Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Bah die rood rond die velgen is echt wel vloeken vind ik

Comment

• Comment

• Genoeg belgische eigenaren hier, maar geen enkele hier opt forum? Ben aant zien voor een jonge 2e handse, wil geen te snelle auto zoals geweten maar de kwajongen in mij kan niet content blijven met een fwd...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• performance is bedroevend zwak he voor een sport coupe. een vw golf doet het waarschijnlijk beter
          Top speed: 145 mph (233 km/h)
          0-62 mph (100 km/h): 7.6 s
          lets have some more member berries

Comment

• Rijplezier in een Golf??? Yeah right.

Het gaat hier niet over prestaties maar de pure balans van een sportcoupé, het directe stuurgevoel enzzz.... En 230km/h en 7,6 zijn voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Rijplezier in een Golf??? Yeah right.

Het gaat hier niet over prestaties maar de pure balans van een sportcoupé, het directe stuurgevoel enzzz.... En 230km/h en 7,6 zijn voldoende.
              maak je jezelf veel van die zever wijs?
              das hetzelfde als een lekker stuk vlees op je bord zien liggen en als je er van wil eten merk je dat het van plastiek is

Comment

• Oei, is die maar 7,6s naar de 100? Al mijn maten gaan mij aan alle kanten voorbijrijden! Is dat daarom dat niemand er een koopt? Wat moet ik in de plaats kopen DOA? Benieuwd naar uw antwoord...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Oei, is die maar 7,6s naar de 100? Al mijn maten gaan mij aan alle kanten voorbijrijden! Is dat daarom dat niemand er een koopt? Wat moet ik in de plaats kopen DOA? Benieuwd naar uw antwoord...
                  als je bij de aziatische coupe's wil blijven in dezelfde prijsklasse dan kies ik toch de Hyunda Genesis Coupé met 202 kW

Comment

• Deze is een leuke:

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

PS: zoals je ziet, zou een Golf veel sneller geweest zijn.
                    Last edited by Onehp; 20/05/2013, 20:42. Reden: yt link reparatie
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Bijna ieder automagazine en elke autojournalist bekroonde de GT86 met de titel: "auto van het jaar 2012". Toch wel een mooie prestatie als je weet wat er vorig jaar allemaal uitgekomen is (oa: Porsche Boxter, Ferrari F12, Lotus Exige, Pagani Huayra, ...) De GT86 werd gekozen omdat hij bakken rijplezier biedt dat ongezien is voor die prijsklasse. Ok, hij is niet super snel, maar zeker snel genoeg. Rijplezier =/= snelheid. En met de dunne bandjes kun je de GT86 scheef zwieren bij lage snelheden = rijplezier.

En ok, zo'n Hyundai is best een mooie auto met een leuke motor, maar in feite is dat gewoon een plompe bak voor straight line speed (en dus niet voor rijplezier).
                      Last edited by C'Mon; 20/05/2013, 20:46.

Comment

• hehe, goei clipke.
                        En zoals gezegt, pk's zijn niet alles, een speelse achterkant en 200pk is voldoende
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oei, is die maar 7,6s naar de 100? Al mijn maten gaan mij aan alle kanten voorbijrijden! Is dat daarom dat niemand er een koopt? Wat moet ik in de plaats kopen DOA? Benieuwd naar uw antwoord...
                          Een opgefokte c200cdi natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Een opgefokte c200cdi natuurlijk.
                            wie heeft er een opgefokte C200cdi?
                            presies nogal gefrustreerd he maar kzou het misschien ook wel zijn als ik in jou schoenen stond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              maak je jezelf veel van die zever wijs?
                              das hetzelfde als een lekker stuk vlees op je bord zien liggen en als je er van wil eten merk je dat het van plastiek is
                              Nope. Het is het verschil tussen een smaakvolle Irish Ribeye (GT 86, MX-5, Lotus Elise, Super Seven, Caterham...) en een veel te groot stuk Filet Mignon dat alleen maar op smaak te brengen is met heel veel saus (de anderen). Simplify, then add lightness. Anders geformuleerd: zorg dat je basis klopt, dan komt het plezier vanzelf. Snel rechtdoor is heel snel banaal, daar is maar weinig eer aan te halen. Snel door de bocht heen, bocht na bocht: daar kan je je eigen grenzen verleggen (en tegenkomen). De GT 86 vergelijken op basis van zijn 0-100-waarde is even veelzeggend als hem waarderen op basis van de kwaliteit van zijn on-board multimedia of de keuzemogelijkheden qua leder.

Comment

Deze is een leuke:

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

PS: zoals je ziet, zou een Golf veel sneller geweest zijn.
                                Ja ja dat is waar met die toyota ben je sneller de hoek om (letterlijk) . Maar ik zie niet veel mensen donuts draaien of in iedere bocht die er is driften.
                                Daarbij zijn onze vlaamse wegen nogal rechtuit rechtaan.
                                Je kan een golf onmogelijk vergelijken met de GT86. Deze 2 spelen met heel andere kaarten.
                                Die toyota is puur rijplezier en een mooie wagen hoe je draait of keert. Maar dit zijn niet de dingen waar iedereen een auto voor kiest.
                                Had hij iets vlotter geweest en beetje meer koppel was hij echt de te kloppen concurrent. Mss doen ze dit bij Subaru wel beter met de BRZ STI.
                                2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                2014 Opel Astra OPC
                                2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Snel rechtdoor is heel snel banaal, daar is maar weinig eer aan te halen. Snel door de bocht heen, bocht na bocht: daar kan je je eigen grenzen verleggen (en tegenkomen).
                                  Juist. En hoe snellere acceleratie, hoe sneller je aan (zwaar) illegale snelheden zit en hoe sneller de fun gedaan is. En hoe vaker je je moet inhouden. Wel mag de beleving van de acc naar je gewenste snelheid graag leuk zijn, en dat doet de GT86 goed genoeg... een aftermarket uitlaatje kan dat evt nog wat aanscherpen....
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ge hebt een punt Fredjen, gelukkig heb ik waar ik woon veel plezierige en quasi lege baantjes als dat bevalt, en dat er 3-4 maanden sneeuw ligt maakt de zaak er niet per se slechter op... maar ja, wel oppassen met de flikken want als ze u zien ben je de sigaar, zo al bijna mijn rijbewijs kwijt geraakt...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Nope. Het is het verschil tussen een smaakvolle Irish Ribeye (GT 86, MX-5, Lotus Elise, Super Seven, Caterham...) en een veel te groot stuk Filet Mignon dat alleen maar op smaak te brengen is met heel veel saus (de anderen). Simplify, then add lightness. Anders geformuleerd: zorg dat je basis klopt, dan komt het plezier vanzelf. Snel rechtdoor is heel snel banaal, daar is maar weinig eer aan te halen. Snel door de bocht heen, bocht na bocht: daar kan je je eigen grenzen verleggen (en tegenkomen). De GT 86 vergelijken op basis van zijn 0-100-waarde is even veelzeggend als hem waarderen op basis van de kwaliteit van zijn on-board multimedia of de keuzemogelijkheden qua leder.
                                      Mooi geformuleerde reply en de waarheid ook.

Comment

Ge hebt een punt Fredjen, gelukkig heb ik waar ik woon veel plezierige en quasi lege baantjes als dat bevalt, en dat er 3-4 maanden sneeuw ligt maakt de zaak er niet per se slechter op... maar ja, wel oppassen met de flikken want als ze u zien ben je de sigaar, zo al bijna mijn rijbewijs kwijt geraakt...
                                        Ja in bergachtig kronkelwegjes zal dat wel de max zijn zo wat smijt en gooiwerk, maar in vlaanderen .
                                        Ik koop een auto met meer paardjes dan Jan met de pet niet om de snelheidsduivel uit te hangen maar om sneller weg te zijn of deftig te kunnen inhalen.
                                        Niet iedereen is zo vriendelijk om je te laten inhalen. Hoeveel mensen geven geen gas bij als ze zien dat er iemand naast komt op de autostrade.
                                        Heb ooit zo langs de vaart in Deinze minuten naast een Astra gehangen. Die kerel reed traag en als ik bijna naast hem was gaf hij volgas. Mijn 1.4 HDI 'tje met 70pk geraaket buiten adem. Dat was echt gevaarlijk moest er een tegenligger gekomen zijn.
                                        Die dag heb ik gezegd. Dat nooit meer.
                                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                          Mijn 1.4 HDI 'tje met 70pk geraaket buiten adem. Dat was echt gevaarlijk moest er een tegenligger gekomen zijn.
                                          Die dag heb ik gezegd. Dat nooit meer.
                                          Dat begrijp ik. Maar dat geeft niks met u auto te maken, maar met de keuzes die je maakt relatief het vermogen je beschikbaar hebt... (hier in Zweden is het meest gehoorde excuus voor een (getunede) Saab Turbo ook veiliger inhalen.... moest dat waar zijn )

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          als je bij de aziatische coupe's wil blijven in dezelfde prijsklasse dan kies ik toch de Hyunda Genesis Coupé met 202 kW
                                          Goed filmpje die het verschil uitlegt:
                                          + YouTube Video
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X