Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [QUOTE=Onehp;5109331]Dat begrijp ik. Maar dat geeft niks met u auto te maken, maar met de keuzes die je maakt relatief het vermogen je beschikbaar hebt... (hier in Zweden is het meest gehoorde excuus voor een (getunede) Saab Turbo ook veiliger inhalen.... moest dat waar zijn

    Hier was er geen keuze. Gast reed 40 waar hij 50 mocht. 60 waar hij zeventig mocht en eens de zone 90 trok hij door tot snelheden boven de 120. Dus ik zei zone 1 traag zone 2 weer traag ik ga erover. zone 3 tegen mijn botten gekregen als ik er naast hing. Pure smeerlapperij (mijn excuses voor het woord). Het was dan nog iemand van mijn werk die wat van auto's kende dus hij wist dat ik in de jus ging geraken. Paar dagen later toen hij zag dat ik het was kwam hij zich excuseren. Maar als hij dat met mij doet waarschijnlijk ook met andere bestuurders.
    Meer pk's is een keuze die ieder voor zich maakt en geen verantwoording voor veiligheid, dat is waar. Maar het geeft een veiliger gevoel als je weet dat je een goed geplaatst maneuver kunt uivoeren zonder in de problemen te komen.
    Pk's om de snelste te zijn is een domme gedachte. Er is altijd wel iemand, sneller, slimmer sluwer, beter. Tenzij je een supercar hebt natuurlijk.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      als je bij de aziatische coupe's wil blijven in dezelfde prijsklasse dan kies ik toch de Hyunda Genesis Coupé met 202 kW
      Die hyunday heeft 75pk meer maar:
      slechts 0.4sec sneller
      niet zo subliem uitgekiemt als de toyota of subaru dus minder puur rijplezier.
      Veel meer CO² uitstoot en verbruik dus duurder.
      De enige troef die hij heeft dat hij meer veelzijdig bruikbaar is door zijn grootte en ruimte.
      Want in de toyota heb je een vrij mooie koffer maar alles moet door een "kier" naar binnen.
      De achterste plaatsen zijn bijna niet bruikbaar.

      Maar hou je van puur rijden. heb je geen nood aan passagiersruimte of grotere kofferinhoud.
      Dan denk ik dat GT86 een heel goed compromis bied.
      Last edited by Fredje07; 21/05/2013, 11:02.
      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
      2014 Opel Astra OPC
      2015 Audi TT TDI S-Line

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
        De achterste plaatsen zijn bijna niet bruikbaar.
        Geef je geen ongelijk, maar toch dit filmpje, waar een wil is, is een weg...

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


        Zijnde 1m84 kan een maat van me 1m75 achter me zitten.... Liefst zonder schoenen
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
          Die hyunday heeft 75pk meer maar:
          slechts 0.4sec sneller
          niet zo subliem uitgekiemt als de toyota of subaru dus minder puur rijplezier.
          Veel meer CO² uitstoot en verbruik dus duurder.
          De enige troef die hij heeft dat hij meer veelzijdig bruikbaar is door zijn grootte en ruimte.
          Bij een test op rtbf kwam die er niet goed uit, toch niet als sportwagen.
          Werd vergeleken met een Amerikaanse muscle car maar dan met een verouderde techniek.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • kzal eens vragen achter een testritje om te kijken of ik nu echt zo verkeerd zit ivm die wagen.
            ben wel benieuwd na de commentaren hier
            lets have some more member berries

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              kzal eens vragen achter een testritje om te kijken of ik nu echt zo verkeerd zit ivm die wagen.
              ben wel benieuwd na de commentaren hier
              Is wel aan te raden, ja! Gij kraakt altijd wagens af zonder ermee gereden te hebben?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                Is wel aan te raden, ja! Gij kraakt altijd wagens af zonder ermee gereden te hebben?
                als je da al afkraken noemt. kvind gewoon voor een wagen met zo'n looks mag wat meer power hebben dan de gemiddelde sedan
                lets have some more member berries

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Geef je geen ongelijk, maar toch dit filmpje, waar een wil is, is een weg...

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                  Zijnde 1m84 kan een maat van me 1m75 achter me zitten.... Liefst zonder schoenen
                  OK ze gaan erin, maar hoe???
                  2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                  2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                  2014 Opel Astra OPC
                  2015 Audi TT TDI S-Line

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    als je da al afkraken noemt. kvind gewoon voor een wagen met zo'n looks mag wat meer power hebben dan de gemiddelde sedan
                    De gemiddelde sedan hier in België zal iets van een 130 pk hebben. En power is niet het punt van de auto, het gaat om plezier beleven aan "normale" snelheden.

                    Comment


                    • Er zullen altijd mensen zien die de GT86 niet (willen) begrijpen. Naas het feit dat hij fantastisch leuk moet rijden vind ik hem ook echt wel mooi. Op de speedconcept meeting stond er een die verlaagd was en andere velgen had. Was gewoon een dikke bak

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        De gemiddelde sedan hier in België zal iets van een 130 pk hebben. En power is niet het punt van de auto, het gaat om plezier beleven aan "normale" snelheden.
                        Ja waar is den tijd waar de Golf met 110pk (I GTI of III TDII) gezien werd als (heel) sportief? We hebben nu een generatie met PK-geile spotters waar 500pk normaal is, en die zelf met hun playstation beentjes maximaal 0,34 pk kunnen trappen...

                        En mijn lieve pa, die maakt zicht zorgen over *zoveel* vermogen, vroeger hadden ze al veel plezier met 40pk...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                          Ja waar is den tijd waar de Golf met 110pk (I GTI of III TDII) gezien werd als (heel) sportief? We hebben nu een generatie met PK-geile spotters waar 500pk normaal is, en die zelf met hun playstation beentjes maximaal 0,34 pk kunnen trappen...

                          En mijn lieve pa, die maakt zicht zorgen over *zoveel* vermogen, vroeger hadden ze al veel plezier met 40pk...
                          Auto's waren toen een stuk lichter natuurlijk.
                          Maar ik vind de pk-wedloop ook maar niets, ik amuseer mij bijvoorbeeld een pak meer met m'n platte diesel met 94 pk dan in een 640d met 313 paardjes. Je voelt de paarden nog amper door het lineaire en gepolijste motorkarakter en als je dat even plankt rij je veel te gemakkelijk op snelheden waaraan je niet gep(r)akt wil worden.
                          Met m'n "trage" auto kan ik mooi gecontroleerd op de limiet rijden en het onderste uit de kan halen zonder echt zot te doen. Ok, het mag wat sneller dan mijn platte diesel maar wat ben je met 300+ pk, ik zou het zelfs vervelend vinden dat je zowat 90% van andere weggebruikers gemakkelijk los rijdt, dan is er ook niet veel meer aan aan de lichten
                          Dat vind ik het geweldige aan de GT86, een oldschool puur motortje met genoeg pk's om icm de smalle bandjes de grip gemakkelijk en controleerbaar te kunnen breken. Daar kun je luidop lachend een boerenbaantje mee afhaspelen zonder zelfs boven de snelheidslimiet te gaan
                          Als je dit ziet krijg je toch zin om te gaan rijden:
                          Last edited by stradge; 22/05/2013, 01:21.

                          Comment


                          • Iemand trouwens een idee of er een mogelijkheid is dat er nog een sedan uitkomt? Ik dacht een tijd geleden er iets van opgevangen te hebben, de droom van de ontwerpers om er een hele familie van te maken ofzoiets. Dat zou echt wel zalig zijn, want een coupé moet ik niet

                            edit: http://www.autoevolution.com/news/to...ake-56340.html
                            Last edited by stradge; 22/05/2013, 01:29.

                            Comment


                            • Photoshops...



                              Bron

                              't Zal er nog aan schelen, precies als ik een coupe in huis zou halen dat ze de shooting brake aankondigen. Maar nog geen enkel concreet bewijs dat ie er komt, enkel dat ze er, lang geleden tijdens de ontwikkeling, met het idee aan het spelen waren.

                              Misschien komt er een cabrio:


                              FT-86 Open concept (bron)

                              Mx-5 concurrent. Maar volgens mij wordt ie te duur in vgl. met een MX-5, en de kopers daarvan zullen zich niet aantrekken of de GT86 een beetje beter rijdt, toch niet als die dan meer of 5000€ duurder is...
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                Photoshops...



                                Bron
                                Za-lig! Dat ze dit maar uitbrengen ipv die cabrio!!!
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • ja idd die laatste foto's in rood
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Auto's waren toen een stuk lichter natuurlijk.
                                    Maar ik vind de pk-wedloop ook maar niets, ik amuseer mij bijvoorbeeld een pak meer met m'n platte diesel met 94 pk dan in een 640d met 313 paardjes. Je voelt de paarden nog amper door het lineaire en gepolijste motorkarakter en als je dat even plankt rij je veel te gemakkelijk op snelheden waaraan je niet gep(r)akt wil worden.
                                    Met m'n "trage" auto kan ik mooi gecontroleerd op de limiet rijden en het onderste uit de kan halen zonder echt zot te doen. Ok, het mag wat sneller dan mijn platte diesel maar wat ben je met 300+ pk, ik zou het zelfs vervelend vinden dat je zowat 90% van andere weggebruikers gemakkelijk los rijdt, dan is er ook niet veel meer aan aan de lichten
                                    Dat vind ik het geweldige aan de GT86, een oldschool puur motortje met genoeg pk's om icm de smalle bandjes de grip gemakkelijk en controleerbaar te kunnen breken. Daar kun je luidop lachend een boerenbaantje mee afhaspelen zonder zelfs boven de snelheidslimiet te gaan
                                    Als je dit ziet krijg je toch zin om te gaan rijden:
                                    Allemaal leuk maar weer niet in Vlaanderen land met onze ronde punten waar amper een vrachtwagen op past en banen vol putten en steengruis waarop je uit de bocht gaat.
                                    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                    2014 Opel Astra OPC
                                    2015 Audi TT TDI S-Line

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                      Allemaal leuk maar weer niet in Vlaanderen land met onze ronde punten waar amper een vrachtwagen op past en banen vol putten en steengruis waarop je uit de bocht gaat.
                                      Kijk. Dat is het grote dilemma hé. Velen klagen dat die GT86 te traag is, maar als je daar effectief vol kot mee gaat rondtijden is dat nog altijd er grof over hé. Ik rij nu zelf met een Focus 1.0 en daarmee kan ik ook nog steeds de onnozelaar mee uithangen hé. En effectief, moest het mogen, ik zou er graag een stuk sneller mee willen rondrijden, because driverscar.

                                      We hebben de vermogensdiscussie al gehad, maar er is ook een ander aspect.

                                      Als je in er in stapt, dat is toch een beetje speciaal. Ongeveer zoals een Cayman, laag. Maar met verbazend goed zicht. En zelfs als is het geen 6-cilinder boxer, er gewoon mee rijden is toch een beetje speciaal. Nee, je wordt niet overrompeld door het vermogen, maar je voelt je er wel goed bij.

                                      Fotootje van ene naast mijn ex Swift Sport, ook de trage maar mss leukste auto in zn klasse, de GT86 is echt niet groot...:
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

                                        Comment


                                        • Zeggen dat deze wagen maar even snel is als de gemiddelde sedan is echt lachen mijn c220cdi is al iets meer dan gemiddeld met 170pk en daarmee rij ik al iedereen zo voorbij, deze wagen is nog een seconde sneller naar 100.
                                          Dat je moet werken voor je vermogen dat wel, vergelijk het met de clio 3rs en civ type r, onderin weinig en dan opeens 4000-4500 rpm begint de pret.
                                          Dit is een wagen die op mijn verlanglijstje staat en met een turbo zou ik hem mss zelfs niet willen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X