW X5 45e

Comment

• Ik ben vorige week ook wa gaan spelen en een poging gedaan tot driften, maar veel snelheid kon ik met die originele banden niet halen.. Vastrijden in 5cm sneeuw Maar toch dikke fun
            Last edited by ; 04/02/2013, 18:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
              Bij mij hebben ze er niet moeilijk over gedaan
              Bij mij ging de verkoper eerst meegaan maar mijn vriendin was mee en dan heeft die kerel gezegd je mag een 15 tot 20tal min gaan testrijden.
              De testsituatie was op een vochtig wagdek maar geen regen of echt water op de baan. ik heb niets uitgezet en het lukte mij om de auto even te doen uitbreken bij het uit accellereren van een bocht.
              Ik ben geen achtertrekker gewend dus voor de geoefende mensen onder ons dai dat wel zijn kun je wel wat uithalen met deze wagen mits de elektrogoden even op verlof zijn natuurlijk.
              2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
              2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lamboy Bekijk Berichten
                Ik ben vorige week ook wa gaan spelen en een poging gedaan tot driften, maar veel snelheid kon ik met die originele banden niet halen.. Vastrijden in 5cm sneeuw Maar toch dikke fun

http://www.youtube.com/watch?v=0sfaf...ature=youtu.be
                Een link is nutteloos als hij niet kan geopend worden.
                den borre

Int3x0r

Comment

• Zelfs op een droog wegdek gaat het simpel..
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Now we're talking :

Comment

• Comment

• Voor dit type motoren (NA) moet je je eigen echt wat tijd geven om er aan te wennen. Het vermogen zit in het hogere toerental en is dus wennen, zeker voor 90% vd Belgische bevolking die met turbodiesel rijdt en koppel in lage toeren gewoon is. Je moet dus echt op een andere manier gaan rijden. Met men Elise is het juist hetzelfde, vanaf 6000 toeren wordt ie pas echt wakker en gaat dan door tot bijna 9000 toeren.
                        2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Comment

• Gisteren ook een testrit met deze auto mogen maken. Ik heb hem een dik uur meegekregen. Ik zou deze auto overwegen als plezier auto, mijn woon-werkverkeer doe ik vooral met de moto. Nu ben ik niet veel gewoon van sportieve wagens, heb enkel eens 20 minuten gereden met een Nissan GT-R.
                            Deze Toyota is natuurlijk van een ander kaliber, eerder te zien als alternatief voor een Lotus Elise denk ik. Zit zeer goed, ook voor een groter iemand zoals ik, mijn vriendin vond ook dat de zetels goed steunden. De binnenkant is eerder sober afgewerkt, zoals iemand hier al schreef is het klokje echt niet meer van deze tijd, de navigatie was niet geïnstalleerd en de radio heb ik uit laten staan.Echter geen hinderlijke kraakjes of piepjes te bespeuren. De koffer is groot genoeg voor boodschappen of een weekje vakantie.
                            Dan naar wat echt belangrijk is, het rijden. Mooie grom bij starten, stevig aanvoelend gaspedaal, goed zicht rondom. Lekker aanvoelend stuur, geen initiële acceleratie om van achterover te vallen, maar het is natuurlijk geen turbo dus gewoon in toeren jagen en jawel hoor, dan hoor en voel je de boxermotor goed zijn werk doen. Hij valt zeer goed te rijden in het gewone verkeer, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik koppel tekort kwam. Als je natuurlijk een snel inhaalmanoeuver wil uitvoeren schakel je beter een versnelling terug. Als je er dan even echt sportief tegenaan wil is het gewoon een kwestie van genoeg toeren te draaien. Hij ligt goed op de weg en verteert ook putten en hobbels zonder problemen. Nu was de temperatuur maar juist boven het vriespunt, dus hier en daar lagen er nog gladde plekken op de baan en waren de banden niet echt op temperatuur te krijgen. Daarom denk ik dat hij initieel onderstuurt om pas als je bruut gas geeft de achterkant te laten uitbreken. De versnellingsbak voelt ook goed aan met een kort, duidelijk patroon dus geen probleem om deze aan het werk te zetten..
                            Zoals gezegd heb ik niet echt ervaring met sportieve auto's maar ben ik op zoek naar een plezierige auto die ook nog gewoon dagelijks bruikbaar is. Ik denk dat deze een goed compromis biedt tussen sportiviteit en bruikbaarheid, ik zou echter eens met een Lotus Elise moeten (willen) rijden om een beter vergelijkingspunt te hebben.
                            Nog vragen of opmerkingen, laat maar komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                              Ik denk dat deze een goed compromis biedt tussen sportiviteit en bruikbaarheid, ik zou echter eens met een Lotus Elise moeten (willen) rijden om een beter vergelijkingspunt te hebben.
                              Nog vragen of opmerkingen, laat maar komen.

Denk dat een Elise toch heel wat harder / stugger rijdt.
                              Is inderdaad een heel goed compromis.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• @ alanus: denk ook dat een Elise harder zal zijn, en ook minder bagagemogelijkheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                                  @ alanus: denk ook dat een Elise harder zal zijn, en ook minder bagagemogelijkheden
                                  Ik heb die koffer niet eens open gedaan. vergeten.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Comment

• Verleden zaterdag heb ik er 1 op Zolder gezien (BRZ) http://www.youtube.com/watch?v=GR_zBncNjkE
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Elise is totaal niet te vergelijken met deze Toyota

Comment

• Want? (ik spreek je helemaal niet tegen, ik vraag me gewoon af om welke redenen allemaal niet)

Comment

Working...
                                          X